| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] internet telfort
-
frieskenaam
Re: internet telfort
ik heb alles al geprobeert werk zelf in computer en weet alles van modums af de fout ligt bij telfort zelf.
maar dat weten ze wel maar dat zullen ze niet gauw toegeven.
Daar zou ik nog wel eens een aardige fles wijn op willen verwedden dat dat niet zo is.de fout ligt bij telfort zelf.
bprosman schreef: Daar zou ik nog wel eens een aardige fles wijn op willen verwedden dat dat niet zo is.
Die ben je dan kwijt
Leg me dan met jouw technische kennis eens uit waarom je dat denkt Ciske ?
Dan kan jij met je kennis en kunde ook wel even klip en klaar hier neerzetten wat dan precies die fout is, of niet? En ik werk al ~15 jaar in de (geo)ICT, dus schuw vooral de technische termen niet, daar redt ik me wel mee.frieskenaam schreef:ik heb alles al geprobeert werk zelf in computer en weet alles van modums af de fout ligt bij telfort zelf.
bprosman, met jouw techneuten gevoel kun jij het toch eenvoudig voor iedereen uitleggen
Nee , ik kan niet uitleggen waarom het bij Telfort zit , dat stelt Ciske namelijk.
Sjohie heeft het al gepost, lees eens een paar berichten terug Har.
-
frieskenaam
op gelost telfort draaidloos internet
in het modem moet je gewoon op wpa-wpa2 blijven staan niet de poort veranderen
je mac adres invullen goed kijken als je ip adres erwel goed in zit.
Authentication op psk staan blijven
Enable MAC Filtering uitzetten
ECO Function uit zetten
bij data firewal en dan op Schedule Rule staat iets in het rood weg halen apply drukken telkens als ergers anders heen gaat
en nog een paar dingen veranderd in het modem en het lag niet aan de laptop
ECO Function uit zetten
bij data firewal en dan op Schedule Rule staat iets in het rood weg halen apply drukken telkens als ergers anders heen gaat
Dat zijn dus user instellingen die niet goed stonden?frieskenaam schreef:op gelost telfort draaidloos internet
ECO Function uit zetten
-
frieskenaam
klopt sjohie maar dit hoort telfort tedoen niet de klant laten uitzoeken hoe dit moet staan.
En ook niet aan Telfort.en het lag niet aan de laptop
Dit is NIET iets wat Telfort aanzet.Enable MAC Filtering uitzetten
Dit staat default uit.
@Ciske, wanneer kan ik die fles ophalen ?
Dit zijn dus allemaal dingen die bij een factory reset weer goed gezet worden.frieskenaam schreef:op gelost telfort draaidloos internet
ECO Function uit zetten
Blijkbaar dus nooit uitgevoerd.
Ik zou even wachten met het starten van een bedrijfje en eerst de computervaardigheden nog wat bijspijkeren
+1angel1978 schreef:... eerst de computervaardigheden nog wat bijspijkeren
-
choocomell
een harde reset had dit opgelost lol, wat eigenwijs om gewoon niet te doen wat je gevraagd wordt. maar goed meneer zit IN de computer, lastig om dan dingen uit te voeren die buiten de pc staan.
Harde reset had hij al gedaan. En dat werkte niet. Logisch, want een reset laat het MACfilter terugkomen, en die moest juist uit.choocomell schreef:een harde reset had dit opgelost lol, ...
"Reset to factory defaults" misschien wel, al twijfel ik daar zelfs nog aan want vanuit de "Factory" staat dit uit. Vaak is er ook nog wel een echte harde reset door de reset knop op een modem X seconden ingedrukt houden.Harde reset had hij al gedaan. En dat werkte niet. Logisch, want een reset laat het MACfilter terugkomen, en die moest juist uit.
Maakt niet zoveel uit, met enige IT kennis weet je dat een MAC filter ALS het aan staat je dit ook moet configureren en de MAC adressen in moet vullen.
Het is volledig afhankelijk van de gebruikte firmware. Providers gebruiken volgens mij nooit de meest ideale firmware voor thuisgebruikers. Geen idee waarom.bprosman schreef: "Reset to factory defaults" misschien wel, al twijfel ik daar zelfs nog aan want vanuit de "Factory" staat dit uit. Vaak is er ook nog wel een echte harde reset door de reset knop op een modem X seconden ingedrukt houden.
Maakt niet zoveel uit, met enige IT kennis weet je dat een MAC filter ALS het aan staat je dit ook moet configureren en de MAC adressen in moet vullen.
In het modem dat ts heeft staat factory-default MAC filtering standaard UIT.Prolix schreef:Het is volledig afhankelijk van de gebruikte firmware. Providers gebruiken volgens mij nooit de meest ideale firmware voor thuisgebruikers. Geen idee waarom.bprosman schreef: "Reset to factory defaults" misschien wel, al twijfel ik daar zelfs nog aan want vanuit de "Factory" staat dit uit. Vaak is er ook nog wel een echte harde reset door de reset knop op een modem X seconden ingedrukt houden.
Dit wordt overigens volgens mij door bijna alle providers standaard UIT aangeleverd aangezien anders altijd een configuratie gedraaid moet worden voordat het modem gebruikt kan worden. Niet echt handig en heb ik de laatste jaren ook niet vaak meer gezien.
Is er maar 1 firmware in omloop dan? Vaak maken ze expres gebruik van drie iets verschillende fw's om te kijken welke het beste werkt. MAC-filter standaard op AAN wil overigens niet zeggen dat je met een nieuw apparaat geen contact kunt leggen. Meestal is er wel een WPS, of soortgelijke functie, knop die het MACfilter een paar minuten uit zet.