eleven schreef:vroem schreef:Maar niet het steeds controleren van facturen op fraude, dan schiet de bedoeling aan het doel voorbij.
dit is wel juist 1 van de opdrachten die de overheid aan de zorgverzekeraars heeft gegeven, en de NZA moet daarop toezien (die dus ook een forse steek heeft laten vallen op dit punt).
Ik vind het prima dat iemand niet weet en niet de moeite neemt dingen te controleren , maar als men het niet weet,
vorm dan ook geen mening.
Vroem, deze discussie hebben wij al eens gehad, maar ook toen had je problemen met mijn mening, welke zich niet veranderd heeft.
In tegendeel, nu is den aap uit de mouw, dat het veeeel meer gefraudeerd wordt als van de burger wordt aangenomen.(En ik zelf heb gedacht).
De veroorzaker zijn de zorgverleners en niet de zorgverzekeraars.
Wij worden bedrogen door de zorgverleners, daarom betalen wij ook zoveel premie, dat is een feit.
ja en nu heb je het over twee verschillende dingen om je gelijk te halen, helaas...
Wat ik zeg is dat je blijkbaar er niet van op de hoogte bent dat controle tot 1 van de taken van de zorgverzekeraar behoort. Daar ga je niet op in, zegt mij weer genoeg.
En voor je weer mij dingen in de mond gaat leggen die ik niet zeg: ik ben fervent tegenstander van fraude, altijd al geweest, en ondanks dat er egelmatig mensen zijn die wat anders beweren zal ik ook nooit zeggen dat het toelaatbaar is of de schuld van anderen. Maar om achter fraude te komen moet je wel controleren.
En het gebeurt op alle niveaus. t/m de ambtenaar die af en toe een potlood en een gummetje meeneemt, is gewoon diefstal, van de overheid en dus van de burger.
Probleem is dat het lang door heeft kunnen woekeren en dat er te weinig aan gedaan is juist door diegenen die het moesten en konden doen. nog steeds staat ook dit forum bol van zorgverzekeraars die niet meewerken met mensen die hun zorg nota willen controleren, vind ik schandalig, net zo schandalig als de fraude zelf.