LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betaalregeling alleen met automatische incasso

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
crazyme

Re: Betaalregeling alleen met automatische incasso

Ongelezen bericht door crazyme »

Het veel eenvoudiger, het initiatief bij een handmatige betaling ligt bij de debiteur, en die heeft al aangetoond dat initiatief te vergeten...

Erwinus

Ongelezen bericht door Erwinus »

Vind het maar raar dat ZONDER jou toestemming een bedrijf en/of instantie zomaar kan besluiten een automatische vordering kan instellen. Heb hetzelfde met de zorgverzekering, ik kan het niet betalen omdat geld tekort kom. Daarnaast kun je niet KIEZEN voor een zorgverzekering dus je word in moeilijkheden gebracht. Wanneer ik moet kiezen tussen een dak boven mijn hoofd of een zorgverzekering, dan kunt u zich voorstellen dat ik het eerste kies. Het is een wurgconstructie waaronder je onmogelijk onderuit kunt en juist dat is niet eerlijk.

Voor de mensen die reageren dat het niet anders kan, zeggen dit omdat ze blijkbaar geld genoeg hebben om alles te kunnen betalen. Verder wordt er vanuit gegaan dat iedereen een regelmatig inkomen heeft, NIET iedereen heeft dat. Dan is automatische incasso GEEN optie, je kan het betalen wanneer je het geld hebt. punt.

Dus wanneer je door een automatische incasso ineens de huur niet kan betalen, heb je er een extra probleem bij! Dat is heus niet omdat mensen te laat betalen, mensen betalen niet omdat ze het niet kunnen missen. Dat heeft NIETS te maken met NIET WILLEN betalen (de zogenaamde WANBETALER), daar wordt altijd maar vanuit gegaan, maar met NIET KUNNEN betalen. Vind dat toch wel degelijk wat anders. Automatische incasso kan mensen in problemen brengen, een lawine van problemen.

Dus ja, ik wil dus ook graag weten of dat zomaar kan.
Laatst gewijzigd door Radar op 21 jan 2015 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Beledigende opmerking verwijderd

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Erwinus schreef:Vind het maar raar dat ZONDER jou toestemming een bedrijf en/of instantie zomaar kan besluiten een automatische vordering kan instellen. Heb hetzelfde met de zorgverzekering, ik kan het niet betalen omdat geld tekort kom. Daarnaast kun je niet KIEZEN voor een zorgverzekering dus je word in moeilijkheden gebracht. Wanneer ik moet kiezen tussen een dak boven mijn hoofd of een zorgverzekering, dan kunt u zich voorstellen dat ik het eerste kies. Het is een wurgconstructie waaronder je onmogelijk onderuit kunt en juist dat is niet eerlijk.

Voor de mensen die reageren dat het niet anders kan, zeggen dit omdat ze blijkbaar geld genoeg hebben om alles te kunnen betalen. Verder wordt er vanuit gegaan dat iedereen een regelmatig inkomen heeft, NIET iedereen heeft dat. Dan is automatische incasso GEEN optie, je kan het betalen wanneer je het geld hebt. punt.

Dus wanneer je door een automatische incasso ineens de huur niet kan betalen, heb je er een extra probleem bij! Dat is heus niet omdat mensen te laat betalen, mensen betalen niet omdat ze het niet kunnen missen. Dat heeft NIETS te maken met NIET WILLEN betalen (de zogenaamde WANBETALER), daar wordt altijd maar vanuit gegaan, maar met NIET KUNNEN betalen. Vind dat toch wel degelijk wat anders. Automatische incasso kan mensen in problemen brengen, een lawine van problemen.

Dus ja, ik wil dus ook graag weten of dat zomaar kan.
Zoals je hierboven kan lezen, ja een gemeente of andere overheid mag aan een betalingsregeling voorwaarden verbinden, denk aan het verplicht gebruiken van een automatische incasso. Voor bedrijven gelden andere regels, en ook weer voor de specifieke categorie zorgverzekeraars, welke weliswaar bedrijven zijn, maar een wettelijke taak uitvoeren.

Maar je eigen situatie wat betreft zorgpremie, is niet echt on-topic, want dit gaat over de gemeentelijke aanslag, niet over zorgpremie.

Gesloten