Slobberbone schreef:Stefke90 schreef:Ten eerste allemaal hartelijk bedankt voor de vele reacties!! Ik heb er veel aan gehad.
Even ter informatie: De rechter achterband had nog meer dan voldoende profiel, alleen aan de binnenkant was de band gescheurd. Hierdoor afgekeurd voor de APK. Mijn linker achterband heeft ook nog meer dan voldoende profiel en is zeker nog niet aan vervanging toe. Mijn twee voorbanden waren zo goed als op en konden nog net door de APK. Aangezien dit naar mijn idee niet veilig genoeg is wilde ik ook deze twee banden gaan vervangen.
Ik had nog even nagevraagd bij mijn monteur of dat twee verschillende merk banden op één as toegestaan is. Hij gaf aan dat dit wel mocht, mits de maat (225/40 18) en ook met name de loadaanduiding (92w) exact hetzelfde is. Naar aanleiding van jullie tips en dergelijke, heb ik besloten om toch 4 nieuwe banden te kopen, omdat ik dan niet achter de feiten aan blijf lopen. Anders kan ik in de toekomst alleen mijn linker achterband vervangen en dan blijf je met (minimaal) ongelijke banden rijden.
Een kleinere inchmaat is voor mijn niet van toepassing. Ik heb sportvelgen onder mijn auto liggen, waar ik zeer tevreden over ben en die voor mij met name voor "de look" er onder liggen. Hier wil ik ook zeker niet vanaf!
Ik heb zaterdag dan ook 4 nieuwe banden gekocht, waarbij ik heb besloten om de Sailun banden gewoon maar uit te proberen (laten we hopen dat de reviews van de banden correct zijn). Op dit moment kan ik helaas geen A-merk banden betalen en winterbanden is i.v.m. budget ook geen optie. De banden worden er van de week onder gelegd. Ik zal nog terug komen met mijn eerste indruk van deze betreffende budget banden.
Nogmaals allen hartelijk bedankt voor het advies!
Oh het gaat enkel om " the looks " ja dan maakt het toch niet uit dat je een merk neemt die vaak onderaan de lijst eindigt met de bandentest.
succes en rij voorzichtig !!!
Volgens mij hoor je mij niet zeggen dat het me
enkel om "the looks" gaat! Mijn inchmaat van mijn velg gaat me
met name om "the looks", wat in feite los staat van de kwaliteit van de band en bijbehorende veiligheid. Oftewel, een wereld van verschil.
Zoals je me ook hoort zeggen vervang ik op dit moment drie banden, die ik in feite niet hoef te vervangen (aangezien er maar één daadwerkelijk is afgekeurd). Oftewel, ik ga wel degelijk voor de veiligheid. Helaas beschik ik echter niet tot een budget om de "beste" banden te kopen (zoals al meerdere malen vermeld). Vandaar nu een goedkope oplossing, die na veel researchwerk een goede oplossing blijkt te zijn (de Europese labels van deze banden zijn uitstekend en de reviews ook).
En voorzichtig rijden doe ik zeker, daar ligt het probleem niet, maar toch bedankt voor de tip!!