LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] weblog minister Zalm
Re: weblog minister Zalm
Ja dat is zo.
Laatst gewijzigd door Louis op 05 sep 2004 23:00, 5 keer totaal gewijzigd.
-
Beste louis, weet je wel waar je het over hebt, om met zoveel super-
lativen te spreken naar Michiel Luidens. Michiel de luis op het forum,
de nitwit in de discussies, de overal commentaar gevende zonder een
eigen mening te verkondigen.
lativen te spreken naar Michiel Luidens. Michiel de luis op het forum,
de nitwit in de discussies, de overal commentaar gevende zonder een
eigen mening te verkondigen.
-
Natuurlijk louis weet ik waarover ik praat, ik zit in het zelfde schuitje
mbt. Dexia en ook moet ik er uit zien te komen met de rest schuld
die er nu is.Ook ik betaal niets, heb ook nog niets van Dexia vernomen.
Maar waar ik tegen wil ageren zijn de geluiden van oa. Michiel Luidens
die gedupeerden tegen elkaar uitspeelt.
mbt. Dexia en ook moet ik er uit zien te komen met de rest schuld
die er nu is.Ook ik betaal niets, heb ook nog niets van Dexia vernomen.
Maar waar ik tegen wil ageren zijn de geluiden van oa. Michiel Luidens
die gedupeerden tegen elkaar uitspeelt.
reacties op weblog van Zalm.
Benieuwd of Zalm in het komende bespreking 8 september
nog put uit de berichten uit de samenleving.
6-9-2004 J. Verdonk
http://www.minfin.nl/default.asp?CMS_IT ... 1X57364X73
30-8-2004 A. Roos
5-9-2004 Joshua
Waar blijft de rest van de aan Zalm verstuurde berichten?
er is nog 24 uur
Gewoon doen
Benieuwd of Zalm in het komende bespreking 8 september
nog put uit de berichten uit de samenleving.
6-9-2004 J. Verdonk
30-8-2004 A. Roos
5-9-2004 Joshua
Waar blijft de rest van de aan Zalm verstuurde berichten?
er is nog 24 uur
Gewoon doen
De respons was inderdaad mager, toch een aantal goede inzendingen gezien A.H.van der Vrande, H.Hendrikx, R.R.Hullekes, Ton Aarts, Joshua. Benieuwd wat hij er vandaag door zijn woordvoerder in laat schrijven.(dinsdag 7 september ) Ik ben op mijn gastenboek overspoeld door verontwaardigde reacties van mensen over het abrupt afschaffen van de PC-Privé-regeling. Graag licht ik het kabinetsbesluit toe.
Wat is dit ! Eerst wordt Zalm op dit forum uitgemaakt voor lafbek. Hij doet zogenaamd helemaal niets en vervolgens gaan gedupeerden naar zijn gastenboek. Zijn die gedupeerden zo publiciteitsgeil ?
Oh? En kun je niet naar een gastenboek gaan zonder publiciteitsgeil te zijn, maar met de reden om iemand op zijn verantwoordelijkheden te wijzen?
Of link je elke reactie aan wie dan ook aan jezelf JH? Kom kom niet zo flauw!
Of link je elke reactie aan wie dan ook aan jezelf JH? Kom kom niet zo flauw!
Dit is een reactie op JH die zijn/haar reactie op bovenstaande helaas al weer gedeleted heeft. Maar mijn antwoord geeft de strekking van het relaas van JH voldoende weer. Ook JH is niet overtuigd van zijn/haar gelijk blijkt hier uit.
Ja JH dan reageert men ook. Lees zelf maar! Nee, objectiviteit bestaat niet (zie uitspraken rechtbanken), maar of dat in jouw optiek met voetbal te maken heeft is afhankelijk van jouw eigen referentiekader.
Met andere woorden: je moet mensen in hun waarde laten! Ook jezelf JH!
Ja JH dan reageert men ook. Lees zelf maar! Nee, objectiviteit bestaat niet (zie uitspraken rechtbanken), maar of dat in jouw optiek met voetbal te maken heeft is afhankelijk van jouw eigen referentiekader.
Met andere woorden: je moet mensen in hun waarde laten! Ook jezelf JH!
hoe kun je mensen in hun waarde laten ! Welke waarde ?
Iedereen vind zichzelf zo goed en zo geweldig en ze maken nooit fouten, dat doen anderen alleen maar ! Eng gedachte beetje ubermenschachtig gedrag
mensen mogen over iedereen oordelen en veroordelen maar zijzelf gaan vrij uit en wanneer ze fouten maken dan verwachten ze maar meteen dat de overheid het wel ff oplost. Zlef kunnen ze dan voor de buis hangen en alles opnemen zoals zij jdat willen.
Iedereen vind zichzelf zo goed en zo geweldig en ze maken nooit fouten, dat doen anderen alleen maar ! Eng gedachte beetje ubermenschachtig gedrag
mensen mogen over iedereen oordelen en veroordelen maar zijzelf gaan vrij uit en wanneer ze fouten maken dan verwachten ze maar meteen dat de overheid het wel ff oplost. Zlef kunnen ze dan voor de buis hangen en alles opnemen zoals zij jdat willen.
Nou ja zeg! Vind je niet erg he dat ik hier niet op reageer! Zelden zulke onzin gelezen!
onzin staat er al genoeg op dit forum
Precies! Jammer genoeg wel. Dus schrijf dan zelf ajb iets zinvols. Uebermensch, waar háál je het vandaan!
Overigens wil ik niet dat de overheid het oplost, want ik geloof niet dat ik daar (de Grote Gemene Deler) beter mee af ben uiteindelijk. Dat de discussie daar gevoerd wordt en 'men' (onze volksvertegenwoordiging) erover nadenkt op zijn minst vind ik wél een goede zaak. Maar dat is persoonlijk!
Overigens wil ik niet dat de overheid het oplost, want ik geloof niet dat ik daar (de Grote Gemene Deler) beter mee af ben uiteindelijk. Dat de discussie daar gevoerd wordt en 'men' (onze volksvertegenwoordiging) erover nadenkt op zijn minst vind ik wél een goede zaak. Maar dat is persoonlijk!
"onze" volksvertegenwoordiging ? Waar blijven de onzen dan als ze naar de stembus mogen ? Klagen doen ze liever achter de buis,
Tja, als je niet verder komt JH gebeurt er niet veel. Wat schiet je er mee op je te ergeren aan anderen? Of aan de buis gekluisterd te blijven en je ook daar te ergeren? Of cynische stukjes te schrijven op het forum omdat je het zelf misschien ook niet meer weet?
Ja, wat jezelf betreft hebt je misschien wel gelijk.
Maar: speak for yourself and not for me! I am different!
Ja, wat jezelf betreft hebt je misschien wel gelijk.
Maar: speak for yourself and not for me! I am different!
Gelukkig maar dat ieder different is
Wanneer wij allen als kuddedieren achter elkaar aan lopen dan zou het heel erg saai worden.
Wanneer wij allen als kuddedieren achter elkaar aan lopen dan zou het heel erg saai worden.
Inderdaad JH, Ik moet er niet aan denken dat jij en ik in dezelfde kudde leven en maar voort sjokken.
Woensdag 8 september 2004
Dinsdag zit ik een aantal onderraden voor omdat de premier de Europese waarden en normen ter hand neemt in de Ridderzaal. Daarna is er een interview met het Duitse Handelsblat en het Nederlandse Financieel Dagblad samen met Reuters, allemaal over de Ecofin. Het kamerlid Crone – die in de PvdA fractie weekenden nooit iets van de toenmalige PvdA ministers hoorde – haalt me naar het vragenuurtje. Hij wil weten welke grote geheimen ik in het VVD fractieweekend heb onthuld n.a.v. één regel in één ochtendkrant. Terug op het departement het blad voor VVD bestuurders, Provincie en Gemeente.
Daarna drie journalisten van de Financial Times. Ook hier het onderwerp de aanstaande informele Ecofin. Daarna de vaste kamercommissie Financiën over de Ecofin. Probeer alles zo goed mogelijk te antwoorden zonder mijn rol als voorzitter te bemoeilijken. Is goed gelukt. Meestal komt na zo’n overleg met kamerleden vooral in de krant wat ik heb gezegd, nu krijgen de kamerleden de meeste aandacht. Iedereen blij, denk ik. Na afloop terug naar Financiën voor de Telegraaf. ’s Avonds de tas. Besteed de meeste tijd aan de voorbereiding van de vergaderingen van de volgende dag. Woensdag om 9 uur begin ik met Ad Melkert die Nederland bij de Wereldbank vertegenwoordigt. Dat doet hij heel goed, ook voor onze kiesgroeplanden. Het is een genoegen (hopelijk wederzijds) om allerlei binnen en buitenlandse kwesties door te spreken.
Was vroeger (wat mij betreft) niet zo ontspannen. Daarna naar Algemene Zaken. De dinsdagse lunch is niet doorgegaan en daarom nu met MP en de andere vice-MP. Politieke situatie en lopende zaken doorgesproken. Kon meedelen dat de kwestie Wilders bij fractie en bewindslieden van de VVD de homogeniteit had versterkt (politiek zit vol paradoxen). Dan het Algemeen overleg over de aandelenlease waar minister Donner aanwezig is. Aangegeven dat ik iedere mogelijkheid zal benutten om achter de schermen iets te doen en Donner gaf aan dat hij er alles aan doet om de rechtsgang te vergemakkelijken. Daarna het openbaar verhoor door de commissie Duivesteijn over de Betuweroute. Hoewel ik verrast word door een mij onbekend cijferstaatje kan ik mij er doorheen slaan. Afgaande op de radioberichten is mijn analyse over de oorzaken van de kostenoverschrijding niet nieuwswaardig. Dacht zelf dat de uitsplitsing, Inflatiecorrectie 38%, Politieke besluiten 48%, Mee- en tegenvallers 14%, de moeite waard was. Maar ieder kan daar anders over denken. Van de commissie Duijvesteijn ga ik via Financiën en na buitenlandse telefoontjes, naar de vergadering van de secretarissen-generaal. Het is voor het eerst in de geschiedenis dat een minister van Financiën daar verschijnt – zo wordt me gemeld- dus we hebben veel te bespreken. Administratieve lasten, zelfstandige bestuursorganen, de controletoren, de efficiencykorting en de begrotingsopzet zijn de onderwerpen waar we 1 ½ uur over spreken. Bevalt goed. Openhartig en zonder wantrouwen. Stap daarna in de dienstauto om met Lydia richting Apeldoorn te gaan. Prinses Margriet en mr. Pieter van Vollenhoven hebben een diner aangericht met aangename gasten. Om 12 uur thuis, twee tassen doorgelopen en het weblog gedaan. Wist niet dat ik het in mij had, om met Bommel te spreken.
Gepost door Gerrit Zalm
Pfff, wat een rotbaan is het toch om minister te zijn. Zouden de meesten van die mensen als ze 65 zijn dood in elkaar zakken omdat ze versleten zijn? Ik wens Zalm veel succes!
Het leuke is vooral wat hij niet schrijft of wegpoetst bv
Hij had het toch even moeilijk toen hij het onderonsje met Jorritsma moest uitleggen waarin buiten de kamer om besloten werd dat de betuwelijn ons wel 700.000 euro meer mocht kosten.Daarna het openbaar verhoor door de commissie Duivesteijn over de Betuweroute. Hoewel ik verrast word door een mij onbekend cijferstaatje kan ik mij er doorheen slaan.