Pagina 2 van 6
Re: apparaat kapot/ gelijk dreigen met trosradar
Geplaatst: 24 jan 2014 07:51
door kokka
[quote="alfatrion"
kokka schreef:Als een laptop nog geen twee jaar oud is, en hij is niet door oorzaak van buitenaf kapot gegaan, dan was deze blijkbaar niet conform.
Vanwaar de beperking tot twee jaar?
Als tussen de waarschijnlijke oorzaken er niet eentje tussen zit die voor rekening van de koper komt dan is het product non-conform.[/quote]
ik haal deze twee jaar aan omdat TS in zijn openingspost het heeft over langer als 1 jaar.
Re: apparaat kapot/ gelijk dreigen met trosradar
Geplaatst: 24 jan 2014 12:54
door Josephien12
snuffel1 schreef:Daarom neem ik het ook op voor Ts en niet voor de stampvoetende klant die verkeerd geïnformeerd is maar daar wel een eigen waarheid van maakt.
Mij valt op dat er nou eens een keer niemand is die zegt dat het zo graag een keer van de andere kant zouden willen horen
Re: apparaat kapot/ gelijk dreigen met trosradar
Geplaatst: 24 jan 2014 14:13
door tenormin
Josephien12 schreef: Mij valt op dat er nou eens een keer niemand is die zegt dat het zo graag een keer van de andere kant zouden willen horen
Hoe zou je "die andere kant" dan hier zijn/haar zegje willen laten doen? Opsporing gezocht inschakelen?
Re: apparaat kapot/ gelijk dreigen met trosradar
Geplaatst: 24 jan 2014 16:00
door BUNA
witte angora schreef:Hier even een bericht van een 'tegengasser'
Wat je collega betreft: als ik eerlijk mag zijn had ik die aangifte al lang gedaan. Moet ik er wel bij zeggen dat ik natuurlijk niet op de hoogte ben van de besluitvormingsprocessen in jullie toko. Is er geen draaiboek voor dit soort situaties?
Verder kun je je collega alleen maar alle steun geven die ze nodig heeft, en dat heeft ze nodig, als ik het zo lees. Nog niet eens door de aangifte, al zal dat bijzonder helpen, maar vooral, als het even niet gaat, niets zeggen, gewoon een arm (van een vrouwelijke collega) om haar heen. Er zijn. Even een momentje rust
geven om de emoties te laten zakken. Dat helpt vaak meer dan wat dan ook.
Ik wens jullie veel sterkte.
Waarom wij vandaag pas aangifte hebben gedaan en naar het ADB zijn gegaan, heeft te maken met de wens van mijn collega, omdat zij eerst tot rust wilde komen, en het heel eventjes wilde verwerken. Wat ik volledig begrijp, en het belang van onze medewerkster gaat voor.
En wat betreft de steun, die krijgt ze zeker, iedereen staat volledig achter haar, en als zij even anders reageert dan anders, krijgt zij het volledig begrip van mijn collega's. Wij hebben haar zelf aangeboden een paar dagen verlof te nemen, maar ook al doet het haar heel veel pijn, zij wil zich er niet onder laten krijgen en wil graag gewoon door werken ( zo goed en kwaad als het gaat)
Re: apparaat kapot/ gelijk dreigen met trosradar
Geplaatst: 24 jan 2014 16:11
door BUNA
Iedereen dit tips heeft gekregen, heel erg bedankt, ook al was ik van sommige dingen al op de hoogte, had ik hier niet aan gedacht. Dus heel erg bedankt om bepaalde zaken weer even onder ogen te brengen.
Inmiddels zijn aangiftes gedaan, en ook aangifte bij het ADB, er zijn nu dingen gaan lopen:-) dat winkel verbod komt er zeker, en op advies van de politie voor de hele keten, alleen moeten we nog gaan bekijken hoe we dit gaan implementeren, want in principe mogen ze onze winkels niet meer in, maar ja als ze in een geheel andere plaats een klein ding gaan kopen, waar geen NAW gegevens voor nodig zijn, wordt dit heel lastig, dus dat moeten we nog even gaan uitzoeken.
Helaas heeft het zover moeten komen.
@ Josefien12, wat mij betreft mogen ze hier reageren, maar denk niet, dat dit gaat gebeuren, want de politie heeft namelijk ook iets anders voorgesteld, en zal deze mensen hiervan op de hoogte stellen.
Ik ben mij er terdegen van bewust, dat dit heel ver gaat, maar wat zij hebben gedaan, gaat veel verder dan dit
Re: apparaat kapot/ gelijk dreigen met trosradar
Geplaatst: 25 jan 2014 00:56
door alfatrion
snuffel1 schreef:Bij vervanging van een product binnen die termijn gaat de garantie termijn niet opnieuw in.
De wettelijke garantie gaat wel opnieuw in (dwingend recht). En er zijn aanwijzingen dat dit ook voor handelsgarantie geld (regelend recht).
snuffel1 schreef:We denken verkeerd het is aan de fabrikant om de garantietermijn vast te stellen de meesten volgen de Europese richtlijn van twee jaar, na die twee jaar is het einde oefening.
In Nederland is de wettelijke garantie levenslang.
snuffel1 schreef:Dat zeg ik helemaal niet maar er moet een eind komen aan verkeerde voorlichting.
Inderdaad.
Re: apparaat kapot/ gelijk dreigen met trosradar
Geplaatst: 25 jan 2014 01:03
door alfatrion
kokka schreef:alfatrion schreef:kokka schreef:Als een laptop nog geen twee jaar oud is, en hij is niet door oorzaak van buitenaf kapot gegaan, dan was deze blijkbaar niet conform.
Vanwaar de beperking tot twee jaar?
ik haal deze twee jaar aan omdat TS in zijn openingspost het heeft over langer als 1 jaar.
Maar je hebt het over de wettelijke garantie. Als een product non-conform ex art. 7:17 BW is dan heeft de verkoper recht op in beginsel naar keuze van de koper herstel of vervanging ex art. 7:21 BW. Of het product jonger of ouder is dan twee jaar maakt hiervoor niets uit.
Re: apparaat kapot/ gelijk dreigen met trosradar
Geplaatst: 25 jan 2014 04:19
door crazyme
alfatrion schreef:snuffel1 schreef:Bij vervanging van een product binnen die termijn gaat de garantie termijn niet opnieuw in.
De wettelijke garantie gaat wel opnieuw in (dwingend recht). En er zijn aanwijzingen dat dit ook voor handelsgarantie geld (regelend recht).
snuffel1 schreef:We denken verkeerd het is aan de fabrikant om de garantietermijn vast te stellen de meesten volgen de Europese richtlijn van twee jaar, na die twee jaar is het einde oefening.
In Nederland is de wettelijke garantie levenslang.
snuffel1 schreef:Dat zeg ik helemaal niet maar er moet een eind komen aan verkeerde voorlichting.
Inderdaad.
Levenslange garantie. Super zeg, top!
Is er gisteren een nieuwe wet aangenomen waar ik niets van heb meegekregen of zo ?
Door dit soort onzin krijg je discussies in winkels die tot toestanden leiden die door ts worden beschreven.
Re: apparaat kapot/ gelijk dreigen met trosradar
Geplaatst: 25 jan 2014 09:11
door ciske
Bij alfa heb je altijd garantie tot dat ding uit elkaar valt.
Re: apparaat kapot/ gelijk dreigen met trosradar
Geplaatst: 25 jan 2014 09:31
door trail46
ciske schreef:Bij alfa heb je altijd garantie tot dat ding uit elkaar valt.
Inderdaad
Alleen jammer natuurlijk dat verkopers geen mallemoer met alfa te maken hebben en gewoon hun eigen gang gaan. Kijk naar Apple, zij geven 1 jaar garantie en de rest zoek je maar uit. Niet dat dit terecht of goed is maar helaas wel een feit.
http://www.apple.com/nl/legal/statutory-warranty/
1 jaar en ???? De rest moet je echt zelf regelen,
http://www.apple.com/legal/warranty/sta ... ights.html
Re: apparaat kapot/ gelijk dreigen met trosradar
Geplaatst: 25 jan 2014 11:28
door crazyme
Ik zie het probleem ook niet wanneer de klant vooraf weet waar hij aan toe is. Wanneer Apple duidelijk communiceert dat zij 1 jaar garantie geven, dan kan de klant besluiten of hij het product wil kopen of niet.
Re: apparaat kapot/ gelijk dreigen met trosradar
Geplaatst: 25 jan 2014 11:54
door witte angora
ciske schreef:Bij alfa heb je altijd garantie tot dat ding uit elkaar valt.
En daarna, als reparatie niet meer mogelijk is, heb je recht op een nieuwe.
Re: apparaat kapot/ gelijk dreigen met trosradar
Geplaatst: 25 jan 2014 13:04
door bprosman
Bij alfa heb je altijd garantie tot dat ding uit elkaar valt.
Gisteren was het zo ver, mijn Philips plasma TV , 10 jaar oud, iets meer dan 30.000 branduren op de teller, heeft de geest gegeven.
@Alfatrion, @Olaf79,
Van jullie begrijp ik dat ik nog steeds garantie heb, kunnen jullie mij aub adviseren in mijn volgende stappen ?
Re: apparaat kapot/ gelijk dreigen met trosradar
Geplaatst: 25 jan 2014 13:27
door tenormin
@Alfatrion, @Olaf79,
Van jullie begrijp ik dat ik nog steeds garantie heb, kunnen jullie mij aub adviseren in mijn volgende stappen ?
Dat is dus gewoon richting winkel en een nieuwe aanschaffen, toch?
Re: apparaat kapot/ gelijk dreigen met trosradar
Geplaatst: 25 jan 2014 15:39
door ciske
bprosman schreef:Bij alfa heb je altijd garantie tot dat ding uit elkaar valt.
Gisteren was het zo ver, mijn Philips plasma TV , 10 jaar oud, iets meer dan 30.000 branduren op de teller, heeft de geest gegeven.
@Alfatrion, @Olaf79,
Van jullie begrijp ik dat ik nog steeds garantie heb, kunnen jullie mij aub adviseren in mijn volgende stappen ?
Je kan een nieuwe eisen
Re: apparaat kapot/ gelijk dreigen met trosradar
Geplaatst: 25 jan 2014 15:55
door bprosman
Minstens coulance , na 10 jaar, "vroeger gingen TV's 30 jaar mee"
Re: apparaat kapot/ gelijk dreigen met trosradar
Geplaatst: 25 jan 2014 15:59
door trail46
ciske schreef:bprosman schreef:Bij alfa heb je altijd garantie tot dat ding uit elkaar valt.
Gisteren was het zo ver, mijn Philips plasma TV , 10 jaar oud, iets meer dan 30.000 branduren op de teller, heeft de geest gegeven.
@Alfatrion, @Olaf79,
Van jullie begrijp ik dat ik nog steeds garantie heb, kunnen jullie mij aub adviseren in mijn volgende stappen ?
Je kan een nieuwe eisen
Of naar Alfatrion verwijzen.
Re: apparaat kapot/ gelijk dreigen met trosradar
Geplaatst: 25 jan 2014 16:08
door tenormin
Je kan een nieuwe eisen
Of naar Alfatrion verwijzen.
[/quote]
Nee....niet nog meer vellen vol met teksten over de wet ect.
Re: apparaat kapot/ gelijk dreigen met trosradar
Geplaatst: 25 jan 2014 16:27
door witte angora
bprosman schreef:Bij alfa heb je altijd garantie tot dat ding uit elkaar valt.
Gisteren was het zo ver, mijn Philips plasma TV , 10 jaar oud, iets meer dan 30.000 branduren op de teller, heeft de geest gegeven.
@Alfatrion, @Olaf79,
Van jullie begrijp ik dat ik nog steeds garantie heb, kunnen jullie mij aub adviseren in mijn volgende stappen ?
Is er geen hertzenberg-app die je kan gebruiken?
Re: apparaat kapot/ gelijk dreigen met trosradar
Geplaatst: 25 jan 2014 16:54
door tenormin
Is er geen hertzenberg-app die je kan gebruiken?
Ja,
'tuurlijk' de verkoper rent gelijk naar de nieuwe Plasma TV 's