D.Koning schreef:
Dus de vraag is wat te doen:
- als we de meubels in gebruik gaan nemen en afwachten tot de andere fronten dan zitten we met het feit dat we de meubels moeten houden (want ze zijn gebruikt dus kunnen niet retour gestuurd worden)
Dat is totaal niet relevant. U maakt aanspraak op de (wettelijke) garantie en dat de leverancier er zo lang over doet om iets te regelen is zijn probleem. Dus gewoon het meubel in gebruik nemen, en de frontjes terug sturen als de nieuwe er zijn. Bij vervanging onder garantie, is het niet relevant of iets gebruikt is of niet, het enige dat speelt is of er sprake is van een defect dat al aanwezig was tijdens levering, en dat is hier het geval.
- als we de meubels nu terug sturen dan moeten wij zelf de kosten van retourzending betaling. Is dit ook echt daadwerkelijk zo?
Nee, de vervanging / reparatie van defect dient kosteloos te gebeuren. Daaronder vallen ook de verzendkosten aangezien je het niet in de winkel hebt gekocht kan de verkoper niet van je verwachten dat je de defecte spullen zelf ergens komt afleveren
- hebben we recht op een bepaalde korting?
- kunnen we terecht een hulpstation?
Je hebt eventueel recht om de prijs te verminderen overeenkomstig het defect. Hoeveel dat precies is, is moeilijk te bepalen, maar omdat het om de buitenkant gaat die nu lelijk is, lijkt me dat een behoorlijk percentage.
Dit is overigens alleen van toepassing als u geen reparatie of vervanging wenst, het is niet en en, tenzij de fabrikant of leverancier dat zelf natuurlijk voorstelt.