De verlenging van de a4 was pas eind 2015 gereed. Dan moet de weg ingepland worden om bereden te worden door de camera auto's. Als alle aanpassingen en nieuwe wegen in kaart gebracht zijn wordt dit in een centrale database gedaan en kan alles in elkaar gezet worden. De periode tussen dat de weg open gaat, de camera er overheen gaat, de wegen verwerkt worden en de kaarten verkoopklaar gemaakt kunnen worden kan meer dan een jaar tussen zitten. Dit gebeurd niet alleen bij Navteq, maar bij alle kaartaanbieders. Enkel TomTom heeft een realtime aanpassingen, maar dat werkt ook alleen als je de navigatie regelmatig aan de computer hangt en andere gebruikers dit ook doen.lieftiem schreef:De arrogantie van Navteq is zo groot dat zelf de Toyota importeur niet een oplossing kan bereiken. Ik kocht maart 2017 de laatste up date voor mijn Avensis en bleek dat er data van Navteq opstond uit oktober 2015. Belangrijke wegen (bv de verlenging A4) staan hier niet op. Dus € 135,-- weggegooid geld. Heb vandaag 14 juli 2017 een nieuwe Mazda CX-5 gekocht Ook op dit navigatiesysteem , gevoed door Navteq, zit oude dat op. Wie gaat Navteq eens aanpakken ????? Laat de auto-industrie eens de handen in één slaan. [ongefundeerde bewering verwijderd door moderatie]
Het heeft dus niets met de auto indistrie te maken, wel met de tijd die er nodig is om alle wegen in kaart te brengen.