LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Massale uitval DVDR van philips ?
Re: Massale uitval DVDR van philips ?
Ik heb ook een dvd speler van phillips wat een vervelend.n.apparaat echt waardeloos!ik schaam me als nederlander,BAH!
Ik zal er nog maar een aan het rijtje toevoegen, Op 5 november 2001 kocht ik als een van de eersten de net uitgekomen DVDR1000.
Kostte toen hfl 4522,= ( 2052 euro ).
Na amper 3 maanden soortgelijke klachten als hierboven omschreven. Toestel terug naar de dealer en opgestuurd. Zes weken later toestel gerepareerd en weer terug. Vier maanden later dezelfde ellende, toestel weer weg en na drie weken terug met de mededeling: firmware update uitgevoerd en diskmodule gerepareerd. Dezelfde avond weer puinhoop en de volgende morgen toestel weer weg, om dat ding enkele weken later terug te zien en of je het geloofd of niet: Hij deed het weer.
Maar niet lang natuurlijk en op 21 januari 2003 alweer dezelfde ellende.
Ik heb toen een nieuwe gekregen, moderner type en wel de DVDR1000MKll.
We zijn nu een goed jaar verder en je raad het al:
tijdens opnemen zie ik na enkele minuten : disc error
heb ik per ongeluk toch een keer met succes iets opgenomen en ik plaats het schijfje weer in het toestel: deze disc bevat ongeldige data. Je kunt het schijfje dan alleen nog maar wissen.
Voorbespeelde DVD herkent dat ding al een tijdje niet meer.
Ik ga hem maar weeeer terugbrengen naar de dealer............
Kostte toen hfl 4522,= ( 2052 euro ).
Na amper 3 maanden soortgelijke klachten als hierboven omschreven. Toestel terug naar de dealer en opgestuurd. Zes weken later toestel gerepareerd en weer terug. Vier maanden later dezelfde ellende, toestel weer weg en na drie weken terug met de mededeling: firmware update uitgevoerd en diskmodule gerepareerd. Dezelfde avond weer puinhoop en de volgende morgen toestel weer weg, om dat ding enkele weken later terug te zien en of je het geloofd of niet: Hij deed het weer.
Maar niet lang natuurlijk en op 21 januari 2003 alweer dezelfde ellende.
Ik heb toen een nieuwe gekregen, moderner type en wel de DVDR1000MKll.
We zijn nu een goed jaar verder en je raad het al:
tijdens opnemen zie ik na enkele minuten : disc error
heb ik per ongeluk toch een keer met succes iets opgenomen en ik plaats het schijfje weer in het toestel: deze disc bevat ongeldige data. Je kunt het schijfje dan alleen nog maar wissen.
Voorbespeelde DVD herkent dat ding al een tijdje niet meer.
Ik ga hem maar weeeer terugbrengen naar de dealer............
Ik denk dat we uiteindelijk radar zullen moeten inschakelen. Dit is het zoveelste forum erover. Zelfs de verkoper vertelde me bij het ophalen van mijn 'gerepareerde' dvdr70, dat zijn eigen dvdr70 ook problemen heeft. Een colega van me koopt er een. en ja, ook al 2x terug geweest. En dan valt de dvdr serie nog mee. De vorige was helemaal waardeloos. Ik denk als we colectief naar de rechter stappen dat we allemaal ons geld terug krijgen. want volgens mij moet iets toch naar behoren werken voor deze bedragen. Ik heb gelukkig 4 jaar extra garantie dus 4 jaar moeten ze hem in leven houden. beetje waar voor je geld nog en die 100 euro voor de garantie dubbel en dwars waard. Maar had toch liever een ander merk. trekken we bij radar aan de bel?
Sorry, maar de rij problemen met DVD Recorders van Philips wordt alleen maar langer en langer. Ikzelf heb een kleine 2 jaar geleden een DVDR 985 gekocht. Na een zo'n 4 maanden begonnen de eerste problemen. Mijn DVD+RW kon ik na 5 keer gebruik niet meer opnemen. Na dit te hebben gemeld bij Philips kreeeg ik nieuwe schijfjes opgestuurd + een cd met een nieuwere firmware. Dit leek in eerste instantie te helpen. Na verloop van tijd, kreeg ik de wel bekende Disc errors. Na wat speur werk met firmware updates, bleek een nieuwere versie weer even te helpen. Om vervolgens na een aantal maanden weer de geest te geven. Op een gegeven moment, kon ik al mijn pc gebrande schijfjes niet meer lezen..... dit deed hij voorheen wel, en ook kon ik geen gehuurde schijfjes lezen. Vervolgens stopte hij ook met opnemen en afspelen. Na deze weer terug te hebben gebracht bij Philips, bleek het hele "laser" element vervangen + een nieuwe firmware update. Dat heeft dus ook weer een aantal maanden geholpen... echter nu 5 maanden verder, gebeuren er hele vreemde zaken. De dvd recorder geeft nu tijdens opnamen bijna constant een melding Disc Error.... en bij afspelen loopt hij gewoon vast, of reset zich spontaan. Bij het vastlopen moet ik de stekker eruit halen want anders krijg ik hem doodgewoon niet meer uit. Wat moet ik hier nu mee?!!?
Echt een zaak voor Radar....
Echt een zaak voor Radar....
hallo, ik heb 6 jaar geleden een cd-recorder van philips gekocht, je raad het al, veel trammelant, heb in die tijd ook een md recorder van sony gekocht, heeft inmiddels een paar duizend uur gedraaid, en nog steeds perfect. heb 1 maand geleden een sony dvd recorder gekocht, en zoals verwacht, PERFECT.
O ja , ik werk niet bij Sony hoor, had 10 jaar geleden alles in huis van Philips....
O ja , ik werk niet bij Sony hoor, had 10 jaar geleden alles in huis van Philips....
Sinds enige tijd vermijd Philips producten zoveel mogelijk. Ergonomie en raffinesse is vaak hoog maar duurzaamheid en betrouwbaarheid is 3x niks.
Uiteindelijk is dat laatste het belangrijkst. Wat heb je aan een geweldig slim bedacht apparaat dat na een jaar kapot of voortdurend kuren heeft.
Voornaamste manco van Philips is denk ik dat ze alles van plastic proberen te maken, zo licht en goedkoop mogelijk.
Ik heb slechte ervaringen met:
Philips koffiezetter
Philips cd writers
Philips video
Philips afstandbedieningen
Philips hoofdtelefoon
Philips draadloze hoofdtelefoon
Philips strijkijzer
Philips wasmachine
Philips wasdroger
Philips koelkast
Philips monitor
en alles waar ik even niet op kan komen
Achteraf voel ik me een maloot dat ik al die Philips zooi heb gekocht.
Uiteindelijk is dat laatste het belangrijkst. Wat heb je aan een geweldig slim bedacht apparaat dat na een jaar kapot of voortdurend kuren heeft.
Voornaamste manco van Philips is denk ik dat ze alles van plastic proberen te maken, zo licht en goedkoop mogelijk.
Ik heb slechte ervaringen met:
Philips koffiezetter
Philips cd writers
Philips video
Philips afstandbedieningen
Philips hoofdtelefoon
Philips draadloze hoofdtelefoon
Philips strijkijzer
Philips wasmachine
Philips wasdroger
Philips koelkast
Philips monitor
en alles waar ik even niet op kan komen
Achteraf voel ik me een maloot dat ik al die Philips zooi heb gekocht.