LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mc Donnalds gooit mij de zaak uit, onterecht.

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
daltrakop

Re: Mc Donnalds gooit mij de zaak uit, onterecht.

Ongelezen bericht door daltrakop »

mika21 schreef:Hoor het verhaal maar van 1 kant, maar als ik het lees dat je zelf ook 'nogal te keer bent gegaan' (autisme of niet) dan zal het er niet beter of geworden zijn.
Je had er beter aan gedaan om gewoon de wijste te zijn en rustig weg te gaan en er gewoon niet meer terug te komen.
Ruzie maken lost niks op.
Daar heb je gelijk in. (Autisme of niet) ... dat is je onbekend begrijp ik.
maar inderdaad gewoon weg laten sturen als een klein kind en maar doen of er niets aan de hand is, is ook een oplossing. Dat ik daar niet meer zal komen is duidelijk maar ik mag toch wel voor mijzelf opkomen?
Laatst gewijzigd door daltrakop op 10 jan 2014 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik had dus begrepen dat je dat broodje al op had, de zaak verlaten had, en daarna weer terug kwam? Dan kan ik me voorstellen, als je daar zit te kletsen zonder dat er iets wordt bestelt, dat je dan aangesproken wordt als een hangoudere. Immers, je bent 'opnieuw' klant.

Geen idee ook op wat voor toonhoogte jullie aan het praten waren. Zou het kunnen dat jullie conservatie nogal duidelijk door de zaak heen te horen was? Dan kan ik me de irritatie ook nog wel eens voorstellen.

En discriminatie vanwege je autisme, sorry, heb jij dan een etiket op je voorhoofd 'autist'? Ik niet namelijk. Ik kan je misschien wel begrijpen, maar ieder verhaal heeft twee kanten, snap je. Dit verhaal ook. Misschien kun je het beter laten voor wat het is, je kunt je er verder kwaad om maken, maar je komt er toch al niet veel, en je kwaad maken, daar heb je alleen maar jezelf mee.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

daltrakop schreef:
Jolijn schreef:De baas kan toch gewoon navragen of er idd koffie besteld is en zal toch ook weten of er problemen zijn met een koffiemachine ofzo?
Inderdaad.... zo simpel. Ik denk dat er ook niet veel mensen geweest zijn die broodje ei zonder bacon en zonder kaas besteld hebben en dat zonderblad menemen op een scootmobiel.
gewoon even navragen ... simpeler kan het bijna niet.
Dus heb ik het vermoedde dat er iets anders aan de hand was maar wat?
Daar kom je toch niet meer achter wat er werkelijk aan de hand was. En, zoals je zelf toegeeft, heb je ook met stemverheffing gesproken. Zou deze McDonalds in de toekomst maar mijden, indien mogelijk. Zijn toch wel meer plekken in Hoog Catharijne, neem ik aan? Als alles precies is gegaan zoals je schrijft, nou, mij zagen ze er echt niet meer terug.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

En wat je ook kan doen is nog een andere keer even terug gaan als het rustig is, op een maandagmiddag of zo, en dan proberen rustig een en ander uit te praten, dat je vraagt waarom hij nou zo deed, omdat je je nergens van bewust was. Misschien is dat nog het beste.

daltrakop

Ik heb geen moment gemeld dat ik gediscrimineerd ben door mijn Autisme dus heb geen idee waarom je dat schrijft.
ik heb wel gemeld dat ik het broodje altijd direct opeet en dus nooit te zien is of ik wel of niet een broodje heb gegeten. In andere zaken heb ik daar nooit een probleem mee en mag ik gewoon mijn broodje direkt opeten.
kunt je de irritatie voorstellen als er op een bepaalde manier gesproken wordt... van wie?
Van de baas die zegt dat ik de zaak moet verlaten of van mij als klant die zomaar weggestuurd wordt als een klein kind?
jij kunt je voorstellen dat als er twee ouderen in een restaurant met elkaar praten en nog niets besteld hebben dat ze aangesproken worden als hangouderen.. wat het ook wezen mag.
Ik heb dat vooroordeel niet. Ik denk dat die twee mensen het gezellig hebben met elkaar en straks misschien iets lekkers gaan uitzoeken. Dus wat hier gebeurd is, vind ik niet normaal.

mika21

Ongelezen bericht door mika21 »

daltrakop schreef:
mika21 schreef:Hoor het verhaal maar van 1 kant, maar als ik het lees dat je zelf ook 'nogal te keer bent gegaan' (autisme of niet) dan zal het er niet beter of geworden zijn.
Je had er beter aan gedaan om gewoon de wijste te zijn en rustig weg te gaan en er gewoon niet meer terug te komen.
Ruzie maken lost niks op.
Daar heb je gelijk in. (Autisme of niet) ... dat is je onbekend begrijp ik.
maar inderdaad gewoon weg laten sturen als een klein kind en maar doen of er niets aan de hand is, is ook een oplossing. Dat ik daar niet meer zal komen is duidelijk maar ik mag toch wel voor mijzelf opkomen?
Tuurlijk mag je voor jezelf opkomen, maar soms is het beter om de wijste te zijn. (En het doet hier ter zake of ik wel/niet zou weten wat autisme is.)
De volgende keer niet meer naar die winkel en je rust ergens anders zoeken.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Dat broodje wat je gegeten had kun je niet meerekenen want je hebt je broodje gegeten
en het pand verlaten, daarna ben je weer terug gegaan dus was je op dat moment weer een nieuwe
klant.

Mc Donalds is in het algemeen een heel druk fastfoodrestaurant en als alle plaatsen bezet worden gehouden door mensen die niets nuttigen dan zorgt dat ervoor dat andere klanten weg blijven want
er is tenslotte geen zitplaats.
Mc. Donalds is eten en wegwezen.

mika21

Ongelezen bericht door mika21 »

Hier heb ik ook trouwens de indruk dat je per se gelijk wil hebben, dus vermoed ik dat het daar ook zo gegaan is.

daltrakop

tenormin schreef:
daltrakop schreef:
Jolijn schreef:De baas kan toch gewoon navragen of er idd koffie besteld is en zal toch ook weten of er problemen zijn met een koffiemachine ofzo?
Inderdaad.... zo simpel. Ik denk dat er ook niet veel mensen geweest zijn die broodje ei zonder bacon en zonder kaas besteld hebben en dat zonderblad menemen op een scootmobiel.
gewoon even navragen ... simpeler kan het bijna niet.
Dus heb ik het vermoedde dat er iets anders aan de hand was maar wat?
Daar kom je toch niet meer achter wat er werkelijk aan de hand was. En, zoals je zelf toegeeft, heb je ook met stemverheffing gesproken. Zou deze McDonalds in de toekomst maar mijden, indien mogelijk. Zijn toch wel meer plekken in Hoog Catharijne, neem ik aan? Als alles precies is gegaan zoals je schrijft, nou, mij zagen ze er echt niet meer terug.
hebt volkomen gelijk. Er zijn meer plekken zoals Starback en V&D. Daar is het altijd vriendelijk en erg behulpzaam. Bij starback vinden ze het leuk als ik even blijf want meestal ben ik snel weer weg. Ik kom ook bij Mc Donalds waar het ook vriendelijk aan toe gaat zoals, schiphol, hilversum, the Wall enz.. maar inderdaad deze ligt op mijn route maar zal er snel voorbij rijden.

daltrakop

mika21 schreef:Hier heb ik ook trouwens de indruk dat je per se gelijk wil hebben, dus vermoed ik dat het daar ook zo gegaan is.
Mika21 dat is inderdaad jouw gevoel en zal het niet tegenspreken.
vind het echter wel moeilijk te begrijpen waarin ik dan gelijk wil hebben..
Dat ik onterecht weggestuurd ben of dat ik de behandeling onjuist vind?

Als U ergens staat of zit en wordt onterecht weggestuurd en u zegt daar wat van, is dat gelijk willen hebben? Of bedoelt U iets anders?

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Als U ergens staat of zit en wordt onterecht weggestuurd en u zegt daar wat van, is dat gelijk willen hebben? Of bedoelt U iets anders?
Als mij dat zou overkomen, dan ging ik daar weg en kwam ik daar niet meer terug ( wil blijkbaar mijn geld niet ). Het laatste wat ik zou doen is hier een hoop misbaar om maken en/of anderen daarmee lastig vallen.

daltrakop

snuffel1 schreef:U besteld een broodje verlaat de zaak en komt later weer terug in bijzijn van een bekende. Die bekende doet er 10 minuten over om 2 bekers koffie te bestellen maar komt onverrichte zaken weer terug. 10 minuten wachten op 2 koffie bij een fastfood restaurant gaat er bij mij niet in. M.i. heeft die bekende geen bestelling gedaan maar iets geheel anders dat 10 minuten duurde. Vervolgens gaat u samen kwebbelen zonder de intentie te hebben alsnog koffie te gaan halen en tja dat gaat ten koste van de omzet. Mc Donalds traint elke medewerker op communicatieve vaardigheden dus moet er wel heel wat gebeuren voordat die ingestudeerde glimlach verdwijnt. U moet het wel heel bont gemaakt hebben voor u de tent uitgelazert wordt. Wat wel grappig is dat u zich vanwege ouderdom gediscrimineerd voelt maar is dat wel zo? iedereen die de Mc Donalds als hangplek gebruikt gaat er met kop en kont uit en denk nu echt niet dat u vanwege u ouderdom een voorkeurspositie inneemt.
Snuffel1 het is mijn niet de bedoeling U te overtuigen maar ik weet uit ervaring dat het soms nog langer duurt dan 10 minuten. Maar dan nog, waar zit het probleem?
het valt mij op dat U er dan zelf maar wat van maakt en mijn kennis andere mogelijkheden toedicht.
De attentie was er juist wel om koffie te halen maar wilde het niet horen.
Laatst gewijzigd door Radar op 10 jan 2014 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: off-topic.

daltrakop

angel1978 schreef:
Als mij dat zou overkomen, dan ging ik daar weg en kwam ik daar niet meer terug ( wil blijkbaar mijn geld niet ). Het laatste wat ik zou doen is hier een hoop misbaar om maken en/of anderen daarmee lastig vallen.
Als ik U daarmee lastig val is het het beter om dit draadje niet volgen.
U zou het anders doen dan ik en zoals ik het lees ervaart U het ook anders.
daar heb ik respect voor. We zijn tenslotte verschillende mensen met verschillende opvattingen en meningen. Leeftijd zal ook een grote rol kunnen spelen. Maar daarom mag ik het ook op mijn manier doen en dat is aandacht vragen voor een probleem wat bij mij op mijn weg kwam.
iets wat niet juist is of als zodanig ervaren, mag toch gemeld worden?
Misschien is dat wel de reden dat U op het forum zit?
Tnx

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

ik heb geen behoefte aan jouw oordelen of werk je soms bij Mc Donalds?
En we zijn weer rond.
Nu nog de vraag of alleen mensen willen reageren die dit ook daadwerkelijk hebben meegemaakt of alleen constructieve bijdragen kunnen leveren en we zijn weer terug bij af ;)

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

daltrakop schreef:
sadfly schreef:Volgens mij was de baas bang dat 2 senioren de kassa beroven en er snel met de scooter vandoor gaan.
En meschien nog lang zitten zonder eten vlak naast een scooter. Hoe stom het ook klint ik denk dat er een combinatie van factoren is waar de scooter er 1 van is. Zeker als je met ze tweeen er vlak naast zit. Denk eens in die richting. Weet niet zeker of het ene mac donalds is die op een overval gevoelig plaats zit.

De baas heeft gewoon raar gereageerd. Maar wie gaat er nu eigelijk naar de mac donalds ? :o
Even voor de duidelijkheid... die scooter is een scootmobiel.. ik ben dubbel gehandycapt.
Misschien koos hij de zwakste uit om zo sterk overte komen... ik weet het niet.
Lijkt me slechte zaak. Waarom zou hij iemand uitkiezen? Is dit reclame voor zijn zaak dan.
Ik zou klacht indienen bij mcd hoofdkantoor.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Mc Donalds is in het algemeen een heel druk fastfoodrestaurant en als alle plaatsen bezet worden gehouden door mensen die niets nuttigen dan zorgt dat ervoor dat andere klanten weg blijven want

daltrakop

olaf79 schreef:
daltrakop schreef:
sadfly schreef:Volgens mij was de baas bang dat 2 senioren de kassa beroven en er snel met de scooter vandoor gaan.
En meschien nog lang zitten zonder eten vlak naast een scooter. Hoe stom het ook klint ik denk dat er een combinatie van factoren is waar de scooter er 1 van is. Zeker als je met ze tweeen er vlak naast zit. Denk eens in die richting. Weet niet zeker of het ene mac donalds is die op een overval gevoelig plaats zit.

De baas heeft gewoon raar gereageerd. Maar wie gaat er nu eigelijk naar de mac donalds ? :o
Even voor de duidelijkheid... die scooter is een scootmobiel.. ik ben dubbel gehandycapt.
Misschien koos hij de zwakste uit om zo sterk overte komen... ik weet het niet.
Lijkt me slechte zaak. Waarom zou hij iemand uitkiezen? Is dit reclame voor zijn zaak dan.
Ik zou klacht indienen bij mcd hoofdkantoor.
Is gedaan en zij vinden dit net zo kwalijk.

daltrakop

Chocomelk schreef:Mc Donalds is in het algemeen een heel druk fastfoodrestaurant en als alle plaatsen bezet worden gehouden door mensen die niets nuttigen dan zorgt dat ervoor dat andere klanten weg blijven want
Kan ik mij ook voorstellen maar raag dan aan iemand of je kunthelpen want je weet de oorzaak niet.. service heet dat... of fatsoen...
maar nogmaals ik kom uit een andere tijd...

Het was overigens voor 90 procent leeg..

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ik denk dat het zo is gegaan: jullie zitten daar te zitten zonder een bestelling, dat is uiteraard niet de bedoeling van een fastfood dus worden jullie er op aangesproken (op een nette manier), dat bevalt jou niet en spreekt de man op hoge toon tegen. Die pikt dat niet (terecht) en voila het probleem is een feit.

Niemand hier was erbij dus meer kan ik er niet van maken. Zou de kant vd eigenaar/personeel weleens willen horen.

arthur2000

Ongelezen bericht door arthur2000 »

Deze zaak moet nader onderzocht worden.
Misschien zelfs politiewerk!
Of buurtbemiddeling/horecabemiddeling!

Misschien zelfs de Rijdende Rechter!

Gesloten