| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] defecte kpn huisaansluiting
-
choocomell
Re: defecte kpn huisaansluiting
damn je bent wel een bofkont 300 meter is heeeuull dichtbij, beetje te. Kan ook juist storing veroorzaken want te dichtbij wonen is ook niet goed haha. maar op te lossen door een splitter tussen je modem en isra te plaatsen. Nog even geduld en je kan de vectoring straks dan aanvragen als het gelanceerd is, heb je supergigasnelle verbinding.
-
choocomell
zit wel wat in, vaak halen mensen inderdaad niet de max. maar daarom is het ook tot, je kan altijd vragen wat de max is bij de technische helpdesk. die kunnen bij buren kijken voor je heb je indicatie van wat max ongeveer is. vaak sluiten mensen of monteurs bij koper boel niet goed aan, moet altijd op de isra punt ipv varkenssnuit in slaapkamer of woonkamer etc. (soms is varkenssnuit ook isra). als je dit niet doet verlies je snelheid en stabiliteit
Onzin!sadfly schreef: Hoop ik wel dat je ook minsten 15Mbit upload krijgt. Anders is adsl nog steeds waardeloos
Ik heb 8Mb down / 1Mb up lijntje tot volle tevredenheid.
Ik kan meer films downloaden dan ik kan zien, online streams als uitzending gemist werken perfect, en lijntje gebruik ik voor thuiswerken (extern buroblad verbinding + perfecte IP telefonie kwaliteit).
Op de zaak hebben we ook UPC kabel lijntje van 100Mb, VOIP gesprekken zijn daarover echt slechter!
Een film van 4,36 GB met een download van 8 MB downloaden kan, maar hoelang doe je er dan over een klein 5 1/2 uur?16again schreef:Onzin!sadfly schreef: Hoop ik wel dat je ook minsten 15Mbit upload krijgt. Anders is adsl nog steeds waardeloos
Ik kan meer films downloaden dan ik kan zien, online streams als uitzending gemist werken perfect, en lijntje gebruik ik voor thuiswerken (extern buroblad verbinding + perfecte IP telefonie kwaliteit).
Op de zaak hebben we ook UPC kabel lijntje van 100Mb, VOIP gesprekken zijn daarover echt slechter!
1Mbit up... gaan we even niet zeuren over de 8M<bit down wat al erg mager is. maar tot 1Mbit up. dat is verschikkelijk erg langzaam en veel veel veeeeel te weinig. 10Mbit was beter.
Als hij/zij er nou tevreden mee is? Al die flauwe kul over snelheid.sadfly schreef:1Mbit up... gaan we even niet zeuren over de 8M<bit down wat al erg mager is. maar tot 1Mbit up. dat is verschikkelijk erg langzaam en veel veel veeeeel te weinig. 10Mbit was beter.
Waar heb ik upload voor nodig? Ik maak al geen 10 selfies per uur, en die upload ik ook niet naar social media.sadfly schreef:1Mbit up... gaan we even niet zeuren over de 8M<bit down wat al erg mager is. maar tot 1Mbit up. dat is verschikkelijk erg langzaam en veel veel veeeeel te weinig. 10Mbit was beter.
-
Teunbosseman
- Contacteer:
16again schreef:Onzin!sadfly schreef: Hoop ik wel dat je ook minsten 15Mbit upload krijgt. Anders is adsl nog steeds waardeloos
Is het 8MB of 8Mbits ? Dan nog als Mbits is is de snelheid voor wat jij doet voldoende, als je meer gaat doen of iemand anders in huis bv zware online games oid dan ga je het wel merken.
100mb voor zakelijk
-
Teunbosseman
- Contacteer:
eleven schreef:Een film van 4,36 GB met een download van 8 MB downloaden kan, maar hoelang doe je er dan over een klein 5 1/2 uur?16again schreef:Onzin!sadfly schreef: Hoop ik wel dat je ook minsten 15Mbit upload krijgt. Anders is adsl nog steeds waardeloos
Bij constante downloadsnelheid van 8MB is een film van 4,36GB binnen +- 5 minuten binnen.
Lijnsnelheden zijn altijd opgegeven in bits/s , kleine letter b.Teunbosseman schreef: Is het 8MB of 8Mbits ?
En het duurt mij anderhalf uur om die film te bekijken, zelfs met mijn adsl lijn gaat downloaden sneller dan kijken.Teunbosseman schreef: Bij constante downloadsnelheid van 8MB is een film van 4,36GB binnen +- 5 minuten binnen.
Volgens mij is data gebruik van games bescheiden , en is voornamelijk ping tijd belangrijkTeunbosseman schreef:zware online games
Hoeze appels/peren?Teunbosseman schreef:Das appels met peren vergelijken als je zakelijke gesprekken met particuliere gesprekken gaat vergelijken.
Bij mij dienen zakelijke en prive gesprekken gewoon beide goede kwaliteit te hebben (MOS waarde)
Over mijn dsl lijntje bel ik voornamelijk zakelijk
-
Teunbosseman
- Contacteer:
Als ik de reclames zo lees zie ik zelden bits staan.16again schreef:Lijnsnelheden zijn altijd opgegeven in bits/s , kleine letter b.Teunbosseman schreef: Is het 8MB of 8Mbits ?
Ja, maar dat was de vraag niet, de vraag was hoe lang het duurt voordat de film binnen was met 8MB.16again schreef:En het duurt mij anderhalf uur om die film te bekijken, zelfs met mijn adsl lijn gaat downloaden sneller dan kijken.Teunbosseman schreef: Bij constante downloadsnelheid van 8MB is een film van 4,36GB binnen +- 5 minuten binnen.
Downloaden zal praktisch altijd sneller gaan dan kijken.
Dat klopt maar sommige games vreten wel behoorlijk wat bandbreedte.16again schreef:Volgens mij is data gebruik van games bescheiden , en is voornamelijk ping tijd belangrijkTeunbosseman schreef:zware online games
16again schreef:Hoeze appels/peren?Teunbosseman schreef:Das appels met peren vergelijken als je zakelijke gesprekken met particuliere gesprekken gaat vergelijken.
Bij mij dienen zakelijke en prive gesprekken gewoon beide goede kwaliteit te hebben (MOS waarde)
Over mijn dsl lijntje bel ik voornamelijk zakelijk
Jij schrijft dat op de zaak VOIP gesprekken van UPC met 100mb slechter zijn. Nu schrijf je dat zakelijk weer over dsl gaat......ben het nu kwijt.
Particuliere gesprekken vergelijken met zakelijke gesprekken over een 100mb lijn vindt ik appels met peren vergelijken.
Tuurlijk dienen alle gesprekken een goede kwaliteit te hebben maar dan zou ik adviseren om een hogere snelheid te nemen want blijkbaar is de 100mb niet voldoende voor jouw zakelijke gesprekken.
Teunbosseman schreef: Jij schrijft dat op de zaak VOIP gesprekken van UPC met 100mb slechter zijn. Nu schrijf je dat zakelijk weer over dsl gaat......ben het nu kwijt.
Zoals eerder geschreven , VOIP kwaliteit over prive ADSL lijntje is beter dan over 100Mbit UPC kabel verbinding op de zaak.Teunbosseman schreef: dan zou ik adviseren om een hogere snelheid te nemen want blijkbaar is de 100mb niet voldoende voor jouw zakelijke gesprekken.
Ik zie overal Mb/s staan met kleine letter b, dit zijn megabits per seconde , geen megabytes per seconde.Teunbosseman schreef: Als ik de reclames zo lees zie ik zelden bits staan.
http://www.upc.nl/internet/abonnementen/
https://www.xs4all.nl/consument/internet/
https://bestellen.kpn.com/pakketten/standaard/internet
-
Teunbosseman
- Contacteer:
16again schreef:Teunbosseman schreef: Jij schrijft dat op de zaak VOIP gesprekken van UPC met 100mb slechter zijn. Nu schrijf je dat zakelijk weer over dsl gaat......ben het nu kwijt.Zoals eerder geschreven , VOIP kwaliteit over prive ADSL lijntje is beter dan over 100Mbit UPC kabel verbinding op de zaak.Teunbosseman schreef: dan zou ik adviseren om een hogere snelheid te nemen want blijkbaar is de 100mb niet voldoende voor jouw zakelijke gesprekken.
Ik zie overal Mb/s staan met kleine letter b, dit zijn megabits per seconde , geen megabytes per seconde.Teunbosseman schreef: Als ik de reclames zo lees zie ik zelden bits staan.
http://www.upc.nl/internet/abonnementen/
https://www.xs4all.nl/consument/internet/
https://bestellen.kpn.com/pakketten/standaard/internet
Dus appels met peren vergelijken......voip adsl met voip kabel.......moet wel zeggen dat bij mij juist weer andersom is, namelijk betere voip met kabel dan voorheen adsl.
Betreffende de kleine letter b.....tsja dat moet je ook maar net weten he....ik wist het niet en vindt tegen randje van misleiding aan. Gegoochel met letters.
Kleine letter b is bits, groter letter B is bytes.........tsja, geen wonder dat er zoveel klachten zijn betreffende snelheid.
-
choocomell
wie belt er nou over voip voor zakelijke dingen, een goede ondernemer neemt een analoog lijn. stabiel en betrouwbaar. Eigenaar van een bloemist of snackbar ?
-
Teunbosseman
- Contacteer:
choocomell schreef:wie belt er nou over voip voor zakelijke dingen, een goede ondernemer neemt een analoog lijn. stabiel en betrouwbaar. Eigenaar van een bloemist of snackbar ?
Euuuh...wel tig bedrijven bellen via VOIP, waar ik werk zo'n 35.000 man wereldwijd en allen via VOIP.
Maar niet met een 100mb lijntje. En net zo stabiel en betrouwbaar hoor, alleen vele malen goedkoper.
Een goede ondernemer stapt juist over van analoog naar digitaal ivm kostenbesparingen. Daarbij zal het geschat max 10 jaar duren voordat het koperen lijntje is uitgestorven.