LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Raamsloten

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
wybertje

Re: Raamsloten

Ongelezen bericht door wybertje »

Toch VERSCHILLENDE sleutels in ons geval.
Aan de voorkant passen alleen de sleutels nr.1242 (onderste slot) nr. 1217 (bovenste slot).
Deze sleutels passen niet aan de achterkant, want daar:
sleutel 1202 (zowel bovenste als onderste slot) en sleutel 1227 (bovenste slot).

Ik wilde AXA al bijna de warme douche geven, omdat ze bijna heel Nederland voor de gek hebben gehouden :-)

Maar onze sloten hebben als bouwjaar 1999/2000, dus misschien waren ze toen nog verschillend.....

boertje van buuten

Ongelezen bericht door boertje van buuten »

CSK,

Dank voor uw heldere toelichting!

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Waarom zou ik ruim het dubbele betalen voor krukje met slot?
De oude mogen dan in de afvalbak.. en veel werk.

Beter is een gaatje boren en een spijker er los in, dan draaide hij ook niet meer.
Je kunt afhankelijk model zowel door de Gleuf waar raamboompje in komt als door deze zelf boren.
Eventueel in het hout zelf, bij de beneden ramen voor zit dus een schroef onder de raamboom zodat je eerst met Torq schroevendraaier moet werken, dus geen Kruis of gleuf schroef gebruiken...

Deze 6 kantige sterk schroeven zijn iets lastiger dan normale schroeven maar gewoon te koop...
Omdat ik dit raam nauwelijks opende maar het kan nog steeds.
Zelfs op vakantie op kier kan ik ze nog blokkeren, en omdat ik de 2 op de hoeken zwak vond wel een 3e in het midden geplaatst, tevens naast het boompje een metalen sluitplaat genomen dat steviger is dan het plastic uit 1982, en tevens de oude plastic vervangen...

Dus het hoeft niet veel te kosten, een spijker of schroef om het te blokkeren is vaak voldoende en
de sleutels, ik pak wel een spijker van voldoende dikte en als je als crimineel daar naar moet zoeken.....

Dus het kan goedkoper en beter zonder veel geld uit te geven.
Het alternatief met drukknop is dus niet beter, een spijker zoeken is lastiger als je niets ziet....

Gesloten