LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uw huis veilig incasso's

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
sandradevries81
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 dec 2014 15:57

Re: Uw huis veilig incasso's

Ongelezen bericht door sandradevries81 »

Dag allen,

ook ik loop tegen veel dezelfde problemen aan. Bij mij wordt wel door UHV afgeschreven, maar volgens mij klopt dat ook, want ik ben echt het contract met hen aangegaan. Er wordt wel heel onregelmatig afgeschreven en omdat mijn administratie redelijk goed is, had ik het vrij snel door. Ik mag het nu in januari overmaken.
Waar ik wel tegenaan loop is het servicecontract, dat, zoals ik hier bevestigd heb gekregen, veel te laat aangeboden wordt. Mijn knopjes van mijn alarmsysteem werken niet goed meer, dus dat moet gemaakt worden. Dat kan niet anders dan door een monteur te laten komen. Kosten: 100 euro, want ik heb geen servicecontract... En dat terwijl het systeem nog geen jaar oud is (en ik het pas een half jaar gebruik, want ik vond het eng om te gaan gebruiken). Nu zit ik nog 2 jaar aan een duur contract vast, 42 euro per maand en ik wil er eigenlijk vanaf, omdat ik gewoonweg niet goed ben geïnformeerd.
Heeft er iemand tips of en hoe ik er vanaf kan komen? Ze geven zelf toe dat pas als de monteur komt, er verteld wordt van het servicecontract, terwijl bij de verkoop gezegd wordt dat het niet meer is dan de aanschaf en de kosten voor de meldkamer.

Ik hoor graag of jullie adviezen hebben.

Groeten Sandra

RobinHoorn
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 dec 2014 12:02

Re: Uw huis veilig incasso's

Ongelezen bericht door RobinHoorn »

.. Klantenservice van LIK me Vessie , want ben nog steeds niet terug gebeld of gemaild met een voorstel.. Maar ja we zijn weer een maandtermijn verder dus UHV vind het allemaal wel prima
Laatst gewijzigd door RobinHoorn op 08 jan 2015 09:15, 1 keer totaal gewijzigd.

RobinHoorn
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 dec 2014 12:02

Re: Uw huis veilig incasso's

Ongelezen bericht door RobinHoorn »

..
Laatst gewijzigd door RobinHoorn op 08 jan 2015 09:12, 1 keer totaal gewijzigd.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Uw huis veilig incasso's

Ongelezen bericht door sacredfour »

Ik denk niet dan onregelmatige incasso’s rede genoeg is om het bedrijf in gebreke te stellen. Dit zou echter wel rede zijn op de incasso’s stop te zetten en handmatig te gaan betalen. Zijn er geen andere gebreken waarop je ze kan aanspreken?

Y mars
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jan 2015 11:15

Re: Uw huis veilig incasso's

Ongelezen bericht door Y mars »

Hallo ruffnek

Is het inmiddels gelukt om van dit contract af te komen?
Ik vraag dit met name omdat mijn vader is overleden en nu willen ze het contract niet beëindigen
Het abonement loopt nog vier jaar en dit word verhaald op de na bestaanden
Voor iedereen een waarschuwing, ga niet in zee met dit bedrijf

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Uw huis veilig incasso's

Ongelezen bericht door sacredfour »

Een overeenkomst kan wel ontbonden worden als het gaat om bijzondere omstandigheden. Artikel art 6:258 BW. Het overlijden van de contractant lijkt mij hieraan wel te voldoen, vooral als er nu sprake is dat het object van de beveiliging nu ook vervallen is. Ik heb hier alleen geen jurisprudentie over.
Laatst gewijzigd door sacredfour op 19 jan 2015 12:56, 2 keer totaal gewijzigd.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Uw huis veilig incasso's

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Y mars schreef:Hallo ruffnek

Is het inmiddels gelukt om van dit contract af te komen?
Ik vraag dit met name omdat mijn vader is overleden en nu willen ze het contract niet beëindigen
Het abonement loopt nog vier jaar en dit word verhaald op de na bestaanden
Voor iedereen een waarschuwing, ga niet in zee met dit bedrijf
Beetje vreemd - maar dat kan voor zover ik weet alleen als de nabestaanden de erfenis volledig hebben geaccepteerd. In dit geval zou ik contact opnemen met de rechtsbijstand, of het juridisch loket - want de nabestaanden hebben niet het contract getekent.

In elk geval gecondoleerd, en sterkte met deze harteloze bende.

Nette1983
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jun 2015 07:46

Re: Uw huis veilig incasso's

Ongelezen bericht door Nette1983 »

Hallo

wij hebben nu sinds een maand ongeveer Uw huis veilig
maar hebben al een paar rekeningen gehad
en we hebben zo spijt dat we getekend hebben voor VIJF JAAR :(
we zijn er met open ogen in getrapt de verkoper heeft heel lang bij ons gezeten
en toen mijn vriend op internet ging vergelijken ging deze verkoper ineens moeilijk doen
en zeggen dat hij ook een gezin heb en dat als wij na het tekenen het zouden afmelden binnen het opzeg termijn
dat hij weer een kruisje bij zijn naam krijgt en zijn baan kan verliezen
en zijn gedrag werd gelijk anders en deed gelijk alles opruimen en zijn jas aan
wij zijn niet tevreden en voelen ons genaaid

Robel47
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2015 15:56

Re: Uw huis veilig incasso's

Ongelezen bericht door Robel47 »

Op 01 November 2013 werd er bij mij thuis aangebeld door een jonge man, die mij wilde informeren over beveiligingssytemen en dat dit in samenwerkingsverband met onze Gemeente zou zijn. Ik was benieuwd naar zijn info over zijn beveiligingssysteem en nodigde hem dan ook uit om binnen te komen.

Hij heeft heeft mij en mijn echtgenote zijn verhaal uitgelegd en vertelde ons dat hij kwam namens de firma “UwHuisveilig” zijnde een onderdeel van het beveiligingsbedrijf “Securitas”. Hij mocht in onze wijk onder de belangstellenden een gratis beveiligingssysteem aanbieden. Hij moest dan wel eerst aan de belangstellenden een paar vragen stellen. Ik meen dat het iets van 5 vragen waren die verband hielden met ons veiligheidsgevoel. De antwoorden van ons op zijn vragen moest hij dan eerst doorspreken met zijn ”chef” , die ook in een wijk in Oss rondliep. Deze “chef” moest dan beoordelen of de onze antwoorden goed werd bevonden om in aanmerking te komen voor het gratis beveilingssysteem.

De colporteur stelde ons vervolgens die paar vragen over onze veiligheid.
Na de laatste vraag deelde hij ons mede dat alle vragen, naar zijn mening door ons goed waren beantwoord.
Hij zei zijn “chef “ te gaan bellen en liep vervolgens naar buiten en wij zagen dat hij met zijn gsm in de hand aan het bellen was. Dat duurde toch wel een aantal minuten. Hierna kwam hij weer binnen, gaf ons beiden een hand en feliciteerde ons. Zijn “chef “ zou akkoord zijn gegaan met onze antwoorden en colporteur mocht ons het genoemde gratis beveiligingssysteem overhandigen.

Hij vertelde ons echter, dat hij het systeem nu niet bij zich had maar dat dit systeem, binnen een paar weken, door een monteur bij ons thuis zou worden geïnstalleerd. Daar waren geen kosten aan verbonden.

Enkele weken later werd het beveiligingssyteem door een monteur bij ons geplaatst. Kort daarna kreeg ik de eerste incasso's van dit bedrijf. Ik moest ineens € 328,= betalen voor de installatie van dit systeem. Ik was het daar niet mee eens en heb UwHuisveilig gebeld. Ik moest gewoon dat bedrag maar betalen en dat het systeem gratis gewonnen zou zijn, daar hadden ze nog nooit van gehoord. Terwijl later bleek dat er meer kopers van dit systeem waren die onder de valse voorwendsels van systeem te hebben gewonnen er in zijn getrapt. Bent U er ook ingetuind laat het mij dan weten.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Uw huis veilig incasso's

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Robel47 schreef: Enkele weken later werd het beveiligingssyteem door een monteur bij ons geplaatst. Kort daarna kreeg ik de eerste incasso's van dit bedrijf. Ik moest ineens € 328,= betalen voor de installatie van dit systeem. Ik was het daar niet mee eens en heb UwHuisveilig gebeld. Ik moest gewoon dat bedrag maar betalen en dat het systeem gratis gewonnen zou zijn, daar hadden ze nog nooit van gehoord. Terwijl later bleek dat er meer kopers van dit systeem waren die onder de valse voorwendsels van systeem te hebben gewonnen er in zijn getrapt. Bent U er ook ingetuind laat het mij dan weten.
Wat heb je getekend, en heb je het doorgelezen?
Want daar kan best een hoop vanaf hangen.

Gesloten