LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo schaft onbeperkt gratis bellen tussen abonnees af

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Ziggo schaft onbeperkt gratis bellen tussen abonnees af

Ongelezen bericht door Har06 »

GJvdZ schreef:Maar wie belt er tegenwoordig nog? ;-)
GJvdZ zwaait nog met vlaggetjes en morseseinen ?

arno75
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 feb 2014 13:18

Re: Ziggo schaft onbeperkt gratis bellen tussen abonnees af

Ongelezen bericht door arno75 »

Ik bel bijna niet naar mobiel en vaste nummers en wel naar ziggo klanten.
Het wordt 12 x 9,85 duurder door dat extra abonnement.
Als ik dan even alles bereken dan gaat het mij 118,20 per jaar extra kosten.
Haal ik daar dan de kosten naar mobiel en vast van het afgelopen jaar af dan kost het mij dus 102,25 per jaar extra.
Toch een flinke tariefsverhoging zo.

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: Ziggo schaft onbeperkt gratis bellen tussen abonnees af

Ongelezen bericht door bokkel »

Har06 schreef:
GJvdZ schreef:Maar wie belt er tegenwoordig nog? ;-)
GJvdZ zwaait nog met vlaggetjes en morseseinen ?
Hoho, GJvdZ en ik knipperen dagelijks met de seinlichten naar elkaar. Dus ja, vlaggetjes,rook en morse: het wordt nog steeds gebruikt en er is nog steeds niks mis mee..En bellen is inderdaad behoorlijk 1906, Har....

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Ziggo schaft onbeperkt gratis bellen tussen abonnees af

Ongelezen bericht door Chocomelk »

GJvdZ schreef:Maar wie belt er tegenwoordig nog? ;-)
Ik

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ziggo schaft onbeperkt gratis bellen tussen abonnees af

Ongelezen bericht door kweenie »

9 cent schijnt tegenwoordig een normaal tarief te zijn. Ik vond het al irritant dat de (KPN-) tarieven voor vast en mobiel enige tijd geleden gelijk werden getrokken. Gevolg is dat mijn telefoonrekening veel hoger werd, aangezien ik bijna nooit naar mobiel bel.

Wat een en ander nog vreemder maakt, is dat de beltarieven vanuit mobiel zo veel lager kunnen zijn. Met de meeste belbundels bel je voor 3 ct/min of minder. Ook bij Ziggo zelf kun je zo 300 min krijgen voor € 15 per maand. Als je meer dan 167 minuten per maand belt, dan kun je dus beter met ziggo mobiel bellen. Tot je bundel op is, natuurlijk... En dan krijg je er ook nog 'gratis' 1000 MB internet bij.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ziggo schaft onbeperkt gratis bellen tussen abonnees af

Ongelezen bericht door sjohie »

GJvdZ schreef:Maar wie belt er tegenwoordig nog? ;-)
De liefde van mijn leven, ~1,5 à 2 uur per week met haar moeder, die ook Ziggo klant is. :lol: Dat wordt dus minder bellen, zo'n volop bellen vehikel erbij afsluiten, of overstappen naar glasvezel.

arno75
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 feb 2014 13:18

Re: Ziggo schaft onbeperkt gratis bellen tussen abonnees af

Ongelezen bericht door arno75 »

sjohie schreef:
GJvdZ schreef:Maar wie belt er tegenwoordig nog? ;-)
De liefde van mijn leven, ~1,5 à 2 uur per week met haar moeder, die ook Ziggo klant is. :lol: Dat wordt dus minder bellen, zo'n volop bellen vehikel erbij afsluiten, of overstappen naar glasvezel.
Met volop bellen moet je toch 9,85 per maand extra betalen is dus 118,20 per jaar extra.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ziggo schaft onbeperkt gratis bellen tussen abonnees af

Ongelezen bericht door sjohie »

arno75 schreef:
sjohie schreef:
GJvdZ schreef:Maar wie belt er tegenwoordig nog? ;-)
De liefde van mijn leven, ~1,5 à 2 uur per week met haar moeder, die ook Ziggo klant is. :lol: Dat wordt dus minder bellen, zo'n volop bellen vehikel erbij afsluiten, of overstappen naar glasvezel.
Met volop bellen moet je toch 9,85 per maand extra betalen is dus 118,20 per jaar extra.
Nu bellen we ook al voor 6 à 8 euro/maand naar niet Ziggo nummers, dus netto zouden we misschien 5 euro/maand extra gaan betalen. En we kunnen altijd nog terug van het hoogste naar het middelste alles-in-één abonnement, dan zijn we zelf icm volop bellen alsnog goedkoper uit per maand.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Ziggo schaft onbeperkt gratis bellen tussen abonnees af

Ongelezen bericht door eleven »

arno75 schreef:
sjohie schreef:
GJvdZ schreef:Maar wie belt er tegenwoordig nog? ;-)
De liefde van mijn leven, ~1,5 à 2 uur per week met haar moeder, die ook Ziggo klant is. :lol: Dat wordt dus minder bellen, zo'n volop bellen vehikel erbij afsluiten, of overstappen naar glasvezel.
Met volop bellen moet je toch 9,85 per maand extra betalen is dus 118,20 per jaar extra.
Als je minder dan 9,95 per maand belt, hoef je deze service niet af te sluiten.
Ik heb het al een tijdje, maar mijn voordeel is dan weg, om gratis naar het buitenland te bellen, dus een alternatief zoeken.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ziggo schaft onbeperkt gratis bellen tussen abonnees af

Ongelezen bericht door kweenie »

sjohie schreef:
GJvdZ schreef:Maar wie belt er tegenwoordig nog? ;-)
De liefde van mijn leven, ~1,5 à 2 uur per week met haar moeder, die ook Ziggo klant is. :lol: Dat wordt dus minder bellen, zo'n volop bellen vehikel erbij afsluiten, of overstappen naar glasvezel.
Dan zit je dus al op zo'n 500 minuten, of 45 euro, aan Ziggo-minuten. Waarschijnlijk is het juist vanwege zulke relatieve 'grootverbruikers' dat Ziggo heeft besloten om dat gratis onderling bellen af te schaffen. Het 'verlies' door het gratis bellen is bij zulke hoeveelheden gewoon te groot.

Dan willen ze liever dat tientje per maand extra ontvangen. Omdat ze ook weten dat je bij zo'n verbruik elders ook niet zo gauw voordeliger 'belminuten' kunt krijgen. En het voor veel mensen dus weinig zin heeft om over te stappen.

(Even los van de alternatieven zoals skypen etc.)

Koockaburrra
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 feb 2014 21:15

Re: Ziggo schaft onbeperkt gratis bellen tussen abonnees af

Ongelezen bericht door Koockaburrra »

Mag Ziggo dit trouwens zomaar doen? Het tussentijds wijzigen van de voorwaarden?

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Ziggo schaft onbeperkt gratis bellen tussen abonnees af

Ongelezen bericht door eleven »

Koockaburrra schreef:Mag Ziggo dit trouwens zomaar doen? Het tussentijds wijzigen van de voorwaarden?
Ja, je hebt dan ook de mogelijkheid, om het abonnement op te zeggen!

Ziggowebteam
verified
Berichten: 93
Lid geworden op: 15 jun 2012 12:56
Contacteer:

Re: Ziggo schaft onbeperkt gratis bellen tussen abonnees af

Ongelezen bericht door Ziggowebteam »

eleven schreef:
Dirkie schreef:
sjohie schreef:Volgens dit nieuwsbericht is Ziggo voornemens om per 1 april onderling bellen tussen abonnees niet langer gratis te laten zijn.

Ik denk ik meld het even.. :shock:
Dan meld ik ook maar even dan Ziggo zelf heel duidelijk maakt, dat dit een verandering van de voorwaarden is en dat het dus ook een reden mag zijn om je abonnement kosteloos te beëindigen of te wijzingen.
Overigens is het wel zo dat je bij Ziggo voor € 9,95 per maand het Volop Bellen Altijd pakket kunt kopen waardoor je verder zonder kosten naar alle (nederlandse) vaste en (na 1 april ook) mobiele nummers kan bellen.
Dus als je veel naar niet Ziggo-abonnees en mobiele nummers belt (zoals wij) dan ben je juist goedkoper uit.
Helaas kan ik niets vinden, dat ook met deze dienst het bellen met mobile nummers gratis is.

Dan meld ik ook even een aanvulling:

U kunt uw telefonieabonnement ook uitbreiden met een voordelig VolopBellen-pakket. VolopBellen is een extra dienst waarmee u onbeperkt kunt bellen naar vaste nummers in Nederland en 15 andere landen wereldwijd, voor maar € 9,95 per maand.
Voor informatie over volop bellen vanaf 1 april (dan pas veranderen ook de voorwaarden van volopbellen) kun je het beste hier kijken: https://www.ziggo.nl/#producten/tarieven/2014/u1/. Het staat vermeld bij Volop Bellen altijd, de huidige tarieven (tot 1 april) staan in de linker kolom, de nieuwe tarieven (vanaf 1 april) staan in de rechter kolom. Uiteraard mag je na aanleiding van deze wijziging je abonnement opzeggen, ook wanneer je een (jaar)contract hebt afgesloten. Eventuele hardware welke je bij het afsluiten van het contract gekregen hebt, mag je houden.

Ziggowebteam
verified
Berichten: 93
Lid geworden op: 15 jun 2012 12:56
Contacteer:

Re: Ziggo schaft onbeperkt gratis bellen tussen abonnees af

Ongelezen bericht door Ziggowebteam »

eleven schreef:
kweenie schreef:Als het goed is, heb je een mailtje ontvangen over deze wijzigingen. Daarin staat ondermeer:

- Bellen met uw vaste telefoonlijn naar andere telefonie-abonnees van Ziggo kost vanaf 1 april a.s. € 0,09 starttarief en € 0,09 gesprekskosten per minuut. Ditzelfde tarief betaalt u al voor bellen naar andere vaste en mobiele telefoonnummers.
- Tevens kunt u vanaf 1 april a.s. kiezen voor het vernieuwde Ziggo VolopBellen Altijd. Daarmee belt u voor een vast laag bedrag per maand onbeperkt naar Nederlandse vaste én mobiele telefoonnummers. Geen verrassingen, altijd hetzelfde lage maandbedrag. Klik hier voor meer informatie.

Anders kun je een en ander ook vinden op https://www.ziggo.nl/#producten/tarieven/2014/u6/
Neen, ik heb dus geen mailtje ontvangen, maar heb de link van jou gelezen.
Inderdaad vervalt ook het gratis bellen naar de 15 landen wereldwijd.
Iedere klant van Ziggo welke te maken krijgt met de tariefswijziging, ontvangt uiterlijk 1 maart een persoonlijke brief of e-mail met informatie over de aangepaste tarieven. Klanten welke alleen tv afnemen, of een dienst(en) afnemen waarbij geen tariefswijziging van toepassing is, ontvangen geen brief of email.

airdahlia
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 feb 2014 00:58

Re: Ziggo schaft onbeperkt gratis bellen tussen abonnees af

Ongelezen bericht door airdahlia »

Ik kreeg pas vandaag de mail van Ziggo.
Ik ben het er totaal niet mee eens, ik ben afgelopen september overgestapt naar Ziggo (voor dat alles correct geleverd was, was het intussen al oktober) met hoofdreden dat ik gratis kon bellen met andere Ziggo abonnees (zoals mijn ouders) en nu halverwege mijn jaarcontract gaan zij het tarief wijzigen, ik vind dat niet kunnen en ik hoop echt dat Tros Radar hier aandacht aan gaat besteden.
Ik heb gelezen dat ik kosteloos het abonnement kan opzeggen, maar als ik dit in september had geweten was ik helemaal niet overgestapt naar Ziggo, nu kan ik weer met al die overstap rompslomp aan de slag.
Ziggo, ik vind jullie een onbeschoft bedrijf :evil:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo schaft onbeperkt gratis bellen tussen abonnees af

Ongelezen bericht door bprosman »

maar als ik dit in september had geweten
Tja, als je alles vantevoren weet kun je met een kwartje de wereld rond zeiden ze vroeger altijd.
nu kan ik weer met al die overstap rompslomp aan de slag.
Dat zal pas na een jaar zijn.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ziggo schaft onbeperkt gratis bellen tussen abonnees af

Ongelezen bericht door kweenie »

bprosman schreef:
nu kan ik weer met al die overstap rompslomp aan de slag.
Dat zal pas na een jaar zijn.
Nee hoor. De aangepaste tarieven geven u het recht om uw abonnement kosteloos per 31 maart 2014 te beëindigen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo schaft onbeperkt gratis bellen tussen abonnees af

Ongelezen bericht door bprosman »

Inderdaad, je hebt gelijk.
Maar of je hiervoor terug naar ADSL wil :? .

velasca
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 apr 2014 15:10

Re: Ziggo schaft onbeperkt gratis bellen tussen abonnees af

Ongelezen bericht door velasca »

Blijft hinderlijk.. wij hadden juist dit abbonnement voor het onbeperkt bellen naar Schotland, wat wij vaak deden, maar nu is er geen enkele mogelijkheid meer om dit in het abbonnement te houden.. zou leuk zijn als Ziggo daarin toch een keuzemogelijkheid had gehouden...

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Ziggo schaft onbeperkt gratis bellen tussen abonnees af

Ongelezen bericht door olaf79 »

velasca schreef:Blijft hinderlijk.. wij hadden juist dit abbonnement voor het onbeperkt bellen naar Schotland, wat wij vaak deden, maar nu is er geen enkele mogelijkheid meer om dit in het abbonnement te houden.. zou leuk zijn als Ziggo daarin toch een keuzemogelijkheid had gehouden...
Je kunt nog steeds onbeperkt naar schotland bellen hoor...Als je er maar voor betaald. :lol:

Gesloten