LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afhalen bril na overlijden

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
sadfly

Re: Afhalen bril na overlijden

Ongelezen bericht door sadfly »

Mijn suggestie zou zijn, als voorsetl. we betalen de glazen. en monteur neemt die winkel terug en hoeft niet verkoct te worden. glazen zijn op maat gemaakt. Monteur moet een winkel als het niet speciaal bestelt is toch wel weer kunnen verkopen. Neem voor zekerheid overlijdens papieren mee.

Nog gecondeleerd.

Fleurtjuh666

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Ik ben erg benieuwd hoe dit alles afgelopen is. En ook waarom TS niet eerst naar de optiekzaak in kwestie terug is gegaan om e.e.a. te overleggen.
Inderdaad, een montuur dat nog niet gedragen is, zou zo terug moeten kunnen in de winkel lijkt me, en (ik spreek hier uit ervaring) leveranciers van glazen hebben vaak een regeling waardoor de glazen door de optiekzaak teruggestuurd kunnen worden en de glazen op die manier ook gecrediteerd kunnen worden.

tros1

Ongelezen bericht door tros1 »

sadfly schreef:Mijn suggestie zou zijn, als voorsetl. we betalen de glazen. en monteur neemt die winkel terug en hoeft niet verkoct te worden. glazen zijn op maat gemaakt. Monteur moet een winkel als het niet speciaal bestelt is toch wel weer kunnen verkopen. Neem voor zekerheid overlijdens papieren mee.

Nog gecondeleerd.
Goed advies om de glazen voor TS te betalen. :shock:
De bril is toch zeker niet in een garage besteld, want er komt geen monteur aan pas. :lol:

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

tros1 schreef:
sadfly schreef:Mijn suggestie zou zijn, als voorsetl. we betalen de glazen. en monteur neemt die winkel terug en hoeft niet verkoct te worden. glazen zijn op maat gemaakt. Monteur moet een winkel als het niet speciaal bestelt is toch wel weer kunnen verkopen. Neem voor zekerheid overlijdens papieren mee.

Nog gecondeleerd.
De bril is toch zeker niet in een garage besteld, want er komt geen monteur aan pas. :lol:
nee de glazen springen uit zichzelf in het montuur!

plumber

Ongelezen bericht door plumber »

kokka schreef:
tros1 schreef:

Nog gecondeleerd.
nee de glazen springen uit zichzelf in het montuur!
ff goed lezen wat er in die quote staat.Vooral dat dik gedrukte :wink:

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Eerlijk gezegd snap ik ook niet zo goed waarom TS dit topic opent, voordat er éérst naar de betreffende brillenwinkel is gegaan en deze vraag gewoon aldaar neer te leggen. Lijkt me dat u er best samen uitkomt.

Als nabestaande en erfgenaam ( indien geaccepteerd) draagt u de lusten én de lasten. Dit betekent dat u lopende rekeningen dient te betalen en eventuele teruggaven zult krijgen.
Ik sluit niet uit dat de naam- en adresgegevens van de overledene bij de brillenwinkel genoteerd staan. En ik sluit ook niet uit dat er uiteindelijk een rekening uitgestuurd zal gaan worden, ook al is de bril niet opgehaald. En als die rekening niet betaald wordt, er dan incassobrieven volgen. Met andere woorden, ga gewoon naar de brillenwinkel, leg ze de situatie uit en wacht dan af wat de brillenwinkel als antwoord geeft. Met deze manier van handelen voorkomt u eventuele toekomstige vervelendere ellende. Per slot, het verlies van een dierbare is al pijnlijk genoeg.

Alle adviezen van reageerders die zeggen " niets laten horen, stuur retour persoon overleden, de winkel lekker laten zitten e.d." Vind ik een grof schandaal. Het laat maar weer eens zien hoe achterbaks sommigen zijn en dat dus klaarblijkelijk alles slechts één kant op werkt volgens hun.
Fatsoen is klaarblijkelijk bij sommigen erg ver te zoeken.

F.van Holten

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Shine schreef:Eerlijk gezegd snap ik ook niet zo goed waarom TS dit topic opent, voordat er éérst naar de betreffende brillenwinkel is gegaan en deze vraag gewoon aldaar neer te leggen. Lijkt me dat u er best samen uitkomt.

Als nabestaande en erfgenaam ( indien geaccepteerd) draagt u de lusten én de lasten. Dit betekent dat u lopende rekeningen dient te betalen en eventuele teruggaven zult krijgen.
Ik sluit niet uit dat de naam- en adresgegevens van de overledene bij de brillenwinkel genoteerd staan. En ik sluit ook niet uit dat er uiteindelijk een rekening uitgestuurd zal gaan worden, ook al is de bril niet opgehaald. En als die rekening niet betaald wordt, er dan incassobrieven volgen. Met andere woorden, ga gewoon naar de brillenwinkel, leg ze de situatie uit en wacht dan af wat de brillenwinkel als antwoord geeft. Met deze manier van handelen voorkomt u eventuele toekomstige vervelendere ellende. Per slot, het verlies van een dierbare is al pijnlijk genoeg.

Alle adviezen van reageerders die zeggen " niets laten horen, stuur retour persoon overleden, de winkel lekker laten zitten e.d." Vind ik een grof schandaal. Het laat maar weer eens zien hoe achterbaks sommigen zijn en dat dus klaarblijkelijk alles slechts één kant op werkt volgens hun.
Fatsoen is klaarblijkelijk bij sommigen erg ver te zoeken
.

Dat bedoel ik dus :wink:

sadfly

Ongelezen bericht door sadfly »

:oops: :oops:
De bril is toch zeker niet in een garage besteld, want er komt geen monteur aan pas.

1 lettertje verkeerd. Nee ik bedoel brilmontuur.

plumber

Ongelezen bericht door plumber »

sadfly schreef::oops: :oops:
De bril is toch zeker niet in een garage besteld, want er komt geen monteur aan pas.

1 lettertje verkeerd. Nee ik bedoel brilmontuur.
Nou zoals het er staat betaald U ook de glazen.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Wendy1327 schreef:Kan iemand mij vertellen hoe het in zijn werk gaat als iemand komt te overlijden:

Mijn ouders komen al jaren bij dezelfde opticien. Begin juni hebben mijn ouders gekeken voor een nieuwe bril voor mijn moeder, ogen laten opmeten etc....

Mijn moeder werd opgenomen in het ziekenhuis en is helaas op 4 augustus overleden.
Wat nu te doen met de bril? Die nog steeds bij de opticien ligt.

Aankoopbedrag ligt rond de 950,00
Wat Nu?
Allereerst gecondoleerd met het verlies van uw moeder.

Helaas blijven de schulden (maar gelukkig ook de tegoeden die iemand heeft bij zijn overlijden staan). Zeker gezien de persoonlijke aard van het product (glazen op scherpte, etc), kunt u niet in redelijkheid verlangen van de verkoper dat hij het financiële risico op zich neemt van het overlijden van een klant. Dat risico draagt de koper / erfgenamen zelf.

Enige troost is dat alle erfgenamen en de belastingdienst meebetalen aan deze financiële strop.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Bob Schurkjens schreef:Ik zou de akte van overlijden meenemen naar de opticien. Deze is toch al nodig voor andere zaken. Op ontbinding van de koop hoeft u niet te rekenen maar coulance door (gedeeltelijke) vergoeding van het aankoopbedrag zou je toch wel mogen rekenen vind ik. Een nette opticien bouwt deze omstandigheid in zijn verdienmodel in.
Sorry, maar dit is echt onzinnig. Er is geen enkele ondernemer die het financiële risico van het overlijden van zijn klant kan of wil dragen. Zoiets is niet in te bouwen in je verdienmodel.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

stap 1:
Wat zeggen de verkoopvoorwaarden over annuleren van een bestelling?

Fleurtjuh666

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

*zucht* Ik voel me een vreselijke aandachtrekker dat ik hier nu wéér over begin, het zij zo, maar wordt het advies om éérst even naar de zaak terug te gaan nu als een slecht advies gezien? Ik zie heel veel mensen beginnen over aanmaningen die gestuurd gaan worden, en verkoopvoorwaarden.... Er is toch niets mis mee om van mens tot mens gewoon te práten met de opticien in kwestie? Ik heb op de zaak dit verhaal helaas al meerdere keren meegemaakt (het is natuurlijk niet echt 'leuk' als iemand overlijdt), en tot nu toe hebben we dit gewoon rustig met de zoon/dochter/echtgeno(o)t(e) van de overledene besproken, en nogmaals....en niet gedragen montuur kan zó terug de winkel in, en zelfs glazen op sterkte kunnen gewoon gecrediteerd worden bij de leverancier/fabrikant.... Ik snap gewoon écht niet waarom TS niet eerst even terug is gegaan naar de opticien, in plaats van meteen op dit forum te kruipen en allerlei beren op de weg te zien die er waarschijnlijk niet eens zijn!

F.van Holten

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Omdat TS nooit meer heeft gerageerd, lijkt het mij een gevalletje van "help een overlijden, hoe kom ik onder de kosten uit"
Ook dit gebeurt, jammer.

Gesloten