LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] GEWONNEN VAN DEXIA/LEGIO LEASE

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: GEWONNEN VAN DEXIA/LEGIO LEASE

Ongelezen bericht door Albert »

Beste las-tig,

Ik geloof je anders zet je het niet op het forum. Blijkbaar zijn jullie tot overeenstemming gekomen en neem jij daar genoegen mee.

Van harte en mijn petje af voor je dat je nu van al die ellende verlost bent.

Het ga je goed.

Groet,

Albert.

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: GEWONNEN VAN DEXIA/LEGIO LEASE

Ongelezen bericht door Pieter »

Hollander,

Topje van de ijsberg over deze malversatie is al door trosradar bekend gemaakt.
Raport van E.U. kun je o.a. lezen op de PB website.

Mvg Pieter

Ron uit Den Haag
Berichten: 101
Lid geworden op: 06 aug 2003 09:54

Re: GEWONNEN VAN DEXIA/LEGIO LEASE

Ongelezen bericht door Ron uit Den Haag »

van harte Las-tig,

Eén vraagje nog (eigenlijk2), hoeveel was je inleg en nog belangrijker eigenlijk, hoeveel bedroeg de restschuld, en was je een eegaleaser?

Groet,
Ron uit den haag.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: GEWONNEN VAN DEXIA/LEGIO LEASE

Ongelezen bericht door aert0001 »

Beste Mensen,

De stand is zoals advocaat Bos zei, in 2 vandaag: het is gedupeerden 3 Dexia 0, wat is dan de reden om nu voor gelijk spel te kiezen.

Kom op laat je nu niet blij maken met een compromis, nu is de kans aanwezig, er komt zoveel aan, neem geen genoegen met gelijkspel, ga nu door, deze oplossing komt ruim een jaar te laat. Eegaleasers, ga door met procederen, de bal ligt open voor doel.

Ton

gast_58

Re: GEWONNEN VAN DEXIA/LEGIO LEASE

Ongelezen bericht door gast_58 »

.l.
Laatst gewijzigd door gast_58 op 03 mar 2004 03:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Bernard-L
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 feb 2004 17:26

Re: GEWONNEN VAN DEXIA/LEGIO LEASE

Ongelezen bericht door Bernard-L »

Alaaf van hier tot Gorkum. Da's pas echt carnaval toch. Maar wel één met passie. :wink:

gast_58

Re: GEWONNEN VAN DEXIA/LEGIO LEASE

Ongelezen bericht door gast_58 »

..
Laatst gewijzigd door gast_58 op 03 mar 2004 03:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Bernard-L
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 feb 2004 17:26

Re: GEWONNEN VAN DEXIA/LEGIO LEASE

Ongelezen bericht door Bernard-L »

Wij mensen uit Eindhoven kunnen er anders ook wel wat van. :oops:

gast_58

Re: GEWONNEN VAN DEXIA/LEGIO LEASE

Ongelezen bericht door gast_58 »

las-tig
als ik jou was, kwam ik naar het zuiden, want daar is het feest!

AvB
Berichten: 67
Lid geworden op: 26 jan 2004 09:45

Re: GEWONNEN VAN DEXIA/LEGIO LEASE

Ongelezen bericht door AvB »

Kan het niet laten om even te reageren op die mensen die gewoon gan carnavallen.....het is jullie van harte gegund maar ik woon ook net onder Eindhoven, maar kan absoluut niet gaan carnavalen. De 4 kids mogen van onze dexia problemen eigenlijk geen last hebben maar ze moeten thuis blijven net als wij , we kunnen het uitgaan echt niet betalen. Wij betalen maandelijks 550 euro aan dexia, alaafffff. gr AvB

jeroen van vliet
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2004 10:22

Re: GEWONNEN VAN DEXIA/LEGIO LEASE

Ongelezen bericht door jeroen van vliet »

Wat ik heb meegemaakt is dat dexia het incasso op mij heb afgestuurd.
Op 7 julie heb ik gebeld met dexia en gevraagd of ik nog een maand uitstel van betaling kon krijgen. Dat is mij telefonisch toegezegt en afgesproken dat ik voor 8 aug. zou betalen.

Nou nog geen twee weken later na 7 julie kreeg ik een brief van het incasso en het gehele bedrach was meer dan met 1000 euro verhoogd

Als ik niet zou betalen zou het nog eens verhoogd worden.
Ik ben bezweken onder de druk en heb betaald, wel onder protest.
ik hoop dat ik mijn geld nog terug zie maar heb er een hard hoofd in.

gast_58

Re: GEWONNEN VAN DEXIA/LEGIO LEASE

Ongelezen bericht door gast_58 »

AvB
Dat vind ik echt heel erg. Geenszins mijn bedoeling om wie dan ook de ogen uit te steken.
Als je echter dit forum bestudeert, dan zul je algauw zien dat je beter kunt stoppen met betalen! Ga naar een advocaat en laat je voorlichten over je mogelijkheden!
Ilse

Annet
Berichten: 192
Lid geworden op: 01 aug 2003 19:33

Re: GEWONNEN VAN DEXIA/LEGIO LEASE

Ongelezen bericht door Annet »

AvB, sinds ik gestopt ben met betalen (en geloof me, dat was een hele grote stap) leef ik een stuk rustiger. Krijg natuurlijk wel post van onze vrienden maar dat gaat steevast retour. Wel ff een kopietje van gemaakt natuurlijk.
Neem die stap, en stop ermee. Sluit je bij die grote groep niet-betalers aan en ga de strijd aan. Hoe meer er niet betalen, hoe beter het is. Staan we veel sterker.
Het is jammer dat er nog zoveel mensen zijn die toch door de knieen gaan. Stel je eens voor wat er gebeurt als iedereen stopt met betalen. Dexia krijgt dan veel minder inkomsten. Denk je dat ze de boel dan zo lang blijven rekken en strekken? Denk het niet. En onder druk van media, politiek, gedupeerden zou er veel eerder een oplossing zijn. Die goed is voor ons welteverstaan, want met minder nemen we geen genoegen natuurlijk.

Annet

Joost2
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 feb 2004 19:57

Re: GEWONNEN VAN DEXIA/LEGIO LEASE

Ongelezen bericht door Joost2 »

Ik ben helaas door de knieën gegaan, omdat me het mes op de keel werd gezet. Ik dacht geen keus te hebben. Ik heb dus getekend voor hun aanbod voor gespreide betaling en heb moeten afzien van mijn rechten. Pure maffia uiteraard. Ik denk er nu heel voorzichtig over om die maandelijkse incasso's -die ik mij niet kan veroorloven- te laten storneren. Aan de andere kant is het natuurlijk ook zo dat ik ergens voor getekend heb en er aan vast zit. Maar ik heb getekend onder dwang ("betalen, anders incassobureau, deurwaarder, etc."), na het een jaar opgehouden te hebben.
Ik slaap nu weer, dat wel, maar kan mij niets meer veroorloven.

Wat is wijsheid in deze? (Ben aangesloten bij St. Leaseverlies en Pay-back, geen eegaleaser).

Annet
Berichten: 192
Lid geworden op: 01 aug 2003 19:33

Re: GEWONNEN VAN DEXIA/LEGIO LEASE

Ongelezen bericht door Annet »

Natuurlijk heb ik ook dat mes op de keel gehad. Gut, ze kunnen dreigen zo erg dat we er bang van worden. En bang werd ik zeker.
"Dat machtige Dexia zal het wel weten, bij niet-betalen staat volgende week de deurwaarder met een vrachtwagen voor de deur om je huis leeg te halen." Dat zoiets helemaal niet kan wist ik toen nog niet.
Maar dankzij dit forum en de stichtingen ben ik vastbesloten en vastberaden. De media en politiek zitten er boven op, rechtszaken worden verloren door Dexia, zinloos om nog als makke schaapjes achter dit machtsvertoon aan te lopen.
Jammer voor jou, jij hebt natuurlijk wel voor een regeling getekend. Maar Payback is ook bezig met een procedure voor deze mensen om alles weer ongedaan te krijgen, volgens mij.

Annet

Joost2
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 feb 2004 19:57

Re: GEWONNEN VAN DEXIA/LEGIO LEASE

Ongelezen bericht door Joost2 »

Bedankt. Ik zal daar eens informeren.
Zou geweldig zijn...!

CarlaS
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 feb 2004 10:53

Re: GEWONNEN VAN DEXIA/LEGIO LEASE

Ongelezen bericht door CarlaS »

Hoi Annet, stoppen en dan?
afwachten en brieven door sturen,
wij zitten ook in z`n pakket..... gaan we door of kappen, ik vind het heel moeilijk, gun ze eigenlijk geen cent meer! :!:
Maar ben bang voor wat er komen gaat!

Annet
Berichten: 192
Lid geworden op: 01 aug 2003 19:33

Re: GEWONNEN VAN DEXIA/LEGIO LEASE

Ongelezen bericht door Annet »

Dat was ik ook en natuurlijk is het nog steeds onzeker wat er komen gaat. Maar als je nu alles eens op een rij zet, de uitspraken van DSI, de onderhandelingen met LL, de gewonnen rechtszaken (want die zijn er gelukkig), dan kan het toch niet zo zijn dat alle gedupeerden alles tot op de laatste cent moeten gaan betalen? Met zo'n steun van media, Den Haag (mag voor mij wel wat sneller, pfff), stichtingen, kan je toch bijna verwachten dat alles een andere wending gaat nemen. Ik zeg niet dat we alles terugkrijgen en schadeloosgesteld worden. Dat verwacht ik niet. Maar als alleen maar de contracten ontbonden zijn en je verder geen nabetalingen meer hoeft te doen, ben ik al tevreden.
Ik weet het, Payback gaat voor alles maar ik zet mijn hoop op iets minder en dan valt de rest alleen maar mee.

Annet

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: GEWONNEN VAN DEXIA/LEGIO LEASE

Ongelezen bericht door Captain-America »

Inhakende bij wat Annet al melde,

Het is heel begrijpelijk dat iedereen zich zorgen maakt om wat er gebeurd als men niet (meer) betaald.
Edoch wat Dexia cs doet en heeft gedaan, had nooit, in de meeste gevallen, plaats mogen vinden.
Daarom alleen al, lees de diverse uitspraken maar eens na, zou iedere gedupeerde zich gesterkt moeten voelen.

Hoe meer er niet betaald word, hoe moeilijker Dexia cs het zal gaan krijgen.

Denk er eens over na, hoe groot (reeel) is de kans dat je daadwerkelijk voor de rechter gedaagd zal gaan worden als iedereen, dit zijn nu nog zo'n circa 90.000 mensen/gezinnen (mogelijk zelfs meer!), stopt met betalen.

Dexia cs kan de stroom brieven nu, al enige jaren zelfs al, niet meer aan.

Wat te denken van de rechtzaken, en daaraan verbonden instanties.

Men kan en zal helemaal niets. Ja bloeden zullen ze. Voor gaas gaan ze.

Al is het bedrog, de misleiding, zijn/waren de Dexia cs leugens nog zo snel, de naakte waarheid achterhaald allen wel!!!!

Dat dit ieder tot steun mag zijn, samen sterk!

Mazzeltov;

Ralph*And justice for the victimised!*

las-tig
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 feb 2004 14:10

Re: GEWONNEN VAN DEXIA/LEGIO LEASE

Ongelezen bericht door las-tig »

Jullie hebben mijn uitkomst kunnen lezen op dit forum en weet je waar dit allemaal mee is begonnen????

MET WEIGEREN TE BETALEN, OOK DE INCASSO'S.

Die hielden trouwens na 2 brieven en een telefoontje ook op.

Laat ze maar zien wie het, het langste volhoud, elke gedupeerde heeft aalleen te maken met Dexia maar Dexia heeft jullie dus allemaal als tegenstander en dan wordt het erg vervelend.

Kin omhoog, neus in de wind, ze krijgen een koekje van eigen deeg.

Gesloten