![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Okay goede tip, nadat ik dit probleem opgelost heb ga ik die amperes aanpakken!Jantje7 schreef:De stroomkosten bestaan uit verbruikskosten en netwerkkosten. Door nu een lager maximaal vermogen te kiezen worden de netwerkkosten lager. Als u kiest voor bv. 3 x 25 Amp i.p.v. 3 x 40 Amp kan dit op jaarbasis gauw een paar honderd euro verschillen. Om precies te zijn € 640,-
klopt, deze is elektrisch, en de badkamer is iets van 4 bij 4 meter.Jantje7 schreef:U schrijft "vloerverwarming al 2 jaar uitgezet". Heeft u mogelijk in de badkamer elektrische vloerverwarming? Deze gebruikt ca. 160W/m2 dus bij een badkamer van 6 m2......
klopt, dit zit nu verwerkt in de prijs van eneco, maand voorschot is nu 460 euro per maand.Jantje7 schreef:Vanaf 1 augustus 2013 worden de netwerkkosten aan de energie leverancier betaald, dus niet meer aan Liander. U moet van Liander een eindafrekening hebben gehad in september 2013.
Alles uit en een verbruik van 900 w. Dat is op jaarbasis bijna 8000 kwh. Resteert 5000 kwh verbruik, dat is redelijk normaal bij bezit van een elektrische boiler. Dus de vraag is wat verbruikt die 8000 kwh, want dat is abnormaal.steven79 schreef: Zit nu achter met laptop met alles uit! Lampen uit en TV uit etc etc.
met de TOON op 900 watt
Ik heb deze aanpassing inmiddels aangevraagd, 3x40 amp slaat nergens op, ik heb het laten aanpassen naar 3x25 amp. Hiermee bespaar ik 90 euro per maand!!! Slecht advies van de Makelaar/aannemer toen...Jantje7 schreef:De stroomkosten bestaan uit verbruikskosten en netwerkkosten. Door nu een lager maximaal vermogen te kiezen worden de netwerkkosten lager. Als u kiest voor bv. 3 x 25 Amp i.p.v. 3 x 40 Amp kan dit op jaarbasis gauw een paar honderd euro verschillen. Om precies te zijn € 640,-
Staat helemaal uit, al 1,5 jaar, stekker er uit, noppes nada.Jantje7 schreef:U schrijft "vloerverwarming al 2 jaar uitgezet". Heeft u mogelijk in de badkamer elektrische vloerverwarming? Deze gebruikt ca. 160W/m2 dus bij een badkamer van 6 m2......
Correct, dus wij als gezin verbruiken ongeveer 5000kw, dat geloof ik wel. de rest is dus een continue stroom van 750 watt dag en nacht. dan kom je idd op 7500kw uit per jaar.Josephien12 schreef:Alles uit en een verbruik van 900 w. Dat is op jaarbasis bijna 8000 kwh. Resteert 5000 kwh verbruik, dat is redelijk normaal bij bezit van een elektrische boiler. Dus de vraag is wat verbruikt die 8000 kwh, want dat is abnormaal.steven79 schreef: Zit nu achter met laptop met alles uit! Lampen uit en TV uit etc etc.
met de TOON op 900 watt
Nou, ik ben nog steeds benieuwd!steven79 schreef:
Als er meer bekend is zal ik dat hier melden.
Als jullie er een eigen serverpark, waterbed en aquarium op nahouden kan dat best natuurlijk. Ik ken bijvoorbeeld (IT) collega's die met oude servers van de zaak stoeien, en die vréten stroom.JVANOUDHEUSDEN schreef:Wij hebben ook erg groot verbruik snachts.
Het blijkt dat we ongeveer 3 keer zoveel stroom verbruiken als onze buren.
Ik ben benieuwd wat er uiteindelijk is uitgekomen bij U.