Pagina 2 van 2

Re: Ziggo van kastje naar muur

Geplaatst: 10 sep 2013 00:12
door sadfly
Het beste wat je bij ene ISP kan overkomen is dat je een eigen router mag en kan aansluiten.

Re: Ziggo van kastje naar muur

Geplaatst: 10 sep 2013 20:31
door TheLD
Als ik het goed lees:

- 2 wifi modem/routers geven dezelfde klacht.
wel verbinding gehad met de modem, maar daarna is het weer onmogelijk om erin te komen.
en
terwijl bekabeld ook niet werkt en ik ook niet in de modem kan komen.
Dus een lokaal probleem, inloggen op de gecombineerde modem/router van Ziggo lukt al niet.

Als je met 2 verschillende modem/routers problemen hebt om op de webinterface in te loggen dan zou ik mijn eigen netwerkje eerst eens controleren. Wellicht lokaal ip conflict oid.

Re: Ziggo van kastje naar muur

Geplaatst: 11 sep 2013 07:49
door Dirkie
Tot nu toe een heel vaag verhaal wat ik niet helemaal begrijp. Als er een probleem is moet je systematisch naar de oorzaak zoeken. Begin bij het begin.
Is alles binnenshuis goed aangesloten zoals beschreven in de handleiding van Ziggo. Juiste kabels gebruikt? Welke lampjes branden er op het modem?
En voor de zekerheid: is je 220 V aansluiting goed in orde?
Ik lees ook dat de KS de router functie uitgezet heeft. Dat betekent dat je maar 1 apparaat (bedraad op de eerste LAN poort of draadloos) kunt gebruikten. Tegelijkertijd bedraad en draadloos is vragen om problemen. Voor dat je draadloos iets gaat proberen moet het bedraad werken.
Door zomaar vanalles door elkaar te gaan doen vraag je om problemen. Het beste wat je dan kunt bereiken is de situatie dat het werkt, maar dat niemand weet waarom.

Succes en vergeet niet, dat overstappen naar bv de KPN weer hele andere problemen met zch mee brengt. Dat is een andere infrastructuur met andere apparatuur enz enz. Maar mocht je het gaan doen: succes.

Re: Ziggo van kastje naar muur

Geplaatst: 12 sep 2013 19:28
door anushka27
We hebben maar weer eens contact opgenomen met de ks van Ziggo. Met eigen router werkt alles perfect.

Maar een nieuw verhaal gehoord vandaag. Ziggo kan wifi niet garanderen. Volgens mij leven we in 2013, en best raar dat het dan ook nog na 2.5 week gezegd wordt.

Ik ben een beetje technisch. Maar als de routerfunctie aan is en wifi steeds problemen geeft en wanneer deze uitgeschakeld is en mijn router ertussen zit en wel goed werkt. Dan zou het toch betekenen dat er iets mis is in de routerfunctie?

Re: Ziggo van kastje naar muur

Geplaatst: 12 sep 2013 19:40
door devious
Routerfunctie? Dus de modem moduleert en doet verder niks? Lijkt me sterk. Ik denk dat je de WiFi-functionaliteit bedoelt. En ja, het lijkt er sterk op dat dat gedeelte niet-lekker werkt of lekker-niet werkt. Verder heb je geen problemen? Modem laten omruilen als je per se de WiFi van de modem wil gebruiken. Ik zou het gewoon via de router houden.

Re: Ziggo van kastje naar muur

Geplaatst: 13 sep 2013 09:37
door bprosman
Staan ze ook beiden op het zelfde kanaal ingesteld ?

Re: Ziggo van kastje naar muur

Geplaatst: 13 sep 2013 10:22
door devious
nee, bprosman. Het is telkens maar 1 Wifi-broadcaster die ze daar gebruiken.Tenminste, dat maak ik op uit het hele verhaal.

Re: Ziggo van kastje naar muur

Geplaatst: 13 sep 2013 10:24
door bprosman
Wat ik bedoel is dat als het Wifi deel van de eigen router het wel goed doet en die het Wifi deel van de Ziggo router niet of de Ziggo router niet samen met 20 buren op het zelfde kanaal zit en die eigen router toevallig op een "vrij" kanaal.

Re: Ziggo van kastje naar muur

Geplaatst: 13 sep 2013 10:35
door devious
ow, zeg dat dan :wink: Ik neem aan dat ze dat al hebben uitgesloten , samen met de KS...

Re: Ziggo van kastje naar muur

Geplaatst: 13 sep 2013 11:50
door rDuin
olaf79 schreef:Hij bedoelt, informeren bij KPN wat voor internet die leveren, etc. Nou als je echt problemen wilt zou ik zeggen stap direct over naar KPN.
Niet om het een of ander, maar Olaf heeft hier helemaal gelijk. Stap over naar KPN, urenlang belplezier :D (met de helpdesk bedoel ik dan :evil: )

Re: Ziggo van kastje naar muur

Geplaatst: 13 sep 2013 13:43
door anushka27
Dirkie schreef:Tot nu toe een heel vaag verhaal wat ik niet helemaal begrijp. Als er een probleem is moet je systematisch naar de oorzaak zoeken. Begin bij het begin.
Is alles binnenshuis goed aangesloten zoals beschreven in de handleiding van Ziggo. Juiste kabels gebruikt? Welke lampjes branden er op het modem?
En voor de zekerheid: is je 220 V aansluiting goed in orde?
Ik lees ook dat de KS de router functie uitgezet heeft. Dat betekent dat je maar 1 apparaat (bedraad op de eerste LAN poort of draadloos) kunt gebruikten. Tegelijkertijd bedraad en draadloos is vragen om problemen. Voor dat je draadloos iets gaat proberen moet het bedraad werken.
Door zomaar vanalles door elkaar te gaan doen vraag je om problemen. Het beste wat je dan kunt bereiken is de situatie dat het werkt, maar dat niemand weet waarom.

Succes en vergeet niet, dat overstappen naar bv de KPN weer hele andere problemen met zch mee brengt. Dat is een andere infrastructuur met andere apparatuur enz enz. Maar mocht je het gaan doen: succes.
Hi,

alles is correct aangesloten. Uiteraard eerst bedraad. Er is na de installatie door de monteur helemaal niets gedaan door ons. Na de router geactiveerd te hebben, hebben we bedraad niet meer gebruikt.

Re: Ziggo van kastje naar muur

Geplaatst: 13 sep 2013 13:44
door anushka27
rDuin schreef:
olaf79 schreef:Hij bedoelt, informeren bij KPN wat voor internet die leveren, etc. Nou als je echt problemen wilt zou ik zeggen stap direct over naar KPN.
Niet om het een of ander, maar Olaf heeft hier helemaal gelijk. Stap over naar KPN, urenlang belplezier :D (met de helpdesk bedoel ik dan :evil: )
Is wel een gratis nummer :) ;)

Re: Ziggo van kastje naar muur

Geplaatst: 13 sep 2013 13:46
door anushka27
devious schreef:Routerfunctie? Dus de modem moduleert en doet verder niks? Lijkt me sterk. Ik denk dat je de WiFi-functionaliteit bedoelt. En ja, het lijkt er sterk op dat dat gedeelte niet-lekker werkt of lekker-niet werkt. Verder heb je geen problemen? Modem laten omruilen als je per se de WiFi van de modem wil gebruiken. Ik zou het gewoon via de router houden.

Ze willen modem niet meer omruilen

Re: Ziggo van kastje naar muur

Geplaatst: 13 sep 2013 13:47
door anushka27
bprosman schreef:Wat ik bedoel is dat als het Wifi deel van de eigen router het wel goed doet en die het Wifi deel van de Ziggo router niet of de Ziggo router niet samen met 20 buren op het zelfde kanaal zit en die eigen router toevallig op een "vrij" kanaal.
Stond standaard op auto, daarna elke keer alle kanalen afgeweest, zonder succes :(

Re: Ziggo van kastje naar muur

Geplaatst: 13 sep 2013 13:47
door anushka27
devious schreef:ow, zeg dat dan :wink: Ik neem aan dat ze dat al hebben uitgesloten , samen met de KS...
Klopt