Hallo,
Ook ik loop tegen problemen aan met Hollands Nieuwe. Mijn zus en vriend hebben ook bij hun een contract voor mobiele telefonie en ook zij hebben dezelfde klachten:
- Geen of slecht bereik.
- Telefoon die ineens uitvalt.
- De telefoon lijkt te werken maar er komt niets binnen en je kunt niet gebeld worden. Eerst uitschakelen en opnieuw aanzetten en dan ineens komt alles wat je die dag gemist hebt wel binnen.
- Bijna dagelijks opnieuw registreren op het netwerk omdat die er ineens weer uitligt.
- Regelmatig bij moeten betalen omdat volgens hun je door je bundel heen bent, terwijl wij geen mensen zijn die dagelijks uren op internet zitten en / of bellen. Maar dit is nogal lastig te controleren -> hoe handig voor Hollands nieuwe!!
Hierover al meerdere malen telefonisch en ook per mail contact over gehad maar een goede oplossing blijkt nogal moeilijk te zijn.
De laatste keer heb ik gezegd dat ik het zo zat ben dat ik in staat ben om mijn contract op te zeggen zonder afkoopsom te betalen, omdat in mijn mening het zo is dat het contract niet bindend is gezien het feit dat er niet geleverd word wat er is beloofd.
Maar ik vraag me toch af of dit zomaar kan zonder dat ik straks weer maanden kwijt ben aan contact met mijn advocaat etc. etc.??
Daarnaast ben ik degene die voor mijn vriend een abonnement heeft geregeld via internet. Dit omdat hij niet zo handig is met internet.
De bestelling in orde gemaakt en bij gebrek aan zijn bankpas en e-reader ter plekke de betaling van mijn persoonlijke rekening in orde gemaakt.
Het contract ontvangen: hierin staat DUIDELIJK vermeld dat zijn rekeningnummer is geregistreerd voor de automatische maandelijkse incasso.
Maar omdat de betaling voor de bestelling vanaf mijn rekening is gedaan schrijven ze elke maand zijn bedrag van mijn rekening af?!
Hierover gebeld met de klantenservice, en die blijven volhouden dat dit een rechtsgeldige gang van zaken is.
En ik maar denken dat een contract bindend is?! Silly me
De oplossing die ze aanbieden is dat ik inlog op mijnhollandsnieuwe en met zijn pas 0.01 cent laat afschrijven van zijn rekening om op die (omslachtige) manier de rekening te laten wijzigen. Dit kan NIET op enige andere wijze in orde worden gemaakt.
Echt schandalig; ik ging ervan uit dat, omdat ze werken via het netwerk van Vodafone, dit een provider zou moeten zijn met een goed bereik. Maar het is dramatisch slecht, net als het functioneren van je telefoon en de klanten service.
Ik raad IEDEREEN ten strengste af om met Hollands nieuwe in zee te gaan. Het is 1 bak met ellende!!
Mocht iemand nog tips hebben hoe ik dit het beste aan kan pakken dan hou ik me van harte aanbevolen, met dank
Vriendelijke groeten,
José de Vreis.