LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Contact met de overheid: Soms betaald soms gratis

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
GJvdZ

Re: Contact met de overheid: Soms betaald soms gratis

Ongelezen bericht door GJvdZ »

gezondheid schreef:Zijn soms twijfel gevallen of je alarmnummer belt? Bij prepaid zag ik dat ik dan wel 1 euro 50 per minuut moest bellen voor een telefoontje naar de politie. Kennelijk wil de politie geen gratis nummer omdat ze anders te veel telefoontjes krijgen en met onzin verhalen? Want dat kan ook in de hand werken weet ik. Bij de Belastingtelefoon had je dan opeens hijgers aan de lijn, puur omdat het een gratis nummer betreft.
Klopt. Om "plaagbellers" tegen te gaan worden 0800 in 0900 nummers omgezet. Vandaar ook het lage tarief van 10 cent/minuut. Dat zijn in ieder geval geen bedragen waar ze op verdienen, als je kijkt wat 1 call naar een call center kost.

gezondheid

Ongelezen bericht door gezondheid »

OCW DUO kun je via de e-mail bereiken. Echter de Belastingdienst en UWV weer niet. Het is niet altijd even handig om een e-mail services open te stellen. Immers er kan essentiële informatie ontbreken waarbij je weer heen- en weer mail verkeer genereert. Ik denk dat het e-mailen meer tijd en energie kost dan een telefoontje wat veel sneller afgehandeld kan worden? Het verzenden van een e-mail is altijd nog gratis.

GJvdZ

Email is inderdaad vaak de bron van veel ellende. Email is handig als je precies weet wat je moet/wilt melden, maar voor vragen of onduidelijkheden is het niet het beste medium.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

GJvdZ schreef:Email is inderdaad vaak de bron van veel ellende. Email is handig als je precies weet wat je moet/wilt melden, maar voor vragen of onduidelijkheden is het niet het beste medium.
Zou eigenlijk wel moeten kunnen, alleen geven de overheden na verloop van veel tijd of helemaal geen antwoord, bij enkele reparatiebedrijven wordt de telefoon ook in de ban gedaan :wink:

Prolix

Ongelezen bericht door Prolix »

Har06 schreef: Zou eigenlijk wel moeten kunnen, alleen geven de overheden na verloop van veel tijd of helemaal geen antwoord, bij enkele reparatiebedrijven wordt de telefoon ook in de ban gedaan :wink:
Wat schrijf je nou weer voor iets kroms? Leg het eens uity, want ik kan geen Klingon...

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

Prolix schreef:
Har06 schreef: Zou eigenlijk wel moeten kunnen, alleen geven de overheden na verloop van veel tijd of helemaal geen antwoord, bij enkele reparatiebedrijven wordt de telefoon ook in de ban gedaan :wink:
Wat schrijf je nou weer voor iets kroms? Leg het eens uity, want ik kan geen Klingon...
Heeft betrekking op zijn eigen topic! :wink:

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

Prolix schreef:
he jij spreekt geen kunsttaal , had je iets hoger ingeschat :lol:

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

gezondheid schreef:OCW DUO kun je via de e-mail bereiken. Echter de Belastingdienst en UWV weer niet. Het is niet altijd even handig om een e-mail services open te stellen. Immers er kan essentiële informatie ontbreken waarbij je weer heen- en weer mail verkeer genereert. Ik denk dat het e-mailen meer tijd en energie kost dan een telefoontje wat veel sneller afgehandeld kan worden? Het verzenden van een e-mail is altijd nog gratis.
Ik denk dat het grote voordeel van e-mail boven telefoon is dat je alles zwart op wit hebt en het heen en weer gejojo wie wat wel of niet wat heeft toegezegd. Daarom zal ik daar waar mogelijk e-mailcontact leggen en op die manier mijn problemen aankaarten. Veel sneller en veel duidelijker.

gezondheid

Dat klopt maar met mailen kost het wel veel meer tijd voor de medewerkers. Als ik iets wil weten van de Belastingdienst dan schrijf ik hun wel een brief. Het callcenter antwoord niet altijd foutloos. Het UWV omschrijft de fouten als volgt: Financieel ten nadele van het UWV door een fout antwoord of financieel ten voordele van het UWV. Wanneer het UWV een gesprek heeft afgeluisterd van een call-agent dan wordt diegene hierop aangesproken en krijgt een "kruisje". Helaas wordt diegene die mogelijk het foute antwoord heeft gehad hierover niet terug gebeld dat er verkeerde informatie is gegeven.

puma73

gezondheid schreef:Dat klopt maar met mailen kost het wel veel meer tijd voor de medewerkers. Als ik iets wil weten van de Belastingdienst dan schrijf ik hun wel een brief. Het callcenter antwoord niet altijd foutloos. Het UWV omschrijft de fouten als volgt: Financieel ten nadele van het UWV door een fout antwoord of financieel ten voordele van het UWV. Wanneer het UWV een gesprek heeft afgeluisterd van een call-agent dan wordt diegene hierop aangesproken en krijgt een "kruisje". Helaas wordt diegene die mogelijk het foute antwoord heeft gehad hierover niet terug gebeld dat er verkeerde informatie is gegeven.
Mailen kost de medewerker minder tijd dan een zeurende cliënt aan de telefoon die keer op keer vragen heeft omdat hij niet begrijpt of wil begrijpen wat de medewerker zegt. En met een disclaimer kan simpel worden voorkomen dat men aan niet terechte uitspraken van medewerkers rechten probeert te ontlenen.

Het spijt me maar aan mailen zitten meer voor dan nadelen. Ook voor de instanties zelf.

GJvdZ

Har06 schreef:
GJvdZ schreef:Email is inderdaad vaak de bron van veel ellende. Email is handig als je precies weet wat je moet/wilt melden, maar voor vragen of onduidelijkheden is het niet het beste medium.
Zou eigenlijk wel moeten kunnen, alleen geven de overheden na verloop van veel tijd of helemaal geen antwoord, bij enkele reparatiebedrijven wordt de telefoon ook in de ban gedaan :wink:
Als je af en toe op dit en andere fora vragen voorbij ziet komen in het meest belabberde Nederlands, dan snap ik wel dat sommige vragen compleet de verkeerde kant opgaan als de communicatie op zo'n manier via e-mail gaat. Vaak is er immers door taal- en schrijffouten geen touw aan vast te knopen. Dan is even bellen toch een stuk beter. Schriftelijke communicatie werkt alleen als beide partijen voldoende vaardig zijn met taal.

gezondheid

Bij het beantwoorden van de vragen heb je hele database met daarin standaard antwoorden op de vragen. Ik denk dan: Die vraag die iemand stelt kon diegene ook wel op de website vinden. Veelal kun je ingewikkelde vragen niet beantwoorden en worden dan doorgezet.

puma73

gezondheid schreef:Bij het beantwoorden van de vragen heb je hele database met daarin standaard antwoorden op de vragen. Ik denk dan: Die vraag die iemand stelt kon diegene ook wel op de website vinden. Veelal kun je ingewikkelde vragen niet beantwoorden en worden dan doorgezet.

Ik ben en blijf van mening dat, zeker bij wat ingewikkelder onderwerpen je de instantie beter per mail kunt benaderen.

Een brief heeft twee nadelen, 1. het kost porto en een postzegel wordt steeds duurder een 2. je moet maar afwachten of je brief aankomt tegenwoordig.

Dus benaderen per mail heeft een voordeel boven telefoon, je hebt het antwoord gelijk op papier.

gezondheid

Daarin geef ik je gelijk Puma73.

gezondheid

De voedsel- en warenautoriteit gaat over op een 0900 nummer zij hadden 0800-0488 en dit wordt 0900-03 88. Een 0900 nummer werpt een drempel op om te bellen en een melding te maken maar de NVWA heeft te weinig geld om alles nog te kunnen uitvoeren zag ik laatst bij Zembla omdat de overheid hard bezuinigd op de NVWA. Dus dan maar een betaald nummer?

puma73

gezondheid schreef:De voedsel- en warenautoriteit gaat over op een 0900 nummer zij hadden 0800-0488 en dit wordt 0900-03 88. Een 0900 nummer werpt een drempel op om te bellen en een melding te maken maar de NVWA heeft te weinig geld om alles nog te kunnen uitvoeren zag ik laatst bij Zembla omdat de overheid hard bezuinigd op de NVWA. Dus dan maar een betaald nummer?
Weer zo'n onzinverhaal, de NVWA is gewoon per e-mail te benaderen.

[email protected]

Dus als je mailt heb je wederom alles zwart op wit en zijn er weer geen onnodige discussies wie wat heeft gezegd aan de telefoon.

Gesloten