Ik proef een lichte ondertoon..Chocomelk schreef:Oh dat wist ik niet dat Intrum ook weleens vage methodes gebruikt.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vreemde mail van Incasso SNS
Re: Vreemde mail van Incasso SNS
Dan heb je een hele verkeerde smaak in je mond Crazyme.crazyme schreef:Ik proef een lichte ondertoon..Chocomelk schreef:Oh dat wist ik niet dat Intrum ook weleens vage methodes gebruikt.
*gaat direct zijn mond spoelen*Chocomelk schreef:Dan heb je een hele verkeerde smaak in je mond Crazyme.crazyme schreef:Ik proef een lichte ondertoon..Chocomelk schreef:Oh dat wist ik niet dat Intrum ook weleens vage methodes gebruikt.
Goed zo. 
-
Teunbosseman
- Contacteer:
SNS heft ondertussen op hun website gemeld dat PHISING is.
Let op: valse e-mails in omloop
Op dit moment krijgen veel mensen een e-mail uit naam van SNS Bank waarin wordt gevraagd een iDEAL-betaling te annuleren. Deze e-mail komt niet van SNS Bank. Het is een zogenaamde phishing e-mail gestuurd door kwaadwillenden.
Op dit moment krijgen veel mensen een e-mail uit naam van SNS Bank waarin wordt gevraagd een iDEAL-betaling te annuleren. Deze e-mail komt niet van SNS Bank. Het is een zogenaamde phishing e-mail gestuurd door kwaadwillenden.
Ja, dat hadden ze hier op de site gelezen...Teunbosseman schreef:SNS heft ondertussen op hun website gemeld dat PHISING is.
jantje7
Dat is er 14 november opgezet.Teunbosseman schreef:SNS heft ondertussen op hun website gemeld dat PHISING is.
Ik heb naar de headers gekeken van een van deze mail. Deze mail worden via de mailserver van SNS verstuurd.
Wat raar zeg, hoe kan dat ?alfatrion schreef:Ik heb naar de headers gekeken van een van deze mail. Deze mail worden via de mailserver van SNS verstuurd.
-
Guardian72
- Contacteer:
Oeps.Chocomelk schreef:Wat raar zeg, hoe kan dat ?alfatrion schreef:Ik heb naar de headers gekeken van een van deze mail. Deze mail worden via de mailserver van SNS verstuurd.
Toch een slimme hacker die headers kan vervalsen - of de SNS servers, in elk geval de mailserver, is een beetje lek
De received regels zien er zo uit:
Ontvangen van B door A;
Ontvangen van pechduif.snsbank.nl door B;
Ontvangen van 10.x.y.z door pechduif.snsbank.nl/
A en B zitten op het zelfde domein (kennelijk de provider van TS).
Ontvangen van B door A;
Ontvangen van pechduif.snsbank.nl door B;
Ontvangen van 10.x.y.z door pechduif.snsbank.nl/
A en B zitten op het zelfde domein (kennelijk de provider van TS).
-
Teunbosseman
- Contacteer:
alina-1 schreef:[trolbericht verwijderd]Chocomelk schreef:Dat is er 14 november opgezet.Teunbosseman schreef:SNS heft ondertussen op hun website gemeld dat PHISING is.
- 14 november erop gezet kan ik natuurlijk nooit weten, kom je pas achter als je op - meer info - klikt.
[reactie op trolbericht verwijderd]
Anyway.......blijft dus opletten. Nu is SNS volgende keer een andere bank
Ook wij hebben deze mail gehad!
Heb contact opgenomen met de sns bank en ze zijn vals en moest de mail door sturen naar
[email protected]
En een paar weken terug kregen we er eentje van de abn/amro ook een valse.
Gr, Zita
Heb contact opgenomen met de sns bank en ze zijn vals en moest de mail door sturen naar
[email protected]
En een paar weken terug kregen we er eentje van de abn/amro ook een valse.
Gr, Zita
-
SNS Bank Webcare
- verified
- Contacteer:
Beste forumleden,
Bedankt voor jullie melding. Het gaat hier inderdaad om een phishing e-mail. Onze afdeling Veiligheidszaken is hiervan op de hoogte en werkt aan een oplossing.
Meer informatie over phishing vind je op onze website: http://www.snsbank.nl/particulier/over- ... shing.html
Met vriendelijke groet,
Tibor
SNS Bank Webcare
Bedankt voor jullie melding. Het gaat hier inderdaad om een phishing e-mail. Onze afdeling Veiligheidszaken is hiervan op de hoogte en werkt aan een oplossing.
Meer informatie over phishing vind je op onze website: http://www.snsbank.nl/particulier/over- ... shing.html
Met vriendelijke groet,
Tibor
SNS Bank Webcare
-
Guardian72
- Contacteer:
Ik geloof dat je als stelregel kan gebruiken:
Geen enkele bank zal mailtjes sturen met links "log hier in om" (iets vreselijks te voorkomen)...
Geen enkele bank zal mailtjes sturen met links "log hier in om" (iets vreselijks te voorkomen)...
En in geval van twijfel kan je altijd nog het echte email adres van de afzender controleren (dus niet het adres wat je te zien krijgt maar de echte afzender. Bij phishing mails zal dit nooit iets als *@*.abnamro.nl of *@ing.nl zijn.
Het e-mail adres zegt helemaal niet. Ik kan mails versturen die eindigen op @ing.nl.
-
Guardian72
- Contacteer:
Hij heeft het over de echte afzender.alfatrion schreef:Het e-mail adres zegt helemaal niet. Ik kan mails versturen die eindigen op @ing.nl.
Ik kan ook mails verzenden die eindigen op eender welk domein - maar de achtergrond (headers) laten dan heel wat anders zien.