LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] over vacineren

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Gast

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Gast »

Zou het dan niet zo zijn dat we juist bezig zijn onze dieren steeds afhankelijker te maken van vaccinatie, waarom wordt er bij het vee antibiotica gevoerd?
Is het ziek worden v.h. vee niet juist door de overmatige antibiotica toediening ontstaan? (resistentie voor alle bestaande antibiotica)
Zijn we nog wel in staat om een natuurlijk afweersysteem te creëren, zowel bij onszelf als onze dieren?
Misschien is het wel zo dat door de vele antibiotica en vaccinaties juist dit de gevolgen zijn.
Kennelhoest is weliswaar besmettelijk, en flink ook maar meer als een gecombineerde verkoudheid is het niet, gewoon veroorzaakt door meestal overdreven blaffen (irritatie).
Is het toch niet zo dat we langzaam aan onze huisdieren ziek vaccineren?

A.

Gast

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Gast »

:) :shock: Me dunk p.w dat de honden toch niet altijd zitten op gesloten.maar de koeien die buiten stonden moesten toen ook af gemaakt worden.en nu zie ik toch wel dieren buiten staan in de wei.Maar de dieren kan op verschillende manieren ziek worden.Dus kan ook van buiten naar binnen komen.Dus dat is een grote misterie soms.Daarom is enten best wel nodig.Bij de dieren arts kom je met veel dieren in aan raking en dan weet je ook niet wat ze precies hebben.
Ik laat ze wel in enten voor alle zeker heid.
Groetjes van: moos :!: :!:

Lupa
Berichten: 96
Lid geworden op: 22 jan 2004 00:15

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Lupa »

beste gast van 18:46
ten eerst ik zorg heel goed voor mijn honden en ik hoef me niet tegenover jou te verdedigen.
ik heb 3 honden waarvan 1 is 13 jaar, ze is gezond als een jonge hond, ik zorg heel goed voor mijn honden ze eten beter dan ik en ze zijn dol gelukkig met hun leven.
het gaat niet om dat je niet eent maar dat je verstandig eent!!!
het gaat erom dat zelfs da toegeven dat eenten(te veel eenten) overbodig is maar dat een monopolie situatie is, het gaat er om dat het aangegeven is zelf door vaccien fabrikanten dat sommige vacciens jaren geldig zijn.
waarom zou ik mijn hond ineenten iedere jaar als het niet hoeft.
je bent ook maar 1 keer in je leven voor polio geeent!!
ga meer over lezen en informeren voordat je mensen op zo een manier schoffeert.
Als je meer over deze stof weet dan kunnen we discusseren
Laatst gewijzigd door Lupa op 02 feb 2004 22:47, 2 keer totaal gewijzigd.

Lupa
Berichten: 96
Lid geworden op: 22 jan 2004 00:15

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Lupa »

en nog 1 ding de epiedemies die we onder pluim en vee krijgen komt omdat ze nooit geent zijn.
en daar hebben we niet over, we hebben hier over dat na de eerste 2 en 3 cokteil het niet nodig mer is om te eenten.

Gast

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Gast »

:) :? Hoi lupa
Hoe komt dat dan lupa dat we steeds elk jaar een oproep krijgen????
En lupa daar komen ze toch weer van terug na die m.k.z.Want toen werd er geopperd of ze weer konden gaan enten.Want zo;n epidemie wilden ze toch voortaan voorkomen.
Groetjes: moos

Astrid D.

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Astrid D. »

Je krijgt ieder jaar een oproep om de portemonee van de dierenarts te spekken !!!

Ik ent nu al jaren niet meer tenzij ik naar buitenland ga dan moet het soms wel. Degene die de topic opende had het over rabiës... Limburg is de enige plek in Nederland waar een hond nog rabiës op zou kunnen lopen.
Enten is dus heel persoonlijk, afhankelijk waar je met je hond komt en wat je ermee doet.

Lupa
Berichten: 96
Lid geworden op: 22 jan 2004 00:15

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Lupa »

je krijgt een oproep idere jaar voor alles als je dat wilt en als je in hun pc zit. maar als dat nodig is?
nogmaals over mkz, ze zijn nooit ingeent tegen mkz, dat hoeft ook maar 1 x in hun leven, allen het kost teveel en buitenland wilt geen vlees met vaccin erin, dus het is puur economisch,waren ze wel geent dan was dat niet gebeurt, en die eenting hoeft maar 1 keer en niet iedere jaar.
nog 1 keer waar het omgaat:
puppy enyimgen zijn naar mijn mening wel nodig maar de vervolgen eentingen niet.
Een hond die gezond is krijgt geen parvo
een hond hoeft geen gif in zijn lijf voor een simpele verkoudheid(kennelhoest) ook al zijn ze ingeent er tegen is het niet 100% veilig.
Maar wat nog de vraag is wat zijn de consequensies van iedere jaar eente?waarom hebben zoveel honden kanker? of allergien/
er zijn wenig honden die echt dood gaan zonder ellende.
dat is de vraag die ik me stel/ en door het na pluzen mischin wel een aantwordt op heb of krijg.

Gast

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Gast »

We gaan de goede kant op, als iedereen nu even zichzelf niet persoonlijk aangevallen voelt maar even meedenkt.Nog zo,n vraag de M.K.Z., was het nu nodig om de beesten te ruimen of niet, M.K.Z. is weer zo,n ziekte die we al heel lang kennen, waarom worden de beesten onmiddellijk gedood, wat is er zo verschrikkelijk aan mond en klauwzeer, het duurt enkele dagen o.k. maar de koe wordt gewoon beter (van de ziekte sterft ze niet).
Herinneren we ons nog de idioterie m.b.t. de vogelpest?
De meeste vaccinatie voorschriften geven inderdaad aan dat na circa 2 a 3 entingen immuniteit verkregen is.
Waarom dan jaarlijks? waarvoor zijn al die entingen nu?
Waarom steeds die wormenkuur, is het voor de weldenkende honden of katten bezitter zo moeilijk om z’n dier wormvrij te houden, hoeveel wormenkuren gebruikt de eigenaar dan zelf per jaar. Of is het hebben van wormen niet besmettelijk?

A

Gast

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Gast »

Toch nog even toevoegen: iemand die om zijn dier geeft of kinderen dient zich juist af te vragen waar hij/zij mee bezig is.

Het is niet voldoende om hem/haar de juiste voeding te geven, ook de kans op een gezond leven met een gezond en sterk afweermechanisme hoort tot de verantwoordelijkheid van de baas of ouders, denk er eens rustig over na voor je jezelf aangesproken of aangevallen voelt.
Het zijn overpeinzingen met een levensbelangrijke achtergrond

Gast

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Gast »

lupa

jij bent gewoon super anti-dierenarts

en met je ''laatst aangepast door Lupa'' probeer je enkel en alleen Naomi na te doen.
ga aub terug naar je brokkenpagina
we weten ondertussen wel dat jij de enigste bent die het goed doet met je vers voeding en dus ook nog eens niet inenten
staat je netjes :evil:

Lupa
Berichten: 96
Lid geworden op: 22 jan 2004 00:15

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Lupa »

ik zit hier te lezen naar je laatste bericht en weet echt niet wat te aantworden.
het slaat werkelijk nergens op.
welke brokkenpagina bedoelje?
nee ik ben niet antidierenarts maar ik hoef niet alles aan te nemen van reguliers DA ik ga liever naar een da die er verstant van heeft.
Nee ik ptobeer Naomi niet na te doen, maar mischin denken we het zelfde over soomige dingen.
Niet ineenten? waar heb je het over? ik heb over verstandig eenten.
En waarom kan er niet gewoon discussierd worden zonder de andere te kwetsen?
ja ik geef vers vlees, mijn honden zijn me dankbaar daarvoor en ja ik ben zeker 3 jaar niet naar de DA geweest, hoe kom dat? dat is tot nu toe niet nodig geweest! eb hoe komt dat je mag je conclusie trekken!!
zeker niet omdat ik zo slecht voor mijnhonden ben.

Gast

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Gast »

Onbegrijpelijk, sommige reacties, wat zijn mensen toch kortzichtig, wat voelen ze zich aangevallen, waarom?
Wat is het probleem van deze “mensen” is het niet verstandig voor hen om eens professionele hulp te bezoeken,
Dit is een forum, hier dient van gedachte te worden gewisseld, op een normale en opbouwende manier.

A.

Lupa
Berichten: 96
Lid geworden op: 22 jan 2004 00:15

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Lupa »

dat probeer ik :?

pw

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door pw »

Maar helaas zijn er "gasten"die zich aangevallen voelen :?

Maar om even terug te komen.
Waarom werken de koeën toen niet geënt, is dat alleen omdat de consument het vlees niet wil ???

Gast

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Gast »

:) :) de buienlandse consumenten dan niet onze mensen!!!!!!!!!! :!: :!: :!: :lol:

Lupa
Berichten: 96
Lid geworden op: 22 jan 2004 00:15

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Lupa »

omdat (weet niet zeker welke landen) Jappan en america onze vlle zouden gaan boycotten als het geent was.
Dus dat zou een strop in onze ecomomie betekenen en entn was ook voor hun geen optie, te veel vee om te eente en dat zou in de ....gaan kosten, dus de koedkooptse manier? ja wel afmaken die handel.
walgelijk.

hondjesenpoesjes

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door hondjesenpoesjes »

nou voor die 30 euro per jaar neem ik het zekere voor het onzekere.en dan krijg je ook nog een ontwormingskuur mee.ik hoef daar niet lang over na te denken.

Gast

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Gast »

:? :? Maar de boeren komen wel op hun beslissing terug om toch weer hun vee stapel te enten na die ramp.Het was zeker walchelijk wat e toen met die dieren gebeurd is. Alleen de europese unie is weer tegen het enten,want dan worden wij weer geboycod door amerika en andere landen en de boeren hebben he na kijken.Wat een ellende voor hun.
Laten wij dan maar wel onze honden enten tegen ziekte van weil en honden ziekte enzo.. :!: :!:

Lupa
Berichten: 96
Lid geworden op: 22 jan 2004 00:15

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Lupa »

natuurlijk laten we eenten onze honden maar het is niet nodig iedere jaar omdat simpel weg zo een vaccien is langer geldig.
En nou stop ik hier.
De laatste keer!!!
het gaat niet om dat we niet vaccieneren maar dat we het verstandig doen!!!!!

Gast

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Gast »

Ik laat mijn honden niet meer enten.
sinds mijn hond bijna dood is gegaan aan een Weil enting en daar een autoimuumziekte aan overgehouden heeft ben ik er veel over gaan lezen en heb besloten de honden niet meer te enten.

enten is echt niet zonder risico's!!
Het vreemde is toen ik met mijn d.a dit ging bespreken hij een heel andere visie had dan hij in zijn praktijk in praktijk brengt.
Er wordt teveel geeent is zijn mening,maar ook de klant wil dat voor zijn beesie.

Ik ga ook regelmatig de grens over,Frankrijk,Duitsland zonder rabies entingen. Heb wel gezondheidsverklaringen bij me ,maar zonder enting aantekening,en dat werkt prima.

Ze zijn in het verleden genoeg geeent voor hun verdere leven

groet,
Ineke

Gesloten