De doelstellingen van Eneco ken ik niet, maar na de overname in 2011 heeft Oxxio nog geruime tijd als prijsvechter gefunctioneerd. Vorig jaar sloot ik een contract voor 15 maanden met een cashback. De totaalprijs was voordeliger dan alle andere aanbiedingen op dat moment en de cashback heb ik keurig op tijd ontvangen.
Nu echter speelt Oxxio geen rol meer in het prijzenfestival. Het kan zijn dat u gelijk hebt en dat Eneco Oxxio heeft overgenomen om een prijsvechter uit te schakelen. In dat geval neemt men er de tijd voor om dat te realiseren.
Eind oktober heb ik Oxxio gemeld dat de download van mijn.oxxio.nl niet meer synchroon loopt met de grafiek, die door mijn.oxxio.nl wordt weergegeven. Ik vermoedde dat de overschakeling van zomertijd op wintertijd voor problemen zorgde. Ik stuurde mijn bericht aan Michaël de Oxxiomedewerker, omdat ik met hem al meerdere keren contact heb gehad en hij ook steeds hier op dit forum de antwoorden verzorgt.
Op 1 november kreeg ik van Fabiënne het antwoord, dat het probleem zou worden onderzocht. Nog dezelfde dag ontdekte ik dat er een tweede probleem was ontstaan. De download liep vast en of ik nu gas of elektriciteit wilde, per jaar of per maand, de enige download was elektriciteit per jaar. Het bijhouden van mijn Exceldocument was daardoor niet meer mogelijk.
Ik heb daarover op het forum melding gemaakt en een e-mail naar Fabiënne gestuurd om het probleem ook bij Oxxio zo snel mogelijk onder de aandacht te brengen. Ik informeerde of Michaël wellicht ziek was omdat zij mij antwoord gaf.
Ik kreeg van Fabiënne aan het eind van de dag, dus nog steeds op 1 november, de volgende reactie:
Michaël is niet ziek, hij had vandaag andere werkzaamheden en heeft mij gevraagd uw e-mail te beantwoorden. Ik zal doorgeven dat u naar hem heeft gevraagd, dat zal hij zeker op prijs stellen.
Hij zal volgende week zelf ingaan op uw bericht op tros radar.
Inmiddels heb ik terugkoppeling gekregen, er is inderdaad een issue ontstaan met de omzetting naar de wintertijd. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing.
Dat is het laatste contact dat ik met Oxxio heb gehad. Op 13 november heb ik op dit forum nog aandacht gevraagd voor de problemen die ik heb met de Oxxio website en de Oxxio facturering. Ook wees ik op mijn vraag van 9 oktober over de weergave van gegevens in een Exceldocument, waar ik nog steeds geen reactie op had gehad.
Op dat bericht heeft Oxxio niet gereageerd. Ik verwacht ook geen bericht meer. Als Oxxio reageert is dat ruim binnen een week. Het is de Oxxiomedewerker kennelijk verboden om antwoord te geven. Ik heb na ruim 13 maanden nog steeds geen jaarafrekening. Waarom? Joost mag het weten. Het enige, dat ik van Oxxio heb gemerkt, is dat ik nu helemaal niet meer kan inloggen op mijn.oxxio.nl. Of dat alleen bij mij het geval is en zo ja waarom, dat weet ik niet.
Wat ik wel weet is dat ik per januari een nieuwe energieleverancier ga krijgen. Ik bedank hierbij Michaël en Fabiënne en wens hen veel sterkte bij de uitvoering van hun baan.