Pagina 2 van 2
Re: ING zwijgt over technische storing!
Geplaatst: 25 feb 2014 19:59
door sjohie
Stefan embregts schreef:En wederom heeft ing een storing uiteraard precies weer het moment dat het salais binnen dient te komen wel vreemd dat andere banken hier minder tot geen last van hebben
Ander banken hebben dat ook zeker wel hoor, ABN-AMRO laatst, en de app van de Rabobank liep een maand geleden ook te bokken bij mijn vriendin en mezelf.
Re: ING zwijgt over technische storing!
Geplaatst: 26 feb 2014 09:26
door gilas
Ik had laatst bij de SNS ook storing.
Wat mij wel opvalt is dat sommige banken vaker in het nieuws komen als ze storing hebben dan andere.
Misschien dat het daarom lijkt dat bv de ING vaker een storing heeft.
Re: ING zwijgt over technische storing!
Geplaatst: 26 feb 2014 10:04
door Jantje7
Ja, een storing kan natuurlijk altijd voorkomen. Alleen maakt de ING het wel erg bont door de klanten verantwoordelijk te houden voor dubbele overboekingen. Ondanks de vermelding dat je het opnieuw moest proberen. Alleen per individuele gevallen willen ze na een schriftelijke klacht naar kijken.
Re: ING zwijgt over technische storing!
Geplaatst: 26 feb 2014 10:56
door CB
Donna schreef:Vandaag kan ik nog steeds niet in mijn internetbankieren. ING zegt, je moet alle cookies en hele geschiedenis verwijderen. Wat hebben zij met mijn geschiedenis te maken? Ik wil die niet kwijt.
Gebeld, krijg na een tijdje geleuter te hebben moeten aanhoren iemand die verder niets weet en niets wil. "Mevrouw, het is uw probleem, niet het onze." Tuut tuut tuut en daar kun je het bij ING mee doen.
Ik heb net nog ingelogd en alles werkt naar behoren. Dus de ING heeft op dit moment geen storing.
Re: ING zwijgt over technische storing!
Geplaatst: 26 feb 2014 11:15
door Jantje7
Donna schreef:Bij mij werkt het nog steeds niet.
Er is echt bij u iets mis.
Wat voor foutmelding krijgt u?
Weet u zeker op de site van de ING probeert in te loggen?
Geen Caps-lock (Hoofdletters) aanstaan?
Re: ING zwijgt over technische storing!
Geplaatst: 26 feb 2014 11:38
door sjohie
Jantje7 schreef:Ja, een storing kan natuurlijk altijd voorkomen. Alleen maakt de ING het wel erg bont door de klanten verantwoordelijk te houden voor dubbele overboekingen. Ondanks de vermelding dat je het opnieuw moest proberen. Alleen per individuele gevallen willen ze na een schriftelijke klacht naar kijken.
Ergens is het wel logisch, zij kunnen niet bepalen of een overschrijving goed is of niet. En dan goed als in zo bedoelt door de overboeker. Er zijn ook mensen die overboekingen splitsen, of 1 kenmerk voor meerdere overboekingen gebruiken in het kader van deelbetalingen. (oa gespreide betalingen aan de belastingdienst) Denk aan automatische afroom- overboekingen naar een spaarrekening. Ik weet niet hoe dat bij ING werkt, maar ik kan bij de ABN bijvoorbeeld 10 van die maandelijkse boekingen van 10 euro maken, met een minimum resterend saldo. Stel ik heb 100 euro saldo, en 10 euro per boeking, met als regel dat het saldo niet <20 euro mag zijn. Dan gaan er 8 van de 10 identieke betalingen gewoon door.
Misschien wat vergezocht, maar ING laten bepalen wat wel/niet goed is, is volgens mij ook niet wenselijk, dan worden er geheid rechtmatige betalingen teruggedraaid, ook met vervelende gevolgen.
Re: ING zwijgt over technische storing!
Geplaatst: 26 feb 2014 13:25
door Jantje7
Door de ING wordt ontkent dat er dubbele afschrijvingen zijn gedaan. Mocht dit inderdaad zo zijn, en dat zal wel, dan hierbij mijn excuus voor deze bewering.
Re: ING zwijgt over technische storing!
Geplaatst: 26 feb 2014 16:01
door sjohie
Jantje7 schreef:Door de ING wordt ontkent dat er dubbele afschrijvingen zijn gedaan. Mocht dit inderdaad zo zijn, en dat zal wel, dan hierbij mijn excuus voor deze bewering.
Volgens mij is het
nieuwste nieuws, dat de reserveringen naast de daadwerkelijke overschrijvingen zijn getoond. Dan lijkt het dus op een dubbele afschrijving, terwijl het er in het echt maar eentje is.
Re: ING zwijgt over technische storing!
Geplaatst: 26 feb 2014 18:08
door SJZ
@Jantje7,
Jij hoeft geen excuus te maken, het is de ING zelf die de verwarring over dubbele overboekingen heeft veroorzaakt. Dat bericht kwam vanochtend van de ING in het nieuws.
Rond 12 uur was een woordvoerder van de ING op de radio. Vanmorgen LEEK het alsof het dubbele overboekingen waren, maar ze zijn NIET dubbel uitgevoerd.
Pas sinds 10:30 is dat probleem verholpen.
Maar ALS je dubbele overboekingen hebt gezien, dan zijn ze waarschijnlijk allebei NIET uitgevoerd.
Re: ING zwijgt over technische storing!
Geplaatst: 02 mar 2014 20:43
door ++antonh
Gisteren en vandaag ging het ook weer mis bij ING.
Maar waarom krijgt de klant bij ING altijd de schuld als er iets niet goed gaat?
Op 25-2 heb ik gebeld dat een betaling geweigerd werd, oorzaak onbekend, ING wist niet hoe dat dat kwam en het bedrijf wat de betaling moest krijgen vertelde dat ze dit vaker hoorde van ING klanten dat er betalingen geweigerd werden zonder reden.
Dit staat er tenminste vermeld op de uitdraai die ik gemaakt heb van de pagina bij ING.
De persoon van ING aan de telefoon vertelde mooi dat het aan mijn computer zou liggen.
Zaterdag 1 maart weer prijs.
Gebeld, ja mijnheer wij hebben geen storing of zo, u kunt de cookies verwijderen of een andere browser gebruiken.
Klaar en de klant krijgt weer de schuld.
Vandaag tot 3x geprobeerd een betaling te doen via ideal, foutmelding 209.5.13.0058, zal dus wel weer aan mijn computer liggen.
Zojuist lees ik weer dat ING alweer problemen heeft gehad vandaag met ideal betalingen.
Gisteren kreeg ik te horen dat het mijn systeem was maar het was dus weer ING die niet goed werkte. Als ze nu eens eerlijk toegeven dat er storing is en niet altijd de schuld bij de klant leggen dan zou alles al een stuk beter zijn.
Nu moest ik de pc half overhoop gooien van de helpdesk en alle cookies moesten weg en ik moet weer alles opnieuw instellen als je ergens naar toegaat op internet met wachtwoorden.
Alleen ING staat wel steeds vooraan te schreeuwen dat je de cookies moet accepteren anders werkt het niet.
En als je teveel cookies hebt krijg je bij ING de foutmelding "Inhoudscoderingsfout", de ING medewerkers wisten laats ook niet wat dat was.
Via Google kon ik toen het probleem oplossen maar de ING helpdesk medewerkster wist het niet. Wanneer worden de mensen bij de helpdesk eens eerlijk en geven niet altijd de klant de schuld?
Dat vind ik gewoon laf om je eigen onkunde zo te maskeren.