Heb het zojuist even uit getest. Ik heb een Philips ontvanger (DSR2211) en heb de smartcard eruit gehaald. Daarna alles aangesloten. De kanalen opnieuw geladen en ik kon Ned. 1, 2 en 3, SBS6, RTL4, 5, 7 etc. niet ontvangen maar wel bijvoorbeeld BVN, BBC, Duitse zenders en een hele hoop meer FTA (Free To Air) zenders. Dus denk ik, dat het wel gaat ook zonder kaart.gezondheid schreef:SoundBoard schreef:Hé, dat wist ik niet. Kan ik de reciever dan koppelen aan de tv zonder kaart? Moet die receiver wel aan staan? Ik ga het eens uitproberen!eleven schreef:Voor het ontvangen van FTA zenders heb je helemaal gen (smart) kaart nodig.
Het word zegt het al, vrij te ontvangen zenders.
Er zijn zelf ontvangers welke geen opening voor een smartcard hebben, maar kunnen dan ook niets anders ontvangen.
FO
Dit klopt niet helemaal. Bij goedgekeurde Canal Digitaal ontvangers is het zo dat zodra je de smart card er uit haalt het apparaat helemaal niet meer werkt! Bij de Philips is dit in ieder geval zo. Ik heb nog een Belgisch pasje en die erin gestopt en dan werkt het ook weer.
FO