Dus niet. In dit geval heb je met de wet te maken.tenormin schreef:[Dat beslissen we allemaal zelf.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Legitimatie Albert Heijn
Re: Legitimatie Albert Heijn
Je kan blijkbaar niet lezen: wat men koopt beslist men zelf. Wat men drinkt beslist men zelf. Etcetera. Heeft niets met Supers of de wet van doen. Niemand word het mes op de keel gezet om iets te kopen en wat men koopt.ciske schreef:Dus niet. In dit geval heb je met de wet te maken.tenormin schreef:[Dat beslissen we allemaal zelf.
tenormin schreef:Je kan blijkbaar niet lezen: wat men koopt beslist men zelf. Wat men drinkt beslist men zelf. Etcetera. Heeft niets met Supers of de wet van doen. Niemand word het mes op de keel gezet om iets te kopen en wat men koopt.ciske schreef:Dus niet. In dit geval heb je met de wet te maken.tenormin schreef:[Dat beslissen we allemaal zelf.
maar de wet zegt wel wat we niet mogen, omdat dat niet goed zou zijn voor ons.
en dat wordt steeds meer.
en wat we wel moeten kopen, denk hierbij bijvoorbeeld aan de ADHD medicijnen.
De wet zegt dat i.v.m. accijnzen. Je denkt toch niet echt dat men oprecht bezorgd is. Ja, ADHD medicijnen. Vroeger had je een verrekt druk kind, nu heb je al speciale plekken waar zo'n kind terecht moet. Ach, zal allemaal wel. Laat iedereen lekker leven zoals hij/zij wil. Mij interesseert het geen barst wat God en de wet verboden heeft: ben alleen verantwoording schuldig aan mijn naasten en mijzelf. Bevalt prima.maar de wet zegt wel wat we niet mogen, omdat dat niet goed zou zijn voor ons.
Geld totaal niet voor volwassenen.ciske schreef:Dus niet. In dit geval heb je met de wet te maken.tenormin schreef:[Dat beslissen we allemaal zelf.
En zo is 't maar net.Geld totaal niet voor volwassenen.
ruud_a schreef:
Juist, en aan die wet heb je nou eenmaal te houden. Ga je met je kids boodschappen doen, moet je ook niet zeuren als iets wettelijk niet mag.
Onzin, nergens in de wet staat wat goed voor ons en niet is, of wat wij wel moeten kopen.ciske schreef:ruud_a schreef:
Juist, en aan die wet heb je nou eenmaal te houden. Ga je met je kids boodschappen doen, moet je ook niet zeuren als iets wettelijk niet mag.
Ik ga met Kids boodschappen doen, ook dat staat nergens in de wet, dat het niet mag.
Je 'mist' iets: met kids, de kleintjes dus, kan je dus wel alle boodschappen doen, met jongeren is de grens gesteld: als de cassière twijfelt en dus legitimatie vraagt: daar kunnen problemen komen. Kunnen, in dorpswinkels e.d. is het vaak "ons kent ons" en weten wie wie is. Is in Amsterdam dus wat moeilijkerciske schreef:
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Het ook niet ongebruikelijk dat 14/15-jarige pubers wildvreemden aanschieten met de vraag of die een paar blikjes vodka/jus willen kopen voor ze. Is mij ook wel eens gebeurd, wat ik vriendelijk heb geweigerd. Een medebewoner van mijn appartement zag het probleem niet zo, en deed dat voor die pubers.tenormin schreef:Je 'mist' iets: met kids, de kleintjes dus, kan je dus wel alle boodschappen doen, met jongeren is de grens gesteld: als de cassière twijfelt en dus legitimatie vraagt: daar kunnen problemen komen. Kunnen, in dorpswinkels e.d. is het vaak "ons kent ons" en weten wie wie is. Is in Amsterdam dus wat moeilijkerciske schreef:
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Nergens staat in de wet dat je geen alcohol mee krijgt als je kinderen bij je hebt !ciske schreef:
wetten moeten zinnig zijn en problemen oplossen, niet problemen veroorzaken.ciske schreef:ruud_a schreef:
De drankwet is zinnig, want zonder wet, weet niemand zich te gedragen, dat kinderen geen alcohol mogen drinken/kopen.ruud_a schreef:wetten moeten zinnig zijn en problemen oplossen, niet problemen veroorzaken.ciske schreef:ruud_a schreef:
geen drank aan kinderen verkopen.
niets mis mee.
liever ook maar geen patat en chips trouwens.
en melk is ook niet zo gezond als beweerd, per slot van rekening zijn we geen kalfjes.
voor die kalfjes is het ook niet goed dat we melk drinken, want die worden afgevoerd naar het slachthuis.
en al dat zoete spul deugt ook niet.
maar maak zinnige wetten.
als een volwassen persoon voor kinderen drank wil kopen, staan die gewoon buiten op hem te wachten.
beperk de wet dus gewoon tot de leeftijd van mensen die drank willen kopen.
wat zij met die drank doen is hun verantwoordelijkheid
misschien staat er achter je wel een buurjongen die een zak chips wil kopen en je gedag zegt.
dan kun je je flesje wijn wel op je buik schrijven.
geen drank aan kinderen verkopen.
niets mis mee.
liever ook maar geen patat en chips trouwens.
en melk is ook niet zo gezond als beweerd, per slot van rekening zijn we geen kalfjes.
voor die kalfjes is het ook niet goed dat we melk drinken, want die worden afgevoerd naar het slachthuis.
en al dat zoete spul deugt ook niet.
maar maak zinnige wetten.
als een volwassen persoon voor kinderen drank wil kopen, staan die gewoon buiten op hem te wachten.
beperk de wet dus gewoon tot de leeftijd van mensen die drank willen kopen.
wat zij met die drank doen is hun verantwoordelijkheid
misschien staat er achter je wel een buurjongen die een zak chips wil kopen en je gedag zegt.
dan kun je je flesje wijn wel op je buik schrijven.
Laatst gewijzigd door ruud_a op 27 feb 2014 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.
witte angora schreef:Is dit onderwerp nou nog niet uitgemolken? Binnen een dag alweer 4 pagina's lang terwijl ondertussen iedereen wel van elkaar weet hoe die er over denkt.
Inclusief de hersenspinsels van de trol.
Er is en blijft heel veel onduidelijkheid WA over dit onderwerp.
-
Ja,ik vind het ook ver gaan,kijk sommige ouders nemen het niet nauw ,hun verantwoordelijkheid,,
Joh ik ga wel even mee boodschappen doen,en hop...gebeurd...
Nu denk ik en zal wel te simpel zijn,wat is nu het probleem,let wel zeg kids waaraan je ziet,geen kids achtig gezichtje meer maar al aardig opgedroogd zeg maar ,rond 13 begint soms al,meiden lijken soms 18
Maar goed waar ik heen wil.....eigenlijk moet het geen groot punt zijn,immers je legitimatie moet je bij je hebben,overal en altijd,dus laat zien..klaar geen gezeur,cassieres vinden het ook niet leuk..
Tegen houden doen ze het toch niet...
Komt niks vn terecht..straks d campings afgaan,d jongeren betrappen dat vind ik goed,die zich idd coma zuipen.
Stond bij primera jongen zag er jong uit,ik dacht zo die begint jong...mg ik legitimatie,ja hoor masr ben 26 kijk maar,toch keek man van primera,die jo gen zegt geeft niks,zie er jo g uit...toen was ik aan de beurt,,zeg legitimatie,..neeeeuuhh ,nou bedankt![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Joh ik ga wel even mee boodschappen doen,en hop...gebeurd...
Nu denk ik en zal wel te simpel zijn,wat is nu het probleem,let wel zeg kids waaraan je ziet,geen kids achtig gezichtje meer maar al aardig opgedroogd zeg maar ,rond 13 begint soms al,meiden lijken soms 18
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Maar goed waar ik heen wil.....eigenlijk moet het geen groot punt zijn,immers je legitimatie moet je bij je hebben,overal en altijd,dus laat zien..klaar geen gezeur,cassieres vinden het ook niet leuk..
Tegen houden doen ze het toch niet...
Komt niks vn terecht..straks d campings afgaan,d jongeren betrappen dat vind ik goed,die zich idd coma zuipen.
Stond bij primera jongen zag er jong uit,ik dacht zo die begint jong...mg ik legitimatie,ja hoor masr ben 26 kijk maar,toch keek man van primera,die jo gen zegt geeft niks,zie er jo g uit...toen was ik aan de beurt,,zeg legitimatie,..neeeeuuhh ,nou bedankt
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Wat verkopen die dan, dat je je moet legitimeren, los van sigaretten? Dat ze aan jou je ID vragen?Stond bij Primera jongen zag er jong uit, ik dacht zo die begint jong...mg ik legitimatie, ja hoor maar ben 26 kijk maar,toch keek man van Primera, die jo gen zegt geeft niks, zie er jo g uit...toen was ik aan de beurt, zeg legitimatie, nee uh ,nou bedankt
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Wat een drama lama om het laten zien van je legitimatie.
Iets met een mug en een olifant komt er ineens in me op.
De dame of heer achter de kassa doet gewoon zijn/haar werk,dat je het er niet mee eens bent is je goed recht maar om daar nu een heel drama in 4 bedrijven van te gaan maken is een beetje overdreven.
Laat je boodschappen staan en loop weg of laat je legitimatie zien,betaal en vraag naar de winkel manager of schrijf alle politieke partijen aan,als het je zo dwars zit.
Genoeg optie om je ongenoegen bekent te maken ipv een drama in 4 bedrijven aan de kassa in een supermarkt.
Iets met een mug en een olifant komt er ineens in me op.
De dame of heer achter de kassa doet gewoon zijn/haar werk,dat je het er niet mee eens bent is je goed recht maar om daar nu een heel drama in 4 bedrijven van te gaan maken is een beetje overdreven.
Laat je boodschappen staan en loop weg of laat je legitimatie zien,betaal en vraag naar de winkel manager of schrijf alle politieke partijen aan,als het je zo dwars zit.
Genoeg optie om je ongenoegen bekent te maken ipv een drama in 4 bedrijven aan de kassa in een supermarkt.
Dat komt omdat er nog steeds zoveel onduidelijkheid over is.rozemarijntje schreef:
@ chocomelk
Idd zoveelste topic...
Er is GEEN wet die het verbied om alcohol te kopen als je een
minderjarige bij je hebt OF de cassiere moet het kunnen 'bewijzen'
dat de alcohol bedoeld is voor die minderjarige.
OUDEMOLEN - Supermarkt Aldi gaat het beleid op het gebied van verkoop van alcohol aan gezinnen aanpassen. Eind januari kreeg een Roosendaals gezin geen wijn mee in de winkel omdat de twee dochters minderjarig zijn.
De familie Geus was met heel het gezin boodschappen aan het doen bij de Aldi in Oudemolen. Toen de flessen wijn op de band lagen, hield de cassière vol dat de dochters zich moesten legitimeren. "Ze bleef voldhouden, zelfs toen ik aangaf dat de wijn voor mij en mijn man was", aldus Rita Geus. Het gezin liet alle boodschappen achter en vertrok.
Onterecht geweigerd'
Op de klacht die de familie hierover indiende werd door de Aldi eerst niet gereageerd. Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport liet in een schriftelijke reactie aan het gezin weten dat ze in hun recht staan: "De verkoper heeft onterecht geweigerd u drank te verkopen, omdat hij verder geen aanwijzing had dat de drank voor uw kinderen bestemd was."
Beleid aanpassen
Donderdagmiddag kwam de Aldi toch met een reactie. De districtsleider van de Aldi in Oudemolen leverde een pakket met levensmiddelen af bij de familie Geus. Ook ontvingen ze een brief. Daarin laat de supermarkt weten dat ze de situatie hebben onderzocht en dat ze het beleid op het gebied van verkoop van alcohol en/of tabak aan gezinnen gaat aanpassen.
Verder schrijft de districtsleider dat de medewerkers hierover intussen geinformeerd zijn. Als er duidelijk sprake is van een ouder-kind-relatie en er geen aanleiding is te vermoeden dat de alcohol voor het kind is, hoeft er geen legitimatie gevraagd te worden.
Geen bier in Waspik
Het is niet de eerste keer dat er onduidelijkheid is rond het verkopen van alcohol. Half januari kreeg een vrouw uit Waspik geen bier mee bij een plaatselijke supermarkt omdat ze een baby bij zich had.
De familie Geus was met heel het gezin boodschappen aan het doen bij de Aldi in Oudemolen. Toen de flessen wijn op de band lagen, hield de cassière vol dat de dochters zich moesten legitimeren. "Ze bleef voldhouden, zelfs toen ik aangaf dat de wijn voor mij en mijn man was", aldus Rita Geus. Het gezin liet alle boodschappen achter en vertrok.
Onterecht geweigerd'
Op de klacht die de familie hierover indiende werd door de Aldi eerst niet gereageerd. Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport liet in een schriftelijke reactie aan het gezin weten dat ze in hun recht staan: "De verkoper heeft onterecht geweigerd u drank te verkopen, omdat hij verder geen aanwijzing had dat de drank voor uw kinderen bestemd was."
Beleid aanpassen
Donderdagmiddag kwam de Aldi toch met een reactie. De districtsleider van de Aldi in Oudemolen leverde een pakket met levensmiddelen af bij de familie Geus. Ook ontvingen ze een brief. Daarin laat de supermarkt weten dat ze de situatie hebben onderzocht en dat ze het beleid op het gebied van verkoop van alcohol en/of tabak aan gezinnen gaat aanpassen.
Verder schrijft de districtsleider dat de medewerkers hierover intussen geinformeerd zijn. Als er duidelijk sprake is van een ouder-kind-relatie en er geen aanleiding is te vermoeden dat de alcohol voor het kind is, hoeft er geen legitimatie gevraagd te worden.
Geen bier in Waspik
Het is niet de eerste keer dat er onduidelijkheid is rond het verkopen van alcohol. Half januari kreeg een vrouw uit Waspik geen bier mee bij een plaatselijke supermarkt omdat ze een baby bij zich had.