LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onterechte parkeerbon 59 euro
Re: Onterechte parkeerbon 59 euro
"Als het duidelijk was had je immers het kaartje wel elders gehaald, of je nu bij de ene paal of de andere betaald maakt voor het geld niet uit..."
Ik dacht dat het ging om de zone waar het gereduceerde tarief geldt, de paal maakt vlgs mij niets uit.
Ik dacht dat het ging om de zone waar het gereduceerde tarief geldt, de paal maakt vlgs mij niets uit.
-
Dan zou iemand zomaar kunnen denken dat je dat gereduceerde tarief ook bij die andere paal kon betalen?
Tsja, "goede manieren" betekent doorgaans ook dat je je aan de wet houdt, nog los van wat er door TS wordt aangewreven aan parkeerwachters die hij niet eens zelf gezien of gesproken heeft.Jolijn schreef:De redelijkheid en billijkheid zit er voor mij hier in:puma73 schreef:Mij ontgaat de hele context over redelijkheid en billijkheid, TS heeft verkeerd geparkeerd, vervolgens is er voor een verkeerde zone betaald. TS heeft volgens mij geen parkeerwachter gesproken.
De parkeerwachter constateert een overtreding en gaat echt niet nadenken of de auto wel of niet in het juiste vak staat. Links van de grens is geen bekeuring, TS stond rechts van de grens en krijgt wel een bekeuring.
De rede en billijkheid ontgaat mij een beetje als er geen contact is geweest tussen TS en de parkeerwachter.
k heb goede manieren geleerd, dus van 9:00 tot 12:45 heb ik betaald via Parkmobile. Ik was op bezoek bij iemand die daar woont, die mij vanaf 12:45 een gereduceerd tarief kon aanbieden door me aan te melden via een gemeentelijk loket. Deze kan men gebruiken tot 16:00 de volgende dag. Toch kreeg ik om 15:00 een boete. Ik stond namelijk net buiten de zone geparkeerd, precies over de grens
Ik denk dat dit bezwaarschrift geen kans van slagen heeft, er zijn gewoon geen argumenten die daarvoor pleitten, terwijl er plenty zijn die tegen TS pleitten, oa de gegevens van Parkmobile die hij notabene zelf aan gaat leveren, en dat is waar een bezwaarschrift aan getoetst wordt.
Ik dacht dat het gereduceerde tarief niet bij een (DE) paal betaald kon worden; het was vlgs mij een kaartje dat TS kreeg van degene bij wie ze op bezoek was.witte angora schreef:Dan zou iemand zomaar kunnen denken dat je dat gereduceerde tarief ook bij die andere paal kon betalen?
Maar dat gereduceerde kaartje geldt dus net niet voor de plek waar ze geparkeerd stond.
Zo begrijp ik het ?
Mijn ouders hebben ook van zulke kaartjes van 2 euro. Die wonen in een blauwe zone, en hebben zelf een ontheffing. Die kaartjes kunnen ze een X aantal keren per jaar kopen en geven aan iemand. Die hebben ze blanco in huis, en worden pas geldig als ze met een er op geschreven (aangevraagde) code + datum er op achter de voorruit van een auto liggen.Jolijn schreef:Ik dacht dat het gereduceerde tarief niet bij een (DE) paal betaald kon worden; het was vlgs mij een kaartje dat TS kreeg van degene bij wie ze op bezoek was.witte angora schreef:Dan zou iemand zomaar kunnen denken dat je dat gereduceerde tarief ook bij die andere paal kon betalen?
Maar dat gereduceerde kaartje geldt dus net niet voor de plek waar ze geparkeerd stond.
Zo begrijp ik het ?
Je aan de wet houden is dan gewoon wat het is: je aan de wet houden, precies doen wat mag, valt niet over te praten, geeft geen ruimte om daarvan af te wijken.sjohie schreef:Tsja, "goede manieren" betekent doorgaans ook dat je je aan de wet houdt.Jolijn schreef:De redelijkheid en billijkheid zit er voor mij hier in:puma73 schreef:Mij ontgaat de hele context over redelijkheid en billijkheid, TS heeft verkeerd geparkeerd, vervolgens is er voor een verkeerde zone betaald. TS heeft volgens mij geen parkeerwachter gesproken.
De parkeerwachter constateert een overtreding en gaat echt niet nadenken of de auto wel of niet in het juiste vak staat. Links van de grens is geen bekeuring, TS stond rechts van de grens en krijgt wel een bekeuring.
De rede en billijkheid ontgaat mij een beetje als er geen contact is geweest tussen TS en de parkeerwachter.
k heb goede manieren geleerd, dus van 9:00 tot 12:45 heb ik betaald via Parkmobile. Ik was op bezoek bij iemand die daar woont, die mij vanaf 12:45 een gereduceerd tarief kon aanbieden door me aan te melden via een gemeentelijk loket. Deze kan men gebruiken tot 16:00 de volgende dag. Toch kreeg ik om 15:00 een boete. Ik stond namelijk net buiten de zone geparkeerd, precies over de grens
Ik denk dat dit bezwaarschrift geen kans van slagen heeft, er zijn gewoon geen argumenten die daarvoor pleitten, terwijl er plenty zijn die tegen TS pleitten, oa de gegevens van Parkmobile die hij notabene zelf aan gaat leveren, en dat is waar een bezwaarschrift aan getoetst wordt.
De redelijkheid en billijkheid is juist bekijken of er van die wet afgeweken mag worden.
Het bezwaarschrift zal ook getoetst worden aan de aanmelding bij het gemeentelijke loket voor het gereduceerde tarief?
Overigens heb ik via zo'n dagdeal een parkeerschijf met klokmechanisme, dus ik hoef niet elke 2 uur even langs de auto.
Ja, zoiets bedoel ik.sjohie schreef:Mijn ouders hebben ook van zulke kaartjes van 2 euro. Die wonen in een blauwe zone, en hebben zelf een ontheffing. Die kaartjes kunnen ze een X aantal keren per jaar kopen en geven aan iemand. Die hebben ze blanco in huis, en worden pas geldig als ze met een er op geschreven (aangevraagde) code + datum er op achter de voorruit van een auto liggen.Jolijn schreef:Ik dacht dat het gereduceerde tarief niet bij een (DE) paal betaald kon worden; het was vlgs mij een kaartje dat TS kreeg van degene bij wie ze op bezoek was.witte angora schreef:Dan zou iemand zomaar kunnen denken dat je dat gereduceerde tarief ook bij die andere paal kon betalen?
Zo begrijp ik het ?
Beloofd dat ik op mijn taal zal letten als ik bezwaar maak. Ik sla dan natuurlijk mijn eigen glazen in. Ik weet welk taal ik in een bezwaarprocedure zal gebruiken. Ik reageer op de forum met name uit ergernis voor de situatie.witte angora schreef:Ik probeer door alles heen te begrijpen waar het om gaat. Je had betaald voor de ene zone, maar je stond abusievelijk in de andere zone? Strikt genomen hebben de parkeerwachters juist gehandeld: je had niet betaald, dus er volgt een boete. Ze kunnen en mogen niet anders.
Of het billijk en redelijk is? Ik denk dat degene die het bezwaarschrift onder ogen krijgt daarover een beslissing moet nemen. Het zou zomaar kunnen dat de boete inderdaad kwijt gescholden wordt, omdat je voor de ene zone betaald had, maar in de andere stond. Het was dus geen onwil om te betalen, maar om een of andere reden was de situatie je niet duidelijk? Als het duidelijk was had je immers het kaartje wel elders gehaald, of je nu bij de ene paal of de andere betaald maakt voor het geld niet uit...
Maar, wat anderen ook al gezegd hebben, het kan voor een groot deel er van af hangen hoe je het brengt. Dus niet teveel over stomme en blonde parkeerwachters, die doen ook maar hun werk, maar gewoon de situatie uitleggen in niet al teveel woorden. En dan maar afwachten wat er gebeurd.
Daar heb je volgens mij welk gelijk in. Ik zal er "onder protest" bij zetten.Je hebt overigens best kans dat je eerst zal moeten betalen alvorens het bezwaar ingediend kan worden. Als dat zo is, dan ontkom je daar niet aan, maar als het bezwaar gehonoreerd wordt krijg je het geld weer terug. Succes ermee.
Het betreft geen fysiek of tastbare kaartje. Deze kan ook alleen via de website van de gemeente worden aangemeld. Er wordt geen kaartje in de auto geplaatstJolijn schreef:Ik dacht dat het gereduceerde tarief niet bij een (DE) paal betaald kon worden; het was vlgs mij een kaartje dat TS kreeg van degene bij wie ze op bezoek was.witte angora schreef:Dan zou iemand zomaar kunnen denken dat je dat gereduceerde tarief ook bij die andere paal kon betalen?
Zo begrijp ik het ?
In deze gemeente werkt het anders. Er is geen pas om onder de voorruit te plaatsen.sjohie schreef:Mijn ouders hebben ook van zulke kaartjes van 2 euro. Die wonen in een blauwe zone, en hebben zelf een ontheffing. Die kaartjes kunnen ze een X aantal keren per jaar kopen en geven aan iemand. Die hebben ze blanco in huis, en worden pas geldig als ze met een er op geschreven (aangevraagde) code + datum er op achter de voorruit van een auto liggen.Jolijn schreef:Ik dacht dat het gereduceerde tarief niet bij een (DE) paal betaald kon worden; het was vlgs mij een kaartje dat TS kreeg van degene bij wie ze op bezoek was.witte angora schreef:Dan zou iemand zomaar kunnen denken dat je dat gereduceerde tarief ook bij die andere paal kon betalen?
Zo begrijp ik het ?
Oh, oké bedankt voor je antwoord.ssienn schreef:Het betreft geen fysiek of tastbare kaartje. Deze kan ook alleen via de website van de gemeente worden aangemeld. Er wordt geen kaartje in de auto geplaatstJolijn schreef:Ik dacht dat het gereduceerde tarief niet bij een (DE) paal betaald kon worden; het was vlgs mij een kaartje dat TS kreeg van degene bij wie ze op bezoek was.witte angora schreef:Dan zou iemand zomaar kunnen denken dat je dat gereduceerde tarief ook bij die andere paal kon betalen?
Zo begrijp ik het ?
Dat maakt feitelijk ook niet uit, dat is enkel het gekozen vehikel van de gemeente in kwestie.sjohie schreef:In deze gemeente werkt het anders. Er is geen pas om onder de voorruit te plaatsen.Jolijn schreef:Mijn ouders hebben ook van zulke kaartjes van 2 euro. Die wonen in een blauwe zone, en hebben zelf een ontheffing. Die kaartjes kunnen ze een X aantal keren per jaar kopen en geven aan iemand. Die hebben ze blanco in huis, en worden pas geldig als ze met een er op geschreven (aangevraagde) code + datum er op achter de voorruit van een auto liggen.witte angora schreef:Dan zou iemand zomaar kunnen denken dat je dat gereduceerde tarief ook bij die andere paal kon betalen?
Ik dacht dat het gereduceerde tarief niet bij een (DE) paal betaald kon worden; het was vlgs mij een kaartje dat TS kreeg van degene bij wie ze op bezoek was.
Zo begrijp ik het ?
Hoezo onbewust? In het openingsbericht zeg je dat je net buiten de zone stond. Dat zie je dan toch ook als je je auto hebt geparkeerd? Als je het achteraf kan constateren was het kennelijk wel goed aangegeven. Laten we maar hopen dat je andere zaken in het verkeer wel goed ziet.ssienn schreef: Bedankt voor je reactie, maar ik ben het niet met u eens. Wacht maar tot u zelf een keer een boete krijgt, als u onbewust verkeerd parkeert. In het echte leven krijgen mensen bij het parkeren geen duidelijke instructies. Men moet het doen met een parkeermeter met een willekeurig (zone)nummer erop en wat dreigende waarschuwingen dat men een boete kan krijgen. U moet inzien dat ik aan de grens van de zone sta geparkeerd, dat ik daar aan omstanders heb gevraagd waar ik het beste kan parkeren. Ik sta niet in de verkeerde stad of een wijk verder geparkeerd, maar echt op een minimale afstand.
De boete blijf ik onterecht vinden. De parkeerwachters doen misschien wat van hun gevraagd is. Het is immers hun baan, maar een parkeerwachter met een beetje verstand zou kijken naar de persoonlijke omstandigheden in de bewuste situatie. Hij ziet dat er is betaald, hij weet dat hetzelfde parkeertarief van ‘50 cent per 18 minuten’ wordt gehanteerd. Toch besluit hij te denken: “jammer dan, ik ga schrijven”. Dat noemt u terecht? Dan hebben wij toch een ander denkbeeld van rechtvaardigheid.
1: Twee keer een boete voor laten komen en gewonnen. Heb meer kennis van de materie dan jij...Nee parkeerwachters halen het beste in mij naar boven
Me neerleggen bij een boete? Mooi niet, dat laat ik wel aan jou over als jij een boete krijgt.
Overigens geloof ik nog wel in het maken van bezwaar. Het is zowat je enigste middel voor een burger om onrechtvaardigheid aan te vechten.
2. Ga maar bezwaar maken bij B&W....daar moet je dus niet zijn.
3. Het is "enige"...
4. Parkeerbeambten voeren regels uit, gaan niet over persoonlijke en individuele omstandigheden.
Laatst gewijzigd door Radar op 08 mei 2014 10:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: ongepast taalgebruik verwijderd
Reden: ongepast taalgebruik verwijderd
En waar moet hij dan wel zijn bezwaarschrift indienen?Ga maar bezwaar maken bij B&W....daar moet je dus niet zijn.
De meeste gemeentes hebben een online formulier waarmee je bezwaar kunt maken.eleven schreef:En waar moet hij dan wel zijn bezwaarschrift indienen?Ga maar bezwaar maken bij B&W....daar moet je dus niet zijn.
Dat weet ik, maar mijn vraag was aan dhc bedoeld, want hij beweert, dat TS NIET bij de gemeente moet zijn.riddert schreef:De meeste gemeentes hebben een online formulier waarmee je bezwaar kunt maken.eleven schreef:En waar moet hij dan wel zijn bezwaarschrift indienen?Ga maar bezwaar maken bij B&W....daar moet je dus niet zijn.
Dhc schrijft dat het bezwaar niet aan de burgemeester en wethouders geschreven moet worden, zoals ts van plan is.
Ik snap dit voor u persoonlijk erg vervelend is. Maar het zou uw zaak ten goede komen als u hier zakelijk mee zou omgaan. Ik denk dat hier twee vragen spelen:
1. Heeft u betaald voor de plek waar u heeft geparkeerd?
2. Zo niet, ligt de oorzaak hiervoor buiten uw eigen invloedssfeer?
U kunt uw vraag ook hier stellen.
http://www.infopolitie.nl/
1. Heeft u betaald voor de plek waar u heeft geparkeerd?
2. Zo niet, ligt de oorzaak hiervoor buiten uw eigen invloedssfeer?
Het antwoord op de eerste vraag is NEE.ssienn schreef:Ik heb goede manieren geleerd, dus van 9:00 tot 12:45 heb ik betaald via Parkmobile. Ik was op bezoek bij iemand die daar woont, die mij vanaf 12:45 een gereduceerd tarief kon aanbieden door me aan te melden via een gemeentelijk loket. Deze kan men gebruiken tot 16:00 de volgende dag. Toch kreeg ik om 15:00 een boete. Ik stond namelijk net buiten de zone geparkeerd, precies over de grens. Ik heb net opgezocht dat beide zones hetzelfde tarief hanteren, namelijk 50 cent per 18 minuten. De afstand is zelfs zo dichtbij dat ik op een doelwit in de andere zone kan spugen.
U doet er verstandig aan om dit verhaal te onderbouwen met foto's van de situatie. Heel misschien dat u dan een kans maakt. Maar het kan ook zo zijn dat u de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) maar had moeten lezen.ssienn schreef:Wacht maar tot u zelf een keer een boete krijgt, als u onbewust verkeerd parkeert. In het echte leven krijgen mensen bij het parkeren geen duidelijke instructies. Men moet het doen met een parkeermeter met een willekeurig (zone)nummer erop en wat dreigende waarschuwingen dat men een boete kan krijgen. U moet inzien dat ik aan de grens van de zone sta geparkeerd, dat ik daar aan omstanders heb gevraagd waar ik het beste kan parkeren. Ik sta niet in de verkeerde stad of een wijk verder geparkeerd, maar echt op een minimale afstand.
U kunt uw vraag ook hier stellen.
http://www.infopolitie.nl/
Hoe u moet handelen kunt u lezen op de boete. Toen ik jaren terug een boete had gekregen moest ik betalen. Ik heb daar geen "onder protest" in gezet. Ik heb bezwaar ingediend en daarbij een getuigenverklaring van een medewerker van de tandarts die aangaf dat er bij het betalen een fout was gemaakt met het kenteken. Ik heb daarop gelijk gekregen.ssienn schreef:Daar heb je volgens mij welk gelijk in. Ik zal er "onder protest" bij zetten.Je hebt overigens best kans dat je eerst zal moeten betalen alvorens het bezwaar ingediend kan worden. Als dat zo is, dan ontkom je daar niet aan, maar als het bezwaar gehonoreerd wordt krijg je het geld weer terug. Succes ermee.