LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kapotte stofzuigerslang niet vervangen?

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Kapotte stofzuigerslang niet vervangen?

Ongelezen bericht door olaf79 »

hawkwind schreef:
Hond2 schreef:Zo'n 14 maanden geleden heb ik online een stofzuiger gekocht.
Nu is de slang kapot gegaan en de fabrikant die ik een mail had gestuurd daarover beweert dat zij voor gevallen van slijtage geen garantie kunnen verlenen.
Dat zou ik kunnen begrijpen als hij 5 jaar gebruikt zou zijn, maar na iets meer dan een jaar normaal gebruik?
Ik mag toch verwachten dat een stofzuigerslang langer mee gaat of zie ik dat fout?
Heb in een antwoord al min of meer het zelfde aangegeven en wacht hun reactie af, maar zou ik verder nog iets kunnen doen?
Duidelijk een b of c merk dus.
Had maar een DYSON gekocht , 5 jaar VOLLEDIGE garantie(ook op die slang).
Maar ja, consumenten vinden een stofzuiger van meer dan 200 euro te duur.
De Dyson van ons werkt btw al 7 jaar naar volle tevredenheid.
Een stofzuigerslang kan btw NIET slijten , maar door ondeskundig(lees grof) gebruik wel scheuren.....
Doe eens een search op Dyson op dit forum...

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Kapotte stofzuigerslang niet vervangen?

Ongelezen bericht door ruud_a »

hawkwind schreef:
Hond2 schreef:Zo'n 14 maanden geleden heb ik online een stofzuiger gekocht.
Nu is de slang kapot gegaan en de fabrikant die ik een mail had gestuurd daarover beweert dat zij voor gevallen van slijtage geen garantie kunnen verlenen.
Dat zou ik kunnen begrijpen als hij 5 jaar gebruikt zou zijn, maar na iets meer dan een jaar normaal gebruik?
Ik mag toch verwachten dat een stofzuigerslang langer mee gaat of zie ik dat fout?
Heb in een antwoord al min of meer het zelfde aangegeven en wacht hun reactie af, maar zou ik verder nog iets kunnen doen?
Duidelijk een b of c merk dus.
Had maar een DYSON gekocht , 5 jaar VOLLEDIGE garantie(ook op die slang).
Maar ja, consumenten vinden een stofzuiger van meer dan 200 euro te duur.
De Dyson van ons werkt btw al 7 jaar naar volle tevredenheid.
Een stofzuigerslang kan btw NIET slijten , maar door ondeskundig(lees grof) gebruik wel scheuren.....


geeft u ook garantie op de stofzak?
uw forum vertrouw ik trouwens niet zo.
negatieve postings worden meestal verwijderd.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Kapotte stofzuigerslang niet vervangen?

Ongelezen bericht door eleven »

hawkwind schreef:
Hond2 schreef:Zo'n 14 maanden geleden heb ik online een stofzuiger gekocht.
Nu is de slang kapot gegaan en de fabrikant die ik een mail had gestuurd daarover beweert dat zij voor gevallen van slijtage geen garantie kunnen verlenen.
Dat zou ik kunnen begrijpen als hij 5 jaar gebruikt zou zijn, maar na iets meer dan een jaar normaal gebruik?
Ik mag toch verwachten dat een stofzuigerslang langer mee gaat of zie ik dat fout?
Heb in een antwoord al min of meer het zelfde aangegeven en wacht hun reactie af, maar zou ik verder nog iets kunnen doen?
Duidelijk een b of c merk dus.
Had maar een DYSON gekocht , 5 jaar VOLLEDIGE garantie(ook op die slang).
Maar ja, consumenten vinden een stofzuiger van meer dan 200 euro te duur.
De Dyson van ons werkt btw al 7 jaar naar volle tevredenheid.
Een stofzuigerslang kan btw NIET slijten , maar door ondeskundig(lees grof) gebruik wel scheuren.....

En waar is dit na te lezen?


Want ik lees andere dingen over de garantie van de slang.

http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/v ... -garantie/

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: Kapotte stofzuigerslang niet vervangen?

Ongelezen bericht door hawkwind »

@eleven, ik lees toch echt dit op vara kassa :Hoi Jasmar,Op alle Dyson stofzuigers vanaf ongeveer zomer 2007 zit de 5 jaar garantie. Dan nog, sluiten ze wel internetwinkels uit van deze garantie. Je moet een bon van een winkel kunnen overleggen. Dyson is normaliter erg coulant met dit soort gevallen, ik zou ze gewoon een vriendelijke brief sturen, maar beter is om uw Dyson dealer erop aan te spreken en hem het laten oplossen. Je mag van zo'n stofzuiger toch zeker wel een 6-8 jaar verwachten.SuccesMAstag

En Google anders even : Op alle (slede)stofzuigers geeft Dyson : 5 jaar garantie :D

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Kapotte stofzuigerslang niet vervangen?

Ongelezen bericht door sjohie »

hawkwind schreef:@eleven, ik lees toch echt dit op vara kassa :Hoi Jasmar,Op alle Dyson stofzuigers vanaf ongeveer zomer 2007 zit de 5 jaar garantie. Dan nog, sluiten ze wel internetwinkels uit van deze garantie. Je moet een bon van een winkel kunnen overleggen. Dyson is normaliter erg coulant met dit soort gevallen, ik zou ze gewoon een vriendelijke brief sturen, maar beter is om uw Dyson dealer erop aan te spreken en hem het laten oplossen. Je mag van zo'n stofzuiger toch zeker wel een 6-8 jaar verwachten.SuccesMAstag

En Google anders even : Op alle (slede)stofzuigers geeft Dyson : 5 jaar garantie :D
Als het enkel om bij fysieke winkels gekochte modellen gaat, is dat niet hetzelfde als "alle". Sterker nog, ik denk dat een groot deel van de stofzuigers niet eens meer in fysieke winkels gekocht wordt.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Kapotte stofzuigerslang niet vervangen?

Ongelezen bericht door eleven »

hawkwind schreef:@eleven, ik lees toch echt dit op vara kassa :Hoi Jasmar,Op alle Dyson stofzuigers vanaf ongeveer zomer 2007 zit de 5 jaar garantie. Dan nog, sluiten ze wel internetwinkels uit van deze garantie. Je moet een bon van een winkel kunnen overleggen. Dyson is normaliter erg coulant met dit soort gevallen, ik zou ze gewoon een vriendelijke brief sturen, maar beter is om uw Dyson dealer erop aan te spreken en hem het laten oplossen. Je mag van zo'n stofzuiger toch zeker wel een 6-8 jaar verwachten.SuccesMAstag

En Google anders even : Op alle (slede)stofzuigers geeft Dyson : 5 jaar garantie :D
@Hawkwind

Ik heb het niet over de garantie van Dyson van 5 jaar, maar over de garantie van de slang, zoals jij hier beweert en daarvan kan ik nergens iets lezen.
hawkwind schreef:

Had maar een DYSON gekocht , 5 jaar VOLLEDIGE garantie(ook op die slang).
.

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Kapotte stofzuigerslang niet vervangen?

Ongelezen bericht door Slobberbone »

hawkwind schreef:
Hond2 schreef:Zo'n 14 maanden geleden heb ik online een stofzuiger gekocht.
Nu is de slang kapot gegaan en de fabrikant die ik een mail had gestuurd daarover beweert dat zij voor gevallen van slijtage geen garantie kunnen verlenen.
Dat zou ik kunnen begrijpen als hij 5 jaar gebruikt zou zijn, maar na iets meer dan een jaar normaal gebruik?
Ik mag toch verwachten dat een stofzuigerslang langer mee gaat of zie ik dat fout?
Heb in een antwoord al min of meer het zelfde aangegeven en wacht hun reactie af, maar zou ik verder nog iets kunnen doen?
Duidelijk een b of c merk dus.
Had maar een DYSON gekocht , 5 jaar VOLLEDIGE garantie(ook op die slang).
Maar ja, consumenten vinden een stofzuiger van meer dan 200 euro te duur.
De Dyson van ons werkt btw al 7 jaar naar volle tevredenheid.
Een stofzuigerslang kan btw NIET slijten , maar door ondeskundig(lees grof) gebruik wel scheuren.....
:? In mijn ogen is Dyson een b of c merk :o

Prijs niet in verhouding tot kwaliteit, erg overschat product zo,n Dyson.
Ook hepafiltratie is erg matig en oude H10 norm dat maakt een Dyson tot een ....

http://www.youtube.com/watch?v=4HJcR4GHHHo

Jawel een stofblazer :shock:

Oh en hier nog oude Noorman staan zuig er al ruim 10 jaar mee en was al ruim 5 jaar oud bij aanschaf en Numatic gaat ook zo ruim 20 jaar mee en langer en de eerste DC van Dyson zijn al reeds omgesmolten :lol:

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: Kapotte stofzuigerslang niet vervangen?

Ongelezen bericht door hawkwind »

@eleven: ik heb zojuist voor de zekerheid nog even Dyson gecontacteerd.
De 5 jaar garantie geldt ook voor de zuigslang!!.
De enige onderdelen welke niet onder de 5 jarige garantie vallen zijn de filters, maar dit lijkt mij vrij logisch.

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: Kapotte stofzuigerslang niet vervangen?

Ongelezen bericht door hawkwind »

@slobberbone : In jouw ogen is Dyson een b of c merk.
Waar baseer jij dat op?
Zelf wel eens zo,n stofzuiger gehad?
Youtube filmpje slaat werkelijk nergens op , waarschijnlijk van een bezitter welke nooit het stofreservoir heeft geleegd.De cyclones van onze Dyson zijn na 7 jaar nog helemaal schoon!!
Zoals ik al vermeld heb, onze Dyson allergy heeft nog nooit problemen gegeven.
Waar het mij om gaat is de zuigkracht welke nog hetzelfde is op de dag van aankoop.
OK, de Dyson produceert best wel wat geluid , maar dat deden mijn Miele, AEG, Electrolux en al die andere flut machines ook!!
Ik heb ook even gekeken op kieskeurig naar de reviews van die Numatic stofzuigers die jij prijst.
Ik ben na 5 reviews maar gestopt met lezen........heel veel klachten , met name de zuigkracht.
En een stofzuiger met zo,n stinkstofzak hoef ik al helemaal niet meer......

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Kapotte stofzuigerslang niet vervangen?

Ongelezen bericht door eleven »

hawkwind schreef:@eleven: ik heb zojuist voor de zekerheid nog even Dyson gecontacteerd.
De 5 jaar garantie geldt ook voor de zuigslang!!.
De enige onderdelen welke niet onder de 5 jarige garantie vallen zijn de filters, maar dit lijkt mij vrij logisch.
Ik heb nog eens op de website gekeken, maar kan niets over de slang vinden.
Heb zelf met Dyson contact gezocht, om iets schriftelijk te krijgen.

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: Kapotte stofzuigerslang niet vervangen?

Ongelezen bericht door hawkwind »

eleven schreef:
hawkwind schreef:@eleven: ik heb zojuist voor de zekerheid nog even Dyson gecontacteerd.
De 5 jaar garantie geldt ook voor de zuigslang!!.
De enige onderdelen welke niet onder de 5 jarige garantie vallen zijn de filters, maar dit lijkt mij vrij logisch.
Ik heb nog eens op de website gekeken, maar kan niets over de slang vinden.
Heb zelf met Dyson contact gezocht, om iets schriftelijk te krijgen.
Ik heb btw een half uur geleden gebeld met de klantenservice van Dyson om het garantiegeval
van de zuigslang aan de kaak te stellen.
Antwoord: natuurlijk meneer, dit is toch een essentieel onderdeel van de Dyson?
Wat ik al meldde : behalve de filters zit op de gehele machine (inclusief de zuigslang) 5 jaar garantie.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Kapotte stofzuigerslang niet vervangen?

Ongelezen bericht door eleven »

hawkwind schreef:
eleven schreef:
hawkwind schreef:@eleven: ik heb zojuist voor de zekerheid nog even Dyson gecontacteerd.
De 5 jaar garantie geldt ook voor de zuigslang!!.
De enige onderdelen welke niet onder de 5 jarige garantie vallen zijn de filters, maar dit lijkt mij vrij logisch.
Ik heb nog eens op de website gekeken, maar kan niets over de slang vinden.
Heb zelf met Dyson contact gezocht, om iets schriftelijk te krijgen.
Ik heb btw een half uur geleden gebeld met de klantenservice van Dyson om het garantiegeval
van de zuigslang aan de kaak te stellen.
Antwoord: natuurlijk meneer, dit is toch een essentieel onderdeel van de Dyson?
Wat ik al meldde : behalve de filters zit op de gehele machine (inclusief de zuigslang) 5 jaar garantie.

Ik heb het niet zo met bellen, want achteraf heeft niemand iets toegezegd of de klant heeft het niet goed begrepen.
Als ik bericht krijg, dat het zo is, dan vraag ik wel, waarom zij dat niet op de website vermelden.
Bij iedere andere stofzuiger is de slang van de garantie uitgesloten!

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: Kapotte stofzuigerslang niet vervangen?

Ongelezen bericht door hawkwind »

@eleven : daarom is de garantie van Dyson zo uniek.
Aanschafprijs is wat hoger dan gemiddeld, maar dan heb je ook wat.
BTW: Ik heb zelf nooit gebruik hoeven te maken van de garantie.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kapotte stofzuigerslang niet vervangen?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

hawkwind schreef:@eleven: ik heb zojuist voor de zekerheid nog even Dyson gecontacteerd.
De 5 jaar garantie geldt ook voor de zuigslang!!.
De enige onderdelen welke niet onder de 5 jarige garantie vallen zijn de filters, maar dit lijkt mij vrij logisch.

Een Dyson kan niet iedereen betalen.
Zelf heb ik een philips en die is nog steeds super goed, geen zuigkrachtverlies of wat
dan ook maar ook bij dat merk heb je diverse kwaliteiten.

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Kapotte stofzuigerslang niet vervangen?

Ongelezen bericht door Slobberbone »

hawkwind schreef:@slobberbone : In jouw ogen is Dyson een b of c merk.
Waar baseer jij dat op?
Zelf wel eens zo,n stofzuiger gehad?
Youtube filmpje slaat werkelijk nergens op , waarschijnlijk van een bezitter welke nooit het stofreservoir heeft geleegd.De cyclones van onze Dyson zijn na 7 jaar nog helemaal schoon!!
Zoals ik al vermeld heb, onze Dyson allergy heeft nog nooit problemen gegeven.
Waar het mij om gaat is de zuigkracht welke nog hetzelfde is op de dag van aankoop.
OK, de Dyson produceert best wel wat geluid , maar dat deden mijn Miele, AEG, Electrolux en al die andere flut machines ook!!
Ik heb ook even gekeken op kieskeurig naar de reviews van die Numatic stofzuigers die jij prijst.
Ik ben na 5 reviews maar gestopt met lezen........heel veel klachten , met name de zuigkracht.
En een stofzuiger met zo,n stinkstofzak hoef ik al helemaal niet meer......

Geloof dat ik al eerder ergens heb gelezen in Consumentengids of Testaankoop dat dyson bezitters het minst lang hun stofzuiger bezitten.

Zeker al wel wat jaartjes geleden en vond het toen al een hype die stofzuigers.

En er zijn genoeg van die voorbeelden van die verstopte cyclonen omdat dyson simpelweg niet alle stof eruit kan zuiveren vandaar die drang naar meer cyclonen zie dc52/54 en de 88 en 100 zal eerdaags ook wel verschijnen.

Ja en nu komen we bij het belangrijkste punt koop je een dyson krijg je er gelijk een start en landingsbaan bij in je huis :shock: zeker een dyson van jaar of 7 oud maakt gewoon 5 a 6 keer zoveel geluid :evil: gewoon niet te harder zo'n opstijgend vliegtuig :evil:

Kieskeurig is ook niks, mensen kopen wat en zijn lyrisch en als product niet deugt weten ze de desbetreffende site niet meer te vinden en veel reviews zijn gewoon kul-verhaal.

Een Numatic met de stofzak 3/4 vol zuigt beter dan iedere Dyson die ik ken. En een stofzak 2x per jaar vervangen is ook erg makkelijk en schoon. Bovendien heb je extra filtratie lagen die een Dyson niet heeft en zo weer meer stof rond blaast. En wekelijks meerdere malen zo'n stofbak legen buiten in de kliko en zelf stof te staan happen is ook niet fris.

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Kapotte stofzuigerslang niet vervangen?

Ongelezen bericht door Slobberbone »

hawkwind schreef:@eleven : daarom is de garantie van Dyson zo uniek.
Aanschafprijs is wat hoger dan gemiddeld, maar dan heb je ook wat.
BTW: Ik heb zelf nooit gebruik hoeven te maken van de garantie.

Wat wordt niet gedekt door de garantie :


Dyson geeft geen garantie op reparaties of vervanging van producten als
gevolg van de volgende oorzaken:
• Schade door ongelukken, problemen veroorzaakt door verwaarlozing, verkeerd
of onvoorzichtig gebruik of gebruik wat niet geschiedt in overeenstemming met
de Dyson gebruikshandleiding.
• Gebruik van de stofzuiger voor iets anders dan normaal huishoudelijk gebruik.
• Gebruik van onderdelen die niet in overeenstemming met de instructies van
Dyson aangesloten of geplaatst zijn.
• Gebruik van andere dan originele Dyson onderdelen en accessoires.
• Foutieve installatie (behalve installaties die door Dyson zelf verricht zijn).
• Reparaties of aanpassingen die door derden anders dan Dyson of haar
gecertificeerde agenten zijn uitgevoerd.
• Verstoppingen – wij verwijzen u naar de instructies over het oplossen van
verstoppingen van uw stofzuiger die u vindt in de Dyson gebruikshandleiding of
op www.dyson.nl onder Ondersteuning.
• Normale slijtage (bijvoorbeeld zekeringen, aandrijfriem, borstel, batterijen,
enz.).
• Het gebruik van dit apparaat op puin, as, or gips.



De kans dat je de slang vergoed krijgt is ook nihil bij Dyson want er zijn genoeg uitsluitingen waarop ze zich kunnen beroepen.

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: Kapotte stofzuigerslang niet vervangen?

Ongelezen bericht door hawkwind »

@slobberbone: ik lees : een stofzak 2x per jaar vervangen.
Ik weet niet hoe vaak jullie stofzuigen....... :lol:

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Kapotte stofzuigerslang niet vervangen?

Ongelezen bericht door Slobberbone »

hawkwind schreef:@slobberbone: ik lees : een stofzak 2x per jaar vervangen.
Ik weet niet hoe vaak jullie stofzuigen....... :lol:
:lol: Dat is ook om te lachen soms wordt de machine hier wel 6x per dag gehanteerd :shock: mag ook wel met meerdere huisdieren en 4 kids nemen hier wel wekelijks aardig wat onsjes aan zand mee naar binnen.

Soms doen wij wel 8 maanden met een stofzak maar komt er ook uit als een vacuum volgezogen pak koffie is ook ruim 5 kilo zwaar en 10 liter van inhoud :o

Ja, dat is wat anders dan om de 3 dagen naar buiten in de wind je dyson bakkie te legen :cry:

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: Kapotte stofzuigerslang niet vervangen?

Ongelezen bericht door hawkwind »

Slobberbone schreef:
hawkwind schreef:@slobberbone: ik lees : een stofzak 2x per jaar vervangen.
Ik weet niet hoe vaak jullie stofzuigen....... :lol:
:lol: Dat is ook om te lachen soms wordt de machine hier wel 6x per dag gehanteerd :shock: mag ook wel met meerdere huisdieren en 4 kids nemen hier wel wekelijks aardig wat onsjes aan zand mee naar binnen.

Soms doen wij wel 8 maanden met een stofzak maar komt er ook uit als een vacuum volgezogen pak koffie is ook ruim 5 kilo zwaar en 10 liter van inhoud :o

Ja, dat is wat anders dan om de 3 dagen naar buiten in de wind je dyson bakkie te legen :cry:
Beste Slobberbone,

Je hebt helemaal gelijk , je hebt meerdere huisdieren , 4 kinderen , joh lekker fris die bacterien etc
8 maanden in je stofzak.....,laat mij dan maar iedere week het reservoir van de dyson legen in de afvalbak in de KEUKEN.
Maar we dwalen af, geeft Dyson 5 jaar garantie op de zuigslang?? : antwoord is simpel : Jazeker.
Sterkte met je Noorman

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Kapotte stofzuigerslang niet vervangen?

Ongelezen bericht door eleven »

hawkwind schreef:@eleven : daarom is de garantie van Dyson zo uniek.
Aanschafprijs is wat hoger dan gemiddeld, maar dan heb je ook wat.
BTW: Ik heb zelf nooit gebruik hoeven te maken van de garantie.

Heb antwoord van de klantenservice en jij hebt gelijk, dat ook de slang onder garantie valt.
Misschien wordt het in de toekomst ook op de website vermeld, maar dit is op het ogenblik duidelijk:
Geachte XXXXXXXXXXX

Bedankt voor uw e-mail.

Op vertoon van de aankoop nota en het serienummer zit er 5 jaar garantie op het complete aangekochte pakket behalve de filters.
Dus ook de slang.

Gelieve even de helpdesk bellen als er een defect is.

Hopende u genoeg hebben te geïnformeerd.


Met vriendelijke groet,

XXXXXXXXX
Customer Care Executive
Dyson Benelux

Gesloten