LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Google+ en privacy?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
bprosman

Re: Google+ en privacy?

Ongelezen bericht door bprosman »

Met de inhoud van mijn mailbox heeft niemand iets te maken; dat is nog altijd privé
Daar denkt Google toch anders over :-)
Met andere woorden: de voertaal hier is Nederlands. Dit soort ingewikkelde Engels,
En toch ben je toen je een GMail account aanmaakte accoord gegaan met de voorwaarden van Google. Onder andere dat ze de inhoud van je mail mogen gebruiken voor commerciele doeleinden.
Dat jij accoord gaat met voorwaarden die je niet snapt heeft Google weinig boodschap aan.
Daarbij: bij het openen van Google+ heb ik helemaal niet op 'agree' gedrukt
Waarschijnlijk heb je al een GMail account , en (ook dat staat weer in de voorwaarden) , Google mag dat over verschillende services samenvoegen.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

Waar praten we nu over???.

Van mij mag Google in m,n G mail box kijken, daar zit alleen maar spam in doorgelaten door Google (reclameinkomsten ??).
M,n mail account bij m,n provider krijgt Google niet te zien.
Het outlook account gebruik ik voor minder belangrijke zaken, ook daarin wordt gekeken.

Prive gegevens?, wat hebben we nu te verbergen zoals je huisnummer tel nummers banknummer etc etc, mij maakt het eerlijk gezegd niets big brother is watching you CIA FBI etc etc :wink:

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

witte angora schreef:Met andere woorden: de voertaal hier is Nederlands. Dit soort ingewikkelde Engels, daar kom ik niet uit. Daarbij: bij het openen van Google+ heb ik helemaal niet op 'agree' gedrukt. Alleen op die knop G+, geen idee wat dat was, en hop, het was geactiveerd.

Met de inhoud van mijn mailbox heeft niemand iets te maken; dat is nog altijd privé.
Misschien geen gebruik maken van dit soort diensten die in "ingewikkeld" Engels worden beschreven?

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Dit soort ingewikkelde Engels, daar kom ik niet uit.
Je kan het automatisch laten vertalen op je pc, anders verwijder je het helemaal, maar dan heb je geen mail en youtube.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

bprosman schreef:
Met de inhoud van mijn mailbox heeft niemand iets te maken; dat is nog altijd privé
Daar denkt Google toch anders over :-)
Met andere woorden: de voertaal hier is Nederlands. Dit soort ingewikkelde Engels,
En toch ben je toen je een GMail account aanmaakte accoord gegaan met de voorwaarden van Google. Onder andere dat ze de inhoud van je mail mogen gebruiken voor commerciele doeleinden.
Dat jij accoord gaat met voorwaarden die je niet snapt heeft Google weinig boodschap aan.
Daarbij: bij het openen van Google+ heb ik helemaal niet op 'agree' gedrukt
Waarschijnlijk heb je al een GMail account , en (ook dat staat weer in de voorwaarden) , Google mag dat over verschillende services samenvoegen.
Dat laatste is uitgebreid gecommuniceerd, en moest je apart accepteren een maand of 6 geleden.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Afijn, ik heb dus Google+ verwijderd, geen probleem. Wil ik inloggen op mijn youtube, het account bestaat wel, maar ik ben verplicht Google+ te accepteren. Niet te geloven gewoon.

ciske

Niks opgeslagen van youtube WA?? dan kan je als je het wel hebt een nieuw account maken.

witte angora

Nee het account bestaat nog wel, maar ik kan niet zomaar berichten plaatsen op mijn andere account. Dan moet ik eerst google+ accepteren. Niet gedaan, uitgelogd, en weer ingelogd, nu lijkt het weer te werken.

Maar dan nog, ik heb met een derde account een bericht geplaatst op dat voor de kinderen, heb aangegeven dat ik het niet in google+ wil hebben, dat moet je dus ook per bericht aangeven, is dat hele bericht nergens meer terug te vinden. :roll:

Echt, ik heb geen idee wat Google hier nou mee voorheeft. Wat ik op mijn youtube doe, of picasso (geen idee dat dat nog bestond) dat hoeft toch niet de hele wereld te weten? Kennissen die via andere kennissen op die kringen in Google+ kunnen komen hoeven toch niet te weten welke vrienden of welke muziek ik op youtube heb? Dat gaat ze toch geen fluit aan?

Heus, ik ken ze, ik drink één biertje per week, een alcoholprobleem heb ik nooit gehad, maar er is er eentje die vindt dat ik beslist van de alcohol af moet blijven, dat soort gasten, die wil ik buiten mijn zaken houden, maar die kan dus met Google+ alles zien... Fijn... Gaat weer een hoop bemoeizuchtig gezeik opleveren over compleet normale dingen... In het echt houdt ik die gast op een gigagrote afstand als het even kan, ik zorg dat hij niks weet, maar nu?

ciske

Nu?? Op privé zetten dat kan ook met mensen die je toegevoegd hebt, en voor de rest ( makkelijk gezegd), trek je geen jotum van wat mensen denken of zeggen aan. :wink:

witte angora

Pfff... makkelijk gezegd, inderdaad. Ik trek me niks van zijn uitspraken aan, ga toch wel mijn gang. Maar verder ga ik er maar niet op in. :wink:

Har06

witte angora schreef:Pfff... makkelijk gezegd, inderdaad. Ik trek me niks van zijn uitspraken aan, ga toch wel mijn gang. Maar verder ga ik er maar niet op in. :wink:

leuk item, leg eens uit ?

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Gmail werkt bij mij momenteel niet. Kan niet inloggen. Het Gmail inlogscherm is flink onder handen genomen. Het is nu een soort kermisattractie geworden met continu bewegende reclamefotoblokken waar je bijna een epileptische aanval van krijgt.

Op Youtube word je nu elke dag lastig gevallen door Google met het verzoek om je inlognaam te wijzigen.

Hoog tijd om over te stappen op Opera Mail. Is gevestigd in Noorwegen. Qua privacy ook beter.

Je bent je er ineens weer van bewust wat voor ontzettend eng bedrijf Google eigenlijk is. Ze bestaan nog maar 15 jaar en hebben inmiddels meer wereldmacht dan heel Afrika.

https://mail.opera.com/

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Bob Schurkjens schreef:Gmail werkt bij mij momenteel niet. Kan niet inloggen. Het Gmail inlogscherm is flink onder handen genomen. Het is nu een soort kermisattractie geworden met continu bewegende reclamefotoblokken waar je bijna een epileptische aanval van krijgt.

Op Youtube word je nu elke dag lastig gevallen door Google met het verzoek om je inlognaam te wijzigen.

Hoog tijd om over te stappen op Opera Mail. Is gevestigd in Noorwegen. Qua privacy ook beter.

Je bent je er ineens weer van bewust wat voor ontzettend eng bedrijf Google eigenlijk is. Ze bestaan nog maar 15 jaar en hebben inmiddels meer wereldmacht dan heel Afrika.

https://mail.opera.com/
Volgens mij moet je je pc eens goed nakijken. Google heeft niets veranderd aan de inlogpagina van gmail en youtube.

ciske

Volgens mij moet je je pc eens goed nakijken. Google heeft niets veranderd aan de inlogpagina van gmail en youtube
Ohw, kan jij ook al in de pc van Bob kijken dan?

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Hier ook niets veranderd, misschien kan Bob een screenshot plaatsen (inclusief URL) dan hoeft niemand te gissen.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

bprosman schreef:Hier ook niets veranderd, misschien kan Bob een screenshot plaatsen (inclusief URL) dan hoeft niemand te gissen.
Word eentonig: ook hier geen verandering te bespeuren, dus ook geen epileptische aanvallen.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ligt er misschien aan waar je als eerste op komt?
https://mail.google.com/intl/nl/mail/help/about.html
Bedoel je dit Bob?

Als je bij bijv. je favorieten/bladwijzers een link van de inlogpagina hebt, kom je hier:https://accounts.google.com/ServiceLogi ... k=13069812

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

@ Jolijn

Klopt! Dank je. Die bedoelde ik. Is inmiddels weer verdwenen en het inlogscherm is weer normaal zoals in je tweede weblink. Kennelijk waren ze vannacht aan het testen of zo. Inloggen ging niet.

witte angora

Bob Schurkjens schreef: Op Youtube word je nu elke dag lastig gevallen door Google met het verzoek om je inlognaam te wijzigen.
Dat ook nog inderdaad. Sterker nog: met de 'verkeerde' naam kan ik geeneens meer reacties op die van een ander account plaatsen.

Har06

witte angora schreef:
Bob Schurkjens schreef: Op Youtube word je nu elke dag lastig gevallen door Google met het verzoek om je inlognaam te wijzigen.
Dat ook nog inderdaad. Sterker nog: met de 'verkeerde' naam kan ik geeneens meer reacties op die van een ander account plaatsen.
natuurlijk niet je IP adres staat dat in de weg.
Onze gegevens sturen we zelf via internet de wereld in incl banknummers tel nummers e-mail adressen etc etc, google en je provider blijft wettelijk alles opslaan , big brother is watching you :)

Gesloten