LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ANWB onnodig en duur
Re: ANWB onnodig en duur
Off Topic: @chocomelk, die ADAC, Allgemeiner Deutscher Automobile-Club, bestaat die in Nederland? Of krijg je dan een soort alternatieve ANWB? Kan het niet echt vinden, iets waar je over hun werkwijze e.d. kan lezen. Und ich spreche kein Deutsch
Achso ja dat is Duits ja maar dan kan je als Nederlander gewoon aanmelden hoor.tenormin schreef:Off Topic: @chocomelk, die ADAC, Allgemeiner Deutscher Automobile-Club, bestaat die in Nederland? Of krijg je dan een soort alternatieve ANWB? Kan het niet echt vinden, iets waar je over hun werkwijze e.d. kan lezen. Und ich spreche kein Deutsch
ADACPlusMitgliedschaft
Die ADACPlusMitgliedschaft ist eine Kombination der klassischen ADAC Mitgliedschaft und den Leistungen des ADAC-Euro-Schutzbriefes (PlusLeistungen).
Umfassender Schutz für Menschen, die häufig unterwegs sind: Schutz auf allen Reisen, egal welches Verkehrsmittel Sie benutzen
Sicherheit für die ganze Familie
Gültig für alle Fahrzeuge, auch Geschäftswagen oder geliehene Fahrzeuge
Leistungen in Deutschland, Europa und weltweit
ADACPlusMitgliedschaft:
79,50 € / Jahr
bron: http://www.adac.de/mitgliedschaft/tarif ... geId=10022
Voordeel van hun vind ik dat het niet uitmaakt in welke auto je rijd, die 'verzekering' is niet
kenteken gebonden. ( of is dat bij anwb ook ? )
http://www.adac.de/mitgliedschaft/tarif ... ageId=6049
Nee, bij ANWB ook niet op kenteken maar op naam. Maar als je een partner heb moet je daar (ANWB dus) een extra kaart kopen, tegen gereduceerde prijs. Maar hoe komt het dan dat ik nog nooit een ADAC hulp/pech auto heb gezien? Jij zal toch niet de enige zijn waar ze winst op makenVoordeel van hun vind ik dat het niet uitmaakt in welke auto je rijd, die 'verzekering' is niet
Nee joh die zie je hier ook niet, je ziet weleens traumahelikopters van ADAC.tenormin schreef:Nee, bij ANWB ook niet op kenteken maar op naam. Maar als je een partner heb moet je daar (ANWB dus) een extra kaart kopen, tegen gereduceerde prijs. Maar hoe komt het dan dat ik nog nooit een ADAC hulp/pech auto heb gezien? Jij zal toch niet de enige zijn waar ze winst op makenVoordeel van hun vind ik dat het niet uitmaakt in welke auto je rijd, die 'verzekering' is niet
Als je hier belt in NL dan sturen ze de ANWB of dergelijke, hun verrekenen dat weer met de mensen die je geholpen hebben.
Toen onze auto afgesleept moest worden kwam er meteen een afsleepwagen van een bedrijf uit de regio waar we kapot stonden.
Wat een hoop berichten en zoveel berichten of topic .... ik ben deze discussie alleen gestart om mensen bewust te maken dat van de kosten/baten van een lidmaatschap van de anwb. Ik zie hier iedereen vergelijkingen maken met verzekeringen. Even voor de goede orde, je bent lid van de anwb (daar betaal je ook voor) en je hebt een soort abonement op de pechhulp (daar betaal je ook voor). Dit is dus GEEN verzekering. Als mensen in een oude auto rijden en veel op de weg zitten, waarbij het risico is dat deze regelmatig uitvalt, dan kan een de pechhulp van de anwb zeker uitkomst bieden en kunnen de baten gelijk of meer zijn dan de kosten. Heb je echter een technisch goede auto (nieuw of recent) en maak je niet al teveel kilometers, dan is het waarschijnlijk verstandiger om geen lid te worden. Mocht je pech krijgen dan kan je nog altijd lid worden, alleen betaal je dan meer dan het dubbele (+/ 260,-). Deze dubbele betaling lijkt veel, maar hoevaal gebeurt dit met de laatste catogorie auto's??????
het is gewoon een rekensommetje ---> KOSTEN <---> BATEN
Iedereen moet doen wat hij/zij zelf wil ... ik heb al eerder vermeld dat je e.a. moet zijn als een TIP ...mijn bijdrage om een bewustwordingsproces op gang te brengen.
Met vriendelijke groet, Mandooow
Iedereen moet doen wat hij/zij zelf wil ... ik heb al eerder vermeld dat je e.a. moet zijn als een TIP ...mijn bijdrage om een bewustwordingsproces op gang te brengen.
Als het als TIP is dan moet je niet schrijven ANWB onnodig en duur, dat is jou mening maar datmandooow schreef:Wat een hoop berichten en zoveel berichten of topic .... ik ben deze discussie alleen gestart om mensen bewust te maken dat van de kosten/baten van een lidmaatschap van de anwb. Ik zie hier iedereen vergelijkingen maken met verzekeringen. Even voor de goede orde, je bent lid van de anwb (daar betaal je ook voor) en je hebt een soort abonement op de pechhulp (daar betaal je ook voor). Dit is dus GEEN verzekering. Als mensen in een oude auto rijden en veel op de weg zitten, waarbij het risico is dat deze regelmatig uitvalt, dan kan een de pechhulp van de anwb zeker uitkomst bieden en kunnen de baten gelijk of meer zijn dan de kosten. Heb je echter een technisch goede auto (nieuw of recent) en maak je niet al teveel kilometers, dan is het waarschijnlijk verstandiger om geen lid te worden. Mocht je pech krijgen dan kan je nog altijd lid worden, alleen betaal je dan meer dan het dubbele (+/ 260,-). Deze dubbele betaling lijkt veel, maar hoevaal gebeurt dit met de laatste catogorie auto's??????
vinden duizenden andere mensen niet.
En ook met een spik splinternieuwe auto kun je wat krijgen aan je auto.
Ik wist vantevoren dat mijn discussie veel stof zou doen opwaaien, inderdaad meer dan 60% van het wagenpark in Nederland is lid van de ANWB, waarvan een heel groot gedeelte mensen met een (bijna) nieuwe auto. een nieuwe auto kan inderdaad ook stuk gaan, geheel mee eens ...maar de kans dat dit gebeurt met een normaal aantal km per jaar is minimaal. het is gewoon een kansberekening.Chocomelk schreef:Als het als TIP is dan moet je niet schrijven ANWB onnodig en duur, dat is jou mening maar datmandooow schreef:Wat een hoop berichten en zoveel berichten of topic .... ik ben deze discussie alleen gestart om mensen bewust te maken dat van de kosten/baten van een lidmaatschap van de anwb. Ik zie hier iedereen vergelijkingen maken met verzekeringen. Even voor de goede orde, je bent lid van de anwb (daar betaal je ook voor) en je hebt een soort abonement op de pechhulp (daar betaal je ook voor). Dit is dus GEEN verzekering. Als mensen in een oude auto rijden en veel op de weg zitten, waarbij het risico is dat deze regelmatig uitvalt, dan kan een de pechhulp van de anwb zeker uitkomst bieden en kunnen de baten gelijk of meer zijn dan de kosten. Heb je echter een technisch goede auto (nieuw of recent) en maak je niet al teveel kilometers, dan is het waarschijnlijk verstandiger om geen lid te worden. Mocht je pech krijgen dan kan je nog altijd lid worden, alleen betaal je dan meer dan het dubbele (+/ 260,-). Deze dubbele betaling lijkt veel, maar hoevaal gebeurt dit met de laatste catogorie auto's??????
vinden duizenden andere mensen niet.
En ook met een spik splinternieuwe auto kun je wat krijgen aan je auto.
De anwb is het duurst van alle pechhulpen Zie deze url --> http://www.pechhulpvergelijk.nl/
Sorry, maar dit vindt ik een vreemde reactie. TROS RADER is er ook voor om misstanden aan te kaarten en dit forum is daar een prima voor geschikt. Zie alle andere topics.tenormin schreef:Als je het alleen als tip wilde plaatsen, had je je beter bij Kassa-Vara kunnen aanmelden, die hebben 3 'afdelingen': vraag & beantwoord; discussies en TIPS. Zijn er dan mensen die dit een goede tip vinden krijg je zelfs een 'bedankje' in de vorm van 1,2,3 of meerde 'punten'. Als men het natuurlijk de moeite waard vind.... ik heb al eerder vermeld dat je e.a. moet zijn als een TIP ...mijn bijdrage om een bewustwordingsproces op gang te brengen.
Het valt me trouwens op dat er nogal wat mensen zijn die proberen of topic te gaan.
Het gaat om de discussie of een lidmaatschap van de anwb (of andere pechhulpservice) voor een bepaalde groep onnodig en duur is.
Ik ben deze discussie gestart en voor mijzelf ga ik deze discussie ook beeindigen. Dit doe ik omdat er teveel mensen zijn die op e.a. manier alleen de aanval kiezen i.p.v. volwassen mee te discussieren.
Dit is dan ook mijn laatste berichtje.
Ik wil nog wel 1 ding meegeven en dit doe ik echt niet om jullie te plagen, maar meer om jullie bewust te maken:
- Ga voor jezelf na hoeveel jaren je lid bent van de ANWB en hoe vaak je daadwerkelijk gebruik moets maken van de pechhulp. Probeer een KOSTEN/BATEN berekening te maken en probeer te kijken naar althernatieven, maak dan voor jezelf een keuze
het ga jullie allemaal goed.
met vriendelijke groet, Mandooow
Ik wil nog wel 1 ding meegeven en dit doe ik echt niet om jullie te plagen, maar meer om jullie bewust te maken:
- Ga voor jezelf na hoeveel jaren je lid bent van de ANWB en hoe vaak je daadwerkelijk gebruik moets maken van de pechhulp. Probeer een KOSTEN/BATEN berekening te maken en probeer te kijken naar althernatieven, maak dan voor jezelf een keuze
Dit is je laatste berichtje. Dan had je het gewoon bij punt kunnen laten. Maar vervolgens (en niet om te plagen) geef je een statement over kosten en baten. Da's een beetje unfair. Ook het vergelijken, want voor alle verzekeringen geld: als je er toch geen gebruik van hebt hoeven te maken zijn of waren we allemaal financieel beter af. Net als nooit meespelen in loterijen e.d. Ga er dan gemakshalve maar van uit dat je ook je ziektekosten niet hebt verzekerd, alleen de verplichte kosten en uiteraard geen aanvullende verzekeringen hebt. Wat alles bespaart geld. Zowel Tros Radar als Vara Kassa zijn er om misstanden aan de kaak te stellen, net als veel andere fora. Maar je begon net zelf met je woord TIP, dus...vandaar mijn antwoord waar je terecht kon.mandooow schreef:Ik ben deze discussie gestart en voor mijzelf ga ik deze discussie ook beeindigen. Dit doe ik omdat er teveel mensen zijn die op e.a. manier alleen de aanval kiezen i.p.v. volwassen mee te discussieren.
Laatst gewijzigd door tenormin op 16 jul 2013 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Die kosten / baten zit toch wel wat in, vandaag gebeld met mijn verzekering, ik had al een doorlopende reisverzekering en voor een "extra" pakket wat eigenlijk het zelfde biedt als de ANWB (afsleephulp, repatriering, vervangende auto, vervangende chauffeur, etc. ) betaal ik nu 0,40 Euro extra per maand. Dat is een pak minder dan de ANWB kosten.
bprosman schreef:Die kosten / baten zit toch wel wat in, vandaag gebeld met mijn verzekering, ik had al een doorlopende reisverzekering en voor een "extra" pakket wat eigenlijk het zelfde biedt als de ANWB (afsleephulp, repatriering, vervangende auto, vervangende chauffeur, etc. ) betaal ik nu 0,40 Euro extra per maand. Dat is een pak minder dan de ANWB kosten.
Zouden wij dan mogen weten, wat voor een fantastische verzekering dit is.?
-
Ja dat wil ik ook wel ff weten...
Wat bedoel je nu? Reisverzekering of anwb met extra?? Optie,??
Leg uit..serieus
Wat bedoel je nu? Reisverzekering of anwb met extra?? Optie,??
Leg uit..serieus
Niks bijzonders, gewoon Interpolis, daar had ik al een doorlopende reisverzekering.
Nu met auto/reis/repatriering optie.
Nou, dat is zeker gewoonbprosman schreef:Niks bijzonders, gewoon Interpolis, daar had ik al een doorlopende reisverzekering.
-
Snap hem...mmmm zal eens kijken heb ook doolopende reis..dank je voor tip
Check dan wel even de definitie van "reis" in de voorwaarden, een ritje naar zeg familie in een andere provincie zal daar vermoedelijk niet onder vallen?rozemarijntje schreef:Snap hem...mmmm zal eens kijken heb ook doolopende reis..dank je voor tip
bprosman schreef:Niks bijzonders, gewoon Interpolis, daar had ik al een doorlopende reisverzekering.
Dit bied iedere reisverzekering niets bijzonders.
Zelf mijn auto verzekering heeft dit als extra.
Lees maar de voorwaarden, dan kom je wel achter, wat het verschil met dit soort opties en de ANWB is.
Klopt maar in NL heb ik de ANWB zowiezo niet nodig.Check dan wel even de definitie van "reis" in de voorwaarden, een ritje naar zeg familie in een andere provincie zal daar vermoedelijk niet onder vallen?
Gedaan, jij ook zo te horen, vertel.......wat biedt de ANWB mij nu extra ?Lees maar de voorwaarden, dan kom je wel achter, wat het verschil met dit soort opties en de ANWB is.
let er wel op dat die regeling alleen geldt als je in het buitenland en op vakantie bent.
Als je van te voren weet dat je alleen in het buitenland komt als je op vakantie bent dan is dat zeker een goed alternatief.
Trouwens, de pechhulp in Nederland mee dekken op je autoverzekering ( op kenteken, niet op persoon) is vaak ook een voldoende alternatief voor de dure wegenwacht.
Grote voordeel is dat je vrouw en of kinderen ook geholpen worden als ze met pech komen te staan..... zonder duur aanvullend pakket.
Als je van te voren weet dat je alleen in het buitenland komt als je op vakantie bent dan is dat zeker een goed alternatief.
Trouwens, de pechhulp in Nederland mee dekken op je autoverzekering ( op kenteken, niet op persoon) is vaak ook een voldoende alternatief voor de dure wegenwacht.
Grote voordeel is dat je vrouw en of kinderen ook geholpen worden als ze met pech komen te staan..... zonder duur aanvullend pakket.