LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brandblokken of gas stoken?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
EnergieH

Re: Brandblokken of gas stoken?

Ongelezen bericht door EnergieH »

Speksteenkachel... :D ...bij dit formaat mis je enkel nog een cremulator...

Afbeelding

Wat betekent CO2-neutraal voor het stoken van hout:

Bomen nemen gedurende hun groei CO2 op uit de lucht. Zodra bomen afsterven en wegrotten in het bos komt deze opgeslagen hoeveelheid CO2 weer vrij in de lucht. Dit gebeurt ook bij verbranding van hout en houtpellets. De hoeveelheid CO2 die vrij komt bij verbranding is even veel als bij het wegrotten in het bos. De vrijgekomen CO2 wordt vervolgens weer door andere bomen opgenomen. Deze kringloop herhaalt zich continu. Er komt dus geen extra CO2 vrij. In het kort uitgelegd is dit CO2 neutraal.

Ik heb geen schoorsteen, kan ik dan toch een haard/kachel plaatsen?

Voor de plaatsing van een gashaard of kachel in woonruimten zonder schoorsteen zijn er altijd wel oplossingen te bedenken. Het gesloten verbrandingssysteem dat op veel gashaarden en kachels van tegenwoordig wordt toegepast maakt de traditionele schoorsteen overbodig. Het systeem betrekt de benodigde lucht die nodig is voor de verbranding namelijk via een gecombineerd toevoer/afvoerkanaal. Hierdoor kan de toevoer/afvoer in veel gevallen eenvoudig worden uitgemond door de gevel.

Afbeelding

Brandblokken/Houtblokken/Houtpellets/Bruinkoolbriketten (in combinatie met de CV) ...of zelfs een HoutkachelCV...de keuze is reuze...

Afbeelding

Even off-topic ...net mijn watermeterstand doorgegeven...verbruik 47m³... 3m³ meer dan vorig jaar...
Streefverbruik 2014 ... 45m³ ...

Gesloten