LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC server blocked using dnsbl.sorbs.net

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
olaf79

Re: UPC server blocked using dnsbl.sorbs.net

Ongelezen bericht door olaf79 »

devious schreef:
olaf79 schreef: Nee hoor, providers investeren daar niet meer in, geven mailboxen van 30 mb, geen imap ondersteuning, dat soort geintjes om maar te hopen dat je geen gebruik ervan maakt.

Je kunt de provider gewoon aangeven dat hun correspondentie via een ander adres moet lopen.
Nou Olaf..tijd voor jou om je maar weer eens te verdiepen in het huidige aanbod. Ik heb bij UPC mailboxen van 1Tb, en ik betaal daar niets voor. IMAP is ondersteunt SLL, en ook encrypted personal. Eigenlijk alles wat ik met mijn GMails doe, kan ik ook met mijn UPCmails...
Oh ja? Nou UPC ontkent. En die weet het echt wel beter dan jij...

Heeft UPC een IMAP e-mailserver?

UPC heeft geen IMAP e-mailserver. Als u uw UPC e-mail wilt lezen zonder de berichten op te halen, dan kunt u daarvoor webmail van UPC gebruiken. Ga daarvoor naar www.upc.nl/webmail.

https://vragen.upc.nl/app/answers/detail/a_id/285

Mailbox van 1tb, voel je je wel lekker? 1tb is waarschijnlijk genoeg voor de hele wijk waar je in woont.

smilie

Ongelezen bericht door smilie »

Teunbosseman schreef: En daarom dus kan een provider hierin een helpende hand bieden door bv een online tool hiervoor beschikbaar te maken.
En als zij in datzelfde berichtje zetten dat de snelheid kan worden verlaagd ( dus niet meteen ) zie ik het probleem niet.

Ik heb ooit hetzelfde gehad ivm beheer torrentsites ( is wel 10jaar gelee ) dat KPN constateerde dat wel heel erg veel dataverkeer over bepaalde poorten ging.
Had ik zelf een typfoutje gemaakt dat ipv max 50 verbindingen er max 5000 verbindingen waren geactiveerd.

KPN had dus voor de zekerheid wat afgeknepen totdat ik akkoord gaf dat ok was.
Ja hoor! UPC zit echt te wachten voor vragen van de klanten hieromtrent hoor :) Gaat echt niet gebeuren.
devious schreef: Nou Olaf..tijd voor jou om je maar weer eens te verdiepen in het huidige aanbod. Ik heb bij UPC mailboxen van 1Tb, en ik betaal daar niets voor. IMAP is ondersteunt SLL, en ook encrypted personal. Eigenlijk alles wat ik met mijn GMails doe, kan ik ook met mijn UPCmails...
https://vragen.upc.nl/app/answers/detai ... /related/1

Ik zie geen SSL en ook geen IMAP?! Misschien zakelijk lijntje?
5 GB voor alle mailboxen? En nog iets:

https://vragen.upc.nl/app/answers/detai ... /related/1

Ze bewaren mijn bijlage!?!? What the hell?

devious

Ongelezen bericht door devious »

en om maar even terug naar de TS te gaan
UPC server blocked using dnsbl.sorbs.net
betekent dat de dnsbl van sorbs.net de UPC server afkapt. En de bron die zou moeten worden aangepakt is dus sorbs.net
deze opmerking
Hebben andere providers dit probleem niet....? Dan dient UPC dus anti-spam policy aan te scherpen.
heeft dus niets met het probleem te maken. Bovendien hebben alle internetproviders zich te houden aan de GlobalSpamAdmin. Die geven de spamlists uit, providers moeten die implementeren.

Dus, beste TS, neem contact op met sorbs.net en ga eens schelden op hun klantenservice ipv klakkeloos je provider weer de schuld te geven.

En ja... de servers van UPC ondersteunen IMAP met alles erop en eraan. Maar voor ondersteuning en/of bij problemen moet je niet bij de Klantenservice wezen. En da's hun goed recht. Het is immers een gratis service voor gevorderde gebruikers. En wat jij leest op site, tja...5Tb zegt van niet

olaf79

devious schreef:en om maar even terug naar de TS te gaan
betekent dat de dnsbl van sorbs.net de UPC server afkapt. En de bron die zou moeten worden aangepakt is dus sorbs.net
deze opmerking
Hebben andere providers dit probleem niet....? Dan dient UPC dus anti-spam policy aan te scherpen.
heeft dus niets met het probleem te maken. Bovendien hebben alle internetproviders zich te houden aan de GlobalSpamAdmin. Die geven de spamlists uit, providers moeten die implementeren.

Dus, beste TS, neem contact op met sorbs.net en ga eens schelden op hun klantenservice ipv klakkeloos je provider weer de schuld te geven.

En ja... de servers van UPC ondersteunen IMAP met alles erop en eraan. Maar voor ondersteuning en/of bij problemen moet je niet bij de Klantenservice wezen. En da's hun goed recht. Het is immers een gratis service voor gevorderde gebruikers. En wat jij leest op site, tja...5Tb zegt van niet
Nee als je op de spamlijst staat is dat of de schuld van de mailbox eigenaar of de mail server.

IMap wordt dus niet ondersteund. Zoals ik al schreef....IMAP is niet voor gevorderde gebruikers maar gewoon een protocol dat nieuwer is dan POP en meer van deze tijd.

5TB is wat anders dan 5GB. Dat moet je dan ook nog delen over 10 mailboxen.

devious

olaf79 schreef:
devious schreef:en om maar even terug naar de TS te gaan
deze opmerking

Nee als je op de spamlijst staat is dat of de schuld van de mailbox eigenaar of de mail server.

IMap wordt dus niet ondersteund. Zoals ik al schreef....IMAP is niet voor gevorderde gebruikers maar gewoon een protocol dat nieuwer is dan POP en meer van deze tijd.

5TB is wat anders dan 5GB. Dat moet je dan ook nog delen over 10 mailboxen.
Niet mijn zinnen uit elkaar trekken he? Ze geven geen ondersteuning op IMAP bij de Klantenservice. Dus bij problemen kun je daar niet terecht, Vandaar dat ik zeg "gevorderde gebruiker" .Heeft niets met de definitie van IMAP te maken. En wat maak jij je trouwens druk? Je gebruikt geen provider-mail omdat het zo goed als dood is toch?

olaf79

devious schreef:Niet mijn zinnen uit elkaar trekken he? Ze geven geen ondersteuning op IMAP bij de Klantenservice. Dus bij problemen kun je daar niet terecht, Vandaar dat ik zeg "gevorderde gebruiker" .Heeft niets met de definitie van IMAP te maken. En wat maak jij je trouwens druk? Je gebruikt geen provider-mail omdat het zo goed als dood is toch?
Wat zeur je nou man. Ik schreef ze ondersteunen geen imap omdat ze liever niet willen dat het je gebruikt. DAT klopt dan toch ook. Ze zeggen overigens zelf dat ze GEEN IMAP server hebben.

Een gevorderde gebruiker gebruikt sowieso al geen UPC mail. Die weet wel beter.

Harrie Kierie

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

olaf79 schreef: Nee als je op de spamlijst staat is dat of de schuld van de mailbox eigenaar of de mail server.
Beetje erg kort door de bocht. Ze zijn gewoon aan het vissen met dynamiet. Als een mail server in hun ogen teveel spam mail verstuurt, dan ban je gewoon de hele server. Wat is de volgende stap? De hele provider maar op de zwarte lijst? Hele landen maar even blokkeren? Uit Nigeria komt toch weinig goeds, dus hup weg met alles uit Nigeria.

Dit is hetzelfde als je firewall maar op alles blokkeren zetten. Is in ieder geval lekker veilig.

devious

olaf79 schreef: Wat zeur je nou man. Ik schreef ze ondersteunen geen imap omdat ze liever niet willen dat het je gebruikt. DAT klopt dan toch ook. Ze zeggen overigens zelf dat ze GEEN IMAP server hebben.

Wat ben je toch weer aardig. Toch niet weer op je lange tenen getrapt? En ja, ik ben enthousiast gebruiker van upcmail en mag mezelf ver-gevorderd noemen met een C+++diploma...

En Harrie.. Zoiets doen ze in Amerika bij het blokkeren van VoIP-adressen. gewoon de hele first-range blocken. Alle problemen weg.

olaf79

Harrie Kierie schreef:
olaf79 schreef: Nee als je op de spamlijst staat is dat of de schuld van de mailbox eigenaar of de mail server.
Beetje erg kort door de bocht. Ze zijn gewoon aan het vissen met dynamiet. Als een mail server in hun ogen teveel spam mail verstuurt, dan ban je gewoon de hele server. Wat is de volgende stap? De hele provider maar op de zwarte lijst? Hele landen maar even blokkeren? Uit Nigeria komt toch weinig goeds, dus hup weg met alles uit Nigeria.

Dit is hetzelfde als je firewall maar op alles blokkeren zetten. Is in ieder geval lekker veilig.
Tsja, wat moet je anders bannen. Het enige dat je kunt bannen is een ip adres of een range ip adressen. Of denk je dat ze gaan bijhouden dat [email protected] geen spam verstuurd en [email protected] wel. UPC moet zijn gebruikers maar bannen die spam versturen dan komt niet hun hele server op de spamlijst te staan maar wordt het aan de poort tegen gehouden.

olaf79

devious schreef:
olaf79 schreef: Wat zeur je nou man. Ik schreef ze ondersteunen geen imap omdat ze liever niet willen dat het je gebruikt. DAT klopt dan toch ook. Ze zeggen overigens zelf dat ze GEEN IMAP server hebben.

Wat ben je toch weer aardig. Toch niet weer op je lange tenen getrapt? En ja, ik ben enthousiast gebruiker van upcmail en mag mezelf ver-gevorderd noemen met een C+++diploma...

En Harrie.. Zoiets doen ze in Amerika bij het blokkeren van VoIP-adressen. gewoon de hele first-range blocken. Alle problemen weg.
Sorry maar was je gedraai en gezever even beu. Je kunt het gewoon niet hebben als je ongelijk hebt...met je gratis 1 terabyte mailbox bij upc. Veel plezier ermee.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

devious schreef: Hebben andere providers dit probleem niet....? Dan dient UPC dus anti-spam policy aan te scherpen.
heeft dus niets met het probleem te maken.
Dat is juist het probleem en heeft er alles mee te maken!
Ik doe beheer bij wat bedrijfjes met eigen SBS server, zij zijn verplicht om via mailserver van de provider te versturen, dit probleem ondervind ik echt niet bij andere providers.
Naar mijn mening heeft UPC hier dus echt zijn zaakjes niet voor elkaar.

Bij spam versturen of andere abuse praktijken behoort de provider je lijn "op slot" te doen,
Lijkt vervelend, maar het blijft meestal niet bij 1 virus. Nog vervelender is als je via internetbankieren ineens 10.000,- euro kwijt bent......

devious

16again schreef:
devious schreef: Hebben andere providers dit probleem niet....? Dan dient UPC dus anti-spam policy aan te scherpen.
heeft dus niets met het probleem te maken.
Dat is juist het probleem en heeft er alles mee te maken!
Ik doe beheer bij wat bedrijfjes met eigen SBS server, zij zijn verplicht om via mailserver van de provider te versturen, dit probleem ondervind ik echt niet bij andere providers.
Naar mijn mening heeft UPC hier dus echt zijn zaakjes niet voor elkaar.

Bij spam versturen of andere abuse praktijken behoort de provider je lijn "op slot" te doen,
Lijkt vervelend, maar het blijft meestal niet bij 1 virus. Nog vervelender is als je via internetbankieren ineens 10.000,- euro kwijt bent......
Waarom werkt een relay dan wel goed bij mij? En bovendien gaan we nu wel erg offtopic

16again

Ongelezen bericht door 16again »

devious schreef: Waarom werkt een relay dan wel goed bij mij? En bovendien gaan we nu wel erg offtopic
Die relay is dezelfde mailserver die thuisgebruiker instelt in zijn mail programma, dit is dus weldegelijk on-topic.

Of jou uitgaande mail via die relay server aankomt hangt af van het spamfilter bij de ontvangende partij. Indien zij dnsbl.sorbs.net checken, dan komt je mail simpelweg niet aan zodra de relay daar ge-blacklist is.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

olaf79 schreef:
Teunbosseman schreef:Nah, das wel erg straf dat zo goed als dood is, er zijn legio welke wel providermail gebruiken en je zal dit veelal ook nodig hebben om berichten vanuit hen te ontvangen.

Voor overige mail heb ik een Hotmail voor als ik mij moet registreren voor eender of geender en gmail weer voor prive.
Nee hoor, providers investeren daar niet meer in, geven mailboxen van 30 mb, geen imap ondersteuning, dat soort geintjes om maar te hopen dat je geen gebruik ervan maakt.

Je kunt de provider gewoon aangeven dat hun correspondentie via een ander adres moet lopen.

Waar baseer jij op dat er niet wordt geinvesteerd ?? Weet niet welke provider een mailbox geeft van 30mb maar UPC zowiezo 5gb en reeds bij internetplusbellen van wat jaartjes terug had ik 5gb. Daarna telfort ook 5 gb.
De providers welke ik hebt gebruikt door de jaren heen hebben allen webmail ( proviermail ) gepromoot. Interfaces zijn aangepast dus mij lijkt dat e wel degelijk wordt geinvesteerd.

Hopen dat er geen gebruik van kan worden gemaakt vindt ik een onzin opmerking.

UPC geeft aan geen IMAP te hebben, maar zoals ik reeds schreef ik gebruik geen providermail, alleen om berichten van hun te ontvangen en die gaat via POP.
Knap dat iemand dat wel kan, zover gaat mijn kennis niet om die protocollen te omzeilen.

trail46

Ongelezen bericht door trail46 »

Teunbosseman schreef:
Weet niet welke provider een mailbox geeft van 30mb maar UPC zowiezo 5gb en reeds bij internetplusbellen van wat jaartjes terug had ik 5gb. Daarna telfort ook 5 gb.
De providers welke ik hebt gebruikt door de jaren heen hebben allen webmail ( proviermail ) gepromoot. Interfaces zijn aangepast dus mij lijkt dat e wel degelijk wordt geinvesteerd.
wat zou je zeggen van KPN-webmail. Het word nu verhoogt maar tot dat moment is het toch echt maar 30MB.
Afbeelding

devious

16again schreef:
Of jou uitgaande mail via die relay server aankomt hangt af van het spamfilter bij de ontvangende partij. Indien zij dnsbl.sorbs.net checken, dan komt je mail simpelweg niet aan zodra de relay daar ge-blacklist is.
Kijk, zijn we toch weer terug bij wat ik al zei: TS moet klagen bij Sorbs.net en niet bij UPC

olaf79

Teunbosseman schreef:Waar baseer jij op dat er niet wordt geinvesteerd ?? Weet niet welke provider een mailbox geeft van 30mb maar UPC zowiezo 5gb en reeds bij internetplusbellen van wat jaartjes terug had ik 5gb. Daarna telfort ook 5 gb.
Je kletst uit je nek. Telfort is 50 mb, Ziggo 100 mb, kpn 30 mb. Alleen upc geeft 1gb mailbox maar wel met beperking.
Webmail wordt gepromoot omdat ze dan geen imap hoeven ondersteunen. Lekker makkelijk, want webmail zijn standaard webserver pakketten die je met 1 klik op je server installeert. Geen investering dus.

olaf79

devious schreef:
16again schreef:
Kijk, zijn we toch weer terug bij wat ik al zei: TS moet klagen bij Sorbs.net en niet bij UPC
Onzin Sorbs stuurt geen spam via het netwerk van upc. UPC wel. UPC moet zijn netwerk beter beveiligen.

olaf79

Blijft het feit dat dit nog steeds ver achterloopt bij cloud email: Gmail (15 gb), Hotmail (7 gb + 7 gb cloudopslag), Yahoo (onbeperkt!), en ga zo maar door.

Zij ondersteunen allemaal wel IMAP, POP3, SSL, Synchronisatie, Mobiele apss, etc.

Provider mail loopt achter, en die inhaalslag gaan ze nooit meer maken.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

trail46 schreef:
Teunbosseman schreef:
Weet niet welke provider een mailbox geeft van 30mb maar UPC zowiezo 5gb en reeds bij internetplusbellen van wat jaartjes terug had ik 5gb. Daarna telfort ook 5 gb.
wat zou je zeggen van KPN-webmail. Het word nu verhoogt maar tot dat moment is het toch echt maar 30MB.
Afbeelding

Ik controleer geen providers op groote van webmail boxen maar das wel erg weinig, In mijn internetplusbellen tijd was dit 5gb per mailbox.
Ben daar reeds tijden weg maar dan is wel heel erg naar geminimaliseerd.

Gesloten