LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aantal uitspraken DSI

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.

pallu

Re: Aantal uitspraken DSI

Ongelezen bericht door pallu »

Piet zo makklijk is dat nou ook weer niet
je kan ze ook vinden op de mainpagina van deze site

Dubio

Ongelezen bericht door Dubio »

Piet,

Snap je dan niet dat als je 2/3 van je restschuld krijgt kwijtgescholden van de DSI, want ze hebben het toch over een bedrag van 15-25% wat de gedupeerde van de hoofdsom moet betalen. Dus dan lijkt mij het die 1/3 restschuld die overblijft, snap je dan niet dat je je handjes dicht mag knijpen. DSI is toch een istituut van de banken en ze nemen het op voor de gedupeerden.

En trouwens als je je inleg terug wil, wie zou dat dan moeten betalen?

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Misschien jij wel Dubio ik ga morgen mijn geld terughalen bij Dexia :shock:

Oom Dagobert

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Dubio,

die laatste vraag snap ik nou echt niet.

als je meen dat je in je recht staat en je hebt van iemand geld te goed
ga je dan eerst uitzoeken of die persoon het wel kan betalen voordat je in het gelijk gesteld wilt worden?

Dubio

Ongelezen bericht door Dubio »

Dexia heeft ons geld geleend om daarvan aandelen te kopen. Dat geld is verdampt op de beurs. De producten zij nat gegaan door de dalende beurs. Dexia gaat nat omdat ze dez producten te optimistisch aan de man bracht. Restschuld wordt verlaagd. Vordering van dexia op gedupeerden (contractsmatig) wordt minder. Die vorderingen van dexia zijn bezittingen (debet/credit etc) Als ze die dus niet terugkrijgen gaat hun vermogenspositie achteruit. Maar lees mijn topics er maar eens op na als je wilt weten waar het geld gebleven is dexia heeft het althans niet en kan het dus ook niet betalen. Dat zou het zelfde zijn als voor Sinterklaas spelen en dat doet geen enkele bank.

Harry 12

Ongelezen bericht door Harry 12 »

Dubio kijk eens even bij de topic: Tips en belangrijke topics geschreven door Agnes, misschien vind je daar een antwoord op je vraag.

Oom Dagobert

Leuke uitleg maar dat is echt het probleem van Dexia en niet het onze.

Wij blijven bij onze eis: terug naar de financilele situatie van voor het contract, de rechter zal beslissen en tot nu toe krijgen we brokjesgewijs steeds meer gelijk, gun je ons dat niet Dubio of wil je het laatste woord?

Harry 12

Ongelezen bericht door Harry 12 »

Dubio vindt eegaleasers maar niks. Wat vindt Dubio eigenlijk wel leuk, ja ik weet het Meneer R.Willems.

Oom Dagobert

Heb niet zo veel zin mee om met Dubio over oude gegevens te discussieren.

Vandaag was het gelijk in elk geval weer aan onze kant.

Prettige avond allen, ik ga er 1 nemen.

pallu

Ongelezen bericht door pallu »

kan het niet zo zijn dat zij onze aandelen in hetgeheel niet verkocht hebben en nu wachten op een oplopende beurs
die lening die zij hebben genomen om de aandelen te kunnen kopen kunnen zij toch ook verlengd hebben.

Het blijft vreemd dat zij geen bewijzen van aan en verkoop willen overleggen

Oom Dagobert

Ik heb altijd gedacht dat wij de aandelen geleased hebben voor het bedrag van wat ze op de datum van ingang waard waren.

Het zelfde voor de dag van beeeindiging.

Wat Dexia met de aandelen op die dag deed zou dan niet terzake doen.

Zo zou het dan ook heel goed mogelijk zijn dat Dexia met onze maandinleg of vooruit betaalde rente dagelijks op de beurs in aandelen heeft gehandeld (aankoop/verkoop) en zoveel heeft verdiend dat wij echt geen medelijden met Dexia behoeven te hebben.

Wij hebben Dexia geld toevertrouwd om er winst mee te maken en het resultaat is dat Dexia door de opgezette constructie de onzichtbare winsten in eigen zak heeft gestoken en ons voor de zichtbare verliezen wilt laten opdraaien.

DSI heeft Dexia hiervoor goed afgestraft.

EEE

Ongelezen bericht door EEE »

Goed afgestraft??

moet ik eerst nog eens zien...

Oom Dagobert

het gaat om het principe: Dexia is volgens DSI fout geweest.

Tot nu toe heeft DExia altijd volgehouden dat zij alles wat ze ons aanbood geheel vrijwillig was en tot niets verplicht, dat is dus vanaf vandaag anders.

Nu gaat de onderhandeling alleen nog om de hoogte van de vergoeding, en daar is DSi niet de jeuiste instelling voor om onze belangen te behartigen.

Gesloten