LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Serieuze reactie gevraagd: wijze tot stand komen contract

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Serieuze reactie gevraagd: wijze tot stand komen contract

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Pentagonia,

Je hebt een brief geschreven naar dexia met de vraag voor inzage in je dossier gegevens.
dexia heeft dit niet gedaan en heeft zich dus niet gehouden aan de WBP, Wet Bescherming Persoonsgegevens.
Je moet nu een klacht indienen bij het CBP hierover en verzoeken alsnog inzage te krijgen in je volledige dossier.
CBP-Dit is het College Bescherming Persoonsgegevens

Kijk op hun website: www.cbpweb.nl voor meer informatie.

Dit is dus ook voor al die anderen die inzage hebben gevraagd maar met een kluitje het riet zijn ingestuurd door dexia.
de echte dossier gegevens zijn ook belangrijk voor je advocaat.
Klacht indienen bij het CBP dus!

Groeten,
Piet

bucks
Berichten: 79
Lid geworden op: 10 feb 2004 11:02

Re: Serieuze reactie gevraagd: wijze tot stand komen contract

Ongelezen bericht door bucks »

Beste Mensen

ik kan bevestigen dat ik in januari 2001 telefonisch ben benaderd om
een WvD aan te schaffen, ben daar op ingegaan, heb zelfs nooit het folder materiaal ontvangen alleen het contract plus een brief waarin ik gefeliciteerd werd met mijn verstandig besluit, het besluit was zo verstandig dat ik nu met een restschuld van 5000 euro zit volgens dexia,
ben wel zo verstandig geweest om via een advocaat het contract eenzijdig op te zeggen doch van dexia nog steeds niets gehoord alleen een brief met een ontvangst verklaring en een vraag vanwege de grote drukte dit nog enige tijd kon duren, en daarvoor moest ik dan begrip op brengen.
MERKWAARDIG een eind afrekening van een niet meer bestaand contract waarin door deze firma geen eens de moeite is genomen om inhoudelijk op de opzegging te reageren.

pentagonia
Berichten: 76
Lid geworden op: 06 aug 2003 17:23

Re: Serieuze reactie gevraagd: wijze tot stand komen contract

Ongelezen bericht door pentagonia »

up, in de hoop op een reactie waar ik iets mee kan.

@ngie
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 feb 2004 20:10

Re: Serieuze reactie gevraagd: wijze tot stand komen contract

Ongelezen bericht door @ngie »

Geen idee of dit wat gaat opleveren, maar misschien is het te proberen.

Omdat Dexia mij nooit via welke weg dan ook op de hoogte heeft gehouden van het produkt dat ik afnam (geen jaarafschriften o.i.d.), heb ik maandag gevraagd om alle papieren die in de afgelopen jaren naar mij toe zouden zijn gestuurd. Nou, dat heb ik niet gekregen, maar wel een kopie van mijn contract (dat was het enige dat ik wel had :D ) Maar goed. Op dit contract stond een stempel van degene die dit contract had opgesteld. Zo ben ik dus aan mijn tussenpersoon gekomen.
Misschien is het iets om te proberen?? Als ze net zo snel zijn als bij mij, heb je het de volgende dag thuis.

Dus gewoon een kopie van je contract vragen, en hopelijk staan er gegevens van diegene op.

Gast

Re: Serieuze reactie gevraagd: wijze tot stand komen contract

Ongelezen bericht door Gast »

@ngie,

Bij welke tussenpersoon had je dit afgesloten :shock: ?

@ngie
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 feb 2004 20:10

Re: Serieuze reactie gevraagd: wijze tot stand komen contract

Ongelezen bericht door @ngie »

Bij iemand die destijds bij Spaarselect werkte. Natuurlijk had ik zijn naam niet (meer?), en bestaat het kantoor waar hij werkte niet meer. Maar goed, nu heb ik zijn naam, en heb op het internet gezocht op zijn naam, en hem gevonden. Hij wil me nu helpen bewijsmateriaal te verzamelen dat ik misleid ben!!!!!!
Mooi stom van Dexia, zou je zeggen, hè? Ze hebben me het mooi makkelijk gemaakt die man te vinden door me een kopie van dat contract te sturen!! Op mijn eigen contract stond die stempel namelijk niet!!

Ik weet niet of dat bij iedereen zo is...maar ik hoop dat jullie hier wat aan hebben!!

pentagonia
Berichten: 76
Lid geworden op: 06 aug 2003 17:23

Re: Serieuze reactie gevraagd: wijze tot stand komen contract

Ongelezen bericht door pentagonia »

Bedankt voor de moeite @ngie, maar bij mij is er geen sprake van een tussenpersoon, maar directe afsluiting.

@ngie
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 feb 2004 20:10

Re: Serieuze reactie gevraagd: wijze tot stand komen contract

Ongelezen bericht door @ngie »

Ja, dat begrijp ik uit je verhaal, maar ook dan moet er toch iemand zijn die jouw contract heeft verwerkt?? Wellicht staat de naam van diegene wel op het contract dat Dexia van jou heeft??
Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar ik probeer met je mee te denken...misschien valt het te proberen.
Ik hoop dat je erachter komt, in elk geval!!

pentagonia
Berichten: 76
Lid geworden op: 06 aug 2003 17:23

Re: Serieuze reactie gevraagd: wijze tot stand komen contract

Ongelezen bericht door pentagonia »

laatste poging:

In de uitspraken van DSI wordt ook duidelijk dat het van invloed is hoe de effectenlease producten zijn aangeboden aan de afnemer. Hoe kom ik erachter welke acties er allemaal hebben plaatsgevonden ten tijde van het afnemen van de WVD van Legiolease? Ik kan mij niet meer precies herinneren hoe dit gegaan is. Wat zijn de consequenties als ik er niet achter kom? Wat zijn de verschillende mogelijkheden? Wat zijn de verschillen in afwikkeling bij de verschillende beanderingen?
oit heb ik dit product aangeschaft. Dit proces bestaat uit een aantal stappen die ergens moeten zijn geregistreerd. Zover geen probleem neem ik aan.

Hoe kom ik erachter uit welke stappen dit proces in mijn situatie heeft bestaan, en in welke tijdlijn zich dit precies heeft afgespeeld. In een rechtzaak is het goed om precies te weten hoe het contract tot stand is gekomen en niet meer ongeveer. En te weten over welke informatie je tegenpartij beschikt.

Als dit ergens vastligt wil ik deze informatie hebben. Hoe kom ik hieraan?

De tweede vraag is of het uitmaakt via welke stappen het contract tot stand is gekomen in de uitspraak van de rechter. Wel via een tussenpersoon of niet, via een bon uit een televisie gids, via de telefoon, etc etc. Wat zijn de verschillende consequenties?

Wie o wie kan deze vragen beantwoorden?

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Serieuze reactie gevraagd: wijze tot stand komen contract

Ongelezen bericht door croosjes »

allemaal,vereniging schadeloosstelling komt met een oplossing ik hou u op de hoogte.vrgr.andre de croos

pentagonia
Berichten: 76
Lid geworden op: 06 aug 2003 17:23

Re: Serieuze reactie gevraagd: wijze tot stand komen contract

Ongelezen bericht door pentagonia »

beste croos, heb je niet gewoon een zinvol antwoord?

Dirk-1
Berichten: 101
Lid geworden op: 05 okt 2003 11:48

Re: Serieuze reactie gevraagd: wijze tot stand komen contract

Ongelezen bericht door Dirk-1 »

Nog 1 keer UP voor een zinvol antwoord

Dirk-1

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Serieuze reactie gevraagd: wijze tot stand komen contract

Ongelezen bericht door croosjes »

pentagonia,ik heb altijd wel een zinvol antwoord wacht af en er zullen een aantal groepen aan het werk worden gezet doormiddel van een advocaat met ondersteuning van vereniging schadeloosstelling,maar ik heb de vereniging Payback en gedupeerden waar ik regelmatig contact mee heb op dit form beloofd hun persoonlijk een E-mail te zenden voor waarneer er een info dag is en waar over ze geinformeerd worden;Over de stratigie en beleid van aanpak.Maar ik verwacht ook de inzet van gedupeerde en bereidheid om de doelstelling te bereiken in het belangen van de verenigingen en gedupeerde.vrgr.andre de croos

pentagonia
Berichten: 76
Lid geworden op: 06 aug 2003 17:23

Re: Serieuze reactie gevraagd: wijze tot stand komen contract

Ongelezen bericht door pentagonia »

met andere woorden??

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Serieuze reactie gevraagd: wijze tot stand komen contract

Ongelezen bericht door croosjes »

pentagonia,de gedupeerde gaan aan het proces beginnen die dat willen natuurlijk.vrgr.andre de croos

Kelly
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 jan 2004 15:24

Re: Serieuze reactie gevraagd: wijze tot stand komen contract

Ongelezen bericht door Kelly »

HOi,

Ik weet gelukkig zelf wel wie het product aan mij heeft verkocht. Ze heet Angela B. en woont nu in Enschede. Het was nog wel een goede vriendin van mij :evil:

Ze verkochten producten in Den Haag. Ik heb dexia hier over benaderd en kreeg een brief van ze terug, waarin dexia zelf de werkwijze uitlegt maar dit klopt uiteraard helemaal niet. Het doel van de werknemers was op die producten zo goed mogelijk naar voren te brengen zodat zij commissie zouden ontvangen. Dit hing natuurlijk aan de waarde van het product dat jij maandelijks betaalt.

gr

Dirk-1
Berichten: 101
Lid geworden op: 05 okt 2003 11:48

Re: Serieuze reactie gevraagd: wijze tot stand komen contract

Ongelezen bericht door Dirk-1 »

Ja heel mooi allemaal, maar dat was de oorspronkelijke vraag niet.

Stel dat ik Dexia per brief vraag mij aan te geven hoe ze destijds bij mijn naam kwamen of van welke tussenpersoon ze die kregen, krijg ik daar dan antwoord op?

Zie verder ook de orginele vraag bovenaan in deze topic van Pentagonia.

Groet............Dirk-1

pentagonia
Berichten: 76
Lid geworden op: 06 aug 2003 17:23

Re: Serieuze reactie gevraagd: wijze tot stand komen contract

Ongelezen bericht door pentagonia »

Dirk het lijkt wel roepen in de woestijn! Het is toch ongelooflijk dat de mensen wel bezig zijn met elkaar horendol te maken, maar dat niemand meer serieus advies verleent! Mocht je het antwoord ergens tegen komen dan hoor ik dat graag van je. Ik zal ook maar via andere wegen proberen een antwoord te vinden. Ik heb namelijk het idee dat het uitmaakt hoe het contract tot stand is gekomen en ik wil er niet voor de rechtbank achter komen dat Dexia meer weet dan ik!

Succes!

Gast

Re: Serieuze reactie gevraagd: wijze tot stand komen contract

Ongelezen bericht door Gast »

Pentagonia,

Ik kan me wel voorstellen dat je weinig reactie krijgt. De meeste vragen zijn hier of in oudere topics Legio Lease al eens aan de orde geweest

Als je nu eens richt tot een van de stichtingen zoals Leaseverlies of de vereniging Pay-Back. Ik denk dat je dan wel antwoorden vindt.

Succes!

lhardeman
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 jul 2003 19:33

Re: Serieuze reactie gevraagd: wijze tot stand komen contract

Ongelezen bericht door lhardeman »

Pentagonia,

Ik heb via de Geschillen Commissie Bankzaken (SGC) inzage gekregen van Dexia, met een zeer lijvig schrijven van de advocaat van Dexia.

Het enige wat jammer was dat het contract aan de onderkant was afgedekt, zodat je geen handtekening ziet staan en ook het ATP nummer niet, (Algemeen Tussenpersoon). Via dit nummer is de verkopende tussenpersoon te herleiden voor Dexia en kon de provisie uitbetaald worden over het verkochte contract.

Als je vragen hebt mail je me maar.

groet, Anne.

Gesloten