LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vervelende ervaring met PostNL

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Vervelende ervaring met PostNL

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Klopt, tot op heden heeft klagen van mij ook nog geen enkel
nut gehad bij Post.nl en is mijn aangetekende brief die ik in
september verzonden heb tot vandaag nog steeds niet aangekomen. :evil:
Loopt wel een onderzoek naar maar kan tot 3 maanden in beslag nemen.

De postduiven van heel vroeger waren nog sneller als post.nl :lol:

piba
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 okt 2013 11:58

Re: Vervelende ervaring met PostNL

Ongelezen bericht door piba »

Nee - maar ja - klagen bij PostNL blijkt (in elk geval volgens diverse bijdragen in vele topics) totaal zinloos.[/quote]


Geloof ook niet dat gewoon klagen zin heeft, je moet echt gaan dreigen willen ze gehoor geven en dan bedoel ik niet, als ,als ,als maar en, en, en!
Vandaag weer bericht gekregen dat mijn schadeclaim is ingediend bij de verzekering dus er word nog aan gewerkt :wink:

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Vervelende ervaring met PostNL

Ongelezen bericht door BreejKC »

Klagen, klagen, klagen. Bij Post.nl, telefonisch en hier op Tros Radar Forum. Daar zijn we goed in. Alleen, het lost zo weinig op! Daadwerkelijk actie ondernemen tegen dit bedrijf doen weinigen. Even hiervoor schreef ik dat, als (waardevolle) post aantoonbaar zoek raakt bij Post.NL, u aangifte moet doen van diefstal. Ook al zijn het slechte medewerkers van dit bedrijf die dit kennelijk op hun geweten (willen) hebben, Post.nl blijft als bedrijf hiervoor verantwoordelijk, simpelweg omdat u er postzegels van dit bedrijf op plakt.

TS had mijn boodschap goed begrepen. TS dreigde Post.nl alleen nog maar aangifte te doen. Alles wat vast leek te zitten bij dit bedrijf kwam ineens los. Plotseling bleek TS dus wel voor een schadevergoeding in aanmerking te komen.

Conclusie:
Dit geeft aan hoe Post.nl hem al knijpt. Op één of andere manier lukt het dit bedrijf niet om het criminele deel binnen haar bedrijf met wortel en tak uit te roeien. Lukt ze niet, of willen ze niet, mogen we ons afvragen. Duidelijk is dat Post.nl niet zit te wachten op een onderzoek door een externe partij en een aangifte probeert af te kopen met een schadevergoeding. TS is, terecht, blij denk ik. Maar als iedereen daadwerkelijk aangifte zou doen van ontvreemde (waardevolle) poststukken, zal Post.nl, of haar verzekeraar, daar niet meer zo blij mee zijn. Of het gaat ze wel heel veel geld kosten als ze al die schadeclaims met grof geld af moeten kopen. Zo zie je maar, als we durven, dat aangifte doen tegen dit bedrijf uiteindelijk een sneeuwbaleffect kan hebben.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Vervelende ervaring met PostNL

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ BreejKC, ik wilde eigenlijk het onderzoek wat ingesteld is door
post.nl even afwachten maar het duurt me nu wel al heeeeel lang.
Ze hebben me geschreven via mail dat het onderzoek 2 tot 3 maanden
kan duren. :shock:

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Vervelende ervaring met PostNL

Ongelezen bericht door BreejKC »

En dus, mijn beste Chocomelk, zou ik gewoon aangifte doen van diefstal. Dat zal het onderzoek bij Post.nl zeker versnellen.

Die interne onderzoeken duren bij Post.nl doorgaans erg lang. Door die lange tijd, of de vele andere onderzoeken die ze ook toegezegd hebben (standaard modus om van u af te zijn), vergeten ze wat ze nu eigenlijk moesten onderzoeken. En als je vergeten bent wat je moet onderzoeken, onderzoek je het na verloop van tijd dus gewoon niet. Vanzelf krijgt u dan, na die 2 tot 3 maanden, het bekende standaardbriefje van Post.nl met de inhoud "tot onze spijt moeten wij u meedelen dat het ingestelde onderzoek niets heeft opgeleverd". Wat natuurlijk niet in dat standaardbriefje staat is: "U of de ontvanger kan, wat ons betreft, naar het poststuk fluiten. Een schadevergoeding krijgt u natuurlijk van ons ook niet, omdat ons onderzoek niets opgeleverd heeft". U en uw ontvanger zitten dus met de gebakken peren.

Ondertussen bent u drie maanden verder, is de stoom van de ketel. Post.nl spint daar garen mee. Het is een beproefde methode van Post.nl, die al jarenlang gewerkt heeft en nog steeds werkt. De meeste klagers durven uiteindelijk toch geen serieuze stappen tegen deze arrogante gigant te ondernemen.

Dus: op naar het politibureau en aangifte doen van diefstal.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Vervelende ervaring met PostNL

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Dank je voor de wijze raad !
Heb ze vorige week gebeld met alleen maar de vraag hoe het onderzoek ervoor
staat, mevrouw u moet gewoon afwachten zoals alle andere mensen, ik zeg goh
zijn er zovele andere mensen die ook problemen hebben met een aangetekende brief
die niet is aangekomen bij de ontvanger, daar kreeg ik natuurlijk geen antwoord op.
Heb ze gezegd dat ik 3 maanden niet normaal vind en dat we tegenwoordig met pc
werken en niet meer met de postduif, toen werd ze erg boos en schreeuwde dat
ik gewoon moest afwachten en gooide hoorn erop.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Vervelende ervaring met PostNL

Ongelezen bericht door eleven »

BreejKC schreef:En dus, mijn beste Chocomelk, zou ik gewoon aangifte doen van diefstal. Dat zal het onderzoek bij Post.nl zeker versnellen.

Die interne onderzoeken duren bij Post.nl doorgaans erg lang. Door die lange tijd, of de vele andere onderzoeken die ze ook toegezegd hebben (standaard modus om van u af te zijn), vergeten ze wat ze nu eigenlijk moesten onderzoeken. En als je vergeten bent wat je moet onderzoeken, onderzoek je het na verloop van tijd dus gewoon niet. Vanzelf krijgt u dan, na die 2 tot 3 maanden, het bekende standaardbriefje van Post.nl met de inhoud "tot onze spijt moeten wij u meedelen dat het ingestelde onderzoek niets heeft opgeleverd". Wat natuurlijk niet in dat standaardbriefje staat is: "U of de ontvanger kan, wat ons betreft, naar het poststuk fluiten. Een schadevergoeding krijgt u natuurlijk van ons ook niet, omdat ons onderzoek niets opgeleverd heeft". U en uw ontvanger zitten dus met de gebakken peren.

Ondertussen bent u drie maanden verder, is de stoom van de ketel. Post.nl spint daar garen mee. Het is een beproefde methode van Post.nl, die al jarenlang gewerkt heeft en nog steeds werkt. De meeste klagers durven uiteindelijk toch geen serieuze stappen tegen deze arrogante gigant te ondernemen.

Dus: op naar het politibureau en aangifte doen van diefstal.

Ook al gelezen, dat de brief van chocomelk naar Duitsland is gegaan en misschien daar zoek is geraakt.
Als onderzoeken via het buitenland gedaan moeten worden, dan is ook de Post.nl machteloos en moet zelf afwachten, wat uit de bus komt.
Trouwens is chocomelk een vergoeding aangeboden, maar zij heeft geweigerd.

Dus ik denk, je wilt gewoon hier een beetje stoom aflaten, mag hoor.

PS
Al eens in het buitenland gepinnt, waar geen geld uit de pinautomaat gekomen is?
Deze onderzoeken duren ook een beetje langer dan hier in Nederland.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Vervelende ervaring met PostNL

Ongelezen bericht door BreejKC »

Maar natuurlijk "11", neemt u het gerust voor Post.nl op. Uw goed recht uiteraard. En, ja ik had ook gelezen dat het poststuk van TS naar Duitsland is gestuurd en begrijp ook wel dat een 'onderzoek' dan wat langer kan duren.

Maar, leest u ook overige items op dit forum? Waarbij met enige regelmaat van clienten van Post.nl poststukken, al dan niet waardevol, spoorloos zoek zijn geraakt? Waar ook 'onderzoeken' zijn ingesteld die meestal niets opleverden. Logisch toch dat als iets daadwerkelijk spoorloos zoek raakt je dit ook nooit meer terugvindt. Daar kan het beste 'onderzoek' niet tegenop. En bovenal, de arrogante houding van Post.nl, lees hier vlak boven de reactie naar Chocomelk, die medewerkers van Post.nl aannemen als je eens naar zo'n 'onderzoek' informeert. Het is toch op het onbeschofte af.

Natuurlijk, ik weet ook wel dat al het kwalitatief nog enigszins goede personeel is wegbezuinigd bij dit bedrijf. Men werkt met het goedkoopste van het goedkoopste personeel wat men krijgen kan. Bijna logisch zou ik het noemen dat, als je voor zo'n minimum loon moet werken, je af en toe wat van waarde achterover drukt. Maar het blijft diefstal! Onder verantwoordelijkheid van je werkgever die er werkelijk alles aan zou moeten doen dat zoiets binnen het bedrijf niet, of zo weinig mogelijk, voorkomt. Tja, als je dat moet doen, dan moet je betrouwbaarder en wellicht ook hoger betaald personeel in dienst nemen.

Daar zit hem de kneep bij Post.nl. Het is uiteindelijk een centenkwestie. En zolang de klant dit soort zaken meestal op zijn beloop laat, kan dit 'onkruid' binnen dat bedrijf nog lang voortwoekeren.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Vervelende ervaring met PostNL

Ongelezen bericht door eleven »

BreejKC schreef:Maar natuurlijk "11", neemt u het gerust voor Post.nl op. Uw goed recht uiteraard. En, ja ik had ook gelezen dat het poststuk van TS naar Duitsland is gestuurd en begrijp ook wel dat een 'onderzoek' dan wat langer kan duren.

Maar, leest u ook overige items op dit forum? Waarbij met enige regelmaat van clienten van Post.nl poststukken, al dan niet waardevol, spoorloos zoek zijn geraakt? Waar ook 'onderzoeken' zijn ingesteld die meestal niets opleverden. Logisch toch dat als iets daadwerkelijk spoorloos zoek raakt je dit ook nooit meer terugvindt. Daar kan het beste 'onderzoek' niet tegenop. En bovenal, de arrogante houding van Post.nl, lees hier vlak boven de reactie naar Chocomelk, die medewerkers van Post.nl aannemen als je eens naar zo'n 'onderzoek' informeert. Het is toch op het onbeschofte af.

Natuurlijk, ik weet ook wel dat al het kwalitatief nog enigszins goede personeel is wegbezuinigd bij dit bedrijf. Men werkt met het goedkoopste van het goedkoopste personeel wat men krijgen kan. Bijna logisch zou ik het noemen dat, als je voor zo'n minimum loon moet werken, je af en toe wat van waarde achterover drukt. Maar het blijft diefstal! Onder verantwoordelijkheid van je werkgever die er werkelijk alles aan zou moeten doen dat zoiets binnen het bedrijf niet, of zo weinig mogelijk, voorkomt. Tja, als je dat moet doen, dan moet je betrouwbaarder en wellicht ook hoger betaald personeel in dienst nemen.

Daar zit hem de kneep bij Post.nl. Het is uiteindelijk een centenkwestie. En zolang de klant dit soort zaken meestal op zijn beloop laat, kan dit 'onkruid' binnen dat bedrijf nog lang voortwoekeren.

Ik kan nergens lezen, dat ik het voor Post.nl opneem. :shock:

Ik heb alleen gereageerd, op het bericht aan chocomelk, waar je deze aanmoedigt om aangifte te doen.

Dit is gewoon onzin, want schijnbaar is het spoor(Track &Trace) bij het overschrijden van de grens verloren gegaan.
Dus Post.nl moet op respons wachten van Post.de, om dan pas een antwoord te kunnen geven.

Natuurlijk lees ik ook andere berichten waar post.nl steken laat vallen, maar in het geval van jou aangehaald bericht van chocomelk, kan ik mij niet in vinden.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vervelende ervaring met PostNL

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Misschien is het wel iets heel persoonlijks die brief en zat er wat in? Papieren die iemand nodig heeft,bv kennis of? Daar staat geen vergoeding tov,,je wilt gewoon je poststuk...

Ik ben ook al drie brieven kwijt...aan postbode ligt het niet....ra ra ra...
Postbode loopt hier al jaren die vrouw,
Gaat gewoon erg veel mis op sorteer centrum,maar ja bezuinigen en krimpen,komt niet altijd ten goede,ook al zeggen ze dat men ,minder post verstuurd,blijkbaat genoeg post om alles in de soep te laten lopen.

Vrgoedingen maken niet alles goed soms wil je gewoon je ding terug!!!!
En een bedrijf hoort ten alle tijden professioneel te blijven,maar ok dat tegenwoordig met callcenters of.. ...zo goedkoop mogelijk,mensen die amper weten hoe bedrijf werkt worden neergezet,zoek het maar uit e dan heb je zo,n figuur die de hoorn erop gooit,moet je bij mij ook niey doen....dan worst het helemaal principe kwestie...

Het is niet voor niks dat tpg vaak overal negatief uit de bus komt,kranten,journaal!!! Dus...hier atoom afblazen,nou zou dan denk ik eerder denken,ja is wek iets mis met bedrijf...
Maar ja.....

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Vervelende ervaring met PostNL

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ BreejKC, dan schrijven mensen ook nog: want schijnbaar is het spoor(Track &Trace) bij het overschrijden van de grens verloren gegaan., wat ik vernomen heb van Post.nl zelf is dat
de Track & Trace niet meer te zien is voor de verzender/ontvanger als het naar het buitenland
gaat maar WEL voor post.nl zelf.
Dat hebben ze zelf bevestigd aan telefoon dus weten ze ook waar de aangetekende brief de laatste
keer gescand is en dan weten ze ook waar de brief nu moet zijn, op die locatie moet dus
een onderzoek in gesteld worden en kan me niet voorstellen dat het 2-3 maanden moet duren.

Dan schrijft er ook nog iemand : Trouwens is chocomelk een vergoeding aangeboden, maar zij heeft geweigerd, ja natuurlijk heb ik dat geweigerd want dat hield in dat er ook GEEN onderzoek ingesteld ging worden.
Ik wil hebben dat de aangetekende brief die ik verzonden heb met iets waardevols daarin bij
de ontvanger terecht gaat komen !
Ik heb niets aan die 50 euro vergoeding waar ze mee aankwamen.

william1967
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:59

Re: Vervelende ervaring met PostNL

Ongelezen bericht door william1967 »

Als je al een vergoeding krijgt is dat een fractie van het bedrag van wat het pakket waard is/was.
Ik verstuurde een pakket verzekerd tot €500,00 en betaalde daar ook dik voor. Het pakket is in Frankrijk kwijt geraakt / foutief bezorgd door DPD ( namens PostNL) Het pakket met een verkoopwaarde van €80,00 werdt vergoed met een schamele €42,00 na een ruime 3 maanden.
Ik moest de klant de €80,00 terug betalen en blijf zelf met een verschil van €38,00 zitten minus de inkoopbedrag blijft er een negatief bedrag over. Waar is dan die verzekering tot €500,00 voor :?

melo/22
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 sep 2013 20:56

Re: Vervelende ervaring met PostNL

Ongelezen bericht door melo/22 »

als dit zulke schrikbarende vormen aanneemt, het zijn wel erg veel klachten, dan zou ik denken: gedupeerden, bundel jullie krachten en span samen een rechtszaak aan tegen Post.nl. Samen doen, kosten delen en kijken wat het dan oplevert. Nu wordt iedereen van het kastje naar de muur gestuurd. Werkt ook niet erg zo.

piba
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 okt 2013 11:58

Re: Vervelende ervaring met PostNL

Ongelezen bericht door piba »

Ik heb inmiddels het verzekeringsgeld ontvangen van mijn zoekgeraakte pakket :D .
Heb het verkoopbedrag en de verzendkosten vergoed gekregen.
Het bedrag van de verzekeringspremie wordt niet vergoed.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Vervelende ervaring met PostNL

Ongelezen bericht door eleven »

piba schreef:Ik heb inmiddels het verzekeringsgeld ontvangen van mijn zoekgeraakte pakket :D .
Heb het verkoopbedrag en de verzendkosten vergoed gekregen.
Het bedrag van de verzekeringspremie wordt niet vergoed.

Dat is dan fijn en alleen 4 weken moeten wachten,gefeliciteerd.
Laatst gewijzigd door eleven op 08 dec 2013 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Vervelende ervaring met PostNL

Ongelezen bericht door Chocomelk »

piba schreef:Ik heb inmiddels het verzekeringsgeld ontvangen van mijn zoekgeraakte pakket :D .
Heb het verkoopbedrag en de verzendkosten vergoed gekregen.
Het bedrag van de verzekeringspremie wordt niet vergoed.
Netjes !

Ik moet nog even afwachten want de 3 maanden zijn nog niet om, nog paar weken en dan
zijn die om.

ronsas
Berichten: 26
Lid geworden op: 30 jan 2008 14:59

Re: Vervelende ervaring met PostNL

Ongelezen bericht door ronsas »

Het is helaas een bekend fenomeen aan het worden, dat postbezorgers het aangetekend stuk niet afleveren, zelf aftekenen en doorgeven dat klant niet thuis was. Op die manier hebben ze wel hun commissie, maar ook de inhoud van het pakket. Heb het bewijs aan Postnl geleverd maar zij durven geen aangifte te doen bij de politie.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Vervelende ervaring met PostNL

Ongelezen bericht door Guardian72 »

ronsas schreef:Het is helaas een bekend fenomeen aan het worden, dat postbezorgers het aangetekend stuk niet afleveren, zelf aftekenen en doorgeven dat klant niet thuis was. Op die manier hebben ze wel hun commissie, maar ook de inhoud van het pakket. Heb het bewijs aan Postnl geleverd maar zij durven geen aangifte te doen bij de politie.
@ ronsas,

kan je dan niet met dat bewijs, samen met de verzender (contractpartij) aangifte doen tegen postnl - als men weigert, werken ze mee met diefstal (maken het mogelijk in elk geval)

Gesloten