Re: ING Bank internetbankieren/app adresboek gekraakt ?
Geplaatst: 03 sep 2015 19:45
17 Augustus maakte ik een bedrag van 3700 euro over naar een zakenrelatie (dit doe ik al jaren lang, elke maand, bedragen verschillen van 2000-4000 euro per keer)
24 Augustus kreeg ik een herinnering van de betaling (tot mijn verbazing). Op dit moment kwam ik erachter dat het geld naar een foute rekening is gegaan... tot mijn schrik was het adressenboek aangepast.
Direct de ING gebeld, eerste medewerker vertelde mij dat zij er niks aan kunnen doen en alleen een verzoek tot teruggave kunnen opstarten.
Ik kreeg een melding van mijnING dat mogelijk derden toegang hebben tot mijn rekening, waarop ik direct weer belde. Tweede medewerker kwam tot de conclusie dat of ikzelf de IBAN zou moeten hebben veranderd, of dat ik mijn inloggegevens heb gegeven aan derden (mooi niet dus).
Dag later weer met de ING gebeld om mijn rekening te de-blokkeren. Om dit voor elkaar te krijgen moest ik een Trusteer applicatie downloaden en mijn logins te veranderen.
De trusteer app had idd malware gevonden op mijn computer welke niet door mijn gewone virusscanner herkent werd. Na het deblokkeren werd mij alsnog geadviseerd om de 20 dagen uit te wachten waarin de foutieve ontvanger (lees: fraudeur) de kans krijgt het geld terug te storten.
Vandaag 3 september probeerde ik geld over te schrijven naar mijn vrouw, waarop ik erachter kwam dat mijn rekening wederom geblokkeerd is omdat mogelijk derden toegang hebben tot mijn rekening.
Weer de ING gebeld en eindelijk iemand aan de telefoon gekregen die wel bereid was verder te kijken dan z'n neus lang is. Hij heeft gekeken naar de tegenrekening en zag dat mijn geld direct was weggehaald en heeft mij nu doorverbonden met de fraude afdeling.
Ik heb vorige week al contact gehad met het fraudelokket en nu op advies van zowel hun als de ING (in plaats van het eerdere advies om 20 dagen te wachten) ga ik morgen aangifte doen op het politiebureau voor fraude waarna de zaak verder onderzocht kan worden..
Laat je NIET afschepen met het verhaal 20 dagen te wachten en maar hopen dat de fraudeurs je geld teruggeven. Ik hou jullie op de hoogte hoe het verder loopt.
Ik heb vandaag wederom al mijn login gegevens veranderd, mijn mobiel heb ik een hard reset gegeven voor het geval het lek daar zit. Mocht het zich weer voordoen zal ik mijn hele computer uit voorzorg formateren.
24 Augustus kreeg ik een herinnering van de betaling (tot mijn verbazing). Op dit moment kwam ik erachter dat het geld naar een foute rekening is gegaan... tot mijn schrik was het adressenboek aangepast.
Direct de ING gebeld, eerste medewerker vertelde mij dat zij er niks aan kunnen doen en alleen een verzoek tot teruggave kunnen opstarten.
Ik kreeg een melding van mijnING dat mogelijk derden toegang hebben tot mijn rekening, waarop ik direct weer belde. Tweede medewerker kwam tot de conclusie dat of ikzelf de IBAN zou moeten hebben veranderd, of dat ik mijn inloggegevens heb gegeven aan derden (mooi niet dus).
Dag later weer met de ING gebeld om mijn rekening te de-blokkeren. Om dit voor elkaar te krijgen moest ik een Trusteer applicatie downloaden en mijn logins te veranderen.
De trusteer app had idd malware gevonden op mijn computer welke niet door mijn gewone virusscanner herkent werd. Na het deblokkeren werd mij alsnog geadviseerd om de 20 dagen uit te wachten waarin de foutieve ontvanger (lees: fraudeur) de kans krijgt het geld terug te storten.
Vandaag 3 september probeerde ik geld over te schrijven naar mijn vrouw, waarop ik erachter kwam dat mijn rekening wederom geblokkeerd is omdat mogelijk derden toegang hebben tot mijn rekening.
Weer de ING gebeld en eindelijk iemand aan de telefoon gekregen die wel bereid was verder te kijken dan z'n neus lang is. Hij heeft gekeken naar de tegenrekening en zag dat mijn geld direct was weggehaald en heeft mij nu doorverbonden met de fraude afdeling.
Ik heb vorige week al contact gehad met het fraudelokket en nu op advies van zowel hun als de ING (in plaats van het eerdere advies om 20 dagen te wachten) ga ik morgen aangifte doen op het politiebureau voor fraude waarna de zaak verder onderzocht kan worden..
Laat je NIET afschepen met het verhaal 20 dagen te wachten en maar hopen dat de fraudeurs je geld teruggeven. Ik hou jullie op de hoogte hoe het verder loopt.
Ik heb vandaag wederom al mijn login gegevens veranderd, mijn mobiel heb ik een hard reset gegeven voor het geval het lek daar zit. Mocht het zich weer voordoen zal ik mijn hele computer uit voorzorg formateren.