Re: Ziggo schaft onbeperkt gratis bellen tussen abonnees af
Geplaatst: 04 feb 2014 14:32
GJvdZ zwaait nog met vlaggetjes en morseseinen ?GJvdZ schreef:Maar wie belt er tegenwoordig nog?
Radar Forum
https://radar-forum.avrotros.nl/
GJvdZ zwaait nog met vlaggetjes en morseseinen ?GJvdZ schreef:Maar wie belt er tegenwoordig nog?
Hoho, GJvdZ en ik knipperen dagelijks met de seinlichten naar elkaar. Dus ja, vlaggetjes,rook en morse: het wordt nog steeds gebruikt en er is nog steeds niks mis mee..En bellen is inderdaad behoorlijk 1906, Har....Har06 schreef:GJvdZ zwaait nog met vlaggetjes en morseseinen ?GJvdZ schreef:Maar wie belt er tegenwoordig nog?
IkGJvdZ schreef:Maar wie belt er tegenwoordig nog?
De liefde van mijn leven, ~1,5 à 2 uur per week met haar moeder, die ook Ziggo klant is. Dat wordt dus minder bellen, zo'n volop bellen vehikel erbij afsluiten, of overstappen naar glasvezel.GJvdZ schreef:Maar wie belt er tegenwoordig nog?
Met volop bellen moet je toch 9,85 per maand extra betalen is dus 118,20 per jaar extra.sjohie schreef:De liefde van mijn leven, ~1,5 à 2 uur per week met haar moeder, die ook Ziggo klant is. Dat wordt dus minder bellen, zo'n volop bellen vehikel erbij afsluiten, of overstappen naar glasvezel.GJvdZ schreef:Maar wie belt er tegenwoordig nog?
Nu bellen we ook al voor 6 à 8 euro/maand naar niet Ziggo nummers, dus netto zouden we misschien 5 euro/maand extra gaan betalen. En we kunnen altijd nog terug van het hoogste naar het middelste alles-in-één abonnement, dan zijn we zelf icm volop bellen alsnog goedkoper uit per maand.arno75 schreef:Met volop bellen moet je toch 9,85 per maand extra betalen is dus 118,20 per jaar extra.sjohie schreef:De liefde van mijn leven, ~1,5 à 2 uur per week met haar moeder, die ook Ziggo klant is. Dat wordt dus minder bellen, zo'n volop bellen vehikel erbij afsluiten, of overstappen naar glasvezel.GJvdZ schreef:Maar wie belt er tegenwoordig nog?
Als je minder dan 9,95 per maand belt, hoef je deze service niet af te sluiten.arno75 schreef:Met volop bellen moet je toch 9,85 per maand extra betalen is dus 118,20 per jaar extra.sjohie schreef:De liefde van mijn leven, ~1,5 à 2 uur per week met haar moeder, die ook Ziggo klant is. Dat wordt dus minder bellen, zo'n volop bellen vehikel erbij afsluiten, of overstappen naar glasvezel.GJvdZ schreef:Maar wie belt er tegenwoordig nog?
Dan zit je dus al op zo'n 500 minuten, of 45 euro, aan Ziggo-minuten. Waarschijnlijk is het juist vanwege zulke relatieve 'grootverbruikers' dat Ziggo heeft besloten om dat gratis onderling bellen af te schaffen. Het 'verlies' door het gratis bellen is bij zulke hoeveelheden gewoon te groot.sjohie schreef:De liefde van mijn leven, ~1,5 à 2 uur per week met haar moeder, die ook Ziggo klant is. Dat wordt dus minder bellen, zo'n volop bellen vehikel erbij afsluiten, of overstappen naar glasvezel.GJvdZ schreef:Maar wie belt er tegenwoordig nog?
Ja, je hebt dan ook de mogelijkheid, om het abonnement op te zeggen!Koockaburrra schreef:Mag Ziggo dit trouwens zomaar doen? Het tussentijds wijzigen van de voorwaarden?
Voor informatie over volop bellen vanaf 1 april (dan pas veranderen ook de voorwaarden van volopbellen) kun je het beste hier kijken: https://www.ziggo.nl/#producten/tarieven/2014/u1/. Het staat vermeld bij Volop Bellen altijd, de huidige tarieven (tot 1 april) staan in de linker kolom, de nieuwe tarieven (vanaf 1 april) staan in de rechter kolom. Uiteraard mag je na aanleiding van deze wijziging je abonnement opzeggen, ook wanneer je een (jaar)contract hebt afgesloten. Eventuele hardware welke je bij het afsluiten van het contract gekregen hebt, mag je houden.eleven schreef:Helaas kan ik niets vinden, dat ook met deze dienst het bellen met mobile nummers gratis is.Dirkie schreef:Dan meld ik ook maar even dan Ziggo zelf heel duidelijk maakt, dat dit een verandering van de voorwaarden is en dat het dus ook een reden mag zijn om je abonnement kosteloos te beëindigen of te wijzingen.sjohie schreef:Volgens dit nieuwsbericht is Ziggo voornemens om per 1 april onderling bellen tussen abonnees niet langer gratis te laten zijn.
Ik denk ik meld het even..
Overigens is het wel zo dat je bij Ziggo voor € 9,95 per maand het Volop Bellen Altijd pakket kunt kopen waardoor je verder zonder kosten naar alle (nederlandse) vaste en (na 1 april ook) mobiele nummers kan bellen.
Dus als je veel naar niet Ziggo-abonnees en mobiele nummers belt (zoals wij) dan ben je juist goedkoper uit.
Dan meld ik ook even een aanvulling:
U kunt uw telefonieabonnement ook uitbreiden met een voordelig VolopBellen-pakket. VolopBellen is een extra dienst waarmee u onbeperkt kunt bellen naar vaste nummers in Nederland en 15 andere landen wereldwijd, voor maar € 9,95 per maand.
Iedere klant van Ziggo welke te maken krijgt met de tariefswijziging, ontvangt uiterlijk 1 maart een persoonlijke brief of e-mail met informatie over de aangepaste tarieven. Klanten welke alleen tv afnemen, of een dienst(en) afnemen waarbij geen tariefswijziging van toepassing is, ontvangen geen brief of email.eleven schreef:Neen, ik heb dus geen mailtje ontvangen, maar heb de link van jou gelezen.kweenie schreef:Als het goed is, heb je een mailtje ontvangen over deze wijzigingen. Daarin staat ondermeer:
- Bellen met uw vaste telefoonlijn naar andere telefonie-abonnees van Ziggo kost vanaf 1 april a.s. € 0,09 starttarief en € 0,09 gesprekskosten per minuut. Ditzelfde tarief betaalt u al voor bellen naar andere vaste en mobiele telefoonnummers.
- Tevens kunt u vanaf 1 april a.s. kiezen voor het vernieuwde Ziggo VolopBellen Altijd. Daarmee belt u voor een vast laag bedrag per maand onbeperkt naar Nederlandse vaste én mobiele telefoonnummers. Geen verrassingen, altijd hetzelfde lage maandbedrag. Klik hier voor meer informatie.
Anders kun je een en ander ook vinden op https://www.ziggo.nl/#producten/tarieven/2014/u6/
Inderdaad vervalt ook het gratis bellen naar de 15 landen wereldwijd.
Tja, als je alles vantevoren weet kun je met een kwartje de wereld rond zeiden ze vroeger altijd.maar als ik dit in september had geweten
Dat zal pas na een jaar zijn.nu kan ik weer met al die overstap rompslomp aan de slag.
Nee hoor. De aangepaste tarieven geven u het recht om uw abonnement kosteloos per 31 maart 2014 te beëindigen.bprosman schreef:Dat zal pas na een jaar zijn.nu kan ik weer met al die overstap rompslomp aan de slag.
Je kunt nog steeds onbeperkt naar schotland bellen hoor...Als je er maar voor betaald.velasca schreef:Blijft hinderlijk.. wij hadden juist dit abbonnement voor het onbeperkt bellen naar Schotland, wat wij vaak deden, maar nu is er geen enkele mogelijkheid meer om dit in het abbonnement te houden.. zou leuk zijn als Ziggo daarin toch een keuzemogelijkheid had gehouden...