Nee, maar wel Nederlandse regelgevingJeanneKort schreef:
Ik ga hem dan nog liever op Belgische platen zetten, € 144,- per jaar.
Gelukkig is er hierin geen Europeesche eenheid
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Houderschaps/wegenbelasting Kampeerwagen
Re: Houderschaps/wegenbelasting Kampeerwagen
-
JeanneKort
Ook daar zijn we mee bekent, maar we weten ook allemaal dat de meeste camperaars naar het buitenland afreizen. Ook kun je voor 14 dagen bpm en mrb betalen en dan mag je 14 dagen op vakantie in eigen land
Maar het gaat mij om het principe. We zijn gewoon geweldige melkkoeien van de regering en iedereen praat het nog goed ook.
Maar het gaat mij om het principe. We zijn gewoon geweldige melkkoeien van de regering en iedereen praat het nog goed ook.
goedpraten? ik denk dat je dan de reacties niet goed begrijpt of wilt begrijpen. Dat er vastgesteld is dat de regeling is zoals hij is betekent niet dat men het er dus mee eens is, er achter staat.
Nederland barst van dergelijke achter het bureau verzonnen regeltjes . Dat zal alleen maar erger worden, in het kader van ""vereenvoudiging"" want vereenvoudiging mag uiteraard geen geld kosten, liefst juist opleveren.
Nederland barst van dergelijke achter het bureau verzonnen regeltjes . Dat zal alleen maar erger worden, in het kader van ""vereenvoudiging"" want vereenvoudiging mag uiteraard geen geld kosten, liefst juist opleveren.
-
JeanneKort
Ja daar heb je dan weer gelijk in.
Het is gewoon een punt van niet eerlijk, we moeten ons qua wetgeving helemaal en totaal aan de regels voor zwaar verkeer houden, lees Vrachtwagens, behalve als het op betalen uitkomt. Dit is gewoon niet goed doorberekend of weet ik waar het fout is gegaan. oké hobby's kosten geld,dat weten we, we doen ook niet moeilijk om meer brandstof te betalen of meer verzekerings-premie, stallingsplaats, want we mogen ondanks dat we € 4000,- wegenbelasting betalen niet op de openbare weg parkeren. Alleen op vrachtwagen plaatsen maar dan ook maar 72 uur. En ik weet dat het één een belasting ding is en het andere een verkeers- regelement, maar het is wel verwant aan elkaar.
Het is gewoon een punt van niet eerlijk, we moeten ons qua wetgeving helemaal en totaal aan de regels voor zwaar verkeer houden, lees Vrachtwagens, behalve als het op betalen uitkomt. Dit is gewoon niet goed doorberekend of weet ik waar het fout is gegaan. oké hobby's kosten geld,dat weten we, we doen ook niet moeilijk om meer brandstof te betalen of meer verzekerings-premie, stallingsplaats, want we mogen ondanks dat we € 4000,- wegenbelasting betalen niet op de openbare weg parkeren. Alleen op vrachtwagen plaatsen maar dan ook maar 72 uur. En ik weet dat het één een belasting ding is en het andere een verkeers- regelement, maar het is wel verwant aan elkaar.
Het lastige, ook voor de wetmakers, is dat jullie relatief gezien een uitzondering zijn binnen de groep "grote campers", en dat jullie voertuig weliswaar wel zo zwaar is als een (kleine) vrachtwagen of bus, maar niet zo (zakelijk) gebruikt wordt. Wetgeving kan uit praktisch oogpunt niet voor alle uitzonderingen passend gemaakt worden, en jullie kiezen er toch zelf voor om die uitzondering te zijn in mijn ogen.JeanneKort schreef:Ja daar heb je dan weer gelijk in.
Dat wil niet zeggen dat ik vind dat jullie maar stil in een hoekje moeten gaan zitten, zeker niet, maar wel dat de wetmakers op dit moment wel belangrijker dingen aan hun hoofd hebben.
-
JeanneKort
Ja daar heb je een punt.
Natuurlijk hebben onze ministers meer te doen, zoals het land naar de bliksem helpen enzo. Er zijn per dag meer dan 300 Nederlandse emigranten, das niet voor niks.
Maar goed dat ter zijde, ik blijf me toch sterk maken om dit bij Minister Weekers of wie dan ook, op tafel te krijgen.
Natuurlijk hebben onze ministers meer te doen, zoals het land naar de bliksem helpen enzo. Er zijn per dag meer dan 300 Nederlandse emigranten, das niet voor niks.
Maar goed dat ter zijde, ik blijf me toch sterk maken om dit bij Minister Weekers of wie dan ook, op tafel te krijgen.
Nou, dat is dus nu juist het hele eieren eten! Dat de fiscale regels en de verkeersreglementen twee heel losstaande zaken zijn die elk hun eigen uitzonderingen en eigenaardigheden hebben.JeanneKort schreef:En ik weet dat het één een belasting ding is en het andere een verkeers- regelement, maar het is wel verwant aan elkaar.
Ik kan hier ook zo een pagina volschrijven over het onrechtvaardige verschil tussen leaserijders en mensen met een eigen auto en de duizenden euro's nadeel (of voordeel) die je kan hebben als je een leaseauto hebt of juist een privé auto. En ook hier leidt een verschil in fiscale regelgeving tot 0,0 verschil in verkeersregels.
Mocht 'ie willen....JeanneKort schreef:Minister Weekers
Er zijn maar weinig landen op de wereld waar mensen het beter hebben dan in Nederland. En het staat je vrij om het zelf beter te gaan doen. Over een paar jaar zijn er weer verkiezingen.JeanneKort schreef: Natuurlijk hebben onze ministers meer te doen, zoals het land naar de bliksem helpen enzo.