Pagina 2 van 5

Re: CZ misleid klanten

Geplaatst: 07 jan 2014 19:27
door olaf79
bart.jenje schreef:Oplossing van de CZ voor mijn probleem ga toch naar een andere zorg verzekeraar die dit wel vergoed dit terwijl zij weten dat dit praktisch niet mogelijk is. Beste Evelien ik heb het recht en de CZ de plicht mij op de hoogte te stellen van wijzigingen in de voorwaarden en ik ben niet verplicht om op welke website dan ook te gaan zoeken of zij iets veranderen zij dienen mij op de hoogte te stellen van de veranderingen en officieel moet ik zelfs akkoord gaan met de veranderingen en met iets wat mij niet verteld is in een brief of anderzijds kan ik niet akkoord gaan of overstappen van verzekering in de reacties ga je ervan uit dat ik iets moet dat is fout de verzekering moet mij informeren. Het is niet dat ik zit te suffen ik heb geen plicht om steeds te onderzoeken of er iets veranderd de verzekering in dit geval CZ is verplicht door de wet om mij te informeren.
Bart, je hebt niet helemaal door hoor het bij zorgverzekeringen werkt. Je gaat elk jaar een contract aan voor 1 jaar. Na dat jaar ben je zo vrij als een vogel om te gaan en te staan waar je wilt. Dat geldt echter ook voor CZ. Uiteraard moeten zij vergoeden wat er wettelijk via het CZV is geregeld.
Elk jaar krijg je van je huidige verzekeraar rond half december een voorstel voor een nieuw contract voor weer een jaar. Dit contract is geen voortzetting van het vorige (kan ook niet want de wet veranderd steeds), maar een aanbieding voor een nieuw contract. Op het moment dat je niks doet, dan ga je akkoord met de nieuwe voorwaarden. Ga je niet akkoord, dan moet je voor 1 januari opzeggen.
Zo is het wettelijk geregeld.

Re: CZ misleid klanten

Geplaatst: 07 jan 2014 19:29
door olaf79
bart.jenje schreef:Beste Choocomel,

Wie is de CZ om mij te verlichten anderen lastig te vallen met mijn medicijn gebruik maar ik heb een oplossing geef me jouw adres dan ga jij voor mij toch op de medicijnen zitten wachten Deal?
Wat een onzin zeg. Bij de apotheek moet je ook vaak wachten en in de rij staan. Als je het via internet besteld kan je het op je werk laten bezorgen of als je niet thuis bent op een afhaallocatie.

Re: CZ misleid klanten

Geplaatst: 07 jan 2014 19:33
door bart.jenje
Beste Choocomel,

Wie is de CZ om mij te verlichten anderen lastig te vallen met mijn medicijn gebruik maar ik heb een oplossing geef me jouw adres dan ga jij voor mij toch op de medicijnen zitten wachten Deal?

Re: CZ misleid klanten

Geplaatst: 07 jan 2014 19:38
door bart.jenje
Beste Olaf,
wat je zegt klopt niet want je moet je oude verzekering voor 1 januari opzeggen anders wordt deze automatisch verlengt dit geeft aan dat een zorg verzekering niet voor een jaar is en automatisch verlengen van een abonnement mag niet meer alleen hebben de machtige zorg verzekeraars weer een speciale positie. Automatisch akkoord gaan met een offerte wat dit dan is is wettelijk verboden. er klopt dus niets van je verhaal.

Re: CZ misleid klanten

Geplaatst: 07 jan 2014 19:39
door choocomell
is goed deal, stuur maar privé berichtje, krijg je van mijn de adres van mijn werk. Onze pand is tot 23:00 open en ik zelf ben doordeweeks vaak tot 22:00 aanwezig. Er is altijd iemand aanwezig in de pand ik heb er geen problemen mee want ik laat het ook hier bezorgen als ik niet thuis ben.

Re: CZ misleid klanten

Geplaatst: 07 jan 2014 19:42
door olaf79
bart.jenje schreef:Beste Olaf,
wat je zegt klopt niet want je moet je oude verzekering voor 1 januari opzeggen anders wordt deze automatisch verlengt dit geeft aan dat een zorg verzekering niet voor een jaar is en automatisch verlengen van een abonnement mag niet meer alleen hebben de machtige zorg verzekeraars weer een speciale positie. Automatisch akkoord gaan met een offerte wat dit dan is is wettelijk verboden. er klopt dus niets van je verhaal.
Het is geen abonnement. Het is zo afgesproken in de wet via een democratisch besluit. Bevalt je dat ook al niet, ga dan de politiek in of verhuis naar een land waar het je wel bevalt.
Je contract wordt verlengt onder de nieuwe voorwaarden die je automatisch krijgt voor het einde van de periode. Je krijgt dan ook te horen wat het komende jaar de kosten zijn. Bevalt het niet, dan ga je fijn naar een ander. Dat jij de nieuwe voorwaarden niet leest, is jouw probleem.

Re: CZ misleid klanten

Geplaatst: 07 jan 2014 19:45
door bart.jenje
Olaf,
Dit gaat tegen het gelijkheidsprincipe in wat in onze grondwet staat dus ik betwijfel of onze wetten in conflict zijn met de grondwet.

Re: CZ misleid klanten

Geplaatst: 07 jan 2014 19:46
door bart.jenje
Bovendien moet je de voorwaarden wel krijgen van de verzekeraar iets wat ik niet krijg kan ik niet lezen en dus niet weten.

Re: CZ misleid klanten

Geplaatst: 07 jan 2014 19:49
door eleven
bart.jenje schreef:Bovendien moet je de voorwaarden wel krijgen van de verzekeraar iets wat ik niet krijg kan ik niet lezen en dus niet weten.
Dus nog eens mijn vraag.
Je wist dus ook niet, wat je moest betalen aan premie voor 2014?

Re: CZ misleid klanten

Geplaatst: 07 jan 2014 20:09
door bart.jenje
De premie van alle verzekeringen zijn omlaag gegaan dus maakte ik mij daarover niet druk omdat ik al tevreden was met de premie in 2013. Bovendien ben ik de laatste maanden van 2013 bezig geweest met een aantal grote problemen in mijn privé leven die mij helemaal in beslag namen.

Re: CZ misleid klanten

Geplaatst: 07 jan 2014 20:12
door eleven
bart.jenje schreef:De premie van alle verzekeringen zijn omlaag gegaan dus maakte ik mij daarover niet druk omdat ik al tevreden was met de premie in 2013. Bovendien ben ik de laatste maanden van 2013 bezig geweest met een aantal grote problemen in mijn privé leven die mij helemaal in beslag namen.
Er is alleen de basisverzekering goedkoper geworden.

Dus het maakte jou niets uit, of de aanvullende verzekeringen, misschien omhoog gegaan zijn?

Dus niet geïnformeerd, lachwekkend!

Re: CZ misleid klanten

Geplaatst: 07 jan 2014 20:28
door olaf79
bart.jenje schreef:Olaf,
Dit gaat tegen het gelijkheidsprincipe in wat in onze grondwet staat dus ik betwijfel of onze wetten in conflict zijn met de grondwet.
Ik snap er helemaal niks van. Misschien ligt het aan mij hoor. Iedereen heeft exact dezelfde rechten. Jouw verzekeraar heeft je geïnformeerd want je hebt een nieuw polisblad ontvangen.

Re: CZ misleid klanten

Geplaatst: 07 jan 2014 20:29
door bart.jenje
ik heb geen aanvullende verzekering kan ik niet betalen

Re: CZ misleid klanten

Geplaatst: 07 jan 2014 20:29
door olaf79
bart.jenje schreef:De premie van alle verzekeringen zijn omlaag gegaan dus maakte ik mij daarover niet druk omdat ik al tevreden was met de premie in 2013. Bovendien ben ik de laatste maanden van 2013 bezig geweest met een aantal grote problemen in mijn privé leven die mij helemaal in beslag namen.
Waarom denk je dat die premie omlaag is gegaan? Kostenbesparingen. O.a. door bijvoobeeld medicijnen via internet te verstrekken (zgn internet apotheek)

Re: CZ misleid klanten

Geplaatst: 07 jan 2014 20:32
door eleven
bart.jenje schreef:ik heb geen aanvullende verzekering kan ik niet betalen
Dacht ik al! :lol:

Re: CZ misleid klanten

Geplaatst: 07 jan 2014 20:47
door Jolijn
anders moet ik maar bewijzen dat ik de brief die zij zeggen verstuurt te hebben niet ontvangen heb.

als er iets wijzigt in een contract wat ik heb met iemand de contractant die iets wil wijzigen dient de andere partij daarover te informeren en is verplicht zich ervan te overtuigen dat de andere partij deze informatie heeft ontvangen.

Bovendien moet je de voorwaarden wel krijgen van de verzekeraar iets wat ik niet krijg kan ik niet lezen en dus niet weten.

De premie van alle verzekeringen zijn omlaag gegaan dus maakte ik mij daarover niet druk omdat ik al tevreden was met de premie in 2013


Hoe wist je dat jouw premie omlaag gegaan was?

Re: CZ misleid klanten

Geplaatst: 07 jan 2014 20:51
door eleven
Jolijn schreef:anders moet ik maar bewijzen dat ik de brief die zij zeggen verstuurt te hebben niet ontvangen heb.

als er iets wijzigt in een contract wat ik heb met iemand de contractant die iets wil wijzigen dient de andere partij daarover te informeren en is verplicht zich ervan te overtuigen dat de andere partij deze informatie heeft ontvangen.

Bovendien moet je de voorwaarden wel krijgen van de verzekeraar iets wat ik niet krijg kan ik niet lezen en dus niet weten.

De premie van alle verzekeringen zijn omlaag gegaan dus maakte ik mij daarover niet druk omdat ik al tevreden was met de premie in 2013


Hoe wist je dat jouw premie omlaag gegaan was?
:?:

Re: CZ misleid klanten

Geplaatst: 07 jan 2014 21:11
door bart.jenje
Beste Evelien,
Jou reactie is beneden alle peil ik lag jou ook niet uit omdat je zo verschrikkelijk dom reageert.
Graag een excuus!!!

Re: CZ misleid klanten

Geplaatst: 07 jan 2014 21:19
door bart.jenje
Ik weet niet of mijn premie omlaag is gegaan ik weet alleen dat er geen premies zijn gestegen en als je tot over je oren in de **** zit heb je wel wat anders aan je hooft dan een paar tientjes van je zorg verzekering.

Re: CZ misleid klanten

Geplaatst: 07 jan 2014 21:24
door eleven
bart.jenje schreef:Beste Evelien,
Jou reactie is beneden alle peil ik lag jou ook niet uit omdat je zo verschrikkelijk dom reageert.
Graag een excuus!!!
Beste Bart,

Ik zou het ook niet fijn vinden,als mij iemand attent maakt, dat er iets niet klopt.
Mijn reactie is niet beneden alle peil, maar berust op normale toedracht, hoe CZ werkt.

Trouwens mijn naam is Eleven en niet Evelien. :wink: