LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MLM doe het niet!

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Joop (K)
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 feb 2004 16:40

Re: MLM doe het niet!

Ongelezen bericht door Joop (K) »

Ach beste mrtelecom, ik hoef geen gelijk te krijgen als ik het maar heb.
En ik hoef niet zoals jij, altijd en overal het laatste woord te hebben. Want wat zei Confucius hier 2.500 jaar geleden ook weer over? De mens die het laatste woord wil hebben, bevestigt het gelijk van het voorlaatste woord. Tenslotte: hopelijk komen je ´klanten´ oftewel sponsors niet in acute ademnood bij het steeds maar weer opblazen van je lekgeprikte luchtballon.
Laatst gewijzigd door Joop (K) op 11 mar 2004 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.

mrtelecom

Re: MLM doe het niet!

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Ik kom in ademnood van het lachen. Enne...misschien een domme vraag, maar hoe kom je aan de link klanten - sponsors. Mijn klanten worden echt geen klant bij mij omdat ze me een aardige vent vinden hoor, al ben ik dat geloof ik wel, maar omdat ze serieus besparen. En besparing...daar gaat het toch om???

gasr243

Re: MLM doe het niet!

Ongelezen bericht door gasr243 »

amway bestaat al meer dan 25 jaar, theoretisch zou dat dus allang een keer vastgelopen zijn! Over 100 jaar bestaat dat bedrijf nog steeds.

Als (bijna) afgestudeerd econoom wijs ik je erop dat je nooit uitgeleerd bent als je wilt slagen in wat voor carriere dan ook.

suc6

mrtelecom

Re: MLM doe het niet!

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Ik vind het overigens een heel originele bocht waar Joop zich in wringt om toch het laatste woord te hebben (maar niet heus).
En weet je nou wat me opvalt?! Ik geef tegenargumenten, maar daar komt geen antwoord op. Hoe zou dat nou toch komen?
Maar je hebt ook wel een beetje gelijk, Joop, want er zijn inderdaad MLM bedrijven die niet ethisch en correct te werk gaan. (Vreemd genoeg is dat ook in het 'reguliere' bedrijfsleven zo, maar dat terzijde). Maar om nou meteen alle MLM bedrijven over 1 kam te scheren is hetzelfde als zeggen dat elke ondernemer een oplichter is. Of denk je toevallig zo over ondernemers???

Blaf...

Re: MLM doe het niet!

Ongelezen bericht door Blaf... »

M-Com

Zielig zeg wil nog steeds het laaste woord :lol:

Balonnetje-balonnetje wanneer blaas je me op :?:

Kan niet lek geprikt

fikkie

Re: MLM doe het niet!

Ongelezen bericht door fikkie »

kefkefkef, mag ik jouw vriendinnetje zijn, blaf? Ik maak ook veel lawaai zonder iets bij te dragen.... :wink:

Blaf...

Re: MLM doe het niet!

Ongelezen bericht door Blaf... »

Fikkie als je woef meeneemt mag je m'n vrindinnetje zijn :oops:

mrtelecom

Re: MLM doe het niet!

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Waar MLM al niet goed voor is. Nou krijgen de anti-MLM'ers nog dates dank zij MLM ook. Miaauw

student26

Re: MLM doe het niet!

Ongelezen bericht door student26 »

Hoi iedereen, sorry had deze week even geen tijd om nog te reageren. Om even wat punten te beantwoorden:

- Bij een MLM bedrijf is het de bedoeling klanten tot mede-distributeurs te "maken", daar kun je immers het meeste geld mee verdienen (hogere bonussen over de omzet en dergelijken). Als dat bij MrTelecom niet zo is, wat hij beweert, sja, is het dan MLM?

- Amway bestaat al meer dan 25 jaar maar is ongeveer zo lang actief in Nederland (1978). Drie keer raden waarom dat nog niet is vastgelopen? Omdat het niet zo mooi werkt als ze je doen voorspiegelen!!! Plus een bekende rekenfout die vaak gemaakt wordt door degene die de presentatie doet: ze rekenen met bijvoorbeeld 16.000.000 Nederlanders, terwijl ze met het aantal huishoudens zouden moeten rekenen (zo'n 7 miljoen).

- Een andere rekenfout die ze vaak maken: "de markt is verzadigd als alle huishoudens meedoen". Niet waar uiteraard, je moet uitgaan van de mensen die potentieel WEL meedoen. Ook een leuke die ze dan gebruiken: "de markt raakt nooit verzadigd want jij zegt toch dat je niet mee zal doen, dus geen verzadiging". Uiteraard niet waar aangezien ik niet meetel in de totale potentiele markt...

- Waarom is de omzet van Amway de laatste jaren zoveel teruggelopen?

- MLM'ers beweren dat de producten goedkoper zijn omdat ze geen tussenhandel gebruiken, maar vervolgens betalen ze hoge bonussen uit??????? Die worden uiteraard betaald uit de omzet!!

- Ja over 100 jaar bestaat Amway misschien nog steeds, omdat er mensen zullen blijven bestaan die denken dat je er veel geld mee kan verdienen (hun producten zijn qua kwaliteit vergelijkbaar met concurrerende producten dus daar zal het niet door komen).

Wat mij met name tegenstaat aan MLM is dat er continu van alles verzonnen wordt, bijvoorbeeld dat het aan universiteiten gedoceerd wordt (en zelfs op Harvard bedacht is) wat gewoon niet waar is. Ook worden de potentiele verdiensten gigantisch overdreven. Daar komt dan nog bij dat bijvoorbeeld Amway, vooral in het verleden, meer op een sekte leek dan op een serieus bedrijf. Ook wordt er in de top megaveel geld verdiend aan allerlei onzin als casettebandjes met speeches en congressen. Pure afzetterij.

mrtelecom

Re: MLM doe het niet!

Ongelezen bericht door mrtelecom »

- Bij een MLM bedrijf is het de bedoeling klanten tot mede-distributeurs te "maken", daar kun je immers het meeste geld mee verdienen (hogere bonussen over de omzet en dergelijken). Als dat bij MrTelecom niet zo is, wat hij beweert, sja, is het dan MLM? Ik zeg ook vaak dat Euphony eigenlijk een soort franchise of direkt marketing bedrijf is, waarbij je, als je dat wilt, gebruik kunt maken van MLM. Wij hebben mensen die uitsluitend klanten werven en daar een uitstekend inkomen mee verwerven. Omdat het voor een bedrijf altijd het moeilijkste is, om de klant zo ver te krijgen je verhaal aan te horen, maken wij gebruik van MLM. Immers, ook al denkt je oom 'ja, daar heb je weer zo'n mooi verhaal', omdat hij je oom is, zal hij wel naar je luisteren. Is je verhaal goed genoeg (maw het is iets waar je oom echt bij gebaat is), dan zal hij uiteindelijk klant worden.

- Amway bestaat al meer dan 25 jaar maar is ongeveer zo lang actief in Nederland (1978). Drie keer raden waarom dat nog niet is vastgelopen? Omdat het niet zo mooi werkt als ze je doen voorspiegelen!!! Plus een bekende rekenfout die vaak gemaakt wordt door degene die de presentatie doet: ze rekenen met bijvoorbeeld 16.000.000 Nederlanders, terwijl ze met het aantal huishoudens zouden moeten rekenen (zo'n 7 miljoen). Ik ben niet betrokken bij Amway, dus daar doe ik geen uitspraken over, behalve dat ik er persoonlijk niets in zie

- Een andere rekenfout die ze vaak maken: "de markt is verzadigd als alle huishoudens meedoen". Niet waar uiteraard, je moet uitgaan van de mensen die potentieel WEL meedoen. Ook een leuke die ze dan gebruiken: "de markt raakt nooit verzadigd want jij zegt toch dat je niet mee zal doen, dus geen verzadiging". Uiteraard niet waar aangezien ik niet meetel in de totale potentiele markt... Als je de gelegenheid krijgt om wat voor soort zaak ook op te zetten, moet je wel even kijken naar de concurrentie. Wil je je bijvoorbeeld vestigen met een McDonalds in een dorpje met 10.000 inwoners, waar al een Burger King zit, dan zul je toch even moeten nadenken of jij het wel in je hebt om er een succes van te maken. Bij MLM is dat niet anders

- Waarom is de omzet van Amway de laatste jaren zoveel teruggelopen? Daar wil en kan ik geen antwoord op geven

- MLM'ers beweren dat de producten goedkoper zijn omdat ze geen tussenhandel gebruiken, maar vervolgens betalen ze hoge bonussen uit??????? Die worden uiteraard betaald uit de omzet!!
Als de producten niet goedkoper zijn of op een andere wijze interessant zijn voor de consument, dan zou ik niet met dat bedrijf in zee gaan. Ze kunnen echter wel goedkoper zijn, doordat er fors op advertentiekosten wordt bespaard. Neem Telecom; Tele2 betaalt een absoluut fortuin aan reclame: Als zij een advertentie van 10.000 Euro op tv gooien en daar komt maar 1 klant door binnen, dan is dat een hele dure klant. Bij telecom MLM worden er door het bedrijf pas kosten gemaakt, als die ook baten opleveren. Als jij, als distributeur van een telecomMLM zelf veel kosten maakt, ben je verkeerd bezig

- Ja over 100 jaar bestaat Amway misschien nog steeds, omdat er mensen zullen blijven bestaan die denken dat je er veel geld mee kan verdienen (hun producten zijn qua kwaliteit vergelijkbaar met concurrerende producten dus daar zal het niet door komen).
De telecommarkt is een enorme groei markt. Toegeven, het zal er over 100 jaar anders uitzien, maar een goed MLM bedrijf groeit met de ontwikkelingen mee en is daarmee niet anders als een regulier goed bedrijf

Wat mij met name tegenstaat aan MLM is dat er continu van alles verzonnen wordt, bijvoorbeeld dat het aan universiteiten gedoceerd wordt (en zelfs op Harvard bedacht is) wat gewoon niet waar is. Ook worden de potentiele verdiensten gigantisch overdreven. Daar komt dan nog bij dat bijvoorbeeld Amway, vooral in het verleden, meer op een sekte leek dan op een serieus bedrijf. Ook wordt er in de top megaveel geld verdiend aan allerlei onzin als casettebandjes met speeches en congressen. Pure afzetterij.Die negatieve dingen worden inderdaad door sommigen in MLM gedaan, net als in het reguliere bedrijfsleven. De MLM'ers die goede en langdurige inkomens verwerven (met de nadruk op langdurige) houden zich ver van dat soort praktijken, maar helaas heb je daarin gelijk. Mij stuit dat ook tegen de borst, vooral omdat het totaal niet nodig is

Blaf...

Re: MLM doe het niet!

Ongelezen bericht door Blaf... »

M-Tel nog steeds zielig

Aanhouder wint denkt ie, die baloon wordt ook een keer slap net als jij.

Pure Reklame zeg of is het reclame mij een zorg ik hoef niet te blazen.

Ik ga net zolang door tot ie afdruipt. Heb je ook last van je zak?????



Moet je blazen

mrtelecom

Re: MLM doe het niet!

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Ben bizonder onder de indruk van je niveau!
Ga zo door en geef vooral inhoudelijk geen commentaar.

student26

Re: MLM doe het niet!

Ongelezen bericht door student26 »

Ten eerst ben ik het met MrTelecom eens dat inhoudsloze berichten niet op een forum als dit thuishoren. Als je tegen MLM bent, kom dan in ieder geval met argumenten!

Verder, met name aan MrTelecom:
Ik ken Euphony verder niet dus ik kan daar niet specifiek op ingaan. Het komt op mij over als een niet 100% MLM bedrijf, aangezien ik onder MLM onder andere versta dat je eigenlijk alleen maar leuk kunt verdienen als je een downline hebt. Ik kan me voorstellen dat in de telecomsector gunstige tarieven mogelijk zijn. In feite is dit het enige argument om met een bedrijf als Euphony in zee te gaan. Als je dan bijvoorbeeld kijkt naar Amway, dan zijn deze twee bedrijven niet echt vergelijkbaar denk ik.

Overigens ben ik wel van mening dat je de vraag kunt stellen hoe ethisch het is om klanten te werven onder je familie en vriendenkring, als je denkt dat die toch wel naar je verhaal zullen luisteren omdat ze je kennen.

Over concurrentie en verzadiging: je kunt MLM niet met een McDonalds filiaal vergelijken. Je kunt zien dat ergens een Mac filiaal is, en daarom geen Burger King beginnen, maar je kunt in feite niet zien of iemand anders in jouw "territorium" klanten via MLM aan het werven is.

Wat de kosten betreft: Als een MLM bedrijf hoge bonuspercentages uitkeert zullen ze erg in de buurt van traditionele reclamebudgetten komen vrees ik. Ik ken geen ondernemingen die 30% of meer in reclame steken (vergelijk: Amway betaalt in de VS dacht ik tot 25% aan bonussen). Distributeurs zullen vaak hoge kosten maken (denk aan transportatie, telefoon e.d.) maar deze kosten wellicht niet als zodanig herkennen of meenemen in nettowinst-berekeningen. Dit vertekent het beeld aanzienlijk.

De telecommarkt is niet echt een groeimarkt maar een vervangingsmarkt (iedereen in de westerse wereld heeft al zo'n beetje een telefoonaansluiting). Wellicht is er nog groei mogelijk in achtergebleven gebieden of het gebied van bijvoorbeeld mobiele telefonie maar dan heb je het qua groei wel zo'n beetje gehad.

Als je de verhalen over Amway een beetje kent, zul je zien dat daar met name veelverdieners juist wel meedoen aan de wat meer louche zaken meedoen. Het lijkt een beetje politiek, iedereen houdt de hand boven elkaars hoofd :-(

mrtelecom

Re: MLM doe het niet!

Ongelezen bericht door mrtelecom »

!Verder, met name aan MrTelecom:
Ik ken Euphony verder niet dus ik kan daar niet specifiek op ingaan. Het komt op mij over als een niet 100% MLM bedrijf, aangezien ik onder MLM onder andere versta dat je eigenlijk alleen maar leuk kunt verdienen als je een downline hebt. Ik kan me voorstellen dat in de telecomsector gunstige tarieven mogelijk zijn. In feite is dit het enige argument om met een bedrijf als Euphony in zee te gaan. Als je dan bijvoorbeeld kijkt naar Amway, dan zijn deze twee bedrijven niet echt vergelijkbaar denk ik. Ik denk inderdaad dat Euphony het zwarte schaap (of moet ik zeggen 'het witte schaap') onder de netwerkmarketing bedrijven is

Overigens ben ik wel van mening dat je de vraag kunt stellen hoe ethisch het is om klanten te werven onder je familie en vriendenkring, als je denkt dat die toch wel naar je verhaal zullen luisteren omdat ze je kennen.
wat is er mis met het gebruik maken van het feit dat je relaties zullen luisteren naar je verhaal? Als het ze niks te bieden heeft en je haalt ze onder valse voorwendselen over, ok, maar gewoon laten luisteren, daar is toch niks mis mee? Pas als je ze overhaalt met iets wat ze eigenlijk niet willen..

Over concurrentie en verzadiging: je kunt MLM niet met een McDonalds filiaal vergelijken. Je kunt zien dat ergens een Mac filiaal is, en daarom geen Burger King beginnen, maar je kunt in feite niet zien of iemand anders in jouw "territorium" klanten via MLM aan het werven is.
als je niet weet of iemand actief is in 'jouw terretorium', dan denk ik niet dat je kunt spreken van 'actief', dus dan hoef je je geen zorgen te maken. Kun je dat wel merken, dan gaat mijn eerdere vergelijking op.

Wat de kosten betreft: Als een MLM bedrijf hoge bonuspercentages uitkeert zullen ze erg in de buurt van traditionele reclamebudgetten komen vrees ik. Ik ken geen ondernemingen die 30% of meer in reclame steken (vergelijk: Amway betaalt in de VS dacht ik tot 25% aan bonussen). Distributeurs zullen vaak hoge kosten maken (denk aan transportatie, telefoon e.d.) maar deze kosten wellicht niet als zodanig herkennen of meenemen in nettowinst-berekeningen. Dit vertekent het beeld aanzienlijk.
Het is niet enkel het reclame budget waar de kosten zitten. De meeste bedrijven hebben zeer hoge kosten aan reclame, vast personeel, kantoorkosten etc. geassocieerd aan dat personeel, etc. Die kosten heeft een MLM bedrijf niet. Distribiteurs die hoge kosten maken doen iets goed fout (goed fout is overigens een oxymoron: zoek maar op wat dát betekend :-)) en snappen niet hoe het werkt. Dat betekend overigens niet dat je daardoor geen verhalen krijgt van mensen die kapitalen kwijt zijn en daar MLM de schuld van geven, maar dat is dus niet de schuld van het concept, maar van het feit dat veel mensen gewoonweg niet snappen hoe het werkt

De telecommarkt is niet echt een groeimarkt maar een vervangingsmarkt (iedereen in de westerse wereld heeft al zo'n beetje een telefoonaansluiting). Wellicht is er nog groei mogelijk in achtergebleven gebieden of het gebied van bijvoorbeeld mobiele telefonie maar dan heb je het qua groei wel zo'n beetje gehad.
Dit toont aan dat je van telecom geen kaas hebt gegeten. OK, het aantal aansluitingen stijgt niet, maar het aantal diensten dat wordt aangeboden via de telefoon wel degelijk

Als je de verhalen over Amway een beetje kent, zul je zien dat daar met name veelverdieners juist wel meedoen aan de wat meer louche zaken meedoen. Het lijkt een beetje politiek, iedereen houdt de hand boven elkaars hoofd Amway is maar één van de vele MLM's en heeft veel schade aangericht. Daarvoor neem IK in elk geval NIET de verantwoording, net zo goed als ik niet verwacht dat een edah filliaalhouder de verantwoording neemt voor de boekhoudschandalen bij ahold

Blaf...

Re: MLM doe het niet!

Ongelezen bericht door Blaf... »

M-Tel


Ben lekker weer de laatste :lol:

Maar ook de eerste vandaag :wink:

Als het toch zogoed gaat zal ik het je maar vertellen : zaak Dort,
No case number but it's comming in a day ore 2 see you later bye :!:

Ballon is weer lek :arrow:

Gast

Re: MLM doe het niet!

Ongelezen bericht door Gast »

Als mlm het niet doet, doe ik het wel. mafketels.

student26

Re: MLM doe het niet!

Ongelezen bericht door student26 »

Zoals ik al zei, ik ken Euphony verder niet, dus daar kan ik weinig over zeggen.

Wat het ethische vraagstuk betreft: je weet ook wel dat je familie en vrienden eerder zullen zeggen "ok we bestellen iets via jou" omdat ze je te vriend willen houden. Mensen zijn daar niet 100% rationeel in en MLM maakt daar gebruik van. Mijn vraag blijft dus hoe ethisch het is.

Heb jij er zicht op hoeveel mensen in jouw omgeving actief zijn in het werven van klanten? Lijkt me niet. Dit is ook 1 van de zaken die fundamenteel mis is met het MLM systeem: als jij iemand overhaalt distributeur te worden, dan vist hij/zij in dezelfde vijver.

MLM bedrijven hebben net als ieder bedrijf kantoorruimte en personeel hoor, dus daar zit het verschil niet in. De stelling dat het minder is dan bij anderen gaat ook niet op, aangezien de distributiekanalen in veel gevallen geen onderdeel zijn van de producerende onderneming.

Ik ben wel van mening dat MLM in veel gevallen de schuldige is. Er wordt van alles voorgespiegeld in het MLM systeem maar dit valt vaak zwaar tegen. Je kunt dan wel zeggen dat de mensen die erin trappen naief zijn, maar dat zou betekenen dat de hele wereld naief is.

Wederom een flauwe opmerking om te zeggen dat ik van telecom geen kaas heb gegeten. Je geeft zelf al aan dat het geen groeimarkt is dus je geeft me zelfs gelijk. Ook de bedrijven die er al waren of die niet via MLM werken bieden extra diensten aan, maar dit is in principe geen groei maar het toevoegen van extra's.

De discussie is breder dan Euphony, het ging over MLM en jij kwam met jouw bedrijf op de proppen als voorbeeld. MLM heeft, zoals op goede websites over het onderwerp te lezen is, maar 2 mogelijkheden: pop or drop. Ofwel het is tijdelijk zeer succesvol, waardoor de markt verzadigd raakt en de boel als een zeepbel ontploft, ofwel het komt niet van de grond waardoor de omzetten relatief laag blijven en de boel failliet gaat. Een tussenoplossing is er niet, MLM heeft geen rem en niemand houdt zich bezig met de vraag of het aanbod op de vraag is afgestemd. MLM is gedoemd tot mislukking. Is het niet vandaag dan wel morgen of over 10 jaar of langer. Een serieuze marketeer kan alleen maar tot die conclusie komen, precies de reden dat de grote jongens op deze wereld zich verre van MLM houden.

mrtelecom

Re: MLM doe het niet!

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Wat het ethische vraagstuk betreft: je weet ook wel dat je familie en vrienden eerder zullen zeggen "ok we bestellen iets via jou" omdat ze je te vriend willen houden. Mensen zijn daar niet 100% rationeel in en MLM maakt daar gebruik van. Mijn vraag blijft dus hoe ethisch het is. Wij zijn het enige bedrijf dat een borg van 25 euro durft te vragen. De reden daarvoor is 2-voud:
1. Om een nieuwe klant in te schrijven, maakt het bedrijf aan CPS kosten, data-entry en credit-check, ongeveer zoveel aan kosten. Daarom zijn wij niet geinteresseerd in mensen die elke 14 dagen van provider wisselen, want daar draaien we verlies op, wat we toch ergens zullen moeten verhalen, dus dat verhoogt de kosten voor wel bellende klanten. Die klanten die wel bellen krijgen de borg na enige tijd terug.
2. Om de reden die jij aangeeft. Zonder die borg, zou dat inderdaad gebeuren. Met de borg zou je wel gek zijn om klant bij je te worden, terwijl ze niet de intentie hebben je dienst te gebruiken


Heb jij er zicht op hoeveel mensen in jouw omgeving actief zijn in het werven van klanten? Lijkt me niet. Dit is ook 1 van de zaken die fundamenteel mis is met het MLM systeem: als jij iemand overhaalt distributeur te worden, dan vist hij/zij in dezelfde vijver. Het feit dat jij nog niet van Euphony hebt gehoord, toont al dat de vijver nog echt niet teveel vissers heeft. Op het moment dat dat wel zo is, kun je de keuze maken zoals ik heb aangegeven. Je kunt toch ook in je omgeving polsen hoeveel mensen het bedrijf al kennen?! Dat argument gaat dus niet op

MLM bedrijven hebben net als ieder bedrijf kantoorruimte en personeel hoor, dus daar zit het verschil niet in. De stelling dat het minder is dan bij anderen gaat ook niet op, aangezien de distributiekanalen in veel gevallen geen onderdeel zijn van de producerende onderneming. Dat argument gaat wel degelijk op. MLM bedrijven hebben inderdaad wel kantoorruimte en personeel nodig, maar beduidend minder als de traditionele bedrijven, want de gehele verkoopafdeling hoeft niet door het bedrijf gehuisvest te worden en ook heeft het bedrijf daar geen personeelskosten bij.

Ik ben wel van mening dat MLM in veel gevallen de schuldige is. Er wordt van alles voorgespiegeld in het MLM systeem maar dit valt vaak zwaar tegen. Je kunt dan wel zeggen dat de mensen die erin trappen naief zijn, maar dat zou betekenen dat de hele wereld naief is.
Er wordt inderdaad van alles voorgespiegeld in MLM en ik kan je verzekeren dat de schuldigen zelden succesvol zijn. Overigens wordt je ook van alles in de 'normale' wereld voorgespiegeld.

Wederom een flauwe opmerking om te zeggen dat ik van telecom geen kaas heb gegeten.Mijn excuses Je geeft zelf al aan dat het geen groeimarkt is dus je geeft me zelfs gelijk. Nee, dat doe ik niet. Ik zeg enkel dat het aantal aansluitingen misschien niet toeneemt. De omzet in telecom groeit echter zeer sterk en het is dus wel degelijk een enorme groeimarkt. Kijk alleen maar naar het internetgebruik Ook de bedrijven die er al waren of die niet via MLM werken bieden extra diensten aan, maar dit is in principe geen groei maar het toevoegen van extra's. Waarom dat geen groei is, is me een raadsel. Leg eens uit, aub

De discussie is breder dan Euphony, het ging over MLM en jij kwam met jouw bedrijf op de proppen als voorbeeld. Inderdaad, omdat ik geen uitspraken ga doen over andere MLM-bedrijven MLM heeft, zoals op goede websites over het onderwerp te lezen is, maar 2 mogelijkheden: pop or drop. Ofwel het is tijdelijk zeer succesvol, waardoor de markt verzadigd raakt en de boel als een zeepbel ontploft, ofwel het komt niet van de grond waardoor de omzetten relatief laag blijven en de boel failliet gaat. Dat vindt ik nogal een pretentieuze uitspraak. Omdat die websites anti-MLM zijn, zijn het goede websites??? Zo lust ik er nog wel eentje!!
Een tussenoplossing is er niet, MLM heeft geen rem en niemand houdt zich bezig met de vraag of het aanbod op de vraag is afgestemd. MLM is gedoemd tot mislukking. Is het niet vandaag dan wel morgen of over 10 jaar of langer. Een serieuze marketeer kan alleen maar tot die conclusie komen, precies de reden dat de grote jongens op deze wereld zich verre van MLM houden.Dus Douwe Egberts is een kleine jongen??France Telecom is een kleine jongen? Toyota is een kleine jongen? Sorry, je hebt je huiswerk niet gedaan!

student26

Re: MLM doe het niet!

Ongelezen bericht door student26 »

Even algemeen: ik ga niet steeds alles quoten, aangezien de berichten onder elkaar in het forum komen te staan, dus alles is terug te lezen.

BORG: Wellicht dat dit voor telecomdiensten inderdaad werkbaar is. Dit komt dan met name omdat het in principe om dienstverlening gaat en niet om de aanschaf van gebruiksproducten. Mijn kennis hierover is gewoon niet groot genoeg om hier verder zinnige uitspraken over te doen. Overigens is het dan nog afhankelijk van de termijn waarop de borg teruggegeven wordt.

VIJVER: Tsja lichtelijk flauw, je antwoord. MLM gaat uit van vermenigvuldiging. Dat ik er nu nog niet van gehoord heb zegt op zich niet zoveel. De vragen die wel van belang zijn:
- hoeveel mensen hebben er wel al van gehoord
- hoeveel daarvan zeggen bij voorbaat al dat ze geen interesse hebben
- hoe snel gaat het vermenigvuldigen (met andere woorden: hoeveel klanten en hoeveel distributeurs heb je nodig om er een leuk bedrag mee te verdienen)
enzovoorts.

KOSTEN: ok, we hebben de verkoopafdeling afgestototen, alleen komen daarvoor in de plaats een x aantal distributeurs die we bonussen moeten gaan uitbetalen over de omzet. In hoeverre ontlopen deze 2 kostenposten elkaar?

VOORSPIEGELEN: het feit dat wat voorgespiegeld wordt juist vaak de aanleiding is om erin te stappen geeft al aan dat de schuldigen er juist wel aan verdienen. Als jij tegen iemand zegt dat hij er hooguit een paar tientjes mee kan gaan verdienen hoe groot is dan de kans dat hij erin stapt? In de "normale" wereld zegt Ahold niet tegen mij dat de distributiemethode ontwikkeld is op Harvard...

GROEI?: Internetgebruik wordt meer en meer breedband via bijvoorbeeld de kabel. Ik weet niet in hoeverre bijvoorbeeld ADSL wordt vrijgegeven dus daar kan ik geen uitspraken over doen. Groei is imho niet te vinden in de vaste telefonie sector of het moet in zeer beperkte mate zijn. Hier zul je ook onderscheid moeten gaan maken in particulier en zakelijk gebruik lijkt me. Ik heb geen omzetcijfers van de telefoniebranche bij de hand dus ik kan hier verder ook niet echt op ingaan.

MLM: een website over MLM is goed als er objectief naar het onderwerp wordt gekeken. Pro MLM websites zijn enkel en alleen te vinden onder beheerders die zelf in een MLM zitten en zijn dus bij voorbaat al niet objectief. Geef mij maar een adres van een objectieve website (bijvoorbeeld een universiteit of een onderzoeksinstituut) die pro-MLM is???? Ik ben ze nog niet tegengekomen dus zo pretentieus vind ik mijn uitspraak niet.

Ik ken overigens geen privepersonen waar ik een Toyota bij kan kopen en die mij aanmoedigen om ook Toyota's te gaan verkopen? Hebben die mij nog niet gevonden, net als de Euphony distributeurs?

mrtelecom

Re: MLM doe het niet!

Ongelezen bericht door mrtelecom »

BORG: Minimaal 3 maanden klant zijn (omdat je dan zeker bent dat er een goed vergelijk is met de KPN, waarbij toch de meesten nog zitten, vanwege de 2-maandelijkse factuur en dan zodra je 179 Euro verbeld hebt. Bel je dat dus in 1 maand op, dan krijg je het na 3 maanden terug, anders op het moment dat je het verbeld hebt, al duurt dat 3 jaar.

VIJVER: Op het moment dat je geintroduceerd wordt bij een MLM bedrijf kun je navraag gaan doen. Je moet dan op twee dingen letten:
1. Zijn de mensen geinteresseerd in dit product, maar hebben ze het nog niet via jouw bedrijf;
2. Hoe veel omzet zal ik of mijn team moeten draaien om het voor mij rendabel te maken. Toch echt niks anders als in een regulier bedrijf.

KOSTEN: Je kunt van te voren exact bepalen wat de kosten zijn die naar de distributeurs gaan. Bij een reguliere verkoopmethode weet je dat niet. Als je heel goed bent, kun je hooguit een benadering maken.
Adverteren: Hoe weet je van te voren hoe succesvol je campagne is?
Verkoop: De verkoper moet je betalen, of hij nou succesvol is of niet. Ok, een slechte kun je wel ontslaan, maar dat is ook nog niet zo makkelijk en waar ligt de grens waarbij je dat doet?

VOORSPIEGELEN: Dat dat gebeurt is een feit. Maar een goed MLM bedrijf betaald niets voor het werven van distributeurs, tenzij de nieuwe distribiteurs ook inderdaad prestaties leveren. bij Euphony verdien ik niks als ik zelf geen klanten vind en ook niet als mijn consultanten niet een bepaald aantal klanten vinden.

GROEI?: Tja, je zult me moeten geloven. Ik weet wat er in voorbereiding is, maar kan daar uit commerciele overwegingen hier (nog) geen uitspraken over doen (de concurrentie leest mee)

MLM: Ik zal een paar pro-MLM sites opzoeken die niet uit de MLM hoek komen.

Toyota verkoopt niet in Nederland via MLM maar in Azie is het heel gebruikelijk.
Douwe Egberts verkoopt vrijwel al zijn koffie in Zuid-Amerika via MLM
France Telecom verkoopt Mobistar en Orange voor een deel via MLM

Gesloten