150 tegenwoordig bij Ziggo.120 Mb nodig hebben
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kabelinternet niet mogelijk zonder televisie
Re: Kabelinternet niet mogelijk zonder televisie
Volgens mij is alles in 1 van UPC 39,50, dus een stuk goedkoper dan die telfort en ook nog telefoon erbij. Voor 60 mb is het een tientje duurder, dus scheelt maar €2 met telfort.Zo gauw dit mogelijk is wordt het Telfort glasvezel met 50 Mb internet, HD zenders, analoge tv voor de rest van het huis voor 47,50 per maand. Nog steeds is UPC een behoorlijk stuk duurder dan.
Telefoon is hier echt een no-go..kweenie schreef:Volgens mij is alles in 1 van UPC 39,50, dus een stuk goedkoper dan die telfort en ook nog telefoon erbij. Voor 60 mb is het een tientje duurder, dus scheelt maar €2 met telfort.Zo gauw dit mogelijk is wordt het Telfort glasvezel met 50 Mb internet, HD zenders, analoge tv voor de rest van het huis voor 47,50 per maand. Nog steeds is UPC een behoorlijk stuk duurder dan.
Maar hoezo is 39,50 een stuk goedkoper dan 32,50?
Even snel naar die optie gekeken, maar 3??? HD zenders?
dat zeg ik niet. Maar jij schreef:angel1978 schreef: Maar hoezo is 39,50 een stuk goedkoper dan 32,50?
Terwijl je met de goedkoopste UPC dus €8 goedkoper uit bent en met een wat beter pakket van UPC maar €2 duurder uit bent. Dat vind ik niet 'een behoorlijk stuk duurder'.angel1978 schreef:Zo gauw dit mogelijk is wordt het Telfort glasvezel met 50 Mb internet, HD zenders, analoge tv voor de rest van het huis voor 47,50 per maand. Nog steeds is UPC een behoorlijk stuk duurder dan.
Met de goedkoopste ben ik wel goedkoper uit, maar niet dezelfde specificaties, dan zou ik liever bij interactieve tv blijven.. Sterker nog, dan zou ik zelfs alleen voor digitale tv van UPC kiezen..kweenie schreef:dat zeg ik niet. Maar jij schreef:angel1978 schreef: Maar hoezo is 39,50 een stuk goedkoper dan 32,50?Terwijl je met de goedkoopste UPC dus €8 goedkoper uit bent en met een wat beter pakket van UPC maar €2 duurder uit bent. Dat vind ik niet 'een behoorlijk stuk duurder'.angel1978 schreef:Zo gauw dit mogelijk is wordt het Telfort glasvezel met 50 Mb internet, HD zenders, analoge tv voor de rest van het huis voor 47,50 per maand. Nog steeds is UPC een behoorlijk stuk duurder dan.
Wil ik dezelfde HD zenders, dan ben ik bij UPC wel een stuk duurder uit en zit ik ook nog met apparatuurkosten, borg en een dramatische mediabox...
Maar de tarieven wijzigen zo vaak en snel dat het zo maar over een jaar ineens wel interessant kan zijn.
Voorlopig leggen ze hier toch glasvezel neer, dus dat is nu de 1e optie.
Waar het mij om gaat is dat er vaak wordt geschreeuwd dat aanbieder X veel te duur is en dat een andere aanbieders meer dan de helft goedkoper is, terwijl als je even kijkt naar wat er wordt vergeleken, het vaak appels en peren zijn. Natuurlijk zal bedrijf A iets duurder zijn dan bedrijf B, maar de verschillen blijken voor een vergelijkbaar aanbod in de praktijk toch veel minder groot te zijn dan het op het eerste gezicht lijkt. In elk geval zeker niet meer dan twee keer zo duur.
Het is dan vooral een kwestie van kijken wat je zelf echt belangrijk vindt en wat je 'leuk' vindt. Dan kan voor de een de combinatie van bedrijf A misschien beter zijn, terwijl voor de ander de combinatie van bedrijf B beter past. Maar als een overgang naar een andere aanbieder zou leiden tot meer dan de helft verschil, dan zou je in 9 op de 10 gevallen ook bij je oude aanbieder een veel goedkoper aanbod hebben kunnen krijgen.
Het is dan vooral een kwestie van kijken wat je zelf echt belangrijk vindt en wat je 'leuk' vindt. Dan kan voor de een de combinatie van bedrijf A misschien beter zijn, terwijl voor de ander de combinatie van bedrijf B beter past. Maar als een overgang naar een andere aanbieder zou leiden tot meer dan de helft verschil, dan zou je in 9 op de 10 gevallen ook bij je oude aanbieder een veel goedkoper aanbod hebben kunnen krijgen.
Maar bij UPC heb je ~90% van de internetsnelheid die bij je abonnement hoort, bij Telfort (en alle andere adsl aanbieders) is dat wel een ander verhaal. Als je daar wat verder van de wijkcentrale zit, haal je soms niet eens de 50%.angel1978 schreef:Het is maar net wat je nodig hebt..Als er concurrent is die hetzelfde pakket kan leveren met de zelfde kwaliteit en euro's goedkoper is wil ik dat uiteraard wel weten.
Hier is digitale tv van Telfort met 30 Mb internet, digitale tv en digitenne voor de andere tv(s) gratis inbegrepen, HD zenders, zonder telefonie ( maar hier ook niet nodig, wel mogelijk voor 5 euro extra ) voor 32 euro per maand toch zeker de helft goedkoper en wat ons betreft is UPC dus enorm duur.
Zo gauw dit mogelijk is wordt het Telfort glasvezel met 50 Mb internet, HD zenders, analoge tv voor de rest van het huis voor 47,50 per maand. Nog steeds is UPC een behoorlijk stuk duurder dan.
Daar gaat het me in dit geval helemaal niet om? Hier in het topic werd gesproken over kosten, en wat men bij provider X krijgt voor prijs Y, wat concurrent Z wel/niet voor een paar euro/maand beter doet. In dat kader is het wat lastig vergelijken tussen UPC en Telfort, omdat die laatste door de technische beperkingen van adsl lang niet altijd leveren waarvoor je betaald, als je kijkt naar de internetsnelheid bij een abonnement.ciske schreef:Sho what??? De meeste mensen hebben echt die snelheid niet nodig.. o.a bprosman.Als je daar wat verder van de wijkcentrale zit, haal je soms niet eens de 50%.
sjohie schreef:
Daar gaat het me in dit geval helemaal niet om? Hier in het topic werd gesproken over kosten, en wat men bij provider X krijgt voor prijs Y, wat concurrent Z wel/niet voor een paar euro/maand beter doet. In dat kader is het wat lastig vergelijken tussen UPC en Telfort, omdat die laatste door de technische beperkingen van adsl lang niet altijd leveren waarvoor je betaald, als je kijkt naar de internetsnelheid bij een abonnement.
Klopt , daar gaat het zeker niet om. De ene is tevreden met adsl , de ander met kabel.
Je kan het ook anders zien. Als je gebruik wil maken van de kabel van Ziggo, dan betaal je daarvoor aan Ziggo per maand een bepaald bedrag. Voor dat bedrag (de basiskosten) zorgt Ziggo ervoor, dat de infrastructuur goed onderhouden wordt, zodat je een betrouwbare verbinding hebt. En je krijgt dan gratis (ja gratis) analoge TV en radio. En als nog een gratis extra krijg je ook het digitale signaal erbij. Wil je daar gebruik van maken, moet je wel een decoder kopen (klein nadeel, maar valt te overzien). En dan kun je alle digitale diensten die Ziggo aanbied, aan- en/of uitzetten.Titan_Fox schreef:Hallo,
na jaren klant te zijn geweest bij Ziggo ben ik uiteindelijk overgestapt op VDSL van Tele 2. De reden : Ziggo laat het niet toe dat ik kabelinternet afsluit zonder direct TV-basis á € 17,45 per maand mee te pakken. Daar ik nooit TV kijk spoel ik als Ziggo-klant € 209,40 per jaar door het toilet.
En heel misschien komt het nog eens zo ver, dat je bij een andere aanbieder gebruik kan maken van de infrastructuur van Ziggo en misschien gaat die aanbieder dan ook de basiskosten/lijnhuur betalen
Dat proberen providers je ook wijs te maken. "U betaalt bij Ziggo € 17,75 voor de aansluiting; daarbij krijgt u dan gratis digitale televisie". Ook toen ik Tele2 belde om te vragen hoe glasvezelabonnementen in elkaar steken, kreeg ik een vergelijkbaar antwoord "Ja mijnheer, u betaalt € 44 per maand en daar krijgt u dan gratis telefonie en televisie bij".Dirkie schreef:Je kan het ook anders zien. Als je gebruik wil maken van de kabel van Ziggo, dan betaal je daarvoor aan Ziggo per maand een bepaald bedrag. Voor dat bedrag (de basiskosten) zorgt Ziggo ervoor, dat de infrastructuur goed onderhouden wordt, zodat je een betrouwbare verbinding hebt. En je krijgt dan gratis (ja gratis) analoge TV en radio. En als nog een gratis extra krijg je ook het digitale signaal erbij. Wil je daar gebruik van maken, moet je wel een decoder kopen (klein nadeel, maar valt te overzien). En dan kun je alle digitale diensten die Ziggo aanbied, aan- en/of uitzetten.Titan_Fox schreef:Hallo,
na jaren klant te zijn geweest bij Ziggo ben ik uiteindelijk overgestapt op VDSL van Tele 2. De reden : Ziggo laat het niet toe dat ik kabelinternet afsluit zonder direct TV-basis á € 17,45 per maand mee te pakken. Daar ik nooit TV kijk spoel ik als Ziggo-klant € 209,40 per jaar door het toilet.
En heel misschien komt het nog eens zo ver, dat je bij een andere aanbieder gebruik kan maken van de infrastructuur van Ziggo en misschien gaat die aanbieder dan ook de basiskosten/lijnhuur betalen
Niks is gratis. Allemaal een grote wassen neus. Het zijn gewoon lulsmoesjes om het goed te praten dat ze optionele diensten onlosmakelijk van elkaar maken om op die manier zo veel mogelijk geld bij klanten los te peuteren en hun keuzevrijheid weg te nemen.
Zelfs al zou ik televisie willen kijken; wie zegt dat ik dat bij dezelfde provider wil doen als waar ik mijn internet vandaan haal ? Ik wil in wijze van spreken televisie af kunnen nemen via Digitenne (€ 12,50 per maand) terwijl ik alleen internet afneem via coax- of glasvezelkabel. Als je voldoende hebt aan het standaard zenderpakket en je geen waarde hecht aan HD, kun je via Digitenne (tegenover Ziggo) € 63 per jaar besparen (12x € 5,25) voor het TV-gedeelte.
Nu wordt je dus bij iedere kabelvariant gedwongen om bij hun televisie af te nemen omdat ze het aan hun andere producten koppelen die wél optioneel in- of uitgeschakeld kunnen worden.
Hoewel glasvezel een geheel andere techniek is dan coax-kabel, gebruiken glasvezelproviders hetzelfde excuus om je te overtuigen dat het nu eenmaal niet anders kan en je TV zult moeten afnemen om te kunnen internetten.
Waar het simpel gezegd op neer komt is dat je een minderwaardige (x)DSL verbinding moet nemen als je niet aan een TV-abonnement wilt vast zitten. Het ergste is nog dat de meeste klanten niet eens inzien dat ze op dergelijke manier worden uitgemolken.
alleen KAN analoge tv in dit geval niet afgeschakeld worden.. wel een wezenlijk verschil.Titan_Fox schreef:Dat proberen providers je ook wijs te maken. "U betaalt bij Ziggo € 17,75 voor de aansluiting; daarbij krijgt u dan gratis digitale televisie". Ook toen ik Tele2 belde om te vragen hoe glasvezelabonnementen in elkaar steken, kreeg ik een vergelijkbaar antwoord "Ja mijnheer, u betaalt € 44 per maand en daar krijgt u dan gratis telefonie en televisie bij".Dirkie schreef:Je kan het ook anders zien. Als je gebruik wil maken van de kabel van Ziggo, dan betaal je daarvoor aan Ziggo per maand een bepaald bedrag. Voor dat bedrag (de basiskosten) zorgt Ziggo ervoor, dat de infrastructuur goed onderhouden wordt, zodat je een betrouwbare verbinding hebt. En je krijgt dan gratis (ja gratis) analoge TV en radio. En als nog een gratis extra krijg je ook het digitale signaal erbij. Wil je daar gebruik van maken, moet je wel een decoder kopen (klein nadeel, maar valt te overzien). En dan kun je alle digitale diensten die Ziggo aanbied, aan- en/of uitzetten.Titan_Fox schreef:Hallo,
Niks is gratis. Allemaal een grote wassen neus. Het zijn gewoon lulsmoesjes om het goed te praten dat ze optionele diensten onlosmakelijk van elkaar maken om op die manier zo veel mogelijk geld bij klanten los te peuteren en hun keuzevrijheid weg te nemen.
Zelfs al zou ik televisie willen kijken; wie zegt dat ik dat bij dezelfde provider wil doen als waar ik mijn internet vandaan haal ? Ik wil in wijze van spreken televisie af kunnen nemen via Digitenne (€ 12,50 per maand) terwijl ik alleen internet afneem via coax- of glasvezelkabel. Als je voldoende hebt aan het standaard zenderpakket en je geen waarde hecht aan HD, kun je via Digitenne (tegenover Ziggo) € 63 per jaar besparen (12x € 5,25) voor het TV-gedeelte.
Nu wordt je dus bij iedere kabelvariant gedwongen om bij hun televisie af te nemen omdat ze het aan hun andere producten koppelen die wél optioneel in- of uitgeschakeld kunnen worden.
Hoewel glasvezel een geheel andere techniek is dan coax-kabel, gebruiken glasvezelproviders hetzelfde excuus om je te overtuigen dat het nu eenmaal niet anders kan en je TV zult moeten afnemen om te kunnen internetten.
Waar het simpel gezegd op neer komt is dat je een minderwaardige (x)DSL verbinding moet nemen als je niet aan een TV-abonnement wilt vast zitten. Het ergste is nog dat de meeste klanten niet eens inzien dat ze op dergelijke manier worden uitgemolken.
En jij wilt blijkbaar niet inzien dat het in de backend niet simpelweg mogelijk is om het internetsignaal te scheiden van het analoge tv-signaal. Dat kunnen ze alleen uitschakelen in de wijkkast, per huisaansluiting. Als ze dat op wijk/stad/whatever niveau zouden doen, zouden alle andere abonnees ook geen tv meer hebben dankzij een klant als jij. De rest van de diensten (pay-per-view, interactieve tv) gaan via tcp/ip, oftewel als data via de internetverbinding, en die kan je wel in de backend per abonnement in-, dan wel uitschakelen.Titan_Fox schreef:Dat proberen providers je ook wijs te maken. "U betaalt bij Ziggo € 17,75 voor de aansluiting; daarbij krijgt u dan gratis digitale televisie". Ook toen ik Tele2 belde om te vragen hoe glasvezelabonnementen in elkaar steken, kreeg ik een vergelijkbaar antwoord "Ja mijnheer, u betaalt € 44 per maand en daar krijgt u dan gratis telefonie en televisie bij".Dirkie schreef:Je kan het ook anders zien. Als je gebruik wil maken van de kabel van Ziggo, dan betaal je daarvoor aan Ziggo per maand een bepaald bedrag. Voor dat bedrag (de basiskosten) zorgt Ziggo ervoor, dat de infrastructuur goed onderhouden wordt, zodat je een betrouwbare verbinding hebt. En je krijgt dan gratis (ja gratis) analoge TV en radio. En als nog een gratis extra krijg je ook het digitale signaal erbij. Wil je daar gebruik van maken, moet je wel een decoder kopen (klein nadeel, maar valt te overzien). En dan kun je alle digitale diensten die Ziggo aanbied, aan- en/of uitzetten.Titan_Fox schreef:Hallo,
En linksom of rechtsom, je moet toch een kabel je huis in hebben. Wat nou als ze dat tv-bedrag bij een internet-abonnement gewoon "bijdrage kabelinfrastructuur" hadden genoemd? Was je dan wel tevreden geweest?
Natuurlijk wel. Alles wat je in kunt schakelen kun je ook uitschakelen. Kwestie van willen.angel1978 schreef: alleen KAN analoge tv in dit geval niet afgeschakeld worden.. wel een wezenlijk verschil.
Het is zeker wel mogelijk. Daarom hoop ik ook dat ze die kabelmarkt open gaan breken. Zodra er concurrentie komt voor bedrijven zoals Ziggo wil ik nog wel eens zien of dat "verplichte TV" inderdaad verplicht is. Ze wekken die indruk omdat ze bang zijn hun monopolie kwijt te raken op de kabelmarkt.sjohie schreef: En jij wilt blijkbaar niet inzien dat het in de backend niet simpelweg mogelijk is om het internetsignaal te scheiden van het analoge tv-signaal. Dat kunnen ze alleen uitschakelen in de wijkkast, per huisaansluiting. Als ze dat op wijk/stad/whatever niveau zouden doen, zouden alle andere abonnees ook geen tv meer hebben dankzij een klant als jij. De rest van de diensten (pay-per-view, interactieve tv) gaan via tcp/ip, oftewel als data via de internetverbinding, en die kan je wel in de backend per abonnement in-, dan wel uitschakelen.
En linksom of rechtsom, je moet toch een kabel je huis in hebben. Wat nou als ze dat tv-bedrag bij een internet-abonnement gewoon "bijdrage kabelinfrastructuur" hadden genoemd? Was je dan wel tevreden geweest?
Vervolgens geven ze een winstwaarschuwing af en zeggen dat ze moeite hebben om klanten vast te houden. Ik vind het helemaal niet gek hoor. Ziggo is gewoon duur omdat ze voorlopig van niemand wat te vrezen hebben.
Bij glasvezel gebruiken ze dezelfde smoesjes, terwijl het een geheel andere technologie is. Daar zijn enkel nog digitale diensten en toch beweren ze in eerste instantie dat internet niet zonder TV kan. Als je vervolgens gaat doorvragen wordt er voorzichtig geopperd dat dit technisch wel mogelijk is maar dat het niet op die manier wordt aangeboden omdat "de meeste mensen toch graag TV kijken".
Kortom; ik moet bij glasvezel toch betalen voor televisie omdat de rest van de mensen dit zo graag willen terwijl het technisch prima mogelijk is om enkel internet af te nemen via glasvezel. Lekkere wereld waar we in leven. Kapitalisme in z'n puurste vorm.
Verdiep je nou eerst eens in hoe het Docsis platform werkt.Het is zeker wel mogelijk.
Klopt, daarom is het bij glasvezel ook een stuk gemakkelijker, overigens wordt daar ook gezegd dat het technisch geen probleem is.Bij glasvezel gebruiken ze dezelfde smoesjes, terwijl het een geheel andere technologie is.
Bij een analoog kabelnetwerk ligt dat iets anders dan zou je per aansluiting een selectief bandfilter moet gaan plaatsen die bepaalde freqenties (Internet) wel doorlaat en bepaalde frequenties (het analoog TV signaal) blokkeert.
Dat vergt nogal een investering in de infrastructuur en daarin wegen de kosten niet op tegen de baten.
Dan moet daar wat aan veranderd worden. Voor providers is het makkelijk verdienen; consumenten laten betalen voor een TV-abonnement dat ze niet persé nodig hebben of die ze voordeliger kunnen afnemen bij de concurrent.bprosman schreef:Verdiep je nou eerst eens in hoe het Docsis platform werkt.Het is zeker wel mogelijk.
Klopt, daarom is het bij glasvezel ook een stuk gemakkelijker, overigens wordt daar ook gezegd dat het technisch geen probleem is.Bij glasvezel gebruiken ze dezelfde smoesjes, terwijl het een geheel andere technologie is.
Bij een analoog kabelnetwerk ligt dat iets anders dan zou je per aansluiting een selectief bandfilter moet gaan plaatsen die bepaalde freqenties (Internet) wel doorlaat en bepaalde frequenties (het analoog TV signaal) blokkeert.
Dat vergt nogal een investering in de infrastructuur en daarin wegen de kosten niet op tegen de baten.
Bij ADSL betaalde je eerst ook lijnhuur voor de infrastructuur van KPN. Nadat concurrenten werden toegelaten verdween deze lijnhuur grotendeels. Dan wordt er gezegd dat de providers dit in de prijs berekenen, maar dat zou betekenen dat Tele2 slechts € 2,50 per maand aan VDSL verdient omdat de lijnkosten rond de € 10 liggen (voor consumenten dan).
Andere bezoekers suggereren dan dat die € 17,75 in feite een soort lijnhuur is voor Ziggo. Zeg maar om het netwerk te kunnen betalen. Als bonus krijg je daar dan TV bij. Ik waag het te betwijfelen of dit echt zo duur is. Zo'n maandelijks bedrag ben ik nu nog niet eens kwijt aan Enexis voor de energie.
Ik durf te wedden dat als Ziggo mij maandelijks een bedrag in rekening zou brengen voor het kabelnetwerk zelf, dit vele malen lager zou zijn dan die € 17,75 per maand. Ik vermoed dat het een kwestie van enkele euro's zal zijn; meer niet. Voor mij zou dat een reden zijn om weer terug te wisselen naar Ziggo. Gewoon Internet Z2 voor € 29,95 per maand plus € 5 aan "lijnhuur". Geen duur verplicht TV-abonnement meer en alleen betalen voor de zaken die je nodig hebt. Dát zou Ziggo moeten doen als ze mij als klant terug willen.
Tenzij er op dat vlak nog interessante ontwikkelingen zijn zal ik VDSL blijven gebruiken. Zal volgend jaar wel wisselen naar een andere DSL provider, want dat Tele2 modem gaat me op de zenuwen ...
Heb je je nu al in de techniek van analoge tv verdiept ?Titan_Fox schreef:Dan moet daar wat aan veranderd worden. Voor providers is het makkelijk verdienen; consumenten laten betalen voor een TV-abonnement dat ze niet persé nodig hebben of die ze voordeliger kunnen afnemen bij de concurrent.bprosman schreef:Verdiep je nou eerst eens in hoe het Docsis platform werkt.Het is zeker wel mogelijk.
Bij ADSL betaalde je eerst ook lijnhuur voor de infrastructuur van KPN. Nadat concurrenten werden toegelaten verdween deze lijnhuur grotendeels. Dan wordt er gezegd dat de providers dit in de prijs berekenen, maar dat zou betekenen dat Tele2 slechts € 2,50 per maand aan VDSL verdient omdat de lijnkosten rond de € 10 liggen (voor consumenten dan).
Andere bezoekers suggereren dan dat die € 17,75 in feite een soort lijnhuur is voor Ziggo. Zeg maar om het netwerk te kunnen betalen. Als bonus krijg je daar dan TV bij. Ik waag het te betwijfelen of dit echt zo duur is. Zo'n maandelijks bedrag ben ik nu nog niet eens kwijt aan Enexis voor de energie.
Ik durf te wedden dat als Ziggo mij maandelijks een bedrag in rekening zou brengen voor het kabelnetwerk zelf, dit vele malen lager zou zijn dan die € 17,75 per maand. Ik vermoed dat het een kwestie van enkele euro's zal zijn; meer niet. Voor mij zou dat een reden zijn om weer terug te wisselen naar Ziggo. Gewoon Internet Z2 voor € 29,95 per maand plus € 5 aan "lijnhuur". Geen duur verplicht TV-abonnement meer en alleen betalen voor de zaken die je nodig hebt. Dát zou Ziggo moeten doen als ze mij als klant terug willen.
Tenzij er op dat vlak nog interessante ontwikkelingen zijn zal ik VDSL blijven gebruiken. Zal volgend jaar wel wisselen naar een andere DSL provider, want dat Tele2 modem gaat me op de zenuwen ...
Gezien je reactie dus absoluut niet !
Je snapt echt werkelijk niet hoe het werkt he...Titan_Fox schreef:Natuurlijk wel. Alles wat je in kunt schakelen kun je ook uitschakelen. Kwestie van willen.angel1978 schreef: alleen KAN analoge tv in dit geval niet afgeschakeld worden.. wel een wezenlijk verschil.
Heeft Enexis ook in iedere straat een versterkerkast staan met voor iedere aansluiting een eigen versterker ?.Ik waag het te betwijfelen of dit echt zo duur is. Zo'n maandelijks bedrag ben ik nu nog niet eens kwijt aan Enexis voor de energie.
Een elektriciteitshuisje in de wijk is wel wat lomper maar qua techniek niet meer dan een blok ijzer/koper.