beste mensen,
536% verhoging van rekening in verband met data verbruik
Ik ga nu de 6e maand in dat ik klant ben bij TELE2. De begin fase verliep naar tevredenheid, tot het moment dat ik merkte dat mijn rekening welke de afgelopen maanden binnen de bundel was gebleven, is verdubbeld. Bij het nabellen met TELE2 bleek dat dit te maken had met het dataverbruik, de medewerker heeft mij medegedeeld dat de volgende rekening maar liefst 536% duurder was voor het dataverbruik.
Zeer veel klachten over data gebruik in dezelfde maanden, geen oplossing TELE2
Bijna alle klanten van TELE2 hier hebben over de afgelopen maanden klachten achter gelaten over excessief datagebruik in de afgelopen maanden. Er zijn meerdere organisaties bezig met deze ongewenste vorm oneerlijke manier van zaken doen. Wat is hier de oplossing, met zn alle naar de rechter en eigen rekening blokkeren voor incasso’s voor TELE2?
Geen oplossing van TELE2 voor de rekening met een verhoging van 536%
Nadat ik eerst contact heb opgenomen met TELE2 om tot een oplossing te komen. Hebben wij “voor in de toekomst” de databundel aangepast naar een hogere bundel en de data zal worden afgeknepen indien je boven de bundel uitkomt. Dit is echter geen oplossing maar uitstelling en verandering van het probleem. In de voorgaande maanden was het gebruik namelijk altijd binnen de bundel!
Om te kunnen controleren waar het data verbruik vandaan komt heb ik een verbruik-meter gedownload om het verbruik te controleren. Hieruit blijkt dat ik niet in de buurt kom met het verbruik wat TELE2 aangeeft. Dit heb ik opgenomen met TELE2 welke aangeeft niet te kunnen zien waar de data aan verbruikt wordt, maar hier wel ENORME rekeningen over uitschrijft!
Dreigen met incasso bureau
Er wordt geen oplossing door de medewerker van TELE2 aangeboden en aangegeven dat er een incasso bureau wordt opgezet indien de door TELE2 niet te verklaren hoge rekening tijdig wordt betaald.
Als klant en mens behandeld worden
Daar ik door de betreffende medewerker niet onbeleefd te woord wordt gestaan is de inhoud van het verhaal onacceptabel en totaal niet klanten gericht. Er wordt geen oplossing geboden, kan geen leidinggevende worden gesproken en er kan telefonisch geen klacht worden aangemaakt. Algemene tips over data gebruik en het inzien van dataverkeer binnen een Iphone koop ik niks voor. Mijn rekening is 536% hoger met GEEN ANDER GEBRUIK DAN VORIGE MAANDEN. De data meter toont ook aan dat er helemaal geen hoog verbruik is (ver binnen de oude bundel).
Bijgaande brief is ook verstuurd naar TELE2. Je verwacht toch van een bedrijf als TELE2 als klant en mens behandeld te worden.. Hier ben ik in afwachting van.
Ben benieuwd of hier alsnog een oplossing voor komt.
Hou jullie op de hoogte.
Met vriendelijke groet
Julian D
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dataverbruik Tele2
Re: Dataverbruik Tele2
Beste Allemaal,
Helaas ben ook ik slachtoffer geworden van een toren hoge rekening (ruim 235 eurootjes) voor data gebruik. Terwijl ik geen data abonnement heb....?!?!?
Omdat ik een oud nummer graag behoudt, heb ik een bel abonnement genomen bij Tele2 voor €5 per maand. Het nummer doorgeschakeld naar mijn huidige nummer, zodat oude contacten mij nog kunnen bereiken.
Het oude telefoontoestel naast mijn computer neergelegd, zodat ik af en toe nog SMS'jes kan checken....
Komt er op een dag een sms'je binnen van Tele2 dat ik data zou gebruiken.....
Maar ik gebruik die telefoon niet, hoe kan dat nou?
Tja, dan maar even bellen met de klantenservice. Tijdens het gesprek legt Tele2 de schuld constant bij mij neer. Dat is wel erg makkelijk, ze sturen een rekening, zeggen dat het aan mijn instellingen ligt en ik heb geen enkel bewijs dat ik de telefoon niet gebruik o.i.d.. Maar het feit dat ik geen data wil, daar gaan ze constant aan voorbij.
Na veel uitleg, biedt de klantenservice medewerker mij een coulance regeling aan van €66. Wat ik op zich een mooi gebaar vindt. Maar toch....
Helaas blijft er voor mij dus een rekening over van zo'n €170 voor data gebruik..... terwijl ik geen data had besteld, sterker nog ik heb bewust gekozen om geen data af te nemen want dat scheelde een paar euro per maand.... nou kom ik daar bedrogen uit.... voor dit bedrag had ik een jaar tot 1000 mb/mnd data abonnement kunnen nemen.
tja, ik begrijp dat dit over komt als een klaag toon, maar ik ben ook echt heel boos. Kies ik bewust voor geen data, krijg ik toch de rekening voor data van €1 per Mb.
In mijn ogen is dit echt het voorbeeld van hoe een bedrijf als Tele2 haar klanten niet echt goed behandeld. Ik zal dus ook direct na het velopen van mijn contract weer terug gaan naar die andere provider waar ik sinds 1994 een abonnement had, zonder dit soort streken.
Helaas ben ook ik slachtoffer geworden van een toren hoge rekening (ruim 235 eurootjes) voor data gebruik. Terwijl ik geen data abonnement heb....?!?!?
Omdat ik een oud nummer graag behoudt, heb ik een bel abonnement genomen bij Tele2 voor €5 per maand. Het nummer doorgeschakeld naar mijn huidige nummer, zodat oude contacten mij nog kunnen bereiken.
Het oude telefoontoestel naast mijn computer neergelegd, zodat ik af en toe nog SMS'jes kan checken....
Komt er op een dag een sms'je binnen van Tele2 dat ik data zou gebruiken.....
Maar ik gebruik die telefoon niet, hoe kan dat nou?
Tja, dan maar even bellen met de klantenservice. Tijdens het gesprek legt Tele2 de schuld constant bij mij neer. Dat is wel erg makkelijk, ze sturen een rekening, zeggen dat het aan mijn instellingen ligt en ik heb geen enkel bewijs dat ik de telefoon niet gebruik o.i.d.. Maar het feit dat ik geen data wil, daar gaan ze constant aan voorbij.
Na veel uitleg, biedt de klantenservice medewerker mij een coulance regeling aan van €66. Wat ik op zich een mooi gebaar vindt. Maar toch....
Helaas blijft er voor mij dus een rekening over van zo'n €170 voor data gebruik..... terwijl ik geen data had besteld, sterker nog ik heb bewust gekozen om geen data af te nemen want dat scheelde een paar euro per maand.... nou kom ik daar bedrogen uit.... voor dit bedrag had ik een jaar tot 1000 mb/mnd data abonnement kunnen nemen.
tja, ik begrijp dat dit over komt als een klaag toon, maar ik ben ook echt heel boos. Kies ik bewust voor geen data, krijg ik toch de rekening voor data van €1 per Mb.
In mijn ogen is dit echt het voorbeeld van hoe een bedrijf als Tele2 haar klanten niet echt goed behandeld. Ik zal dus ook direct na het velopen van mijn contract weer terug gaan naar die andere provider waar ik sinds 1994 een abonnement had, zonder dit soort streken.
-
Netwerker-
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 23 sep 2014 11:10
Re: Dataverbruik Tele2
@ETphone,
Jij hebt bij Tele2 waarschijnlijk een goedkoop SIM-only-abonnement voor €5,00 per maand, waarmee je dacht alleen te kunnen bellen en sms-en. Daarmee dacht je goedkoop uit te zijn.
Helaas is het bij jouw abonnement toch mogelijk om gebruik te kunnen maken van mobiel internet via het 3G-Netwerk. Jouw SIM-only abonnement heeft geen maandelijkse data-bundel. En dan kost het gebruik van mobiel internet inderdaad de hoofdprijs van €1,00 per MegaByte ! Dat staat vermeld in de tarievenlijst voor oudere abonnementen.
Je hebt de instellingen voor het gebruik van mobiel internet op je smartphone aan het begin van je abonnement automatisch toegestuurd gekregen. En je hebt deze netwerk-instellingen ge-accepteerd en ge-installeerd.
Vaste Forum-leden op het Forum van Tele2 hebben lang gestreden om aan deze praktijken een einde te maken. Zodat mobiel internet bij dit soort goedkope SIM-only abonnementen onmogelijk wordt gemaakt. En je bij dit soort abonnementen alleen nog maar kunt bellen en sms-en en bereikbaar zijn.
Helaas is deze strijd tevergeefs geweest. Tele2 gaat stug door met het aanbieden van mobiel internet voor het hoge tarief van €1,00 per MegaByte. Daar verdient Tele2 ontzettend veel geld mee. Kijk maar op het Forum van Tele2 in de Forum-rubriek: Abonnementen. Daar staan vele honderden klachten over dit soort abonnementen. En allemaal tegen het torenhoge tarief van €1,00 per MegaByte.
En dat terwijl Tele2 diezelfde MegaByte inkoopt bij T-Mobile voor ongeveer €0,005 per MegaByte.
Zoals je weet maakt Tele2 gebruik van het 3G-Netwerk van T-Mobile voor haar dienstverlening.
De winst is voor Tele2. En voor de Nederlandse Overheid, vanwege de B.T.W.
Je kunt het beste zo snel mogelijk je SIM-only abonnement bij Tele2 opzeggen. En overstappen naar een telecom-provider die wel een abonnements-vorm biedt waarmee je alleen kunt bellen en sms-en. En waarbij het onmogelijk is om mobiel te internetten via het 3G- / 4-Netwerk. En je dus alleen via Wi-Fi-connectie kunt internetten op je smartphone.
Meer kun je niet doen. Je staat volkomen machteloos tegen dit soort misleiding. Juridisch volledig toegestaan. Maar wel oneerlijk en onrechtvaardig !
Succes !
Netwerker-
Jij hebt bij Tele2 waarschijnlijk een goedkoop SIM-only-abonnement voor €5,00 per maand, waarmee je dacht alleen te kunnen bellen en sms-en. Daarmee dacht je goedkoop uit te zijn.
Helaas is het bij jouw abonnement toch mogelijk om gebruik te kunnen maken van mobiel internet via het 3G-Netwerk. Jouw SIM-only abonnement heeft geen maandelijkse data-bundel. En dan kost het gebruik van mobiel internet inderdaad de hoofdprijs van €1,00 per MegaByte ! Dat staat vermeld in de tarievenlijst voor oudere abonnementen.
Je hebt de instellingen voor het gebruik van mobiel internet op je smartphone aan het begin van je abonnement automatisch toegestuurd gekregen. En je hebt deze netwerk-instellingen ge-accepteerd en ge-installeerd.
Vaste Forum-leden op het Forum van Tele2 hebben lang gestreden om aan deze praktijken een einde te maken. Zodat mobiel internet bij dit soort goedkope SIM-only abonnementen onmogelijk wordt gemaakt. En je bij dit soort abonnementen alleen nog maar kunt bellen en sms-en en bereikbaar zijn.
Helaas is deze strijd tevergeefs geweest. Tele2 gaat stug door met het aanbieden van mobiel internet voor het hoge tarief van €1,00 per MegaByte. Daar verdient Tele2 ontzettend veel geld mee. Kijk maar op het Forum van Tele2 in de Forum-rubriek: Abonnementen. Daar staan vele honderden klachten over dit soort abonnementen. En allemaal tegen het torenhoge tarief van €1,00 per MegaByte.
En dat terwijl Tele2 diezelfde MegaByte inkoopt bij T-Mobile voor ongeveer €0,005 per MegaByte.
Zoals je weet maakt Tele2 gebruik van het 3G-Netwerk van T-Mobile voor haar dienstverlening.
De winst is voor Tele2. En voor de Nederlandse Overheid, vanwege de B.T.W.
Je kunt het beste zo snel mogelijk je SIM-only abonnement bij Tele2 opzeggen. En overstappen naar een telecom-provider die wel een abonnements-vorm biedt waarmee je alleen kunt bellen en sms-en. En waarbij het onmogelijk is om mobiel te internetten via het 3G- / 4-Netwerk. En je dus alleen via Wi-Fi-connectie kunt internetten op je smartphone.
Meer kun je niet doen. Je staat volkomen machteloos tegen dit soort misleiding. Juridisch volledig toegestaan. Maar wel oneerlijk en onrechtvaardig !
Succes !
Netwerker-
