peewee schreef:Onzin ! De misleiding gaat niet over een tegenvallende opbrengst, maar over misleidend gepresenteerde financiële producten die de consument überhaupt niet aangeschaft zou hebben wanneer de misleiding achterwege zou zijn gebleven.
Onzin! Om maar even bij jouw terminologie te blijven. De consument schafte financiële producten aan die hij niet snapte. Die hij niet kon uitleggen. Maar toch aanschaffen.
Laten we de vergelijking eens trekken met een auto. Als ik morgen beweer dat ik een auto te koop heb die 1 op 1.000 rijdt en nooit naar de garage hoeft, schaf je die dan ook blind aan, of heb je toch wat vraagtekens bij die gigantische belofte? Waarom gebeurt dat bij financiële producten dan, iets aanschaffen wat te optimistisch wordt voorgesteld en wat de consument niet snapt?
Ik wil hier de aanbieders van de financiële producten niet vrijpleiten, maar wel ageren tegen het vrijpleiten van de consument.
peewee schreef:De misleiding vond plaats ten tijde van het afsluiten en dus niet -jaren later- op het
moment van de (al dan niet tegenvallende) eindafrekening.
Ik weet wat jij denkt gelezen te hebben, maar ik heb daar niks over gezegd.