LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ziggo
Re: ziggo
Overal zeggen ze duidelijk dat het modem op het AOP, dus waar de groene kabel het huis binnenkomt, geplaatst moet worden. Dat is niet hetzelfde als een wandcontactdoos waar de tv antennekabel in gaat, waarvan er soms meerdere door een huis geplaatst zijn. Dat weet je vooraf bij aangaan van het abonnement, het is hier duidelijk te lezen, dus wie is hier nou "verschrikkelijk" vraag ik me af.howareyou schreef:Besloten dat we alles in 1 van Ziggo nemen, dat is goedkoper, wat een ellende!!
Zelf ben ik niet zo'n fan van Ziggo, gezien slechte ervaringen in het verleden met alleen maar kabeltelevisie.
Maar goed, aangevraagd. Monteur geweest om modem te installeren. Tot mijn verbazing moest deze in de meterkast, terwijl we een aansluiting in de huiskamer hebben. Maar nee, niet luisteren, want het modem moet aangesloten worden op de hoofdaansluiting in de meterkast (degene die dit heeft verzonnen is niet goed bij zijn hoofd). Ik heb hem diverse keren gevraagd om de modem toch in de huiskamer te installeren. Dat wilde hij niet doen. Dus in de meterkast. Aan het eind van het liedje zei hij, oh ja de telefoon moet op de modem worden aangesloten. Dus nu staat de handset en telefoon in de meterkast die redelijk vochtig is. Wat is dit? Terug naar de middeleeuwen? De internetmonteur zei: ik hoef alleen maar te zorgen dat u internet en kabeltv heeft. Belt u Ziggo maar voor een storingsmonteur, die komt gelijk en gratis. Nou mooi niet. Wat een verschrikkelijk bedrijf is Ziggo. We moeten maar een kabel doortrekken naar de huiskamer. Dat gaat bij ons helaas niet. Er zijn teveel muren en teveel meters daar tussen. Als we een monteur willen laten komen, moeten we zelf betalen. Zijn ze wel goed bij hun hoofd bij Ziggo? Volgens mij niet. Terug naar af!!!!!!!!!! Wat nu?
Maar goed, probleem is makkelijk op te lossen. Gewoon even kijken hoe het modem is aangesloten, losmaken, en plaatsen op de TV aansluiting in de woonkamer. Zijn maar een paar kabels, en je hebt een werkende installatie om van af te kijken. We zien je topic over een slechte tv kwaliteit, wegvallende internetverbindingen, en een Ziggo helpdesk die je huiliehuile boehoe oneerlijk niet wil helpen, wel tegemoet.
We worden weer eens genaaid als klant van iets. Dit gaat me minstens 10 euro pm kosten gezien we veel met de familie onderling bellen, die ook Ziggo hebben.
Maar kan Ziggo zomaar zijn voorwaarden aanpassen bij een lopend abonnement dat is afgesloten onder bepaalde voorwaarden?
Dan maar skypen of facetimen misschien?
Maar kan Ziggo zomaar zijn voorwaarden aanpassen bij een lopend abonnement dat is afgesloten onder bepaalde voorwaarden?
Dan maar skypen of facetimen misschien?
Ik ben het hier volledig mee eens, de uitspraak was:deehaa schreef:Ziggo heeft klanten geworven met "gratis bellen tussen ziggo abonnees onderling".
Dat gaat per 1-4 van gratis naar EUR 0,09 starttarief gevolgd door EUR 0,09 per minuut.
Een schandalige verhoging die in de e-mailing van 5 februari van Ziggo ook nog eens wordt aangekondigd als:
Uit onze contacten met klanten blijkt dat er veel behoefte is aan onbezorgd bellen naar mobiele telefoonnummers. Hier komen wij graag aan tegemoet. Daarom passen wij onze telefoonabonnementen aan.
Bellen met uw vaste telefoonlijn naar andere telefonie-abonnees van Ziggo kost vanaf 1 april a.s. € 0,09 starttarief en € 0,09 gesprekskosten per minuut. Ditzelfde tarief betaalt u al voor bellen naar andere vaste en mobiele telefoonnummers.
Op de website staat nog steeds (10-2-2014):
Gratis bellen naar iedereen die ook Ziggo Telefonie heeft
Voordelig bellen via de kabel is heel gewoon. Want 1,5 miljoen mensen profiteren al van Telefonie van Ziggo en kunnen onderling gratis bellen. Het gesprekstarief naar de overige vaste en mobiele nummers in Nederland is € 0,09 per minuut.
De brief van Ziggo is bijzonder misleidend: alsof klanten erop zitten te wachten dat er kosten betaald moeten worden voor bellen tussen Ziggo abonnees onderling.
De toon van de e-mailing is daarom uiterst klantONvriendeleijk.
Ik snap het natuurlijk wel: stel dat 75% van de 1.500.000 miljoen klanten 1 x per dag onderling belt, dan vangt Ziggo:
75% x 1.500.000 x EUR 0,09 = EUR 100.000 per dag aan starttarief en minstens zoveel aan gesprekskosten, totaal EUR 200.000 per dag.
Dat is per jaar ruim EUR 70 miljoen!!!
Schandalig Ziggo!!
Mocht Ziggo dit lezen...... de klacht is
ten eerste de misleidende tekst in de brief (e-mail)
ten tweede de tariefsverhoging zelf
Ik overweeg echt om over te stappen naar een andere provider.
Het zal Ziggo waarschijnlijk een zorg zijn..... als er een paar duizend abonnees overstappen, dan blijft er van die EUR 70 miljoen nog genoeg over!
Radar-redactie, ik hoop van harte dat jullie Ziggo uitdagen om dit terug te draaien.
Met dank!
"Uit onze contacten met klanten blijkt dat er veel behoefte is aan onbezorgd bellen naar mobiele telefoonnummers. Hier komen wij graag aan tegemoet. Daarom passen wij onze telefoonabonnementen aan."
Ik gebruik mijn vaste telefoon uitsluitend om naar Ziggo abonnees te bellen en om anderen (zeker Ziggo klanten) niet met hoge telefoonkosten op te zadelen, voor de rest gebruik ik mijn mobiele telefoon. Nu word ik verplicht om daar net zo veel voor te gaan betalen als voor bellen naar mobiele nummers. Als ik het telefonie deel van mijn alles-in-een abonnement laat vervallen levert me dat € 5 voordeel op, als ik daarbij optel de € 10 die ik zou moeten betalen om gratis te gaan bellen, kan ik dus € 15 per maand extra in mijn mobile abonnement steken. (dat kost vast minder)
Ik roep iedereen op om ook het telefonie abonnement bij Ziggo op te zeggen, om zo te laten merken dat we vinden dat ze slecht naar ons luisteren.
Ik hoop dat RADAR daar aandacht aan gaat schenken tijdens een van de komende uitzendingen.
Zelfde bij mij maar ik had er vooraf al rekening mee gehouden en een DECT setje met 3 handsets bij de plaatselijke audio/video-boer gehaald voor zo'n €79. Basistation in meterkast gezet een aangesloten op ZIGGO modem, twee laders en handsets elders in huis en voilá: telefoon door het hele huis en zonder draden. Is toch niet zó moeilijk te bedenken?howareyou schreef:Dus nu staat de handset en telefoon in de meterkast die redelijk vochtig is. Wat is dit? Terug naar de middeleeuwen?
Na de reacties op dit forum zag ik dat vele mensen een e-mail en brief ontvangen hebben van Ziggo. Ik ben al jaren trouw klant bij Ziggo, alle adressen zijn up to date en heb op de dag van vandaag niks mogen ontvangen. Eroverheen gekeken heb ik niet. Waarom ik dit zo zeker weet is omdat iedereen in mijn buurt ook evenmin een brief of e-mail heeft mogen ontvangen en van deze wijziging niets wist.
Is dit eigenlijk niet een vorm van contractbreuk?
Immers wijzigingen doorvoeren zonder deze te communiceren en die daarbij nadelig zijn voor de consument zijn ongeldig. Als ik het goed begrijp van de bron die ik hieronder zal plaatsen geldt de wijziging voor mensen die niets hebben mogen vernemen van deze wijziging niet? Ik heb namelijk met vele andere (en nu nogal boze klanten van Ziggo) niks mogen vernemen! Ik moet nu betalen voor iets waarvan ik niet persoonlijk in kennis ben gesteld, terwijl dit in strijd is met de wet.
Bron: https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/consu ... orwaarden/
Is dit eigenlijk niet een vorm van contractbreuk?
Immers wijzigingen doorvoeren zonder deze te communiceren en die daarbij nadelig zijn voor de consument zijn ongeldig. Als ik het goed begrijp van de bron die ik hieronder zal plaatsen geldt de wijziging voor mensen die niets hebben mogen vernemen van deze wijziging niet? Ik heb namelijk met vele andere (en nu nogal boze klanten van Ziggo) niks mogen vernemen! Ik moet nu betalen voor iets waarvan ik niet persoonlijk in kennis ben gesteld, terwijl dit in strijd is met de wet.
Bron: https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/consu ... orwaarden/
Wat zijn de regels als een ondernemer de algemene voorwaarden tussentijds wil wijzigen?
Overeenkomsten gelden soms voor langere tijd, zoals bij een lidmaatschap. Wil een ondernemer de algemene voorwaarden tijdens de looptijd van een overeenkomst veranderen? Dan kan dat alleen als hij dat in zijn voorwaarden bepaald heeft.
De ondernemer moet de gewijzigde voorwaarden dan wel aan de consument toesturen. Dat moet omdat hij een informatieplicht heeft. Een vermelding in de krant of de mededeling aan de consument dat de voorwaarden gewijzigd zijn, is niet voldoende. Zijn de nieuwe voorwaarden nadelig voor de consument? Dan kan hij deze afwijzen of de overeenkomst per direct ontbinden.
Wanneer zijn algemene voorwaarden ongeldig?
Heeft een consument geen gelegenheid gekregen om kennis te nemen van de algemene voorwaarden? Dan kan hij de voorwaarden niet van toepassing verklaren. In de wet heet dat 'vernietigen'. Dit moet de consument dan wel bij de ondernemer melden.
Heeft een consument het idee dat een regel in de algemene voorwaarden zeer ongunstig voor hem is? Dan kan hij deze regel niet van toepassing verklaren. De voorwaarde is dan niet meer van toepassing op de overeenkomst. De wettelijke regels komen ervoor in de plaats.
Staat een bepaling op de grijze lijst? Dan moet de ondernemer bewijzen dat de bepaling redelijk is. Hij moet dan echt aantonen dat het in deze bijzondere situatie gerechtvaardigd is om de bepaling toch te gebruiken. Lukt het de ondernemer niet om dat te bewijzen? Of gebruikt de ondernemer voorwaarden die in strijd met de wet zijn of op de zwarte lijst staan? Dan mag hij de bepaling niet meer gebruiken.
Spambox ?. Het is algemeen bekend (je hebt het tenslotte ook van "iedereen in de buurt" gehoord).Waarom ik dit zo zeker weet is omdat iedereen in mijn buurt ook evenmin een brief of e-mail heeft mogen ontvangen en van deze wijziging niets wist.
Nee, ze geven je de kans kosteloos op te zeggen als je het er niet mee eens bent.Is dit eigenlijk niet een vorm van contractbreuk?
Die mogelijkheid heb je dus.Zijn de nieuwe voorwaarden nadelig voor de consument? Dan kan hij deze afwijzen of de overeenkomst per direct ontbinden.