LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lindorff wil geld incasseren van overleden persoon.

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Josephien12

Re: Lindorff wil geld incasseren van overleden persoon.

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Mirjam, bewaar dat bewijs dat men u per post zou sturen in ieder geval heel goed. Lindorff wil nog wel eens op afgeboekte vorderingen terugkomen.

Maar ik zou over een vordering uit 1995 niet zoveel moeite hebben gedaan. een kort briefje dat wanneer de vordering al reeel zou zijn (en dat is nog maar de vraag) dat ie dan in ieder geval al heel lang verjaard is. En verder de groeten en eventueel tot ziens bij de rechtbank. Belachelijk, om met een vordering uit 1995 aan te komen zetten van een overledene.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Lindorff staat wel bekend om terriërgedrag. Zou er echt geen enkele moeite meer aan verspillen. Laten zij nu maar eens aantonen wat er dan 'open staat'. Wedden dat er niets is. U moet zich geen angst laten aanjagen door deze 'mensen'.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Mirjam_87 schreef:Houd nog niet in dat elk geval hetzelfde is.
Vind het naar voor u dat het zover gekomen is. En dat horende ben ik blij dat dit bij mijn geval niet zo ver hoefde te komen.
Als ik kijk hoeveel stress dit mij en mijn familie heeft opgeleverd in zo'n korte tijd kan ik me indenken dat het voor u helemaal stressvol moet zijn om al die stappen te moeten doorlopen. Ik wens u veel sterkte en succes toe.
In dit geval is het probleem verholpen door er zelf wat aan te doen. Geen struisvogelpolitiek maar zelf de hersenen gebruiken en daarmee samen met Lindorff eruit komen.

Hoezo struisvogelpolitiek?
Als Lindorff nergens recht op heeft, hoef je er ook niet samen met Lindorff uit te komen.

Ze hadden niet voldoende hun huiswerk gedaan.

Hadden ze misschien wel, maar misschien bewust gedacht 'we proberen het gewoon'.

Mirjam_87

Ongelezen bericht door Mirjam_87 »

O my...,

Is dit een forum om elkaar steun en goede raad te bieden of voor sommigen om alleen modder te gooien door hun frustraties over Lindorff? (Niet reageren aub, dit zijn retorische vragen want het antwoord is duidelijk, kennelijk is het van beide wat.)
Snap dat sommigen erg teleurgesteld en verdrietig zijn over hoe zaken van Lindorff lopen maar come on people, zoveel woede en frustratie eruit gooien werkt toch niet?

Lindorff is een bedrijf..., Met mensen, geen machines of andere wanstaltigheden. Dus JA er worden fouten gemaakt en JA sommigen zijn onterecht. Dat moet worden opgelost en JA, ik heb ook een klacht ingediend bij Lindorff met vermelding van de namen van de betrokkenen in kwestie die naar mijn idee het probleem niet bij de hoorns hebben gevat. EN JA, dat zit me dwars omdat ik me druk maak over hoe het die mensen vergaat als blijkt dat ze het niet zo hebben aangepakt als het behoorde en welke nare gevolgen dat voor hen zal hebben.

Ik heb dit bericht gepost om een probleem vanuit meerdere gezichtsvelden te kunnen onderzoeken zodat ik opties kon ontdekken die ik vanuit mijzelf niet wist.
De mensen die met gericht advies zijn gekomen wil ik middels deze manier bedanken voor hun input en het meedenken.

Maar van sommigen die moddergooien en geen advies bieden (Zie het ook op andere topics) wordt ik echt moe. Want werkelijk.., wie heb je hier nou echt mee?

Bor Komorovski

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Inderdaad altijd eerst het normaal op proberen te lossen.

Bellen kan je doen maar is niet altijd even verstandig, vooral niet als je emoties de overhand (kunnen) krijgen. Als je belt, hou het zakelijk en beperk je tot het vragen van informatie oid. Incassomedewerkers zijn ook mensen en doen gewoon hun werk, dus huilen, schelden, dreigen, vleien en onzedelijke voorstellen hebben geen effect.

Eerst moet de vordering natuurlijk wel bestaan dus er is niets mis mee om opheldering, een contract en/of een factuur te vragen. Zeker als het gaat om een vordering op een overledene waarbij er erfgenamen zijn. Het bestaan van de vordering moet het bedrijf of incassobureau aantonen en kunnen ze dat niet dan is het einde verhaal.

Als dat duidelijk is of je weet waar het om gaat moet je kijken of je een verweer hebt. Dat kan zijn verjaring, of een schone lei, of misschien simpelweg het simpelweg al betaald hebben. Dan stuur je een bezwaarbrief met argumenten en onderliggend bewijs. Liefst natuurlijk aangetekend.

Mocht het incassobureau daar geen genoegen mee nemen dan volgt er zeer zeker een schriftelijke reactie. Als dat een simpele aanmaning is dan kan je die naast je neerleggen of antwoorden met een simpel briefje dat je verwijst naar je eerdere correspondentie waar je geen inhoudelijke reactie op hebt ontvangen, en daarom niet betaalt. Als er wel een inhoudelijk verweer komt, dan wordt het lastiger. Wellicht wordt het zo juridisch-technisch dat je beter een jurist kan inschakelen. Of misschien heb je een tegenargument klaar, dat je op precies dezelfde manier schriftelijk met eventueel bewijs kan uiten.

Hoe dan ook, het is belangrijk altijd te reageren. Niet reageren staat niet sterk en kan je alleen doen als het incassobureau niet reageert op inhoudelijke argumenten en telkens met dezelfde standaardbrief blijft aanmanen. Wees ook op je hoede voor het geval ze daadwerkelijk gaan dagvaarden, ook dan is het beter rechtshulp in te schakelen.

Gesloten