jejeroen schreef:Als eerst bedankt voor de antwoorden,
ten tweede,
Erg jammer dat ik als crimineel word weg gezet.
Het is inderdaad in nederland verstandiger thuis op je luie gat te zitten en je hand op te houden. (wat ik zeker niet doe ik werk gewoon full-time)
Waarom als crimineel worden weggezet ? het is niet dat iedereen alles maar weet.
Sorry, maar als je belasting ontduikt en inkomsten verzwijgt ben je voor de wet strafbaar. Alleen als je nu handelt kun je aannemelijk maken dat het niet je intentie was iets verkeerd te doen en heb je kans dat het door de vingers gezien wordt.
Ten derde roepen sommige mensen onzin \ slecht excuus. Waarom zou ik op een forum liegen ? niemand van jullie weet wie ik ben. behalve een jeroen.
Sorry, maar ik heb je al eerder uitgelegd dat dit niet is zoals ik er tegenaan kijk maar zoals de belastingdienst redeneert. Die zegt u dient de wet te kennen. U heeft de wet overtreden. Betalen. Dat jij de banken niet vertrouwd is geen excuus. Dat je geld wegsluist maakt je extra verdacht. Het enige dat in je voordeel pleit is dat je relatief op tijd aan de bel trekt. De adviezen van anderen om gewoon te doen alsof je neus bloedt zijn zeer slecht. Want in dat geval zullen ze je zeker pakken voor fraude mochten ze erachter komen.
Verder ga ik naar de advisseur toe en zal ik hem het verhaal voorleggen,
Een advisseur hoeft hier verder niets mee te doen, hij krijgt betaald en ik weet wat verstandig is.
Dat denk jij. Maar een belastingadviseur heeft geen beroepsgeheim en is dus verplicht om belastingontduiking of pogingen daartoe bij de autoriteiten aan te geven.
punt is ik vind het leuk.
dus waarom stoppen ?
Vooral niet stoppen. Maar zorg wel dat je je zaken in orde hebt. De wetten zijn er niks voor niks. Helaas is niet iedereen ter goeder trouw, zoals jij. De constructie die jij hebt bedacht wordt al sinds mensenheugenis door oplichters gebruikt!
Het gaat trouwens om tweedehands goederen.
Zie het zo van de 10 onderdelen die ik koop moet ik er 3 weggooien omdat ze stuk zijn
Dat maakt niet uit. Al haal je je producten van de maan. Punt is dat je winst maakt en dat je een omzet draait dat niet meer hobbymatig is te noemen. Dus moet je gewoon de boel als onderneming draaien en je aan de wetten houden die daarbij horen.
Als iemand zinvolle tips heeft ! hoor ik dit graag,
Die heb je al voldoende gekregen. Dat jij ze niet ziet zitten is een ander verhaal. Ik herhaal mezelf nogmaals. Als je hier op deze manier mee door wilt gaan (en dat wil je), zorg er dan voor dat alles met terugwerkende kracht in orde komt. Maak het papierwerk in orde en betaal eventueel de belasting die je verschuldigd bent terug. Met enige mazzel betaal je alleen heffingsrente en dat is echt niet zoveel.
Als je nu doorgaat zoals je bent gegaan, kom je gegarandeerd in de problemen, vroeg of laat.