| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Openingstijden apotheken
Re: Openingstijden apotheken
oh nee hoor, dat doet echt zeer, het is ook iets om voorzichtig mee te zijn, onbehandeld kan het een nierbekken ontsteking worden (blaasontsteking + koorts is reden om direct een arts op te zoeken). overigens ervaren mannen het nog pijnlijker.
dat is altijd het probleem met een blaasontsteking: je weet nooit wat die gaat doen, bij sommige mensen blijft dat gewoon een paar dagen zoals het is (en dat is ook vervelend natuurlijk) maar bij sommige mensen trekt het heel snel omhoog naar nierbekken en dat is wel echt problematisch. Je moet dus echt wel handelen om dat te voorkomen.
maar dan nog, je moet dan toch altijd eerst een arts zien want die moet het recept uitschrijven, en dat was dus mijn punt: voor echt spoedeisende dingen heb je alleen aan een apotheek helemaal niets.
dat is altijd het probleem met een blaasontsteking: je weet nooit wat die gaat doen, bij sommige mensen blijft dat gewoon een paar dagen zoals het is (en dat is ook vervelend natuurlijk) maar bij sommige mensen trekt het heel snel omhoog naar nierbekken en dat is wel echt problematisch. Je moet dus echt wel handelen om dat te voorkomen.
maar dan nog, je moet dan toch altijd eerst een arts zien want die moet het recept uitschrijven, en dat was dus mijn punt: voor echt spoedeisende dingen heb je alleen aan een apotheek helemaal niets.
Laatst gewijzigd door Isabel1 op 30 dec 2013 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
@josephien,
geen idee wat mensen verwachten, ik reageerde niet op iemand specifiek, ik stelde alleen dat het duur zou zijn.
isabel
geen idee wat mensen verwachten, ik reageerde niet op iemand specifiek, ik stelde alleen dat het duur zou zijn.
isabel
De arts zien is het minste probleem: die komt onmiddellijk. Juist de voorgeschreven medicatie, hoe het in huis te krijgen is dat.maar dan nog, je moet dan toch altijd eerst een arts zien want die moet het recept uitschrijven, en dat was dus mijn punt: voor echt spoedeisende dingen heb je alleen aan een apotheek helemaal niets.
@vogels, het tweede 'probleem' is geregeld: heb nu wel cash in huis; als de blaasontsteking(en) wegblijft (ven) dan: graag
ja precies, maar de arts komt niet zomaar naar je huis, dus dan moet je al echt iets hebben, en dan is het vervelend dat de apotheek verder weg ligt, maar dan kan het inderdaad bezorgd. (kost natuurlijk geld en is niet leuk, maar als je echt iets ernstigs hebt is het niet anders)
voor alle overige dingen ben je of zelf naar de arts gegaan en ben je toch al onderweg of het simpelweg niet ernstig genoeg om een arts te zien, en dan kun je ook wachten met de apotheek tot de dag erna.
voor alle overige dingen ben je of zelf naar de arts gegaan en ben je toch al onderweg of het simpelweg niet ernstig genoeg om een arts te zien, en dan kun je ook wachten met de apotheek tot de dag erna.
Mijn punt eerder was dat je dus aan een arts alleen ook niets hebt, want je moet nog naar de apotheek.Isabel1 schreef: maar dan nog, je moet dan toch altijd eerst een arts zien want die moet het recept uitschrijven, en dat was dus mijn punt: voor echt spoedeisende dingen heb je alleen aan een apotheek helemaal niets.
Ik lees dat weinig mensen de apotheek buiten de openingstijden nodig hebben. Wees daar blij om, hoe minder hoe beter. Maar als je hem wel nodig hebt is het toch wel heel erg prettig dat je in ieder geval er bij eentje (eentje maar, dus niet allemaal, twee hoeft ook niet) terecht kunt. Wanneer je voor spoedgevallen in eigen gemeente wel een arts kunt raadplegen is een apotheek binnen dezelfde gemeente toch ook wel een vereiste.
Vroeger waren veel artsen ook apotheekhoudend. Het zijn juist de apothekers geweest die daar met succes tegen geprotesteerd hebben. Op zich hadden zij hun punt (belangenverstrengeling). Maar nu zij wel de lusten hebben van deze splitsing accepteren ze niet de lasten (24/7 open, om de beurt, eentje dus)
Hier sluit ik me dus volledig bij aan: juist nu er 6 apotheken in de Gemeente zijn, er niet een 's-avonds/'s-nachts meer open is en je naar de 'grote' stad verwijzen, meestal de Bronovo apotheek in Den Haag. Dat vind ik van de zotte. En je dan de financiële sjaak bent als je niet zelf naar die apotheek kan rijden.Vroeger waren veel artsen ook apotheekhoudend. Het zijn juist de apothekers geweest die daar met succes tegen geprotesteerd hebben. Op zich hadden zij hun punt (belangenverstrengeling). Maar nu zij wel de lusten hebben van deze splitsing accepteren ze niet de lasten (24/7 open, om de beurt, eentje dus)
Laatst gewijzigd door tenormin op 30 dec 2013 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Nou Degrelle, stop met klagen en doe er iets aan. Word apotheker en open een keten die wel apotheken heeft die 24/7 open zijn. Het is als ik jou moet geloven zo'n gat in de markt dat mislukken onmogelijk is.Degrelle schreef:Maar nu zij wel de lusten hebben van deze splitsing accepteren ze niet de lasten (24/7 open, om de beurt, eentje dus)
We kunnen immers ook 24 uur per dag een telefoon bestellen. Mits je maar negeert dat deze niet direct beschikbaar is, en een levertijd kent.
Het is juist geen gat in de markt. Waar zeg ik dat ergens? Het is een gebrek aan noodzakelijke service.kuklos schreef: Nou Degrelle, stop met klagen en doe er iets aan. Word apotheker en open een keten die wel apotheken heeft die 24/7 open zijn. Het is als ik jou moet geloven zo'n gat in de markt dat mislukken onmogelijk is.
We kunnen immers ook 24 uur per dag een telefoon bestellen. Mits je maar negeert dat deze niet direct beschikbaar is, en een levertijd kent.
En als ik een probleem aankaart moet ik het dan direct oplossen?
Oh, dus er is toch niet zoveel behoefte aan.Degrelle schreef:Het is juist geen gat in de markt.
Als jij vindt dat een ander iets moet doen en dus over een ander wil beslissen dan verwacht ik wel wat meer actie dan dit.Degrelle schreef:En als ik een probleem aankaart moet ik het dan direct oplossen?
Weinig, er is ook niet veel behoefte aan defibrileerapparaten, aan 24 uurs parate hartchirurgen, maar gelukkig zijn ze er wel als je ze nodig hebt.kuklos schreef:Oh, dus er is toch niet zoveel behoefte aan.Degrelle schreef:Het is juist geen gat in de markt.
Wij zijn een vrij land, jij mag vinden wat je wil en jij mag ook proberen om op deze manier een topic te laten verzanden.kuklos schreef:Als jij vindt dat een ander iets moet doen en dus over een ander wil beslissen dan verwacht ik wel wat meer actie dan dit.degrelle schreef:En als ik een probleem aankaart moet ik het dan direct oplossen?
Inderdaad is het een vrij land, maar jij wil mensen iets verplichten.Degrelle schreef:Wij zijn een vrij land, jij mag vinden wat je wil en jij mag ook proberen om op deze manier een topic te laten verzanden.
Zoals anderen al hebben gezegd, in geval van echte nood kunnen mensen 112 bellen voor een arts of een ambulance. In geval van mensen die hun medicijnen vergeten zijn, tja, dan moeten ze er tijdig aan denken. En mensen die geen medicijnen vergeten zijn, maar ze direct nodig hebben? Daarvoor is dus die arts die een ambulance kan bellen of een ziekenhuis.
Hangt er vanaf, bij noodgevallen , bezorgen ze het .En je dan de financiële sjaak bent als je niet zelf naar die apotheek kan rijden.
ik snap het idee wel, het is ook raar dat er 6 apotheken zijn en geen enkele is open, of dat er wel huisartsen zorg is in de buurt maar geen apotheker. Het is ook echt niet leuk als je meot reizen (of betalen om te bezorgen) als je echt ziek bent maar het probleem zijn eigenlijk de kosten van het openhouden van veel apotheken.
ik denk eigenlijk dat de vraag is: hoe veel extra premie willen we betalen om minder lang te hoeven reizen naar een apotheek. een beetje een soort van geld - afstand verhouding zeg maar. Ik weet niet of er nu een regel bestaat die stelt binnen hoeveel kilometer er een apotheek moet zijn, maar als die er is, dan is natuurlijk de vraag wat het zou kosten om dat aantal kilometer kleiner te laten worden.
ik denk eigenlijk dat de vraag is: hoe veel extra premie willen we betalen om minder lang te hoeven reizen naar een apotheek. een beetje een soort van geld - afstand verhouding zeg maar. Ik weet niet of er nu een regel bestaat die stelt binnen hoeveel kilometer er een apotheek moet zijn, maar als die er is, dan is natuurlijk de vraag wat het zou kosten om dat aantal kilometer kleiner te laten worden.
Bingo, volledig mee eens.Isabel1 schreef:Het is ook echt niet leuk als je meot reizen (of betalen om te bezorgen) als je echt ziek bent maar het probleem zijn eigenlijk de kosten van het openhouden van veel apotheken.
Maar de (meeste) medicijnen die een apotheek verstrekt zijn op doktersvoorschrift. Dus een dokter blijft nodig.
Weer volledig mee eens.Isabel1 schreef:ik denk eigenlijk dat de vraag is: hoe veel extra premie willen we betalen om minder lang te hoeven reizen naar een apotheek. een beetje een soort van geld - afstand verhouding zeg maar. Ik weet niet of er nu een regel bestaat die stelt binnen hoeveel kilometer er een apotheek moet zijn, maar als die er is, dan is natuurlijk de vraag wat het zou kosten om dat aantal kilometer kleiner te laten worden.