LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Limonene - mag het wat minder voor de schoonmaak?

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Limonene - mag het wat minder voor de schoonmaak?

Ongelezen bericht door bprosman »

If life gives you lemons, make Limonene

steppert
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 dec 2016 20:46

Re: Limonene - mag het wat minder voor de schoonmaak?

Ongelezen bericht door steppert »

[Hyperlink verwijderd door moderator]
ik ben allergisch voor parfum en vooral limonene. het zit echt overal in. als limoneen met ozon in aanraking komt, dan wordt het omgezet in formaldehyde. ozon komt overal voor en formaldehyde is giftig om in te ademen.

het wordt echt tijd dat limoneen uit producten wordt gehaald.

planten zetten formaldehyde weer om, dus zet veel luchtzuiverende planten in huis
Laatst gewijzigd door Radar op 22 dec 2016 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Hyperlink uit bericht verwijderd

steppert
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 dec 2016 20:46

Re: Limonene - mag het wat minder voor de schoonmaak?

Ongelezen bericht door steppert »

waarom is de link naar de bbc verwijderd. daar staat een bericht in over de uitzending van parfumstoffen en limonene. met daarin uitgebreidt deze conclusies over het niet gezond zijn van vooral limonene na chemische reactie met de lucht. en hoe belangrijk planten in huis zijn

als je googled op bbc danger scented products dat vind je het in ieder geval. het is uitgezonden bij de bbc trust me i am a doctor.

absent
Berichten: 315
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: Limonene - mag het wat minder voor de schoonmaak?

Ongelezen bericht door absent »

Ozon komt overal voor? *zucht* Het meest voorkomende goedje is nog altijd... stikstof. Maar daar hoor ik je niet over klagen....

mh73

Re: Limonene - mag het wat minder voor de schoonmaak?

Ongelezen bericht door mh73 »

Even wat nagezocht over limoneen, maar lees niets over dat het giftig zou zijn bij inademen. Wel dat je als volwassene meer dan de schil van anderhalve sinaasappel moet eten voordat het giftig voor je is. Tja, wie doet dat? Maar tegelijk ook onderzoeken die uitwijzen dat het een vertragende werking zou kunnen hebben op kanker.

Gesloten