LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vraag voor vroem

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
tenormin

Re: vraag voor vroem

Ongelezen bericht door tenormin »

Chocomelk schreef:
tenormin schreef: @teunbosseman, natuurlijk is het logisch dat, als haar partner flauwvalt van de pijn, ze: "stokroosje" door het lint gaat op het eind. En als men haar dan adviseert om maar een flinke neut te nemen, dan word je toch ook niet serieus genomen. Hoop dat Vroem ergens rondzwerft op de site om te antwoorden wat nu wel of niet door de beugel kan.
Een flinke neut nemen heeft TS hier niet in openingspost geschreven misschien op een
ander forum maar dat is hier niet aan de orde wat mensen op andere forums schrijven.
@Chocomelk, neen, dat werd aangeraden op Kassa forum, flink glas cognac. Alsof een forumlid daarover kan beslissen of iemand sowieso alcohol drinkt, zulk schrijven/advies vind ik wel wat ver gaan: weten wij op fora veel van vragenstellers? Maar ik stel, heel menselijk, op dat de partner stierf van de pijn (of hij nu te lang had gewacht of niet), én hij is hart, maag en darm patiënt; ik kan me voorstellen dat de partner even van het 'beleefde' pad afwijkt door de stress als ze die man uitgevloerd ziet liggen. Maar ja, kennelijk zijn hier heel beleefde, pijn verdragende en niet inlevende mensen aanwezig die zich zoiets niet kunnen voorstellen. Het zij zo. Dat alles verhard wist ik, dat het zo zwart/wit allemaal gesteld word maakt me bang voor een toekomst. Een toekomst zonder mededogen en het zich niet meer kunnen invoelen van een medemens.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Ts stels dat de desbetreffende persoon "out" ging door de pijn, is ze arts ? Zoals Vroem al stelt, daar kunnen meerdere oorzaken voor zijn en stress is er een van.
En hart / maagpatienten mogen ook paracetamol.
Alcohol icm met medicatie is inderdaad niet zo'n handig "advies".

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nou ik moet toch ff anders reageren sorry

Ik heb dus wel gehad eeens een keer snachts en keer op werk...zo zonder waarschuwing vooraf,niks aan de hand..boem raak,niet zeuren neeeee kloppen etc..dat je niet meer weet vanvoor of van achteren te leven zeg maar..

En ik ook zeeeeer probleemgebit,maar hier was niks aan de hand,overigens wel gewacht tot volgende ochtend..
En die keer op werk wel gelijk gebeld,ga niet afwachten,maar kan dus wel,
Nu heb ik apart lichaam,heb dingen die niet vaak voorkomen dus....misschien bij ander ook.
dat je tekeer gaat kan onmacht zijn....laten we wel zijn..

Als mijn man,niet voor kiespijn,maar iets anders hier zou liggen en komt geen dokter zeg ik hem netjes ff de wArheid....enk ik..uit paniek..

Mischien was ts bang hartklachten straks zo erg dat hart ???op. Hol slaat...
Kan allemaal conclusies trekken is altijd leuk maar verplaats je eens in,als er situatie zou zijn waarin je ook bang bent..

Hartklachten kan ook van alles zijn..hartruis,kloppingen etc of zware klachten dat zeg je niet,maar goed ik ga er zo even van uit...

Mijn tandarts heeft idd bed staan.moest keer vier bij haar zijn,,brug etc,,en ging koffie drinken in hun kamer stond bed etc,ze vertelde ja voor spoedgevallen,die doet ze dus wel,ze zei waarom iemand veel pijn laten hebben dienst hebben we toch dus,,kom maar,mooi vind ik..

Flauwvallen ja daar ga ik niet op in,zoveel pijn,dat ...laat maar,ik ben nog nooit flauwgevallen van pijn en toch al heeeeel wat...uh meegemaakt...

Hoop dat ie nu wel geholpen is,en ja gewoon paracetamolletje helpt ook niet hoor bij echte zenuw kiespijn,niks helpt,ja mssvhien flinke klap op wang...deden ze vroeger wel eens :lol: of idd sterke drank,maar hartpatiënt...

Kan iemand van oude garde zich dat nog herrineren,ik heb slecht gebit echt geerft twee kanten,heek fijn,is oom enige war ik erf :evil: en ,meer gezondheidsklachten maar goed :roll:

Mijn ouders waren bang,ja zou ik ook zijn rotte tanden,mijn god,ik niet ga lachend
Maar die stopte er altijd iets van kruidnagel in ofzo?
Zat in e
Klein kokertje,apotheek kopen.later mocht dat niet meer verkocht worden..verdoofde het en nam de pijn af..hielp wel...kent iemand dat??

Vraag me af war het nou precies was...

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

zonder extra info, oa wederhoor van betreffende tandartsen , kan men hier verder weinig tot niets mee.
Wat mij wel bevreemd is dat het over twee tandartsen gaat? normaal heeft per regio/kring 1 tandarts de nacht/weekend dienst, al dan niet per dag gesplitst.
TS kan eventueel een klacht indienen bij de klachtencommissie waar betreffende tandartsen zijn aangesloten , NMT of ANT meestal.
Dan zal alles meegewogen worden, want die krijgen complete inzage in alles wat ter zake doet hierbij.
.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

rozemarijntje schreef:Klein kokertje,apotheek kopen.later mocht dat niet meer verkocht worden..verdoofde het en nam de pijn af..hielp wel...kent iemand dat??

Vraag me af war het nou precies was...

Nee dat ken ik niet.
Wel heb ik eens gehoord spoelen met Wodka dus weer uitspuugen maar
of dat helpt ik weet het niet.

Geen idee of TS haar partner gisteren nog van de kiepsijn is verlost en anders
zal het hopenlijk vandaag zijn.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Chocomelk schreef:
Geen idee of TS haar partner gisteren nog van de kiepsijn is verlost
Over kiepsijn hoef je je geen zorgen te maken, choco. :wink:

Chocomelk

witte angora schreef:
Chocomelk schreef:
Geen idee of TS haar partner gisteren nog van de kiepsijn is verlost
Over kiepsijn hoef je je geen zorgen te maken, choco. :wink:
Want ?

witte angora

Je schreef: kiepsijn

Kiepsijn bestaat niet bij mijn weten, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Kiespijn wel, maar dat is wat anders.

Chocomelk

witte angora schreef:Je schreef: kiepsijn

Kiepsijn bestaat niet bij mijn weten, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Kiespijn wel, maar dat is wat anders.
Ohjee ja ik bedoelde dus KIESPIJN

witte angora

Dat snapte iedereen, ik ook, was even een plagerijtje. ;)

Maar nu maar weer ontopic, voor zover er nog iets over geschreven kan/hoeft te worden.

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

heb het topic op VARA kassa ook gevonden.
Wat mij dan verbaasd is dat er midden in de nacht een tandarts op moet komen draven, maar dat de pijn blijkbaar toch niet zo erg is dat er vervolgens gewoon de hele zondag doorgelopen wordt en tot vandaag (als..) gewacht wordt met tandartsbezoek, want men wil niet meer naar die tandartsen toe. Terwijl die blijkbaar ondanks uitschelden de toegang niet weigeren.
Als het dan zo erg is was de optie van de ochtendafspraak lijkt mij met beide handen aangegrepen.
De spoeddienst is nergens, niet alleen bij de tandarts, een soort 24 uurs Appie H. voor pijnklachten.
Ik mis nu toch wel heel erg de versie van beide tandartsen.

witte angora

stokroosje schreef:Hallo dit was geen gewone kiespijn en de pijn was niet te houden, ik kon mijn verhaal niet eens doen, dat er hartklachten en darmklachten in het spel waren kon ik niet eens kwijt. Werd ook niks gevraagd verder. Heb de tandartsen nog wel even goed verrot gescholden, normaal niet mijn ding, maar waar blijft het gevoel voor menselijkheid bij een tandarts en het flauwvallen kwam wel van de pijn. Is dit de zorg van tegenwoordig. We bellen niet elke week. Dit was de eerste keer. Snel wegdrukken daar zijn ze goed in
Niemand was erbij natuurlijk, en niemand weet het voortraject of wat er verder aan de hand is, en is geweest. Kiespijn kan inderdaad behoorlijk heftig zijn, zeker als er een wortelkanaalbehandeling nodig is. Dan verga je van de pijn, en als dat op komt zetten op het moment dat je wilt gaan slapen, is dat het enige dat je nog voelt.

Ik heb wel een mening, gebaseerd op de dingen die je schrijft, maar aangezien ik het alleen met de info moet doen zoals het er staat, en het verhaal van de andere kant niet gehoord heb (alhoewel ik wel een vermoeden heb, maar daar kan ik uiteraard naast zitten) zal ik die verder niet ventileren.

Mijns inziens is het wijsheid een rustig en openhartig gesprek aan te gaan, immers, het is wel je zorgverlener, en het is toch veel prettiger als de contacten soepeler verlopen, op het moment dat het nodig is. Dan hoef je nog geen vrienden van elkaar te zijn, als er maar respect over en weer kan zijn, dat is toch wel het minimale wat je elkaar kunt gunnen.

stokroosje

Ongelezen bericht door stokroosje »

Dat er 2 tandartsen kwamen, komt omdat wij niet samenwonen en mijn vriend in een andere plaats als ik. De arts in mijn plaats verwees hem naar zijn eigen plaats 20 km verder. Dus dat hebben we later maar geprobeerd. Alle 2 hebben helemaal niks gevraagd, van hoelang de pijn al duurde of wat dan ook. Dr. Vroem mag de beidde versies, maar ze hebben alle 2 niks waarop ze hun besluit kunne baseren, want ze vroegen niks en ik werd heel snel weer weggedrukt. Zoals ik op de andere site al zei, mijn zwager was tandarts en ik weet niet beter, dat mensen met deze pijnklachten worden geholpen.

Chocomelk

stokroosje schreef:Dat er 2 tandartsen kwamen, komt omdat wij niet samenwonen en mijn vriend in een andere plaats als ik. De arts in mijn plaats verwees hem naar zijn eigen plaats 20 km verder. Dus dat hebben we later maar geprobeerd. Alle 2 hebben helemaal niks gevraagd, van hoelang de pijn al duurde of wat dan ook. Dr. Vroem mag de beidde versies, maar ze hebben alle 2 niks waarop ze hun besluit kunne baseren, want ze vroegen niks en ik werd heel snel weer weggedrukt. Zoals ik op de andere site al zei, mijn zwager was tandarts en ik weet niet beter, dat mensen met deze pijnklachten worden geholpen.
Is hij nu geholpen ?

Josephien12

Ongelezen bericht door Josephien12 »

vroem schreef: Ik mis nu toch wel heel erg de versie van beide tandartsen.
TS beschrijft een situatie. Naar aanleiding van die beschreven situatie wordt een mening gevraagd. Niet meer en niet minder. Jammer dat sommigen hier steeds moeten denken dat het hier een rechtbank is met hoor en wederhoor.

Als ik het verhaal lees vind ik het gewoon schandalig. Tuurlijk, als een van mijn "vaste" klanten snachts belt zou ik als tandarts ook zeggen dat ie de pot op kan. Als de situatie zo hevig is als TS beschrijft is het niet meer als menselijk om er even naar te kijken.

Anders kies je maar een ander beroep, kun je altijd van 9 tot 5 werken.

witte angora

stokroosje schreef:Zoals ik op de andere site al zei, mijn zwager was tandarts en ik weet niet beter, dat mensen met deze pijnklachten worden geholpen.
Waarom gingen jullie dan niet naar je zwager toe?

witte angora

Josephien12 schreef:
TS beschrijft een situatie. Naar aanleiding van die beschreven situatie wordt een mening gevraagd. Niet meer en niet minder. Jammer dat sommigen hier steeds moeten denken dat het hier een rechtbank is met hoor en wederhoor.
Nee, het is geen rechtbank met hoor en wederhoor. Maar om zinvolle adviezen/meningen te kunnen geven zul je, voor zover mogelijk, over objectieve feiten moeten beschikken. Een subjectief verhaal van één kant, daar kun je weinig mee. Dan kunnen er adviezen gegeven worden die juist averechts uitpakken. En wat schiet een topicstarter (of aanhaker) daar mee op?

Chocomelk

witte angora schreef:
stokroosje schreef:Zoals ik op de andere site al zei, mijn zwager was tandarts en ik weet niet beter, dat mensen met deze pijnklachten worden geholpen.
Omdat die waarschijnlijk geen tandarts meer is zoals TS het omschrijft.

Chocomelk

Josephien12 schreef:

Als ik het verhaal lees vind ik het gewoon schandalig. Tuurlijk, als een van mijn "vaste" klanten snachts belt zou ik als tandarts ook zeggen dat ie de pot op kan. Als de situatie zo hevig is als TS beschrijft is het niet meer als menselijk om er even naar te kijken.

Anders kies je maar een ander beroep, kun je altijd van 9 tot 5 werken.
Vroem is tandarts dus die weet wel waar hij over praat.
TS heeft hier niet alles beschreven, andere leden haalde erbij wat TS op een ander
forum had beschreen en daar blijkt dat ze ook de tandarts niet echt menselijk behandeld heeft met
schelden, althans ik vind dat niet normaal.
Ik begrijp wel dat iemand teleurgesteld is, zeer zeker, maar dat kan ook op een fatsoenlijke manier gezegd worden dan zonder te schelden.

witte angora

Chocomelk schreef:
witte angora schreef:
Omdat die waarschijnlijk geen tandarts meer is zoals TS het omschrijft.
Ok ja, ik had even iets te snel gelezen blijkbaar. Maar als de zwager tandarts was, dan is dat in een verleden, en dingen uit het verleden kunnen nu eenmaal anders zijn dan in het heden... Misschien dat dit meespeelt in de teleurstelling?

Gesloten