wiseger schreef:ciske schreef:wiseger schreef:@ciske
Een gezin met kinderen de hele dag muisstil houden omdat de buurvrouw 's nachts werkt, lijkt me vrij onmogelijk. .
Waar zeg ik de hele dag?? Alsnog kan je rekening met elkaar houden.
De kinderen zijn onder de vijf, anders gingen ze gewoon naar school en was er zeker geen overlast overdag. En met elkaar rekening houden, vind je twintig keer de politie op je buren afsturen omdat de kinderen wat overlast veroorzaken dan wel rekening houden met je buren? Over je buren praten in termen als 'monotoom Pools gebrabbel' vindt je wel respectvol?
Eerlijk gezegd is het simpel weg inderdaad Pools gebrabbel wat wij de hele dag horen ,ja de HELE DAG. Zelfs nu ik in de tuin zit, staat dat ****** ding aan, ook de hele dag. Prima voor hun, maar waarom moeten wij dit horen? Niet half uurtje uurtje, nee de hele dag. Wij hebben zeker geen hekel aan buitenlanders, in tegendeel, wij hebben heel veel kenissen in Afrika, een Poolse vrouw waar ik mee eet met andere vrienden samen in een eetklupje. Zelfs die vrouw vond onze buren ASO.
Toen ze hier kwamen wonen, hadden wij al gauw in de gaten dat ze veel meer geluid produceren dan onze oude buurtjes, maar ok, we hebben ze ongeveer paar maanden gegeven om hier te wennen en hun huis in te richten, al staat er ook nog eens bijna niets in. Wij hebben kennis gemaakt met elkaar en het ging allemaal heel gemoedelijk, ondanks het geluid die hun toen al maakten. We hebben ze zelfs een keer geholpen hun jongste kind naar de dokter te brengen. We kregen zo nu en dan eten van hun, niet lekker, veel te vet, maar goed het was aardig van hun, daar gaat het om. De eerste klacht naar hun toe was toen ze zonder het mede te delen aan ons, een andere keuken gingen plaatsen, terwijl ze wisten dat mijn vrouw in de nachtdienst zat. Als we dit van te voren hadden geweten, had mijn vrouw haar rooster aan kunnen passen. Dat was ergenis nummer 1. Na dit incident(je) was het weer gewoon leuk met en tegen elkaar, totdat ergenis 2 er aan kwam. De buurman mag binnen niet roken en gooide zijn peuken vlak bij onze voordeur neer nadat hij uitgerookt was. Ik vroeg of hij geen asbak buiten kon zetten, maar meneer keek op en vond dit onzin. Hij vertelde doodleuk gestopt te zijn met roken. Dat vond ik geen antwoord op mijn vraag. Toen het weer dusdanig koud werd, begon het gehol en gespring in huis, niet een half uurtje, nee van ongeveer 5 uur tot 9 uur. Wij hebben de decibelmeter van onze mobiel ingeschakeld en opgenomen, waardoor wij dus zelf muisstil moesten zijn anders neemt de meter dit ook op. De decibelmeter stond met regelmaat boven de 75, zelfs een keer 81 decibel. Onze spullen stonden te trillen in huis. Normaal eten s'avonds is niet te doen. De buurvrouw hier een aantal keer op aangesproken, ze is zelfs een keer komen luisteren, maar mevrouw verschool zich achter haar kinderen, ze zouden het niet begrijprn als ze gecorrigeerd zouden worden. Nou ja zeg, wat een antwoord. Het werd van kwaad tot erger. Uitgelegd dat wij geen moment rust in ons huis hebben en mijn vrouw zeer zeker haar rust nodig heeft na haar infarct. Wie heeft hier nu geen respect?????? Inderdaad dat wij nu een bloedhekel aan die lui hebben is normaal als ze simpel weg schijt aan ons hebben. Hun andere buurvrouw klaagde ook tegen ons, maar heeft geen klacht ingediend omdat ze bang was, omdat ze alleen woonde. Uitlachen is wat ze nu al een tijd naar ons doen als we over de schutting roepen of die herrie nu eens over kan zijn en als we dan de politie bellen zijn ze ineens muisstil. Is de politie weg, hup jongens herrie maken hoor je de buurman roepen, of in zijn termen BRAVO. Dat wij er bijna of eigenlijk al doorheen zijn en we geregeld bij vrienden of familie moeten slapen, schijnt Vesteda geen bal te schelen. Dat mijn vrouw haar nabehandeling bij de GGZ niet kan krijgen, maakt ze ook niet uit. Dat ik zelf meer dan 10 kilo ben afgevallen in korte tijd, maakt ze ook niet uit .Nee GELD, 890 euro dat is veeeel belangrijker dan ons woongenot,en gezondheid.
Onze eindconclusie is dat hoe asocialer en egoistischer je bent en als je hier als buitenlandse gast gevestigd bent, je woongenot wordt gegarandeerd en wij zelf maar moeten zien en ook aan ons lot worden overgelaten door de Wooncooperaties en de Politie. Een hele trieste zaak. Waar gaat dat naartoe??????